Завантаження даних з Інтернету. Практична робота 3

Про матеріал
Мета: • навчальна: сформувати вміння шукати, завантажувати та зберігати дані, отримані із Інтернету; сприяти усвідомленню необхідності дотримання авторського права; • розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів; • виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.
Перегляд файлу

Урок 10

Тема: Завантаження даних з Інтернету. Практична робота 3

Мета:

  • навчальна: сформувати вміння шукати, завантажувати та зберігати дані, отримані із Інтернету; сприяти усвідомленню необхідності дотримання авторського права;
  • розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

Обладнання: ПК з виходом в мережу Інтернет, підручник, дидактичний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1.      Організаційний момент

Вправа «Настрій»

Любі друзі. З яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок? Сподіваюся у кого добрий, таким і залишиться. А у кого не дуже – покращиться. Показати за допомогою міміки, як на смайлику, свій настрій.

Вправа «Аналіз ситуації». Повторення правил безпеки життєдіяльності в комп'ютерному класі

  •       Перед уроком інформатики в учнів 5-го класу була фізкультура. Учні принесли з собою на урок інформатики м’яч. Які правила безпеки життєдіяльності вони порушили?
  •       Неуважний учень дрімав на уроці і не чув пояснень учителя про послідовність виконання завдання. Потім прокинувся, згадав про роботу і без дозволу вчителя перейшов до іншої парти подивитися, чим займаються однокласники. Чи порушив він правила техніки безпеки? Якщо так, то які?

II.       Актуалізація опорних знань

«Інформатична розминка» Опитування ланцюжком

  •              Які програми-браузери ви знаєте?
  •              Що таке веб-сайт?
  •              Що таке веб-сторінка?
  •              Що таке гіперпосилання?
  •              Що ми називаємо домашньою сторінкою?
  •              З допомогою яких систем можна знайти потрібну інформацію в  Інтернеті?

Перегляд відеофрагменту на тему Інтернет (мультфільм «Фіксики») http://nikfizik.16mb.com/do-uroku/video/386-internet-ukrajinskoyu-movoyu.

III.    Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми продовжимо знайомство з Інтернетом та його можливостями.

Результат пошуку зображень за запитом "вітальні листівки з днем народження дитячі"Результат пошуку зображень за запитом "вітальні листівки з днем народження дитячі"Подивіться на картинки. Як ви гадаєте, де я їх знайшла? Так, вірно. А, скажіть будь ласка, хто з вас шукав в Інтернеті вітальні листівки, зображення? А чи зберігали ви їх на комп’ютер? Отже, на уроці ми з вами навчимося не тільки знаходити потрібну інформацію, але й правильно зберігати її.

IV.    Вивчення нового матеріалу.

(Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації)

Дуже часто ми з вами шукаючи потрібну інформацію знаходимо багато веб- сторінок, які містять цікаві відомості. Нажаль, ми не завжди маємо багато часу для того, щоб їх переглянути, тому краще завантажити цю інформацію на комп’ютер, а коли буде вільний час можна її переглянути.

Завантажену з Інтернету веб-сторінку можна зберегти у файлі на своєму комп'ютері. Це дасть змогу переглядати її в той час, коли немає зв'язку з глобальною мережею.

Для збереження веб-сторінки використовують команду Файл, Зберегти як

або комбінацію клавіш Ctrl + S.

Після її вибору відкривається діалогове вікно. У діалоговому вікні треба:

  •                          вибрати папку;
  •                          вказати назву, з якою буде збережено сторінку;
  •                          вказати тип файлу:
    •                 Веб-сторінка, повністю  сторінка зберігається цілком з усіма зображеннями, тлом та іншими об'єктами;
    •             Веб-сторінка, тільки HTML зберігається лише форматований текст разом із гіперпосиланнями;
    •               Веб-архів, один файл зберігається архів поточної веб-сторінки в одному файлі;
    •                Текстовий файл зберігається лише текст HTML-документа без форматування, зображень і гіперпосилань.

Якщо ви плануєте тільки переглядати веб-сторінку чи переслати її своїм друзям, то краще зберегти її як веб-архів. Коли ж ви маєте намір скористатися розміщеними на веб-сторінці фотографіями, збережіть її повністю.

Загалом же зображення та фрагменти тексту зі сторінки можна копіювати і вставляти в інші документи через буфер обміну Windows, тобто за допомогою команд Копіювати та Вставити, що містяться у меню Правка.

Зберегти графічні об'єкти зі сторінки можна також за допомогою контекстного меню. Для цього клацніть правою кнопкою миші на графічному об'єкті    та     в     контекстному     меню,     що     відкриється,     виберіть команду Зберегти об'єкт як. Після цього ви побачите стандартне вікно для зберігання файлу та зможете записати  зображення на диск.

Авторське право та Інтернет

Всі ресурси Інтернету - тексти, зображення, музичні твори, відео тощо мають своїх власників. І права на ці матеріали належать саме власникам. Лише вони мають право розповсюджувати ці матеріали, підписувати своїм іменем, отримувати за них винагороду тощо. Ці права називають авторськими. Ці права охороняє закон про захист авторських прав. Тому не можна розповсюджувати без дозволу та видавати за власні чужі тексти, зображення та інші дані, які розміщені в Інтернеті (таке порушення називають плагіатом).

Використовуючи чужі матеріали з Інтернету, потрібно дотримуватись певних правил, щоб не порушити закон про захист авторських прав:

  •                          Запитувати дозвіл на використання матеріалів у їх автора. Це можна зробити, надіславши листа автору, якщо його ім'я або контактні дані вказані на сайті.
  •                          При використанні цитати з якогось тексту або зображень, отриманих з Інтернету, обов'язково вказувати адресу сайту, звідки вони були скопійовані.
  •                          Не розповсюджувати чужі твори без дозволу автора.
  1. Засвоєння вмінь та навичок

Робота у групах з інтерактивними вправами:

https://sites.google.com/site/infworkbook5kl/9-zavantazenna-danih-z-internetu

  1. Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся. Руки в сторони розвів – Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати, Треба нам навшпиньки стати

VII.                    Формування набутих вмінь та навичок

1.                       Повторення правил ТБ

2.                       Робота за комп’ютером

Практична робота № 3

Завантаження даних з Інтернету

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Вправа 1. Збереження частини тексту веб-сторінки.

  1.   Завантаж браузер і в рядок адреси введи адресу пошукової системи

google.com.ua.

  1.   У поле Пошук уведи ключове слово блог та натисни кнопку Пошук.
  2.   Після відображення на екрані результатів пошуку обери посилання на вільну енциклопедію Вікіпедія. Відкрий цю сторінку в новому вікні, обравши в контекстному меню відповідну вказівку.
  3.   Якщо відкрилась російська версія Вікіпедії, у розділі іншими мовами вибери українську мову. Виділи потрібне означення й у контекстному меню до обраного текстового фрагмента скористайся вказівкою Копіювати для копіювання його до буфера обміну
  4.   Відкрий текстовий процесор Microsoft Word.
  5.   Установи курсор в робочу область текстового процесора та вибери вказівку Вставити з контекстного меню.
  6.   Повернись до вікна сторінки Вікіпедії, установи курсор в рядок адреси та, коли адреса стане виділеною, скопіюй її до буфера обміну, вибравши в контекстному меню вказівку Копіювати.
  7.   Перейди до вікна Microsoft Word і встав із буфера обміну до тексту після раніше вставленого означення блогу адресу сторінки, з якої його скопійовано.
  8.   Збережи текстовий документ із назвою Означення блогу у папці: Д:\5-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 10.

Вправа 2. Збереження матеріалів веб-сторінки на комп'ютері.

  1.        Знайти і зберегти графічну інформацію:
    •                         Герб України;
    •                         Вітальну листівку «З днем народження».

На Д:\5-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 10\ зберегти зображення. Для цього скористайся вказівкою Зберегти зображення як...

2). На сервісі YouTube знайти відео з назвою: Тимур та авторське право

З'ясуй хто має авторське право на нього.

Збережи веб-сторінку в папці: Д:\5-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 10\ Для цього скористайся вказівкою Інші інструменти Зберегти сторінку як. Поміркуй, чи потрібно тобі звертатись до авторів за дозволом.

Закрий всі відкриті вікна.

Повідом вчителя про завершення роботи.

  1. Вправи для очей
  •       Для покращення фокусування ока подивитись на кінчик носа, потім одразу перевести погляд у далечінь. В обох випадках погляд затримати на кілька секунд. Повторити вправу 4-5 разів.

  •       Заплющити очі на 3-5 секунд, а потім розплющити їх на такий же час. Повторити вправу 4-5 разів.

VIII.                Підсумок уроку

Виставлення оцінок за виконану роботу.

  1.                     Домашнє завдання

Підготувати повідомлення «Про знак копірайт» або знайти в мережі Інтернет 5 зображень на тему «Пошукові системи»

 

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку