Застосування ІКТ в роботі закладу дошкільної освіти

Про матеріал

Використання інформаційних ресурсів в освіті дає можливість істотно збагатити та якісно оновити освітній процес в ЗДО та підвищити його ефективність. Наразі сфера застосування ІКТ в освітньому просторі ЗДО постійно розширюється . Хочете бути в тренді - перенесіть освітній простір закладу в площину електронних ресурсів!

Перегляд файлу

Застосування ІКТ в роботі закладу дошкільної освіти

 

Актуальність використання електронних ресурсів обумовлена соціальною потребою в підвищенні якості навчання, виховання дітей дошкільного віку, практичною потребою у використанні в закладах дошкільної освіти сучасних дидактичних матеріалів, включенні батьків вихованців в освітній процес.

Наразі сфера застосування електронних ресурсів в освітньому просторі ЗДО постійно розширюється в наступних напрямках:

  1. Освітній процес: під час організованої пізнавальної діяльності у вигляді дидактичних ігор чи вправ, як інструментарій під час моніторингу життєвих компетентностей. В процесі проведення традиційних діагностичних занять педагогу необхідно фіксувати рівень виконання завдання кожною дитиною за певними показниками. Використання кваліметричної моделі оцінювання не тільки значно полегшує працю педагога, але і дозволяє зберігати результати діагностики, розглядаючи їх в динаміці.

Робота з дітьми, які мають особливі освітні потреби. Невідповідність рівня розвитку дитини з обмеженими можливостями перешкоджає адекватному розумінню навчальних задач і пропонованої інформації. Для даного контингенту вихованців характерні швидка виснажуваність ресурсів уваги, зниження обсягу пам'яті, емоційна нестійкість, відсутність інтелектуальних мотивів, зниження зовнішньої мотивації освітньої діяльності і, як наслідок, зниження пізнавального інтересу. Щоб зацікавити таку дитину, зробити її пізнавальну діяльність усвідомленою, потрібні нестандартні підходи, нові техніки і технології. Використання ІКТ значно підвищує можливості корекції і розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Так, цілеспрямований системний логопедичний вплив, спрямований на корекцію мовного розвитку дітей, з використанням електронних технологій дозволяє значно підвищити ефективність корекційно-освітнього процесу, вирішити завдання, рішення яких традиційними методами є недостатньо продуктивним. Використання електронних ресурсів в індивідуальній корекційній роботі з дітьми проходить за такими напрямками: інформаційні матеріали та інструкції психолога доповнюються картками, набраними в Word, інтерактивними презентаціями PowerPoint та розвиваючими іграми. Використовуючи ІКТ, вирішую наступні завдання: посилення інтенсивності корекційних вправ; підвищення мотивації вихованців; відстеження моніторингу їх досягнень.

  1. Робота з батьками: як засіб підвищення психолого-педагогічної освіти, сучасний метод інформування про діяльність закладу дошкільної освіти в цілому та конкретної групи зокрема (презентації, відео та фотоматеріали, онлайн-консультування з використанням QR-кодів (Дод. В), проведення батьківських всеобучів з застосуванням платформ Skype, WhatsApp та Viber, ведення груп в соціальних мережах).
  2. Професійне спілкування з колегами та підвищення кваліфікації педагога: ведення колективних та особистих блогів, ведення тем на педагогічних форумах, участь у вебінарах та онлайн-конференціях, передача малодосвідченим педагогам передового педагогічного досвіду наставниками з використанням можливостей Google Classroom. В інформаційному суспільстві мережеві електронні ресурси - найбільш зручний, швидкий і сучасний спосіб поширення нових методичних ідей.
  3. Документообіг: адміністрація закладу використовує електронний ресурс «Курс: дошкілля» для обліку руху дітей та педагогів, збору інформації про педагогічний колектив та батьків вихованців закладу; зарахування дітей відбувається лише за наявності заявки в електронній черзі до закладу; в процесі освітньої діяльності педагог складає і оформляє календарні і перспективні плани, проводить діагностику і оформляє результати як в друкованому, так і в електронному вигляді.

Інформатизація дошкільної освіти відкриває педагогам нові можливості для широкого впровадження в педагогічну практику нових методичних розробок, спрямованих на реалізацію інноваційних ідей освітнього процесу. Володіння прийомами створення електронних дидактичних ресурсів, вміння планувати і моделювати заняття з використанням ІКТ допомагає педагогам вирішити конкретне освітнє завдання.

На відміну від звичайних технічних засобів навчання інформаційно-комунікаційні технології дозволяють не тільки донести до вихованців певну кількість готових, суворо відібраних, відповідним чином організованих знань, а й розвивати інтелектуальні, творчі здібності, і що дуже актуально в дошкільному дитинстві - вміння самостійно здобувати нові знання.

Використання інформаційних ресурсів в освіті дає можливість істотно збагатити та якісно оновити освітній процес в ЗДО та підвищити його ефективність.

 

docx
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
935
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку