Компетентність педагога – це складна система взаємопов’язаних та взаємообумовлених складових. Саме компетентність, має бути основою для визначення рівня професійної кваліфікації та стимулом до зростання
професіоналізму, творчого потенціалу і розвитку фахових, моральнотрудових та управлінських якостей. Адже компетентний педагог – означає успішний, а отже – здатний безпосередньо та опосередковано сприяти підвищенню якості освіти та формуванню компетентної особистості учня, здатної до творчої активної діяльності.
Завдання з технічним змістом, які найчастіше використовую на уроках трудового навчання та технологій поділяються на такі основні типи:
• Графічні (на читання зображення, на складання зображення, на доопрацювання зображення).
• Технологічні (на вибір раціональної технології виготовлення виробу, на поліпшення технологічного процесу, на пояснення технологічного процесу, на вибір заготовки; на вибір раціонального способу підготовки заготовки, на вибір інструментів та пристроїв; на контроль технологічного процесу).
• Конструкторські (на розробку конструкції, на вдосконалення конструкції, на пояснення конструкції, на внесення змін у конструкцію, на доконструювання).
• Розрахункові (на визначення розмірів, на знаходження параметрів технологічних процесів).
• Контрольно-тренувальні (на знання термінології, на знання будови технічних об'єктів, на перевірку засвоєння учнями основ програмового матеріалу, на знання призначення інструментів та пристроїв).
У процесі аналізу учнями бажаного результату розв'язку та пошуку структурно-компонентних елементів, які дали б змогу досягти його,
відбувається розвиток особистості учня, формуються стійкі знання та мотиви їх активного пошуку, засвоюються методологічні підходи до вирішення конкретних технічних суперечностей.
(МФО) та його практичне застосування у процесі проєктної діяльності учнів на
Метод фокальних об’єктів - це метод пошуку нових ідей шляхом «приєднання» до об’єкта, який вдосконалюють, властивостей або ознак інших випадково обраних об’єктів.
Ø Сьогодні цей метод застосовують для розширення асортименту товарів, сфер застосування відомих речовин, створення реклами, пошуку нових шляхів використання відходів виробництва, вирішення складних технікотехнологічних проблем тощо.
Ø Суть методу полягає в перенесенні ознак випадково обраних об’єктів на об’єкт, що вдосконалюється, який лежить ніби у фокусі перенесення й тому називається фокальним.
Результатом розвитку творчих здібностей вихованців, на мою думку, є формування якісно нових цінностей (об’єктивних чи суб’єктивних), значущих для творчого особистісного становлення протягом життя, розвиток моральних якостей і властивостей учнів, а уроки трудового не тільки закріплюють і покращують знання та практичні навички учнів, а й виявляють їх творчий потенціал, розвивають здібності і надають можливість самоствердитися, самореалізуватися, враховуючи національні традиції та повагу до своєї Батьківщини.
Список використаних джерел:
1. Березова Л.В. Аналіз психологічних підходів до проблеми творчого мислення / Л.В. Березова // Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. – 2015. – №2
2. Головченко О. Формування ключових компетентностей на уроках трудового навчання / Олександр Головченко // Трудова підготовка в закладах освіти. - 2008. - №3.
3. Зарицька В.Г. Концептуальні положення технології розвитку творчої особистості / В.Г. Зарицька [Електронний ресурс] – Режим доступу:
https://docs.google.com/document/edit?id=13fddZDj3dONC9d1ctbKmB_ VaEQFvM Zmal7SXmn9-olk&hl=en
4. Курліщук І. І. Методика професійного навчання: Основи технології навчання. Креативні технології навчання: навчально-методичний посібник /І.І. Курліщук. – Старобільськ, 2017. – 120 с.
https://allreferat.com.ua/uk/pedagogika_metoduka_vukladanny/referat/5
https://narodna-osvita.com.ua/7421-metodi-proektuvannya-metodfokalnih-obyektv.html 1.