Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

Завдання для практичних робот "Початок програмування"

Про матеріал

Цей матеріал стане в нагоді на уроках інформатики при вивченні мови програмування та при підготовці учнів до олімпіади з інформатики. Він містить різноманітні завдання 3-4 варіантів.

Перегляд файлу

Знайти та пояснити помилки, якщо вони є

Зауваження до розв’язування:

  • При виконанні операції десяткового ділення, результат завжди  дійсного типу (наприклад, 20/5=4.0, 10/1=10.0).
  • Вираз, що містить хоч один операнд дійсного типу, має дійсний  тип.
  • Результатом обчислення тригонометричних функцій та функції квадратного кореня буде завжди дійсне число незалежно від аргументу (наприклад, sqrt(4)=2.0, sin(0)=0.0).
  • Результатом функцій округлення буде завжди ціле число, незалежно від типу аргументу (наприклад, trunc(4.99)=4, Round(4.56)=5).
  • Результатом функції піднесення до квадрату буде тип, що співпадає з типом аргументу (наприклад, sqr(5)=25,  sqr(5.0)=25.0).
  • Операції цілочисельного ділення, знаходження залишку від ділення та логічні операції можна виконувати тільки над цілими числами. А тому, наприклад,  вираз x:=x mod 4 + sqrt(x) є помилковим, оскільки змінна X повинна бути дійсного типу, щоб їй присвоїти значення квадратного кореня з числа і цілого типу, оскільки над нею виконується операція знаходження залишку від ділення. Ця протилежність є неприпустимою при визначенні типу змінної.
  • Дійсне число повинно містити обов’язково цілу та дробову частини у форматі з фіксованою крапкою та мантису і порядок, розділені латинською буквою «Е», у форматі з плаваючою крапкою, причому порядок повинен бути завжди цілим. А тому записи чисел у вигляді .23, 182. , Е2, 13Е, 2*Е2, 34Е7.1 є помилковими!
  • функція odd(х)  має результат логічного типу: .
  • пріоритет виконання операцій

Пріоритет

Позначення операцій

1

, not

2

*, /, mod, div, shl, shr, and

3

+, –, or, xor

4

=, <>, <, >, <=, >=

 

 

  • при виконання булевих операцій використовувати таблицю істинності:

x

y

not x

x and y

X and y or not x

false

false

true

false

True

false

true

true

false

True

true

false

false

false

False

true

true

false

true

True

Завдання

  1.     Чи правильні наступні оператори присвоювання? Відповідь обґрунтувати.
  • k:=k mod 3 + k*cos(0);
  • x:=x*2 div 6 + x/4.
  1.     Указати неправильні записи чисел. Відповідь обґрунтувати:
  • 0006;
  • -0;
  • 7,0;
  • 7.;
  • + .3;
  • 2/3;
  • Е-1;
  • 0056;
  • 8Е0;
  • 0Е-4;
  • 2*Е5;
  • 0Е7.
  1.     Якщо Y – дійсна змінна, а n – ціла, то які з наступних операторів присвоювання правильні, а які ні і чому?
  • y:=n+1;
  • n:=4.0;
  • y:=y div 2;
  • n:=n/4;
  • n:=y-1;
  • y:=trunc(y);
  • n:=n/2;
  • y:=n*5/2;
  • n:=sqr(sqrt(n))
  • n:=n div 2;
  • n:=y mod 2;
  • y:=n div y.
  1.     Пояснити помилки в наступних записах:

а) 1 and 0;

б) true+false;

в) true<0;

г) not 2=5;

д) x>0 or y=4;

not not b or or d.

Знайти відповідність між виразами та їх записами мовою програмування

Варіант №0.

1)       

A) (a+b)/a*b

2)      

B)  b+a/(a*b)

3)      

C) (a+b)/(a*b)

4)     

D) (a+b)/(a/b)

Відповідь:  1) → С);

2) → D) або А); (враховуючи тотожність математичних перетворень)

3) → B);

4) → A); або D) (враховуючи тотожність математичних перетворень)

Варіант №1.

1)       

A) x/y/(a/b)

2)      

B) (x/y)*(a/b)

3)      

C) x/y*a/b

4)     

D) (a/b)*(y/x)

Варіант №2.

1)       

A) sqr((x+a)/(x+b))

2)      

B) (x+a)/y*a/(x+b)

3)      

C) (x+a)/y/((x+a)/(x+b))

4)     

D) (x+a)/(x+b)*y/(x+a)

Варіант №3.

1)       

A) sqr(sin(x)/cox(x))

2)      

B) cos(sqr(x))

3)      

C) sqrt(cox(x))

4)     

D) sqr(cos(x))

 

 

Знайти відповідність між виразами та їх записами мовою програмування

1.

1)       

A)

2)      

B) 

3)      

C)  

4)     

D) 

2.

1)       

A)

2)      

B) 

3)      

C)  

4)     

D) 

3.

1)       

A)

2)      

B) 

3)      

C)  

4)     

D) 

4)

1)       

A)

2)      

B) 

3)      

C)  

4)     

D) 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Гладкий Віталій Юрійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Людмила Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шпітко Вікторія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Запорожец Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Табанець Ірина Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
7 лютого
Переглядів
197
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку