Засідання клубу любителів домашніх тварин
Тема: Друзі наші менші
Мета: поглибити та закріпити знання дітей про свійських тварин і їх характерні ознаки; розвивати пам'ять, мислення, мовлення дітей; збагачувати їх словниковий запас; коригувати вимову; виховувати любов і чуйність до тварин, відповідальність за їх життя.
Обладнання: ілюстративний матеріал «Тварини», роздатковий матеріал, фото, зошити, кольорові олівці, пізнавальний відеоролик «Свійські тварини».
Хід заняття:
( Перевірка готовності дітей до заняття. )
Новий день і новий час,
Все цікаве тут для нас.
Ми вчимося пізнавати,
Світ навколо нас вивчати.
Співчуття, любов, добро,
Щоб в серцях наших росло.
Один одному всміхнемось
І заняття розпочнемо.
А невід`ємною частиною природи являємось ми з вами, рослини і тварини . На протязі деякого часу ми з вами на різних заняттях вивчали різномаітний світ тварин , їхні умови життя , середовище в якому вони живуть,чим харчуються ,чи важливі вони в житті людини.
- Діти, доведіть, що тварини являються частиною живої природи?(Вони дихають, харчуються,розмножуються і відмирають).
• Які види тварин ви знаєте?(Комахи ,птахи, риби, звірі)
• А де можуть жити тварини?(В лісі, в полі, у воді, під землею)
• Як називаються тварини,які мешкають в лісі?(Дикі)
1). Розповідь вихователя
- З давніх-давен людство намагалося жити в злагоді з природою. Людина приручила багатьох тварин. Зробила їх своїми друзями й захисниками і зобов’язалася не шкодити їм. Ці тварини стали жити поруч з людьми. Як вони називаються?( Свійські).
- Яких домашніх тварин ви знаєте?
- У кого вдома живуть тварини? Які?
( Виступи дітей з фото домашніх улюбленців).
- Чи всіх тварин можна тримати вдома?
- У багатьох із нас удома живуть собака, кіт, папуга, рибки, морська свинка та інші. (Діти розглядають ілюстрації). Ми звикаємо до них, піклуємося і любимо як рідних.
2). Відгадування загадок
1. У воді купалась,
А сухою зосталась.(КАЧКА)
2. Голодна-мукає,сита-жує,
Всім дітям молоко дає(КОРОВА)
Схоже на зайчика(КРОЛИК)
Ніс пятачком(СВИНЯ)
Доять,а не корова (КОЗА)
6 Гавкає, кусає, в дім не пускає» (собака ).
Фізкультхвилинка
У Милочки й Наталочки
Є кізоньки-брикалочки.
В них гостренькі ріжки
(Діти показали на собі, де ріжки.)
І тоненькі ніжки.
(Потупали ніжками.)
Кізоньки брикали,
(Діти тупочуть.)
Грядки потоптали.
— Батіжок, батіжок,
(Беруть в руки уявний «батіжок» та махають ним.)
3). Робота в зошитах.
а) дидактична гра «Хто? Де живе?»;
( сполучити відповідні малюнки стрілочками)
б) дидактична гра «Хто? Що їсть?»;
( сполучити відповідні малюнки стрілочками)
в) робота з розмальовками.
4). Складання розрізних малюнків
( Скласти розрізаний на частини малюнок і назвати тварину та описати її).
5) Дидактична гра «Правильно-неправильно».
– А зараз давайте ми з вами пограємо та перевіримо, які правила поведінки з тваринами ви знаєте.
4.Підсумок заняття. Про те, що в багатьох із вас є хатні улюбленці, свідчить ця барвиста та яскрава виставка ваших малюнків. Приємно, що у вас так багато маленьких друзів. Це свідчить про ваші добрі серця. Адже тварина віддячує вірністю та прихильністю тільки тому, хто дбає та піклується про неї, і ніколи не стане другом для того, хто хоч раз завдав їй болю та шкоди. Іноді тварин називають нашими меншими братами. А брати, як відомо, потребують доброго, уважного ставлення до себе.
Треба завжди пам’ятати
І дорослим, і малятам,
Що нема таких тварин
І нема таких рослин,
Поблизу і навкруги,
Непотрібних зовсім вам!
Усі рослини і тварини вкрай потрібні для людини!