Завдання для коригувального навчання з української мови і літератури (6 клас)

Про матеріал
Запропоновані картки знадобляться колегам-філологам під час повторення вивченого в курсі української мови для 6 класу. Кожна з них містить ілюстрацію з художнього твору програми 5 класу та уривок із нього, за яким діти мають пригадати жанр, автора та героїв. Друга частина завдань картки стосується мовних тем, котрі вивчалися в період карантину дистанційно (діти мають відшукати двоскладні та односкладні речення, визначити другорядні та однорідні члени, підкреслити їх, а також знайти складне речення та речення з прямою мовою чи діалог).
Перегляд файлу

Дидактичний матеріал для коригувального навчання здобувачів освіти 6 класу  з української мови і літератури

Картка №1

Повість минулих літ»: аналіз твору, уривки для ЗНО - на всі двісті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поляни жили окремо й володіли своїми родами. І до того вони жили родами, кожен на своїх місцях. І були три брати: одному ім’я Кий, другому Щек, а третьому Хорив, а сестра в них була Либідь. Сидів Кий на горі, де тепер узвіз Боричів. А Щек сидів на горі, яка зветься нині Щекавицею. А Хорив на третій горі, від нього вона прозвалася Хоревицею. І збудували вони місто в ім’я старшого брата свого й нарекли його Київ. Був круг міста ліс та бір великий, і ловився там всякий звір, і були мужі мудрі й тямущі, а називалися вони полянами, від них поляни й донині в Києві.

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

Картка №2

Святослав укладає мир з греками та повертається до Києва Смерть ...

 

 

 

 

 

 

 

 

В літо 964. Коли князь Святослав виріс і змужнів, почав він збирати багато хоробрих воїнів. У походах він ходив легко, мов пардус, і багато воював. Не возив він за собою в походах ні воза, ні казанів, не варив м’яса, а тонко нарізавши конину, або звірину, або воловину, підсмажував на вогні і так їв. Не мав він і шатра, а спав, підстилаючи у голови пітник із сідлом, і такими ж були і всі його воїни. А коли князь виступав походом, то посилав у інші землі із словами: «Іду на ви».

В літо 971. Узяв місто мечем і послав до греків із словами:

 Іду на ви і хочу взяти вашу столицю...

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

5. Знайдіть у тексті речення з прямою мовою, накресліть його схему.

Картка №3

Володимир Великий об'єднує українців | Газета «День» мобільна версія

 

 

 

 

 

 

 

 

Потім прислали греки до Володимира свого філософа, і той звернувся до князя з такими словами:

 Ми, греки, віруємо в Бога нашого Ісуса Христа. Він ходив по землі, проповідував Царство Небесне, а його розп’яли на хресті. Та Ісус воскрес і сказав учням своїм, що повернеться з неба на землю і буде судити живих і мертвих, кожному воздасть по заслугах його: праведникам Царство Небесне, рай і радість без кінця, безсмертя, а грішникам муки в пеклі й кипіння в смолі. Така буде кара тим, хто не вірить Богові нашому Ісусові Христові: будуть горіти в огні, хто не хреститься.

І, закінчивши слово своє, філософ показав Володимиру запинало, на якому було намальовано судилище Господнє і тих стовплених грішників, які бредуть у пекельний вогонь, і праведників, тих, які у веселощах духу вступають до раю.

Володимир же, зітхнувши, сказав:

  • Добре тим, хто праворуч, у раю, горе тим, хто ліворуч, у пеклі.

Філософ промовив:

  • Якщо хочеш з праведниками стати праворуч, хрестись.

Володимиру запала в серце думка ця, однак він сказав:

  •  Почекаю ще трохи, бо хотів розвідати більше про всі віри.

І вручив Володимир грецькому філософові багаті дари й відпустив його з великою честю.

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

5. Знайдіть у тексті речення з прямою мовою, накресліть його схему.

Картка №4

Олександр Олесь. "Заспів" - з книги "Княжа Україна". - Мала Сторінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ліс густий, дрімучий, темний,
Споконвічний ліс росте,
Не проб'ється навіть сонце
Крізь гілля його густе.
Велетенські граби, вільхи,
Сосни, явори, дуби
Раз в століття полягають
Після віку боротьби… .

По лісах дрімучих, темних,

З луком пращур наш ішов,

З рисем, лосем і ведмедем
Він боровся і боров… .

На лісах дрімучих, темних,
На незайманих степах
Спочивала Україна

В золотих, дитячих снах.

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

Картка №5

Дитяча недільна школа "Чадо" :: Олександр Олесь. «Ярослав Мудрий»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Вас я, діти, покидаю,
Йду я в ліпшу сторону,
Але, діти, пам'ятайте
Мою заповідь одну:

Не сваріться, жийте в згоді:
Тільки мир збере усе,
А незгода, наче вітер,
Все по полю рознесе.

Як не будете всі разом
Йти до спільної мети,

Ви, державу зруйнувавши,
Подастеся у світи.

Ви розгубите ту землю,
Що придбали вам батьки,
І тинятиметесь всюди,
Як вигнанці й жебраки».

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

Картка №6

Олександр Олесь "Микита Кожум'яка" - Ourboox

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

… Раз колись коня мій син

Перекинув через тин… .

…Таку руку має він,

Наш найменший брат ….

Не з заліза – з криці лита!

Переміг би він один...

…Ходять, лазять, заважають,

Від роботи одривають,

Хоч покинь та з двору йди...

«Скарбів, діти, я не хочу!
Що б робив я з скарбом тим?
Недосяжна зірка в небі,
Хоч вона і сяє всім.
Йдіть скажіть ясному Князю,
Що іду я на двобій,
Що поміряюсь я з гадом,
Хоч і дужий, кажуть, Змій.
Йдіть скажіть, що за хвилину
Я у Князя на дворі
Хочу спробувати силу,
А уранці на горі».

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

Картка №7

Зірка Мензатюк "Таємниця козацької шаблі". Розділ 1, аудіокнига ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спочатку давайте познайомимося з Машкою. Вона не вельми гарна, хоча вважає себе красунею. У неї великі, ясні кришталеві очі – ото через них і зроджуються Машчині претензії на красу. Вночі вони пронизують темряву, наче ніж розм’якле масло. Але більше їй нічим похвалитися. Машка давно вже не першої молодості, щоб не сказати підстаркувата. Їй не завадило б підфарбуватися. Рясні прищі також не додають їй принадності. Ззаду в неї наліплена трохи облізла наклейка з собакою, тому що першим Машчиним власником був якийсь професор, великий любитель псів.

– Наклейку треба здерти, – мовила мама, оглядаючи Машку, яку тато щойно придбав.

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

5. Знайдіть у тексті речення з прямою мовою, накресліть його схему.

Картка №8

Купити книгу «Таємниця козацької шаблі» Мензатюк Зірка у Києві ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А йшлося от про що. У пановій Богдановій квартирі на Русанівці уподобав собі з’являтися один привид, дуже патріотично настроєний. Зазвичай то траплялося в дні національних свят чи після мітингів, бо привид любив обмінятися враженнями з паном Богданом. А це якось він завітав несподівано, украй розхвильований. Розмахував руками й вимагав найрішучіших дій, тому що, наскільки вдалося зрозуміти, дуже цінній, старовинній, безсумнівно вартісній у мистецькому відношенні реліквії загрожувала небезпека.

– Може, то статуетка індіанського божка з чистого золота? – замріяно прошепотіла Наталочка, що начиталася книжок про індіанців.

Але пан Богдан вважав, що йдеться про реліквію українського походження, бо привид-патріот неймовірно хвилювався.

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

5. Знайдіть у тексті речення з прямою мовою, накресліть його схему.

Картка №9

 

 

 

Таємниця козацької шаблі Зірки Мензатюк ⋆ рецензія ⋆ Блог учителя

 

 

 

 

 

 

 

 

...Зранені козацькі полки відходили з-під Берестечка. Щохвилі могли напасти поляки. Щоб їм завадити, щоб уберегти військо, яке відступало після нещасливої битви, полковник Іван Богун виставив під Плоскою заслону з шестисот козаків. Шістсот сміливців проти ворожої навали!.. Козаки стали табором: оточили себе возами, скували їх залізними ланцюгами, обсипали земляним валом. Билися, як чорти (бо чорти хвацько б’ються, – лукаво підморгнув Антип). Багато їх полягло. На полі досі стоять кам’яні хрести.

Дівчинка слухала, мов заворожена. Сумна та велична картина поставала в її уяві. Поле, сковані вози. І козаки, роковані на смерть. Верхи на конях налітає шляхта... Дим від пороху... Іскри з-під шабель... Шалений зблиск очей... І гаряча кров, і смерть. Ось захитався молодий козак, шабля – домаха випала йому з руки...

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

4. Про яку історичну подію йде мова в поданому тексті?

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

Картка №10

В бур'янах" - повість Степана Васильченка про Тараса Шевченка ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Життя нашого поета таке дивне, що, слухаючи про нього, можна було б сказати, що це легенда, коли б усе те діялось не перед нашими очима. Мені хотілось і почати повість про поета, як починаються казки.

За широкими морями, за лісами дрімучими ще й за горами кам'яними в не нашій, далекій стороні був колись веселий край, розкішний і багатий, заворожений злими людьми, зневолений двома неволями. Одна неволя панська, а друга царська. І жили там рабами в тяжкій чужій роботі заворожені в неволю люди. Світ їм було зав'язано, говорити заказано, ходили німі...

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

Картка №11

В бур'янах" - повість Степана Васильченка про Тараса Шевченка ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Невесела у Шевченка зимою та восени хата – стоїть край села, як примара, найгірша, мабуть, в усьому селі: кривобока, стара, стіни повигинались, солома на покрівлі потемніла, потрухла, мохом узялася, почорнів од диму вивід, од вітру порозлазилась, дірки світять голими латами. А прийде весна, зацвіте садок за хатою, рясна яблуня коло хати, промете Катря під вікнами півники та барвінок, і хата, як хата суму мов не було того... Сад темний, густий, бур'янами зарослий. За садом ховалось сонце.

Після першого жаркого квітневого дня плинув теплий, тихий вечір. Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом в яблуневому цвіті, тихим, рожевим, у білій на стіні глині. Вперше по весні білоголова Шевченкова родина розташувалась вечеряти під яблунею надворі. Чуби в усіх, як обілений льон, очі, як квітки льону, сині. Тільки мати чорнява, з карими очима. Невесела вечеря морений батько свариться, мати, заклопотана, зажурена, марна, їсть, як не їсть. Дочка Катерина стоїть, спиною спершись на яблуню, задумана, заплакана, ложки в руки не брала.

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

4. Пригадайте зі змісту твору, чому  в цей день у родині вечеря була невеселою.

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

Картка №12

Філологія: 5 клас українська література

 

 

 

 

 

 

 

Очам любо.

Годиночку,

Малую годину

Ніби серце одпочине,

З Богом заговорить...

А туман, неначе ворог,

Закриває море

І хмароньку рожевую,

І тьму за собою

Розстилає туман сивий,

І тьмою німою

Оповиє тобі душу,

Й не знаєш, де дітись

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

4. За яких обставин життя поета написаний цей твір?

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

Картка №13

Ян Валетов: " Садок вишневий коло хати...". Обсуждение на ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сім'я вечеря коло хати,
Вечірня зіронька встає.
Дочка вечерять подає,
А мати хоче научати,
Так соловейко не дає… .

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

4. За яких обставин життя поета написаний цей твір?

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

Картка №14

Павло Тичина - «Не бував ти у наших краях!», «Блакить мою душу ...

 

 

 

 

 

 

 

Там же небо блакитні простори...
Там степи, там могили, як гори.
А веснянії ночі в гаях!..
Ах, хіба ж ти, хіба ти це знаєш,
Коли сам весь тремтиш, весь смієшся, ридаєш,
Серце б’ється і б’ється в грудях...

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

4. Якими талантами, крім письменницького, володів автор цього твору?

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

Картка №15

Павло Тичина. Блакить мою душу обвіяла, Душа моя сонця намріяла ...

 

 

 

 

 

 

 

 

Струмок серед гаю як стрічечка.
На квітці метелик мов свічечка.
Хвилюють, маюють, квітують поля
Добридень тобі, Україно моя!

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

4. Як називається персонаж, який є ніби другим «Я» автора? Опишіть його почуття в цьому творі.

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

Картка №16

 

Гаї шумлять біля потоку" (Андрій Малишко) - Мала Сторінка

 

 

 

 

 

 

 

Я йду, іду
Зворушений.
Когось все жду
Співаючи.
Співаючи-кохаючи
Під тихий шепіт трав
голублячий.
Щось мріє гай
Над річкою.
Ген неба край
Як золото.
Мов золото поколото,
Горить-тремтить ріка,
як музика.

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

4. Поезію цього автора називають музикальною. Згадайте, які звуки «лунають» у цьому творі.

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

Картка №17

Євген Гуцало, "Лось" (оповідання) - Мала Сторінка

 

 

 

 

 

 

 

 

Лось уже зовсім знесилився і байдуже спостерігав, як наближаються діти. Усе нижче осідав у воду, і роги похилитувались над крижаним місивом, як незвичайний кущик. Під цим кущиком червоний розпач трохи вгомонився, але був тепер такий безмежний, що очі для нього були замалі, і той розпач струменів із них увсібіч. Спершу діти не знали, як до лося підступити, щоб і самим не провалитись. Але старший брат був розсудливий та відважний, і сокира в його руках не закуняла. Узявся рубати лід, прокладаючи хід до берега, а молодший тупцяв біля нього і, не знаючи, чим допомогти, тільки зітхав та нетерпляче бив себе долонями по стегнах та по боках. Лось не боявся людей. Він стежив за їхньою роботою, і по його тілу подеколи пробігали дрижаки, ніби йому було дуже морозко або ж знову хотів спробувати вискочити, але сили покинули його. Мабуть, спочатку нічого не розумів у тій роботі, та коли канал ще більше наблизився до берега, його очі засвітилися тямою, і тепер поводився смирно, вже не кидався, а тільки чекав.

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

4. Яким би було ваше власне завершення цього твору?

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

Картка №18

Максим Рильський, поезії для дітей - Мала Сторінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Благодатний, довгожданий,
Дивним сяйвом осія́нний,
Золотий вечірній гість
Впав бадьоро, свіжо, дзвінко
На закурені будинки
Зголоднілих передмість…

2. Різні за розміром краплі води, що випадають на земну поверхню. Навіть найменші краплі досить важкі, тому їх випадання явно помітне: вони залишають помітний слід на сухій поверхні у вигляді мокрих плям, а падаючи у воду сліди у вигляді кругів, що розходяться.

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний 1-й уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

4. Про яке атмосферне явище йде мова у 2-му уривку? Який це стиль мови?

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

 

Картка №19

Українська мова та література : Максим Тадейович Рильський . "Дощ ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Осінь-маляр із палітрою пишною
тихо в небі кружляє,
осипає красою розкішною… .

… Фарби рожеві, злотисті, червоні,
Срібно-блакитне повітря...
Ніжні осінні пісні тиходзвонні!

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

4. Слово «маляр» має два значення:

1. художник; 2. робітник, який фарбує будови, стіни приміщень. У якому значенні використане це слово у творі?

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

Картка №20

Оповідання "Дивак" (Григір Тютюнник) - Мала Сторінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Олесь любить зиму. Йому подобається робити перші протопти в заметах, знімати снігові очіпки з кілків у тинах вони стають тоді голі та сором’язливі, як стрижені допризовники.

Іще любить Олесь малювати на снігу всяку всячину. Присяде навпочіпки й водить пальцем сюди, туди. Дивись, хата виходить, з бовдура дим валує, а на тину півень горланить, розчепіривши дзьоба ножицями. Олесь пхає закляклого пальця в рот і, гримаючи чобітком об чобіток, милується своїм творінням, аж доки хтось не гукне з двору:

А чого ото ти, парубче, не йдеш до школи? Ось підожди, я матері скажу!

Олесь підскоче, як злякане пострілом звірятко, засміється тоненько: гі-гі, і подасться в сосни.

Завдання з літератури:

1. Із якого твору вибраний уривок?

2. Назвіть його героїв.

3. Що це за жанр? Дайте його визначення.

4. Якою людиною виросте хлопчик? Ким стане за професією? Напишіть.

Завдання з мови:

1. Укажіть двоскладне речення, підкресліть у ньому підмет і присудок.

2. Визначте односкладне речення, підкресліть у ньому головний член (або підмет, або присудок).

3. Знайдіть речення з однорідними членами, підкресліть їх.

4. Визначте в уривку складне речення, підкресліть у ньому підмети і присудки.

5. Знайдіть у тексті речення з прямою мовою, накресліть його схему.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кравченко Світлана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Криворотенко Наталка
    Цікава розробка. Дякую авторові.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 серпня 2020
Переглядів
1658
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку