ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

Про матеріал

Вашій увазі пропонується розробка інтегрованого уроку з математики і географії для 5 класу. На уроці учням надана можливість застосувати свої набуті знання щодо розв'язання задач на рух, розвинути вміння аналізувати, створювати проекти при розв'язанні задач. Проектна діяльність спрямована на формування математичних компетенцій учня. Дитина, працюючи над пропонованим проектом, проходить стадії планування, аналізу, синтезу, активної діяльності, навчається працювати в команді. При організації проектної діяльності важливу роль грає не тільки індивідуальна, самостійна, але й групова робота учнів. Це дозволяє здобувати комунікативні навички й уміння. Постановка задачі і пошук розв'язку проблеми підвищує мотивацію до проектної діяльності й припускає: цілепокладання, ініціативність, оригінальність у рішенні пізнавальних питань, інтенсивність розумової праці, неординарність підходів, дослідницький досвід.

Перегляд файлу

ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

РОЗРОБКА ІНТЕРАКТИВНОГО УРОКУ З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ 5 КЛАСУ

УЧИТЕЛЬ ГУБСЬКА ОЛЕНА ФЕДОРІВНА

НВК «ГІМНАЗІЯ-ШКОЛА» № 27

Тема уроку: "РОЗВЯЗАННЯ ЗАДАЧ НА РУХ".

Мета уроку:

  • відпрацьовування навичок щодо розвязання задач на рух суходолом та річкою;
  • розвязання задач на складання рівняння;
  • розвязання рівнянь, задач на складання буквеного виразу, обчислення значення числового виразу;
  • виховання інтересу до вивчення математики, важливості набутих математичних знань, формування математичних компетенцій учнів.

Обладнання: картки з завданнями для праці біля дошки і на місцях, картки для усної лічби з формулами, рівняннями, прикладами для зручної лічби на додавання і віднімання, файли з різнорівневими завданнями для самостійної роботи учнів, презентація, карта місцевості, допоміжний матеріал для творчого проекту.

Тип уроку: інтегрований урок математики та географії.

ХІД УРОКУ:

1. Перевірка домашнього завдання. Деякі завдання записано на дошці. Звернути увагу на розвязування №291(а). Вам також необхідно було здобути інформацію, яка допоможе вам прийняти участь в проекті, що буде розглядатися сьогодні на уроці.

2. Актуалізація опорних знань. (7 хв.)

Опитування правил, робота з картками на усну лічбу по розвязуванню рівнянь, зручній лічбі прикладів на додавання і віднімання натуральних чисел, знання формул на рух суходолом та річкою.

Практичне застосовування формул. Усно розвязування задач за таблицею:

швид. течії

2

?

3

?

власна швид.

?

13

?

?

шв. за течією

15

16

?

12

шв. пр. течії

?

?

14

10

3. Відпрацьовування матеріалу. (10 хв)

1). Виконання всім класом і учнем на дошці завдання: за словами вчителя скласти буквений вираз і записати його (завдання на вміння розпізнавати порядок дій та їх назву).

2). Дві дитини виконують завдання на дошці.

Картка №1. 1. Швидкість першої машини 45км/год, другої на 12км/год більше. Машини вийшли одночасно з одного міста у протилежних напрямках. Знайти відстань між ними через 2год.

2. Розвязати рівняння (396-х)+256=513.

Картка №2. В одну сторону з одного пункту одночасно вийшли дві машини. Швидкість однієї машини 74км/год, швидкість другої 58км/год. Яка відстань буде між ними через 3год?

2. Розвязати рівняння 239-(х+41) =168.

3). В цей час весь клас за допомогою вчителя виконують задачу на складання рівняння:

На трьох полицях всього розташовано 46 книг. На другій полиці на 3 книжки більше, ніж на першій, а на третій на 4 більше, ніж на другій. Скільки книг на кожній полиці?

4). Учні, які працювали біля дошки, виконують рівняння в зошиті.

5). Перевірка класом задач, рішення яких записувалось на дошці.

6). Виконання самостійної роботи 10хв.

І ВАРІАНТ

1). 412 - (312 - 58);

2). У Наталі було 37 зошитів, що на 29 менше, ніж у Василя. Скільки зошитів було у Василя?

3). Скласти вираз і обчислити:

різниця суми чисел 4561 і 123 і різниці чисел 700 і 138;

4). Скласти буквений вираз:

скільки задач залишиться розвязати Василю, якщо всього задач було 54, розвязував він годин і за одну годину 3 задачі?

5). ;

6). Знайти значення виразу: 690000 - х, якщо х=34159.

7). Площа першої ділянки на 240а більше площі другої ділянки. Знайдіть площу кожної, якщо площа двох ділянок 670а.

8). Яку відстань пропливе човен більше за 4 години за течією річки, чи за 5 годин проти течії і на скільки, якщо власна швидкість човна 15км/год, а швидкість течії 2км/год?

ІІ ВАРІАНТ

1). 539 - (185 + 339);

2). У І ящику було 24кг яблук, що на 17кг більше, ніж у ІІ ящику. Скільки яблук було у ІІ ящику?

3). Скласти вираз і обчислити:

сума різниці чисел 5600 і 1899 і різниці чисел 981 і 544;

4). Скласти буквений вираз:

скільки залишиться гривень у Олени, якщо всього було 115 гривень, Олена витрачала гроші 2 години і по гривень кожну годину?

5). ;

6). Знайти значення виразу:

х - 47089, якщо х=890000.

7). За два дні робітник виготовив 144 деталі. Скільки деталей він виготовив кожного дня, якщо в І день він виготовив на 14деталей менше, ніж в ІІ день?

8). Яку відстань пропливе човен в озері за 5 годин, якщо швидкість човна за течією річки дорівнює 17км/год, а швидкість човна проти течії річки дорівнює 13км/год?

На 1), 2), 4) завдання учні повинні тільки написати відповідь, виконуючи завдання усно, повне рішення виконувати в 7) і 8) завданнях. За всі завдання отримує учень 12 балів. Всі завдання оцінюються по одному балу і ще 1 бал кожний учень отримав за роботу на уроці під час усної лічби, ще 1 бал отримує учень до самостійної роботи під час праці на уроці при розвязуванні задач за правильні підходи до розвязування задач, ще 2 бали кожний учень отримає за наступну роботу в групі при створенні проекту.

4. Творча робота у групах, проектна діяльність, елементи географії. (15 хв) Зараз вам необхідно зробити подорож до Запоріжжя.

Запоріжжя - прекрасне місто у будь-яку пору року. Однак найкраще відвідувати його влітку або восени, коли тут особливо красиво. Зеленою перлиною, скарбницею української історії козацтва, одним з семи чудес світу в Україні називають найбільший острів, що знаходиться на річці Дніпро. Це - легендарний острів Хортиця. Він вражає своєю красою лісів, луків, плавнів і скель гранітних берегів. Скелі особливо приваблюють на острів любителів екстремальних видів спорту. Альпіністів можна побачити в північній частині острова - тут деякі скелі досягають висоти в 40 метрів. Хортиця також є культурно-історичним заповідником, так як на його території збереглися безліч питань, які будуть дуже цікавими для вас.

Діти, вам було надано завдання, дізнатися про особливості машини Шевроле та автобуса «Соняшник» ВАЗ А148-1. За допомогою цих засобів буде здійснена подорож, тільки який вид транспорту для зручності з мінімальними витратами необхідно вирішити вам. Вам необхідно виконати наступну роботу:

  • побудувати дорожній маршрут;
  • застосовуючи карту, виміряти лінійкою необхідну відстань руху, особливості переводу розміру на карті у реальну відстань (розвиток бажання дізнатися більше, застосування масштабу);
  • застосувати набуту власноруч інформацію про витрати палива на вказаний транспорт;
  • установити в групі досліджену дома інформацію про вартість палива на вказані види транспорту;
  • визначити швидкість видів транспорту на трасі;
  • визначити і відповісти на питання: для кого з людей витрати будуть більшими, у випадку руху на Шевроле, який перевезе 4 людини, або на автобусі «Соняшник» БАЗ-А1480, який перевезе 40 людей?
  • зробити висновки роботи.

Додатково вам надається карта і дані для видів транспорту, необхідно проаналізувати ваші набуті матеріали з запропонованим.

Виступ учнів, захист проектів групами. Дізнайтеся масштаб запропонованої карти (застосувати метод перевернутого навчання, учні самостійно повинні були через додаткову інформацію ознайомитися з поняттям масштаб карти)

5. Домашнє завдання. За дидактичним матеріалом № 98, 99, 104, 122(б), повторити формули.

6. Підсумок уроку. Рефлексія. Представник від групи розповідає про своє враження від роботи його групи. Що дізналися нового і пізнавального на уроці? (3 хв)

 

docx
Додано
16 липня 2018
Переглядів
831
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку