„Лінія життя”Мета: формувати вміння адекватно аналізувати життєві події, мобілізувати внутрішні ресурси, розвивати позитивне мислення. Кожен із учасників малює на аркуші лінію свого життя таким чином: ставить крапку там, де починається момент початку життя, а потім лініями, які направлені вгору, позначає приємні події протягом життя, лініями вниз – неприємні. Над кожною подією записує рік (або вік), в якому відбулася подія. Це можуть бути події, пов’язані із: * здоров’ям, * народженням дітей, * шлюбом, * кар’єрою, * інші варіанти
„Я-повідомлення” Почуття („Мені неприємно, огидно, образливо...”)Факт (В зв’язку з чим виникли ці відчуття. Наприклад: „Мені неприємно, що в твоїй кімнаті часто безлад”). Свої бажання („Мені б хотілось, щоб...”)Наслідки („...і тоді...) В „Я-повідомленнях” забороняється слово „ніколи”.
Вправа «Квітка дитинства»Мета: провести порівняння бачень батьків і дітей, визначити розбіжності та їх причини, спонукати батьків зробити відповідні висновки. Обладнання: комплекти роздавального матеріалу: паперова квітка – жовта середина і 7 білих пелюсток; паперова квітка – жовта середина і 7 синіх пелюсток; ручки, маркери, плакати «Чим батьки хочуть оточити своїх дітей», «Чим діти прагнуть оточити себе?»Кожен учасник отримує білу паперову квітку. Ведучий пропонує написати слово дитина, а на пелюстках – ті потрібні речі, якими кожен батько хоче оточити свою дитину. Всі учасники обговорюють спільне і відмінне.
Конструктивно вирішувати конфлікти. Використовувати у повсякденному спілкуванні привітні фрази. Наприклад: Мені добре з тобою. Я рада тебе бачити. Добре, що тим прийшов. Мені подобається, як ти…Я за тобою скучала…Давай (посидимо, зробимо…) разом. Ти, звичайно, справишся. Як добре, що ти у нас є.10. Частіше використовувати «Я –повідомлення»