Застосування методу синквейн для розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал
Синквейн ще називають «американське хокку», тому що цю форму розробила американська поетеса початку ХХ ст. Аделаїда Крепс, надихнушись японськими «хокку і танка» Синквейн включили в її посмертну збірку віршів 1914 р.Завдяки синквейну створюються умови для розвитку особистості, котра може критично мислити, відсікати зайве, визначати головне, узагальнювати, класифікувати і систематизувати.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Застосування методу синквейн для розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку

Номер слайду 2

Синквейн -  один з прийомів активізації пізнавальної активності дітей, формування їх розумового та мовленнєвого розвитку. Слово «синквейн» походить від французького слова «п'ять» і означає «нерифмований вірш, що складається з п'яти рядків». Синквейн - це не звичайний вірш, а вірш, написаний відповідно до певних правил. У кожному рядку задається набір слів, який необхідно відобразити в вірші.

Номер слайду 3

Синквейн ще називають «американське хокку», тому що цю форму розробила американська поетеса початку ХХ ст. Аделаїда Крепс, надихнушись японськими «хокку і танка» Синквейн включили в її посмертну збірку віршів 1914 р.

Номер слайду 4

Виникла ця форма в Америці на початку 20-го століття і сформувалася під впливом популярної у той час японської поезії. Згодом поширилась по всьому світі.синквейн. Його стали використовувати і в дидактичних цілях, як досить результативний метод розвитку зв'язного мовлення.

Номер слайду 5

Ефективний метод розвитку мовлення.розвитку зв язного мовлення дошкільників.удосконаленню розумових та пізнавальних здібностейрозвитку лексико-граматичної будови мовлення. Синквейн сприяє:

Номер слайду 6

Завдяки синквейну створюються умови для розвитку особистості, котра може критично мислити, відсікати зайве, визначати головне, узагальнювати, класифікувати і систематизувати.«Хто ясно думає, той ясно говорить»

Номер слайду 7

Правила складання синквейну1 рядок (тема синквейну) – одне слово ( іменник або займенник) Хто? Що?2 рядок – два слова (Другий рядок складається з двох слів – прикметників, які описують властивості або ознаки вибраного об'єкту). Який?Яка?Яке?Які?

Номер слайду 8

Правила складання синквейну3 рядок – три слова (Третю сходинку утворюють три дієслова, які описують дії, характерні для об'єкта). Що робить? Що роблять?4 рядок – чотири слова(Фраза з чотирьох слів, в якій автор висловлює своє особисте ставлення до об'єкта, про який йде мова).5 рядок – одне слово(Завершує вірш одне слово-висновок, яке дає характеристику об'єкту, іменник). Хто?Що?

Номер слайду 9

Підготовчий етап. ЩОБ НАВЧИТИ ДІТЕЙ СКЛАДАТИ СИНКВЕЙН, ЇМ ПРОПОНУЮТЬСЯ НАСТУПНІ ВПРАВИ, МЕТОЮ ЯКИХ Є УМІННЯ ВИДІЛЯТИ З ПОТОКУ МОВИ ПОТРІБНУ ЧАСТИНУ МОВИ.

Номер слайду 10

1. За допомогою сигналів (плескання в долоні, підняття руки) вибери слово, найбільш відповідне по змісту до картинки. * Лисиця - доброта, хитрість, злість; * Вовк - захист, зло, радість, голод; * Зима – мороз, зелений , сніг, листя; * Сонце – тепло, квадрат, яскравість, темрява.

Номер слайду 11

2. Робота в групах. Підберіть слово, що називає ознаку предмету і відповідає на питання який? яка? Яке? * Метелик -загадковий, красивий, різнобарвний* Машина – швидка, яскрава, гладенька* Яблуко – зелене, солодке, соковите

Номер слайду 12

3. Гра «Кулачок»Підібрати п’ять слів, що називають дію предмета і відповідають на питання: Що робить? Що роблять?

Номер слайду 13

5. Гра «Злови м'яч». Педагог називає слово-предмет і кидає м'яч дитині, вона в свою чергу, називає слово, що асоціюється з названим словом. Обов'язкова умова - всі слова відповідають на питання хто? або що?. Наприклад: м'яч - гра, мама - зустріч, лялька - радість, ранок - сонце і так далі.

Номер слайду 14

При прослухуванні синквейнів спільно утворюється схема, якою можна буде користуватися на наступних заняттях. Можна запропонувати складати синквейн за допомогою навідних запитань, а також доповнювати словами недописаний синквейн, використовувати як загадку.

Номер слайду 15

Приклади синквейна1. Сонце2. Золоте, яскраве3. Гріє, світить, обпікає4. Життя на землі зберігає5. Палаюча зірка

Номер слайду 16

Приклади синквейна. Мати. Ніжна, дбайлива. Любить, піклується, оберігаєНайрідніша і найлорожча людина в світи. Друг

Номер слайду 17

Приклади синквейна. Україна. Вільна, могутня. Захищає, надихає, допомагаєНайкраща країна на земліБатьківщина

Номер слайду 18

Приклади синквейна. Сніжинка. Срібляста, холодна. Літає, кружляє, падаєСніжинка летить на землю з неба. Красуня

Номер слайду 19

Поради. Синквейн – це рушійна сила для критичного мислення. Він активує розумову діяльність, вдосконалює навички читання та письма. Це захоплива гра, яка допоможе вдосконалити свої знання з будь-якої дисципліни. Використовуючи цю методику важливо враховувати:* Вік дітей.* Доступність теми.* Зацікавленість аудиторії. Синквейн займає відносно небагато часу, тому його можна використовувати: На початку заняття, для актуалізації наявних знань, чи повторення попередньої теми. В середині заняття, щоб оцінити рівень сприйняття дітьми теми, для активації розумової діяльності та, певною мірою, відпочинку - така собі інтелектуальна фізкультхвилинка. В кінці заняття – для узагальнення та закріплення вивченого.

Номер слайду 20

Синквейн можна назвати універсальним навчальним методом. Він незамінний  для розвитку образного мислення та мовлення. Його використовують на будь-яких заняттях і в будь-яких формах. Складання п'ятирядкових віршів, це можливість для творчості як для вихованців , так і педагогів. Крім класичного складання синквейну педагог може пропонувати дітям : Скласти розповідь орієнтуючись на готовий вірш. Відредагувати синквейн. Закінчити вірш. Визначити тему синквейну. З допомогою синквейну можна:* Проаналізувати та закріпити вивчений матеріал.* Збагатити словниковий запас. Синквейн можна складати парами, групами, разом з усіма, вдома індивідуально.  

Номер слайду 21

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
29 січня
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку