Засідання клубу "Старшокласник" на тему:"Життєва стежка наркомана. Хто, чому, куди, як?"

Про матеріал
Засідання клубу "Старшокласник" на тему: "Життєва стежка наркомана. Хто, чому, куди, як?" направлене на попередження та профілактику наркотичної залежності. Мета- пропагування здорового способу життя та усвідомлення впливу наркотичних речовин на організм людини та оточуючих.
Перегляд файлу

Засідання клубу “Старшокласник” /9-10 кл./

Тема: Життєва стежка наркомана. Хто, чому, куди, як?

Мета: ознайомити здобувачів освіти з основними проблемами наркоманів; розглянути види наркотичних речовин; з’ясувати їх вплив на психічне та фізичне здоров’я; визначити соціальні проблеми наркоманії в цілому накреслити шляхи подолання та боротьби з даною проблемою. Продовжити вчити робити висновки, аналізувати, синтезувати. Удосконалювати уміння працювати в команді; працювати з роздатковим матеріалом /картками, малюнками, схемами/; брати участь у тренінгах.

Обладнання: мультимедійний проектор, відео матеріали, презентація, роз даткові картки, схеми, таблиці.

Хід засідання

І. Організація учнів

Вітальне слово вчителя біології

Доброго дня любі старшокласники. Рада вітати вас у кабінеті біології.

ІІ. Мотивація діяльності

Сьогодні ми приділимо час своєму саморозвитку та самоосвіті. Попрацюємо над опануванням складного та життєво необхідного питання. Якою повинна бути життєва стежина?! Як її обрати так, щоб не схибити зі шляху? Розглянемо життєву стежину тих, хто помилився чи може помилитися. Тема засідання: Життєва стежка наркомана. Хто, чому, куди, як? /слайд 1/

Робота у мережі Інтернет. Хто такі наркомани та наркотики? /Відповіді учнів/ /слайд 2/

ІІІ. Основна частина засідання

1.Гра “Хрестики-нулики” /слайд 3/

Із поданих слів обрати риси притаманні наркотично залежним людям.

 

Агресивний   Знервований         Злий

     Крадіжки        Заробіток               Обман

     Гепатит            Цироз                     СНІД

Розглянемо функції масової комунікації /слайд 4/ Як ви їх розумієте. Обговорення у групах. /2 хвилини/

C:\Users\Zver\Desktop\НАркомания\images (5).jpg

 

Робота у парі. /слайд 5/ Робота з роздатковим матеріалом. Ознайомтеся з інформацією на картці. Обговоріть питання. Захистіть виступ.

C:\Users\Zver\Downloads\0033xj-b314.jpg

Тренінг “Сонячні долоньки”

Запрошуються 7 учнів у коло, по середині якого картинка смайлик і долоньки. Кожен учень, обравши долоньку, називає 5 притаманних ознак, рис характеру або хоббі своєї особистості.

C:\Users\Zver\Downloads\images (12).jpg

Проблемне питання. Чи може наркозалежна людина мати названі вами риси та хоббі? Чому? /Колективне обговорення/

Розповідь учителя “Унікальність підліткового періоду” /слайд 6/

Підлітковий вік є унікальним, в цей період відбувається інтенсивна перебудова організму, що супроводжується гормональними сплесками, психологічними переживаннями і соціальною адаптацією в дорослому світі.

У 12-15 років, підлітки намагаються спробувати щось нове, виявляють інтерес до заборонених речовин, але не можуть усвідомити всієї небезпеки наркотиків. В результаті вони стикаються з проблемою наркоманії, провокує деградацію особистості, погіршення здоров’я і ряд супутніх фізіологічних і психологічних проблем.

Згідно зі статистикою, більше 25-50% дітей у віці 12-15 років мають досвід вживання наркотичних засобів, при цьому, більше половини цих дітей, мають досвід неодноразового вживання, що говорить про всю серйозність проблеми підліткової наркоманії.

З’ясуємо основні причини наркоманії /слайд 7/

Соціальні причини наркоманії

До даного типу причин підліткової наркоманії відноситься недостатня турбота і контроль з боку батьків. Діти не отримують належної уваги від своїх близьких, намагаються знайти її у друзів, знайомих, в тому числі у людей, прямо або побічно пов’язаних з вживанням наркотиків. Підлітки прислухаються до думки авторитетної для них людини і намагаються змоделювати його поведінку, приймаючи наркотики заради того, щоб отримати відчуття, які відчуває їх кумир;

Психологічні причини наркоманії

Підлітки у віці 12-15 років переживають інтенсивну зміну фізіології тіла і психіки на гормональному фоні. Підштовхнути підлітка до вживання наркотиків, можуть такі психологічні чинники як: проблеми в родині, підліткове насильство, неправильне виховання, психологічний вплив ровесників, а також індивідуальні особливості вікового розвитку. В результаті, підліток намагається піти від наявних проблем найпростішим способом – прийомом заборонених речовин

C:\Users\Zver\Desktop\НАркомания\5.jpg

Стадії наркоманії. Робота з роздатковим матеріалом.

1.Перша стадіяце перше вживання або кілька прийомів наркотику. Як правило, перші прийоми викликані бажанням вжити «за компанію» з іншими підлітками, відчути «смак» забороненого, стати таким же, як і більш досвідчені однолітки, що розповідають про те, що наркотики – це добре;

2.Друга стадія супроводжується ейфорією від вживання наркотичних речовин. Підліток відчуває легкість і бачить в цьому можливість отримання швидкого задоволення. На другій стадії ще немає психологічної залежності, а прийом все ще обумовлений бажанням відчувати себе комфортно в компанії своїх однолітків;

3.Третя стадія супроводжується появою психічної залежності, що спостерігається при тривалій перерві між уживаними дозами. Поведінка підлітка стає дратівливою, він відчуває занепокоєння і тривогу, які йдуть тільки після вживання чергової дози наркотику;

4.Четверта стадіяє останньою і супроводжується стійкою фізичною залежністю від прийому наркотиків. При відмові від вживання, підліток відчуває сильну ломку і нестерпні фізичні страждання. Характер прояву абстинентного синдрому прямо залежить від типу наркотику.

Розглянемо групи наркотиків Слайд /11/

C:\Users\Zver\Desktop\НАркомания\images (7).jpg

 

Душевний облік наркомана  /слайд 12/

  • Емоційне опустошення
  • Роздратованість
  • Апатія
  • Розслаблення волі
  • Слабоумість
  • Грубість, егоізм
  • Брехня
  • Втрата контролю над життям
  • Глибоке переродження
  • Зниження інтелекту

Від чого помирають наркомани /слайд13/

  • Передозування
  • Розкладання печінки
  • Алергія
  • Інфекційні захворювання
  • СНІД
  • Гепатит
  • Самогубство
  • Втрата інстинкту самозбереження  /замерзання, аварія, поліція/

Ключові ознаки підліткової наркоманії

Існують загальні ознаки, завдяки яким, можна визначити причетність підлітка до вживання наркотичних речовин.

Як правило, підлітки, які вживають намагаються ухилитися від відвертих розмов на тему наркотиків, брешуть щодо місця перебування, причин затримки з прогулянок, вони віддаляються від нормальних сімейних взаємин, перестають підкорятися і порушують прямі вказівки батьків. Також про підліткову наркоманію можуть говорити різкі зміни поведінки, що супроводжуються порушенням мови і координації рухів, посилюється емоційність.

У розмовах з однолітками і друзями, підлітки вживають сленгові вислови, прямо або побічно вказують на наркотичні засоби. Після вживання, можуть проявлятися класичні симптоми у вигляді: почервоніння очей, порушення психоемоційного стану тощо.

Наслідки підліткової наркоманії

Наслідки є дуже негативними. Молоді наркомани можуть страждати від затримки в інтелектуальному і фізичному розвитку, у них спостерігаються порушення роботи функцій внутрішніх органів, психічні відхилення, у дівчат – порушення менструального циклу і безпліддя, а у чоловіків – імпотенція. Також нерідко виникають супутні захворювання, що передаються через укол шприца або статевим шляхом: гонорея, сифіліс, ВІЛ, а також інші інфекції.

Робота у парах. Ознайомлення з впливом наркотичних речовин на організм людини. /слайд 8- 10/

Відео “Наслідки наркоманії”

Складання кластеру.

Здобувачі освіти отримують аркуші на яких слід відобразити основні питання теми у вигляді кластеру. Кластер- це графічний прийом систематизації матеріалу.

C:\Users\Zver\Downloads\img0.jpg

 

КЛАСТЕР

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з картками Вплив наркотиків на організм людини”

 

 

 

Вплив наркотичних речовин на серце

Механізм впливу різниться в залежності від типу речовини:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа “Хто швидше”. Визначити вірні твердження

1.Існують нейтральні наркотики…

2. Наркотики не шкодять опорно-руховій системі…

3. Людей змушують вживати наркотики…

4.До легких наркотиків не звикають…

5.Табак не є наркотиком…

6. Амфітаміни не шкідливі…

7.Екстазі безпечний наркотик…

8. Більшість наркотиків сприяють творчості…

9.Компанії, що виробляють і рекламують медикаменти по TV, зацікавлені в їх масовому продажу й отриманні прибутку                                                           10. Вживання амфетамінів спочатку викликає відчуття фізичного задоволення, людина почувається у формі.

11.Екстазі – це «галюциноген» (наркотик, який діє на розум). 12.Галюциногени –перемішують картинки в розумі людини. Людина може відчути страх або сум, які у нього були в минулому, й залишатиметься такою, навіть не освідомлюючи цього.

13. Результатом цього може бути постійне відчуття страху, поганий настрій або інші почуття, які не мають нічого спільного з тим, що відбувається в реальності.

14. Амфетаміни пригнічують апетит, збільшують частоту серцевих скорочень, підвищують кров'яний тиск і у великих дозах викликають почуття ейфорії.

       При виявленні підліткової наркоманії або обгрунтованій підозрі, необхідно негайно звертатися до нарколога в наркологічну клініку для проходження діагностики та лікування.

Робота з наркоманами – складне поетапне завдання від зняття абстинентного синдрому до повного повернення в соціум. Наркологічні центри пропонують пройти цей трудомісткий шлях разом з  фахівцями. /слайд 14/

Відео “Без обличча. Сповідь наркомана”

Метод  “Три валізи”

Вчитель вішає на дошку картинки трьох  різних валіз: валізу знань, валізу умінь, валізу навичок. Які знання уміня та навички ви здобули на засіданні. Учасники засідання записують відповіді на картках. Озвучивши напис,  картку кладуть у валізу.

Вправа “ Життєва стежка наркомана.”

Учасники засідання на стікерах малюють “стежку наркомана”. Пояснивши зображене вішають на кульку. /Слайд 15/

Тож  хто, чому та як зможе змінити життєвий шлях? /Відповіді школярів/

Вчитель. Усім присутнім вдячна за продуктивну роботу та співпрацю. Маю надію, що отримані знання знадобляться у житті. Щасти вам! На все добре! До наступних зустрічей!!!

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
8 листопада 2021
Переглядів
717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку