Засідання учнівського самоврядування «Жити за принципами Української Хартії вільної людини» з елементами тренінгу

Про матеріал
Засідання учнівського самоврядування «Жити за принципами Української Хартії вільної людини» з елементами тренінгу Мета: впровадження, популяризація та застосування системи цінностей (10 новел) Української Хартії вільної людини в освітній процес, формування духовно-моральної і громадянсько-патріотичної складових виховання дітей та молоді, впровадження ключових компетентностей в освітній процес.
Перегляд файлу

Засідання учнівського самоврядування

«Жити за принципами Української Хартії вільної людини»

з елементами тренінгу

 

Підготувала педагог-організатор

Кременецької гімназії №3

Мороз Олександра Віталіївна

 

Мета: впровадження, популяризація та застосування системи цінностей (10 новел) Української Хартії вільної людини в освітній процес, формування  духовно-моральної і громадянсько-патріотичної складових виховання дітей та молоді, впровадження ключових компетентностей в освітній процес.

Обладнання та матеріали. Телевізор (проєктор), ноутбук, ватмани, папір А4, кольорові фломастери, презентація.

Хід заходу

Слайд 1. Педагог-організатор. Доброго дня усім учасникам нашого заходу «Жити  за принципами Української Хартії вільної людини».

Учасники Ініціативної групи «Першого грудня», уклали  цю Хартію, щоб висловити те, як вони бачать життєві орієнтири для нашого суспільства, і водночас дати поштовх до об’єднання всіх людей, які хочуть доброго і гідного життя в Україні і навколо неї.

Слайд 2. Наріжними каменями Хартії є три прості думки.

Перше. Відповідальність за своє життя, а отже, його успіх, добробут і щастя нікому не може бути переданою. Ми самі несемо відповідальність за себе.

Друге. Мораль і духовні цінності не можуть бути відкладеними на завтра. Вони завжди потрібні сьогодні.

Третє. Ми будуємо те, що уявляємо, а отже, від глибини, масштабу і творчого хисту нашої уяви залежить наше майбутнє.

Слайд 3. Укладачі Хартії пропонують 10 орієнтирів (новел) — напрямів праці, в яких слід працювати кожному українцеві, аби жити як «вільна людина у вільній країні»: «Бути вільною людиною», «Бути українцем», «Бути активним громадянином», «Любити», «Мислити», «Бути господарем», «Бути лідером», «Бути відкритим суспільством» , «Бути успішною державою», «Бути учасником демократичної спільноти народів».

Отже, сьогодні ми розглянемо кожну з 10 новел Хартії, проведемо  практичні вправи, які допоможуть глибше зрозуміти ідею програми.

 

 - Оскільки ми усі знайомі та заздалегідь об’єдналися в групи, тому пропоную кожній групі придумати назву та девіз чи привітання (це може бути  - рухи руками, вірш, кричала тощо)

 

Слайд 4. 1. Новела «Бути вільною людиною»

Усі люди створені вільними. Саме найвагоміше право людини, отримане кожною від народження. Бути вільною – це не лише зовнішня ознака об’єднує усіх нас за правами, але й внутрішній духовний вибір.

Вправа «Малюємо вільну, щасливу, впевнену, захищену людину»

Матеріали: папір А4 (відповідно до кількості учасників), кольорові фломастери

Інструкція.  Робота у групах. Малюємо себе на дану тему. Через кожні 30 сек. передаємо свій листок по часовій стрілці наступному учаснику своєї групи. І так кожен учасник групи доповнює деталями малюнки усіх учасників своєї групи.

Висновок. Невільна людина не здатна бути ані щасливою, ані впевненою у своєму майбутньому. А головне, вільна людина, це та , яка чинить добро.

Слайд 5. 2. Новела «Бути українцем»

(Педагог-організатор зачитує декілька тез новели «Бути українцем» Української Хартії вільної людини)

Вправа «П’ять сходинок» ( 7-10 хв.)

Матеріали: ватмани (відповідно до кількості груп),кольорові  фломастери.

Інструкція. Які п’ять сходинок потрібно пройти, щоб стати справжнім українцем? Поміркуйте й назвіть кожну сходинку. Розкажіть, що потрібно зробити, щоб цей шлях був успішним.

Презентація робіт.

Слайд 6. 3.  Новела «Бути активним громадянином»

(Педагог-організатор зачитує декілька тез новели «Бути активним громадянином» Української Хартії вільної людини)

 

Вправа «Я - громадянин»

 

Інструкція.  Робота у групах. Обрати правильне визначення поняття «громадянин» серед запропонованих. Лідер-спікер групи презентує роботу групи.

 

- той, хто дуже любить свою Батьківщину

 - той, хто добре знає історію Батьківщини

 - з повагою ставитися до місця, в якому ти живеш

 - це особа, яка належить до постійного населення певної держави

 - суспільні істоти, що являють собою найвищий ступінь розвитку живих організмів, мають свідомість, володіють членороздільною мовою, виробляють і використовують знаряддя праці

- Homo  sapiens, одинична  істота, приналежність   до роду  людського

 - особа, яка набула громадянство України

- це   індивід,  організм,  індивідуальність,  «Я»

 - це завжди людина

- той, хто підпорядковує особисті інтереси громадським, служить батьківщині.

- це біологічна категорія, що визначає належність живої істоти до людського роду за певними анатомічними особливостями та фізіологічними функціями

- неповторна особистість

 - окремий організм, який існує самостійно

- має паспорт країни, в якій проживає

 - той, хто шанує і поважає державні символи

- той, хто належить до держави, проживає в ній, користується правами й виконує  обов’язки

 

Висновок. Громадянин України – це не лише той, хто має синій паспорт, прикрашений тризубом. Що значить бути справжнім громадянином своєї держави, кожен має вирішувати для себе сам…

 

Слайд 7. 4. Новела «Любити»

(Педагог-організатор зачитує декілька тез новели «Любити» Української Хартії вільної людини)

 

Вправа «Асоціації» (2-3 хв.)

Інструкція.   Якщо Ви чуєте слово «любов», то з чим воно найчастіше асоціюється? Обговорення в  групі, вибір 2-3 тези.

Поясніть свій вибір.

  • турботою мами й батька;
  • кінофільмом про кохання;
  • вірою в Бога;
  • боротьбою за Батьківщину;
  • меншими сестричкою чи братиком;
  • дівчиною/хлопцем;
  • учителем;
  • самим собою
  • щось інше.

 

Слайд 8. 5. Новела «Мислити»

 

Мислити означає працювати, читати і творити, відповідаючи на потреби часу.

Мислити – це долати звичку простих відповідей.

Мислити – це дізнаватися про передові світові пошуки у теоретичних, практичних і творчих сферах та переймати передове знання , серед іншого й за допомогою сучасних мережевих можливостей.

 

Вправа «Мислити» ( 3-5 хв.)

Інструкція.  Робота у групах. Делегувати представника від кожної групи, щоб обрати предмет. Далі у групі,  знайти варіанти нестандартних способів його використання. Чим більше вийде різноманітних варіантів, тим краще. Лідер-спікер групи презентує роботу групи.

 

Слайд 9. 6. Новела «Бути господарем»

(Педагог-організатор зачитує декілька тез новели «Бути господарем» Української Хартії вільної людини)

Вправа «Я -  господар»

 

Інструкція.  Робота у групах. Створити модель господаря свого життя, свого міста, своєї держави  і планети в цілому. Лідер-спікер групи презентує роботу групи.

 

Матеріали: ватмани (відповідно до кількості груп),кольорові  фломастери.

Висновок. Притча про старого будівельника

Старий будівельник, який пропрацював на одного господаря понад 30 років, вирішив піти на пенсію. Він сказав про це своєму господареві, дуже засмутивши його цією звісткою.

Господар попросив майстра залишитися і попрацювати ще рік. Але старий будівельник відмовився. Тоді господар попросив його побудувати ще один — останній будинок. Тут будівельник не зміг відмовитися і приступив до роботи. Але думками він вже був далекий від роботи, якість його роботи була середньою, і він зовсім не звертав уваги на те, які матеріали використовував.

Це був найгірший з усіх будинків, який він побудував за своє життя ....

Коли будинок був закінчений, господар, як завжди, приїхав приймати роботу. Але він не став оглядати будинок зовні і не увійшов до нього, щоб оглянути всередині. Він дістав ключ від вхідних дверей і простягнув його майстру: «Спасибі за все. Це мій подарунок тобі!».

Тож робімо висновки, що свою роботу необхідно виконувати як слід!

 

Слайд 10. 7.  Новела «Бути лідером»

(Педагог-організатор зачитує декілька тез новели «Бути лідером» Української Хартії вільної людини)

 

Вправа «Хмаринка якостей» - ЛІДЕР – це… ( 7-10 хв.)

Матеріали: ватмани (відповідно до кількості груп),кольорові  фломастери.

Інструкція.  Робота у групах. Записати ключові слова, якими, на вашу думку, має володіти лідер. Обрати лідера-спікера групи, який презентуватиме «Хмаринку якостей».

Пам’ятка. Риси та якості лідера: уміння володіти собою, висока самооцінка, наполегливість, воля, ініціативність, зосередженість, впевненість, відкритість, чесність, натхненність, інноваційність, уважність, відкритість, рішучість, позитивність, щедрість, комунікабельність, оригінальність, вимогливість, обдарованість, привабливість, вмотивованість, енергійність тощо.

Презентація робіт.

Слайд 11. 8.  Новела «Бути відкритим суспільством» 

Бути відкритим суспільством означає бути спільнотою, переконаною у великій цінності людського життя і демократичного устрою.

Серед нас немає ані людей другого сорту, ані гвинтиків, ані «скалок» на шляху лісорубів.

Бути відкритим суспільством означає вгамовувати агресію і підтримувати слабших, вразливіших і тих, хто має обмежені фізичні можливості.

Бути відкритим суспільством означає не толерувати жодних антигуманних ідеологій і деспотичний примус.

Бути відкритим суспільством означає бути налаштованими переймати найкращий досвід і знання зовнішнього світу.

Бути відкритим суспільством означає любити людей, вільно мислити і виховувати вільних людей.

Це має стати нашою колективною свідомістю.

 

Вправа «Ми з тобою схожі, ми з тобою різні»

 

Інструкція. Переглянути мультфільм про толерантність.

https://www.youtube.com/watch?v=E-EW2DzswH8

 

Обговорення у групі

  • Чим ми відрізняємося один від одного?
  • Чим ми схожі?
  • Які відмінні ознаки нам важко прийняти?
  • Які умови ( нажаль) часто існують в суспільстві підлітків ?
  • До чого це призводить ?
  • До якого суспільства ми повинні прагнути ? Чому?

 

Висновок. Ми всі виявились різними , але маємо співіснувати в одному суспільстві. Суспільство – це об’єднання різноманітностей, де є місце кожному  і тільки за таких умов воно може і має існувати. Тільки при таких умовах кожен зможе реалізуватись і бути корисним для спільноти і для себе самого.

 

Слайд 12. 9. Новела «Бути успішною державою»

(Педагог-організатор зачитує декілька тез новели «Бути успішною державою» Української Хартії вільної людини)

Успіх нашої держави залежить від подолання економічних передумов корупції.

Корупція — негативне суспільне явище, яке проявляється в злочинному використанні службовими особами, громадськими і політичними діячами їх прав і посадових можливостей з метою особистого збагачення.

Кожен із нас у повсякденному житті час від часу стикається з корупцією. Це може бути хабар за медичну довідку, уникнення сплати штрафу за неправильне паркування або щось вагоміше.

З самого визначення цього слова ми з вами бачимо: корупція – це неправильна і нечесна поведінка. Але ми це і так напевно знаємо. Про що ми з вами не задумуємось і не знаємо – це про те, як корупція непрямо впливає на кожного з нас і на суспільство загалом розповідати від третьої особи.

Пропоную вам переглянути два короткі відео. Після чого, заповніть таблицю.

 1. http://bit.ly/2yw5HvR

 2. http://bit.ly/2ytV0tt

 

Як ви думаєте, яка буває корупція?

Яку вигоду хочуть отримати люди, які вчиняють корупційні дії?

Що , на вашу думку станеться, якщо у нас в Україні не вдасться подолати корупцію?

 

 

 

 

Кожна група презентує свою роботу, обґрунтовує відповідь.

 

Слайд 13. 10. Новела «Бути учасником демократичної спільноти народів»

(Педагог-організатор зачитує декілька тез новели «Бути учасником демократичної спільноти народів» Української Хартії вільної людини)

 

Вправа «Визнач свій рівень демократії»

Інструкція. Для того щоб визначити місце демократії у твоєму житті, дай відповіді «так» чи «ні» на такі запитання:

1. Чи відчуваєш ти повагу до  себе з  боку дорослих — учителів, вихователів, знайомих?

2. Чи дорослі спільно з  тобою встановлюють обов’язки у  твоєму класі, в  школі?

3. Чи визнають дорослі за  тобою право висловлювати свою думку та  дотримувати її?

4. Під час вирішення важливих питань у  житті школи чи прислухуються дорослі до  твоїх думок і  думок твоїх однолітків?

 

Висновок. Якщо ти отримав більшість відповідей «так», то маєш досить високий рівень демократичного мислення й  оточення, в  якому перебуваєш.

 

Слайд 14. Підсумок заняття. На закінчення навчання учасники мають охарактеризувати власні можливості та прагнення за такими виразами:

Хочу – Не хочу… Знаю – Не знаю… Можу – Не можу… Буду – Не буду…

 

Педагог-організатор. Хартія — це вибір «бути». Особистий і колективний.

Бути вільними людьми. Бути успішним народом і державою. Бути вільними серед вільних.

Отже, живіть у свободі, правді та любові, будьте  активними, мислячими громадянами  своєї держави.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних ресурсів

1. Хартія вільної людини Ініціативна група «Першого грудня» www1-12.org.ua/ukrajinska-khartija-vilnoji-liudyny

 

2. За матеріалами просвітницького інтерактивного заходу (з елементами тренінгу) «Впровадження Української Хартії вільної людини в освітній процес» (04.12.2017р.)

 

3. За матеріалами тренінгу «Лідерство та активна життєва позиція» - С. Хома,  завідувач Центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти ТОКІППО (14.02.2020 р.)

 

4. https://drive.google.com/drive/folders/1B62k8e4zevKxEkTO8Wqn18YarjSebVko

5. https://www.schoollife.org.ua/774-2018/

6.http://yahotynschool3.edukit.kiev.ua/Files/downloads/%D0%A3%D1%81%D0%B5%D1%81%D0%B2i%D1%82%D0%BDi%D0%B9_%D0%94%D0%B5%D0%BD__%D0%93i%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82i_2019__%D0%BF%D1%83%D1%82i%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA_(%D1%83%D0%BA%D1%80).pdf

 

7. http://journal.osnova.com.ua/article/61456-%D0%A3%D1%80%D0%BE%D0%BA_%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%96%D1%97_%D0%B7_%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B8_%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D1%80%D1%8F%D0%B4%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F

 

8. https://www.ed-era.com/anticorr-materials/scenario.pdf

 

 

 

docx
Додано
2 червня 2020
Переглядів
1694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку