ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ УЧНІВ ЗА ПІДРУЧНИКОМ К.М. ЗАДОРОЖНЬОГО

Про матеріал
Завдання для контролю і узагальнення знань учнів з предмету у вигляді тестових завдань різного рівня складності та завдання з відкритою відповіддю
Перегляд файлу

УРОК 2. Адаптація як загальна властивість біологічних систем (Частина 2. Рух)

1.ЗНАЙДІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ

  1. Подразливість Е
  2. Рецептори А
  3. Аналізатор Д
  4. Мембранний потенціал Г
  5. Потенціал дії Б
  6. Деполяризація В

 

А. складні системи чуттєвих нервових утворень, які сприймають і аналізують подразнення, діючи на тварин і людину;

Б. , гострий пік на графіку;

В. зниження різниці потенціалів (так званого потенціалу спокою), що існує у спокої, між внутрішньою і зовнішньою сторонами мембрани живої клітини;

Г. це різниця потенціалів між зовнішньою та внутрішньою сторонами мембрани в умовах, коли клітина не збуджена;

Д. — це частина сенсорної системи або автономної нервової системи, нервове закінчення або спеціалізована клітина, які у відповідь на подразнення створюють сигнал у вигляді потенціалів дії, та відправляють його до нервового центру;

Е. здатність живого організму (його клітин, тканин) реагувати на зовнішні та внутрішні впливи зміною своїх фізико-хімічних та фізіологічних властивостей.

 

ІІ.

1.ЗАПИТАННЯ ДЛЯ БЕСІДИ

1. Чим різниться рух живих та неживих об’єктів?

2. Чи всі живі організми здатні до руху? Якщо ні — наведіть приклади.

3. Як саме, на вашу думку, здатність до руху допомагає живим організмам

пристосуватися до змінних умов середовища?

 

2. ЦІКАВО ЗНАТИ

 Формування адаптацій

Зоологи називають єнотів «геніями адаптації».І недаремно. Ця тварина має низку дивних й цікавих пристосувань. Йдеться про ракуна звичайного,або єнота-полоскуна (Procyon lotor). Єноти чудово лазять по деревах, можуть спускатися з дерева головою вперед, мають виокремлені рухливі пальці, добре плавають. Ці розумні тварини легко пристосовуються до змін середовища існування. Назва «полоскун» пов’язана із цікавою біологічною особливістю звіра, який часто «полоще» свою їжу у воді. Застосуйте знання й поясніть формування цієї адаптації.

 

ІІІ. РЕЗУЛЬТАТ

 

Оцінка

Завдання для самоконтролю

 

1 – 6

 

1. Що таке рух? 2. Назвіть форми руху на рівні клітин. 3. Які типи руху властиві одноклітинним організмам? Що таке фототаксис, хемотаксис і термотаксис? 4. Назвіть типи органів руху багатоклітинних. 5. Назвіть чинники, що сприяють класифікації рухів багатоклітинних. 6. Назвіть основні способи руху безхребетних і хребетних тварин. Як їх можна класифікувати?

 

7 – 9

 

7. Як змінювалися пристосування тварин до руху у процесі еволюції? 8. Чи існує залежність типу руху від середовища існування? 9.Чи ві живі організми здатні до руху? Якщо ні – наведіть приклад.

 

10 – 12

 

10. На конкретному прикладі поясніть, як здатність до руху допомогає живим організмам пристосуватися до змін умов довкілля.

 

 

 

docx
Додано
2 грудня 2019
Переглядів
4032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку