ЗАВДАННЯ до ОЛІМПІАДИ
з предмету «Географія».
Кожен варіант олімпіадних робіт з предмету «Географія» включє тестові завдання різних типів і рівнів складності, зокрема:
• завдання з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох запропонованих використовують для оцінювання знань географічних понять, термінів, умінь працювати із джерелами інформації;
• завдання на визначення відповідності передбачають вибір взаємопов'язаних понять, явищ, процесів і встановлення між ними логічних зв'язків;
• завдання, що передбачають розгорнуту відповідь на поставлені запитання і забезпечать можливість перевірки вміння учнів висловлювати власні думки, наводити аргументи, складати географічні характеристики, описувати географічні процеси і явища, робити висновки, застосовувати знання і вміння у новій ситуації; порівнювати географічні об'єкти і явища; уміння застосовувати наявні знання і уміння для вирішення запропонованого завдання.
ЗАВДАННЯ до ОЛІМПІАДИ
з предмету
«Географія»
Розроблено:
викладачем Гринько Л.А.
20____ р.
ЗАВДАННЯ до ОЛІМПІАДИ
з предмету «Географія».
Кожен варіант олімпіадних робіт з предмету «Географія» включє тестові завдання різних типів і рівнів складності, зокрема:
На виконання письмової роботи з олімпіади з предмету «Географія» відводиться до 45 хвилин.
Атестаційну роботу учні виконують на окремих проштампованих навчальним закладом аркушах.
Варіант І
І Тестові завдання (0.5 бал максимальна оцінка 4 балів):
ІІ Тестові завдання на визначення відповідності. Правильна відповідь на кожне запитання – 2 бали (за одну правильно визначену відповідність – 0,5 бала). Всього 4 балів
9 Установіть відповідність між річковими портами і річками, на яких вони розташовані:
А. Черкаси |
1. Дунай |
Б. Ізмаїл |
2. Десна |
В. Чернігів |
3. Дніпро |
Г. Миколаїв |
4. Прип’ять |
|
5. Південний Буг |
10 Установіть відповідність між назвами та їх описом.
А. Природний рух населення |
1. Різниця між народжуваністю і смертністю на 1000 осіб за 1 рік (%о, проміле) |
Б. Механічний рух населення |
2. Процес скорочення чисельності населення |
В. Природний приріст |
3. Переміщення людей, пов’язані зі зміною місця проживання (міграції) |
Г. Депопуляція |
4. Зміна чисельності та складу населення в результаті народжуваності та смертності (без міграції) |
|
5. Процес збільшення чисельності населення |
ІІІ рівень (повне і правильне розв’язання оцінюється в 4 бали)
Варіант ІІ
І Тестові завдання (0.5 бал разом 4 бали):
ІІ Тестові завдання на визначення відповідності. Правильна відповідь на кожне запитання – 2 бали (за одну правильно визначену відповідність – 0,5 бала). Всього 4 балів
9. Установіть відповідність між островом та державою, якій належить цей острів:
А. Сицилія |
1. Індонезія |
Б. Суматра |
2. Австралія |
В. Тасманія |
3. Італія |
Г. Хоккайдо |
4. Японія |
|
5. Індія |
10. Встановіть відповідність між показником погоди і приладом для його вимірювання:
Показники погоди Прилади
А атмосферний тиск а) термометр
Б вітер б) гігрометр
В вологість повітря в) опадомір
Г опади г) барометр
д) флюгер.
ІІІ рівень (повне і правильне розв’язання оцінюється в 4 бали)
11. Порівняйте структуру зайнятості населення України та розвинутих країн. У чому полягають причини відмінностей? Які зміни відбулися в структурі зайнятості населення України останнім часом?
Варіант ІІІ
І Тестові завдання (0.5 бал разом 4 бали):
ІІ Тестові завдання на визначення відповідності. Правильна відповідь на кожне запитання – 2 бали (за одну правильно визначену відповідність – 0,5 бала). Всього 4 балів
9. Установіть відповідність між країнами і регіонами світу, до яких вони відносяться:
А. Данія |
1. Південно-Західна Азія |
Б. Саудівська Аравія |
2. Латинська Америка |
В. Японія |
3. Південна і Південно-Східна Азія |
Г. Аргентина |
4. Західна Європа |
|
5. Східна Азія |
10. Встановіть співвідношення між колонками:
А. Басейн річки |
1 річка з усіма притоками |
Б. Річкова долина |
2 зниження, яке тягнеться від початку річки до гирла |
В. Річкова система |
3 площа, з якої річка збирає воду |
Г. Вододіл |
4 частина річкової долини, яка під час повені затоплюється |
|
5 межа, яка розділяє басейни річок |
ІІІ рівень (повне і правильне розв’язання оцінюється в 4 бали.
11. Назвіть найвпливовіші міжнародні організації та охарактеризуйте їх. Висловіть ставлення щодо потреби участі України в діяльності міжнародних організацій.