«Застосування креативних методів і прийомів у процесі викладання трудового навчання та технологій на прикладі використання методу фокальних об'єктів (МФО)»

Про матеріал
Про метод фокальних об`єктів дуже мало інформації, особливо , коли мова йде про застосування його під час проєктної діяльності учнів на уроках трудового навчання і технологій. В цій презентації є приклад практичного застосування методу під час виготовлення стільця, як об`єкта проєктної діяльності 9 класу.
Перегляд файлу

image


Компетентність педагога – це складна система взаємопов’язаних та взаємообумовлених складових. Саме компетентність, має бути основою для визначення рівня професійної кваліфікації та стимулом до зростання

imageпрофесіоналізму, творчого потенціалу і розвитку фахових, моральнотрудових та управлінських якостей. Адже компетентний педагог – означає успішний, а отже – здатний безпосередньо та опосередковано сприяти підвищенню якості освіти та формуванню компетентної особистості учня, здатної до творчої активної діяльності.


image


Завдання з технічним змістом, які найчастіше використовую на уроках трудового навчання та технологій поділяються на такі основні типи:

        Графічні (на читання зображення, на складання зображення, на доопрацювання зображення).

        imageТехнологічні (на вибір раціональної технології виготовлення виробу, на поліпшення технологічного процесу, на пояснення технологічного процесу, на вибір заготовки; на вибір раціонального способу підготовки заготовки, на вибір інструментів та пристроїв; на контроль технологічного процесу).

        Конструкторські (на розробку конструкції, на вдосконалення конструкції, на пояснення конструкції, на внесення змін у конструкцію, на доконструювання).

        Розрахункові (на визначення розмірів, на знаходження параметрів технологічних процесів).

        imageКонтрольно-тренувальні (на знання термінології, на знання будови технічних об'єктів, на перевірку засвоєння учнями основ програмового матеріалу, на знання призначення інструментів та пристроїв).

У процесі аналізу учнями бажаного результату розв'язку та пошуку структурно-компонентних елементів, які дали б змогу досягти його,

відбувається розвиток особистості учня, формуються стійкі знання та мотиви їх активного пошуку, засвоюються методологічні підходи до вирішення конкретних технічних суперечностей.


image

image


Розглянемо метод фокальних об'єктів

(МФО) та його практичне застосування у процесі проєктної діяльності учнів на

уроках трудового навчання та технологій

Метод фокальних обєктів - це метод пошуку нових ідей шляхом «приєднання» до обєкта, який вдосконалюють, властивостей або ознак інших випадково обраних обєктів.

Ø  imageСьогодні цей метод застосовують для розширення асортименту товарів, сфер застосування відомих речовин, створення реклами, пошуку нових шляхів використання відходів виробництва, вирішення складних технікотехнологічних проблем тощо.

Ø  Суть методу полягає в перенесенні ознак випадково обраних обєктів на обєкт, що вдосконалюється, який лежить ніби у фокусі перенесення й тому називається фокальним.

image

image

image

image


image


imageРезультатом розвитку творчих здібностей вихованців, на мою думку, є формування якісно нових цінностей (об’єктивних чи суб’єктивних), значущих для творчого особистісного становлення протягом життя, розвиток моральних якостей і властивостей учнів, а уроки трудового не тільки закріплюють і покращують знання та практичні навички учнів, а й виявляють їх творчий потенціал, розвивають здібності і надають можливість самоствердитися, самореалізуватися, враховуючи національні традиції та повагу до своєї Батьківщини.

imageСписок використаних джерел:

1.               Березова Л.В. Аналіз психологічних підходів до проблеми творчого мислення / Л.В. Березова // Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. – 2015. – №2

2.             Головченко О. Формування ключових компетентностей на уроках трудового навчання / Олександр Головченко // Трудова підготовка в закладах освіти. - 2008. - №3.

3.             imageЗарицька В.Г. Концептуальні положення технології розвитку творчої особистості / В.Г. Зарицька [Електронний ресурс] – Режим доступу:

https://docs.google.com/document/edit?id=13fddZDj3dONC9d1ctbKmB_ VaEQFvM Zmal7SXmn9-olk&hl=en

4.             Курліщук І. І. Методика професійного навчання: Основи технології навчання. Креативні технології навчання: навчально-методичний посібник /І.І. Курліщук. – Старобільськ, 2017. – 120 с.

https://allreferat.com.ua/uk/pedagogika_metoduka_vukladanny/referat/5

456

https://narodna-osvita.com.ua/7421-metodi-proektuvannya-metodfokalnih-obyektv.html 1.

pdf
Додано
23 січня 2023
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку