Урок 10
Тема: Завантаження даних з Інтернету. Практична робота 3
Обладнання: ПК з виходом в мережу Інтернет, підручник, дидактичний матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Любі друзі. З яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок? Сподіваюся у кого добрий, таким і залишиться. А у кого не дуже – покращиться. Показати за допомогою міміки, як на смайлику, свій настрій.
«Інформатична розминка» Опитування ланцюжком
Перегляд відеофрагменту на тему Інтернет (мультфільм «Фіксики») http://nikfizik.16mb.com/do-uroku/video/386-internet-ukrajinskoyu-movoyu.
Сьогодні ми продовжимо знайомство з Інтернетом та його можливостями.
Подивіться на картинки. Як ви гадаєте, де я їх знайшла? Так, вірно. А, скажіть будь ласка, хто з вас шукав в Інтернеті вітальні листівки, зображення? А чи зберігали ви їх на комп’ютер? Отже, на уроці ми з вами навчимося не тільки знаходити потрібну інформацію, але й правильно зберігати її.
Дуже часто ми з вами шукаючи потрібну інформацію знаходимо багато веб- сторінок, які містять цікаві відомості. Нажаль, ми не завжди маємо багато часу для того, щоб їх переглянути, тому краще завантажити цю інформацію на комп’ютер, а коли буде вільний час можна її переглянути.
Завантажену з Інтернету веб-сторінку можна зберегти у файлі на своєму комп'ютері. Це дасть змогу переглядати її в той час, коли немає зв'язку з глобальною мережею.
Для збереження веб-сторінки використовують команду Файл, Зберегти як
або комбінацію клавіш Ctrl + S.
Після її вибору відкривається діалогове вікно. У діалоговому вікні треба:
Якщо ви плануєте тільки переглядати веб-сторінку чи переслати її своїм друзям, то краще зберегти її як веб-архів. Коли ж ви маєте намір скористатися розміщеними на веб-сторінці фотографіями, збережіть її повністю.
Загалом же зображення та фрагменти тексту зі сторінки можна копіювати і вставляти в інші документи через буфер обміну Windows, тобто за допомогою команд Копіювати та Вставити, що містяться у меню Правка.
Зберегти графічні об'єкти зі сторінки можна також за допомогою контекстного меню. Для цього клацніть правою кнопкою миші на графічному об'єкті та в контекстному меню, що відкриється, виберіть команду Зберегти об'єкт як. Після цього ви побачите стандартне вікно для зберігання файлу та зможете записати зображення на диск.
Всі ресурси Інтернету - тексти, зображення, музичні твори, відео тощо мають своїх власників. І права на ці матеріали належать саме власникам. Лише вони мають право розповсюджувати ці матеріали, підписувати своїм іменем, отримувати за них винагороду тощо. Ці права називають авторськими. Ці права охороняє закон про захист авторських прав. Тому не можна розповсюджувати без дозволу та видавати за власні чужі тексти, зображення та інші дані, які розміщені в Інтернеті (таке порушення називають плагіатом).
Використовуючи чужі матеріали з Інтернету, потрібно дотримуватись певних правил, щоб не порушити закон про захист авторських прав:
Робота у групах з інтерактивними вправами:
https://sites.google.com/site/infworkbook5kl/9-zavantazenna-danih-z-internetu
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся. Руки в сторони розвів – Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати, Треба нам навшпиньки стати
Практична робота № 3
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
google.com.ua.
На Д:\5-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 10\ зберегти зображення. Для цього скористайся вказівкою Зберегти зображення як...
2). На сервісі YouTube знайти відео з назвою: Тимур та авторське право
З'ясуй хто має авторське право на нього.
Збережи веб-сторінку в папці: Д:\5-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 10\ Для цього скористайся вказівкою Інші інструменти Зберегти сторінку як. Поміркуй, чи потрібно тобі звертатись до авторів за дозволом.
Закрий всі відкриті вікна.
Повідом вчителя про завершення роботи.
Виставлення оцінок за виконану роботу.
Підготувати повідомлення «Про знак копірайт» або знайти в мережі Інтернет 5 зображень на тему «Пошукові системи»