Використання інформаційних ресурсів в освіті дає можливість істотно збагатити та якісно оновити освітній процес в ЗДО та підвищити його ефективність. Наразі сфера застосування ІКТ в освітньому просторі ЗДО постійно розширюється . Хочете бути в тренді - перенесіть освітній простір закладу в площину електронних ресурсів!
Застосування ІКТ в роботі закладу дошкільної освіти
Актуальність використання електронних ресурсів обумовлена соціальною потребою в підвищенні якості навчання, виховання дітей дошкільного віку, практичною потребою у використанні в закладах дошкільної освіти сучасних дидактичних матеріалів, включенні батьків вихованців в освітній процес.
Наразі сфера застосування електронних ресурсів в освітньому просторі ЗДО постійно розширюється в наступних напрямках:
Робота з дітьми, які мають особливі освітні потреби. Невідповідність рівня розвитку дитини з обмеженими можливостями перешкоджає адекватному розумінню навчальних задач і пропонованої інформації. Для даного контингенту вихованців характерні швидка виснажуваність ресурсів уваги, зниження обсягу пам'яті, емоційна нестійкість, відсутність інтелектуальних мотивів, зниження зовнішньої мотивації освітньої діяльності і, як наслідок, зниження пізнавального інтересу. Щоб зацікавити таку дитину, зробити її пізнавальну діяльність усвідомленою, потрібні нестандартні підходи, нові техніки і технології. Використання ІКТ значно підвищує можливості корекції і розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Так, цілеспрямований системний логопедичний вплив, спрямований на корекцію мовного розвитку дітей, з використанням електронних технологій дозволяє значно підвищити ефективність корекційно-освітнього процесу, вирішити завдання, рішення яких традиційними методами є недостатньо продуктивним. Використання електронних ресурсів в індивідуальній корекційній роботі з дітьми проходить за такими напрямками: інформаційні матеріали та інструкції психолога доповнюються картками, набраними в Word, інтерактивними презентаціями PowerPoint та розвиваючими іграми. Використовуючи ІКТ, вирішую наступні завдання: посилення інтенсивності корекційних вправ; підвищення мотивації вихованців; відстеження моніторингу їх досягнень.
Інформатизація дошкільної освіти відкриває педагогам нові можливості для широкого впровадження в педагогічну практику нових методичних розробок, спрямованих на реалізацію інноваційних ідей освітнього процесу. Володіння прийомами створення електронних дидактичних ресурсів, вміння планувати і моделювати заняття з використанням ІКТ допомагає педагогам вирішити конкретне освітнє завдання.
На відміну від звичайних технічних засобів навчання інформаційно-комунікаційні технології дозволяють не тільки донести до вихованців певну кількість готових, суворо відібраних, відповідним чином організованих знань, а й розвивати інтелектуальні, творчі здібності, і що дуже актуально в дошкільному дитинстві - вміння самостійно здобувати нові знання.
Використання інформаційних ресурсів в освіті дає можливість істотно збагатити та якісно оновити освітній процес в ЗДО та підвищити його ефективність.