Завдання для підготовки до підсумкової контрольної роботи

Про матеріал

Дані завдання містять елементи, що об'єднують весь навчальний матеріал за курс хімії у 7-му класі. Можуть бути використаними як для підготовки до підсумкової контрольної роботи, так і у вигляді домашнього завдання на літо.

Перегляд файлу

Домашнє завдання на літо з хімії для учнів 7-го класу

 

  1. Які з перелічених речовин є сумішами, а які – чистими речовинами: а) граніт; б) цукор; в) кухонна сіль; г) дистильована вода; ґ) повітря; д) чадний газ; е) молоко; є) калій хлорат?
  2. Запропонуйте, як розділити такі суміші, розтерті на порошок: а) крейди і кам’яної солі; б) піску, цукру та деревного вугілля; в) мідних і залізних ошурок, тирси та кам’яної солі.
  3. Які факти вказують на те, що робота автомобільного двигуна пов’язана як з фізичними, так і з хімічними явищами? Відповідь поясніть.
  4. Чому риба задихається і не може жити у кип’яченій воді, хоча до її складу і входить Оксиген?
  5. Як можна довести, що меркурій (ІІ) оксид складна речовина? З атомів яких елементів він складається?
  6. У скільки приблизно разів молекула азоту менша від маси атома Криптону?
  7. Визначте валентність елементів у наступних сполуках: NH3, HCl, OF2, ZnS, Cu2S, PH3, SiH4, Al2S3, Cl2O5, Na2O, CO, CO2, MoO3, KBr, І2О7, Li2O, Na2O2, FeCl3, N2O5, CaBr2, MnO2.
  8. Родовища марганцю, у яких масова частка даного металу менша, ніж 11 %, тепер технічно й економічно розробляти недоцільно, тобто вони не належать до категорії руди. Чи вважатиметься рудним родовище, масова частка в якому піролюзиту (МnO2) складає 16 %?
  9. Мідні руди вважаються багатими, якщо масова частка міді в них близько 2% та більше, і бідними, якщо вона від 0,5 до 1,5%. До багатих чи бідних належать руди з масовими частками (відповідь підтвердити відповідними розрахунками): а) 2,5 % халькопіриту CuFeS2; б) 3 % борніту Cu5FeS4; в) 2,5 % куприту Cu2O;  г) 3 % халькозину Cu2S.
  10. Внесення бору масою 0,3 кг на гектар цілком виліковує льон від бактеріозу (хвороба рослин, яку спричиняють бактерії) і підвищує врожай насіння та лляного волокна. Обчисліть, скільки потрібно кілограмів бури Na2B4O7 ∙ 10H2O для внесення в грунт бору масою 0,3 кг.
  11. Застосування як мікродобрива мідного купоросу CuSO4 ∙ 5H2O значно підвищує врожай гречки. Скільки кілограмів міді вноситься в грунт з цією сіллю масою 10 кг (масова частка домішок в ній 4 %)?
  12. Визначте найпростішу формулу сполуки, масові частки елементів в якій: К – 39, 7 %, Mn – 27,9 % і О – 32,4 %.
  13. Обчисліть масові частки кожного елемента у наступних сполуках: Fe2O3, K2SO3, BaSO4, NaNO3, (NH4)2Cr2O7, CaCl2 ∙ 2H2O, Na2SO4 ∙ 10H2O, (NH4)2MoO4, KClO3, Sr3(PO4)2, Ca(NO3)2.
  14. Назвіть по 4 відомі вам прості речовини, які: а) взаємодіють з киснем при звичайній температурі; б) взаємодіють з киснем при підвищеній температурі; в) не сполучаються з киснем безпосередньо.
  15. Для гасіння пожежі використовують негорючу рідину, яка є сполукою Карбону з Хлором. Валентність вуглецю в цій сполуці така сама, як і у вуглекислому газі. Назвіть цю речовину, складіть формулу та розрахуйте масову частку Хлору.
  16. Опишіть промисловий та лабораторні методи добування кисню, останні представте у вигляді рівнянь хімічних реакцій.
  17. Напишіть та урівняйте рівняння хімічних реакцій горіння наступних речовин: S, Mg, P4, K, Fe, C, Al, Si, CH4, C2H6, C7H14, SiH4, C3H7OH, H2S, C4H9Cl, C3H7NH2.
  18. Що таке озон? Охарактеризуйте спосіб добування та властивості даної речовини.
  19. Що таке аномальні властивості води?
  20. Складіть рівняння реакцій взаємодії води з наступними речовинами: натрій оксид, барій оксид, нітроген (ІІІ) оксид, сульфур (VI) оксид, кальцій оксид, фосфор (V) оксид, натрій оксид, хлор (VII) оксид, карбон (IV) оксид. До яких груп речовин належать утворені сполуки?
  21. Скільки грамів магній сульфату MgSO4 потрібно використати для приготування 375 г розчину з масовою часткою цієї солі 34,5 %?
  22. Для промивання опіків, спричинених лугами використовують 2 %-ний розчин борної кислоти Н3ВО3. Яку масу кислоти та який об’єм води слід використати для приготування 200 г такого розчину?
  23. Є відомим, що бурштинова кислота є сильним стимулятором росту рослин. Юний хімік вирішив перевірити цю властивість на кімнатних рослинах і приготувати 5 %-ий розчин цієї сполуки. Який об’єм води та яку масу бурштинової кислоти слід використати юному хіміку для приготування 500 мл такого розчину (ρ = 1,087 г/см3)?
  24. Катіоніти – тверді полімерні смоли, що здатні поглинати з розчинів різноманітні катіони металів (катіони – позитивно заряджені частинки). Як відомо, ртуть – вкрай токсичний метал. Яку масу катіоніту слід використати для повного вилучення цього металу у зразку промислових вод, масою 300 г, де міститься 16 % Hg2+. Врахуйте те, що поглинаюча здатність катіоніту 30%.
  25. Якою буде масова частка розчину, одержаному при зливанні 34 %-го розчину магній сульфату MgSO4 масою 146 г, та 184 г розчину цієї ж солі з масовою часткою MgSO4 63 %?
  26. Яку масу 12 %-го розчину ферум (ІІІ) сульфату Fe2(SO4)3  потрібно використати для зливання з 80 г 64 %-го розчину цієї ж солі, щоб приготувати розчин з масовою часткою Fe2(SO4)3 40 %?
  27. Маринад для маринування помідорів готують за таким рецептом: вода масою 650 г, натрій хлорид – 30 г, цукор – 40 г і столовий оцет, масою 100 г (масова частка оцтової кислоти в столовому оцті складає 9%). Обчисліть масові частки кожної речовини в такому розчині.
  28. Вам видано розчини: кальцій гідроксиду, сульфатної кислоти і натрій хлориду. Поясніть, як експериментально встановити кожну з них.
  29. У розчин нітратної кислоти масою 140 г з масовою часткою кислоти 0,35 долили воду об’ємом 240 мл. Обчисліть масову частку кислоти в одержаному розчині.
  30. Які маси 5 %-го та 60 %-го розчинів аскорбінової кислоти (вітаміну С) необхідно використати для приготування 350 г 10 %-го розчину цієї сполуки?

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Інші матеріали
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку