Засідання екологічного клубу "Збережемо енергоресурси разом"

Про матеріал

Засідання кологічного клубу "Збережемо енергоресурси разом" ставить за мету:привернути увагу учнів до проблем використання енергії, економії енергії і енергоресурсів, охорони навколишнього середовища; створити мотивації для зберігання ресурсів та енергії; стимулювати інтерес до наукових досліджень і практичного застосування знань.

Перегляд файлу

Сценарій засідання шкільного екоклубу

 «Збережемо енергоресурси разом»

Мета: привернути увагу учнів до проблем використання енергії, економії енергії і енергоресурсів, охорони навколишнього середовища; створити мотивації для зберігання ресурсів та енергії; стимулювати інтерес до наукових досліджень і практичного застосування знань; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, креативність та логічне мислення учнів.

Хід засідання

І. Організаційна частина.

 

Вчитель: Сьогодні, засідання нашого екоклубу присвячене актуальним проблемам сучасності, пов’язаним зі збереженням енергоресурсів нашої планети.

Епіграфом нашої зустрічі є вислів:

"Think globally, work locally"

  Думай глобально, дій локально

ІІ. Основна частина.

 Вчитель: Дійсно, наша планета не така й велика. Ця істина стала очевидною для людства не дуже давно. Багато хто усвідомив, що і природні ресурси Землі, які здавалися такими багатющими, насправді є вичерпними. У гонитві за благами цивілізації сучасне покоління забуває про тих, хто буде жити після нас. Сьогодні дедалі частіше лунають попередження щодо необхідності охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів, людство всього світу реагує на них адекватно. Що ж стосується України, то заклики вчених до дбайливого, господарського використання сировини поки що не дають бажаних результатів.

 

 

Бесіда

  • А як ви вважаєте, чи дійсно проблеми використання ресурсів на Землі є актуальними?
  • Що можемо зробити ми, для збереження природних ресурсів?
  • Де ж використовуються ці ресурси?
  • Чи залежить неефективність їх споживання від кожної окремої людини чи відповідальність за це повинна взяти на себе держава?

 (Дискусійні роздуми членів гуртка, щодо відповідей на питання)

Робота у групах:

Вчитель: А зараз я вам пропоную попрацювати у групах. Пропоную всім уявити себе журналістами, вам необхідно розробити «соціальний ролик» - пам`ятку, який має на меті заклик людей (і звичайно дітей) щодо шанобливого ставлення до енергоресурсів, звертаючи увагу на звичайні, повсякденні дрібниці, які збережуть нашу планету.

При цьому пропоную вам використовувати правила, щодо толерантного ставлення до енергоресурсів, і звичайно, можна додати щось нове.

(Учні розподіляються на 3 групи та виконують завдання на папері за допомогою кольорових олівців тощо, розробляють пам`ятку)

                  ПАМ'ЯТКИ СПОЖИВАЧУ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЇ
1. При освітленні робочого місця настільною лампою можна

    зекономити 70-80 % електроенергії.
2. Пил на світильнику — це зменшення освітлення на 10-15 %.
3. Безцінне горіння лампочки потужністю 40 Вт протягом доби   

    рівноцінне втраті електроенергії, яка споживається для випічки

    20 кг хлібу; виробництва 10 кг цементу; виготовлення двох пар

    взуття.
4. Застосування посуду з плоским дном скорочує витрату

     електроенергії.
5. Для нагрівання невеликої кількості води користуйтеся

    електрочайником. Його ККД — 90 %.
6. Користуючись праскою з терморегулятором, ви збережете      більш як 20 % електроенергії.
7. Пральна машина найбільш ефективна при повній загрузці.
8. Уникайте втрати тепла через пару. Пам'ятайте: у кожній  

    каструлі повинна бути своя кришка.

 

Інформаційне повідомлення та розробка буклету.

Вчитель: А зараз пропоную послухати членів нашого гуртка, які приготували цікаву інформацію щодо енергозбереження. На цій основі ми з вами розробимо буклет, який буде нагадувати людям про зазвичай такі «несуттєві вчинки», які призводять до суттєвих проблем».

Інформаційні новини «Цікаві факти з енергозбереження»:

  • Для того, щоб 12 годин щодня протягом року горіла одна лампа потужністю 100 Вт, необхідно спалити 180 кг вугілля, внаслідок чого в атмосферу буде викинуто 425 кг СО2.
  • Закриваючи на ніч штори, можна зменшити втрати тепла через вікна.
  • Зниження рівня споживання гарячої води на 50 літрів за добу веде до щорічної економії 100 літрів мазуту.
  • Якісна теплоізоляція в будівництві — це запорука економії енергоресурсів та збереження нормального мікроклімату у приміщеннях. Втрати енергії через холодні стіни становлять 40-70 % від загальної потреби в теплі.
  • Економити електроенергію можна за рахунок кольору стін. Біла стіна відбиває 80 % спрямованого на неї світла, темно-зелена — лише 15 %, чорна — лише 9 %.
  • Кран, що протікає, призводить до втрат 7000 літрів води на рік (за умови, що вона крапає повільно). Якщо ж вода біжить тоненькою цівкою, то її втрати становитимуть до

30 000 літрів, на рік.

  • Щодня енергетичні витрати в Україні сягають 100 мільйонів гривень. Тільки води ми втрачаємо на 4 мільйони гривень.       

 Усе це негативно впливає на національну економіку країни. Розумне й ефективне енергокористування є ключовим чинником створення нових робочих місць та економічного зростання.

Розробка буклету «Енергозбереження ресурсів планети».

Вчитель: Як підсумок нашої з вами плідної праці, пропоную вікторину «Думай глобально, дій локально».

                                  Вікторина  «Думай глобально, дій локально»

  1. Назвіть три основних види невідновних енергоресурсів планети? (вугілля, нафта, газ)
  2. Назвіть три основних види відновних ресурсів планети? (сонце, вітер, вода)
  3. Назвіть три екологічні наслідки надмірного виробництва і споживання енергії людством? (парниковий ефект, шкідливі викиди, глобальні зміни клімату, зникнення видів тварин і рослин, мутагенез)
  4. На скільки років вистачить вугілля за теперішніх темпів його використання? (150-200 років)
  5. На скільки років вистачить нафти за теперішніх темпів його використання? (40-50 років)
  6. На скільки років вистачить газу за теперішніх темпів його використання? (60 років)

 

ІІІ. Підсумки.

Вчитель: Тема економії має багато спільного з темою погоди: всі про неї говорять, але практично ніхто нічого не робить. Проте і це – крок вперед, оскільки до останнього часу ніхто не говорив навіть про економію енергії. Сподіваюсь, що вам сподобалося сьогоднішнє засідання! Дякую вам, ви всі дуже плідно попрацювали!

 

 

docx
До підручника
Екологія (профільний рівень) 10 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
14 жовтня 2018
Переглядів
733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку