З метою виявлення обдарованості учнів, залучити дітей до розв'язання нестандартних та дещо ускладнених завдань. Шкільна олімпіада – перша сходинка до успіху. Робота включає знання програмового матеріалу та на основі цього розв'язання практичних та теоретичних завдань, що змусять дитину подумати.
Олімпіада з природознавства 1 клас
1.Підкресли неправильну відповідь.
Природа буває:
А) живою Б) неживою В) рукотворною
2. За допомогою чого людина сприймає навколишній світ?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Допиши речення.
Рослини, які мають одне міцне дерев'янисте стебло,— це ________________ .
Наведи приклади цього виду рослин___________________________________
4. З якого дерева люди беруть сік:
А) береза Б) осика В) дуб
5. На полях, городах люди вирощують рослини :
А) польові В) культурні Б) садові
6. Хто із звірів залягає в зимову сплячку:
А) білка Б) їжак В) вовк
7. Залишаються зимувати у нас такі птахи:
А) журавлі Б) солов'ї В) горобці
8. Виберіть лікарську рослину:
А )чорнобривці Б) тополя В) ромашка
9. Тварини, що живляться іншими тваринами, називаються:
А) хижаки Б) травоїдні В) звірі
10. Назви одним словом.
Дуб, клен, каштан ____________________
Муха, комар, бджола _________________
Корова, кішка, собака _________________
Олімпіада з природознавства 2 клас
1. Обери правильну відповідь.
До живої природи належить:
а) людина, гори, дерева
б) людина, тварини, квіти, сонце
в) людина, тварини, рослини, гриби, мікроби.
2. Вибери і підкресли назви тіл неживої природи.
Вода, бджола, метелик, пісок, мурашка, кінь, земля, дитина, зошит, каміння, зірка.
3. Кого пропущено у ланцюгу живлення?
Зерно |
|
Шуліка |
а) курча
б) козеня
4. Доповни речення:
5. Назви одним словом.
6. Кругообіг води –це :
А) рух води в річках, морях, океанах;
Б) рух води в хмарах;
В) перехід води в природі з одного стану в інший.
7. За якими складовими визначають погоду?
А) осінь, весна, літо, зима;
Б) листопад, опади, сонце, мороз;
В) температура повітря, стан неба, опади, напрям вітру.
8. Назви органи рослини.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. З’єднай лініями назву тварини і запаси харчування, які вона робить на зиму.
Миша – полівка робить запаси з гілок і стовбурів дерев
Білка риє зимові комори і заповнює їх зерном
Бобер в дуплах ховає горіхи і шишки
Олімпіада з природознавства 3 клас
1. Газ, який живі організми вбирають із повітря, - це …
а) кисень; б) азот; в) вуглекислий газ.
2. Із твердого стану в рідкий вода переходить за температури
а) +100º; б) близько 0º ; в) - 20º.
3. Чому змінюються пори року?
4. Підкресли назви горючих корисних копалин.
Нафта, граніт, залізна руда, глина, природний газ, сланець, мармур, пісок, кам’яне вугілля, вапняк, торф.
5. Зєднай лініями.
У кар’єрах добувають залізну руду і кам’яне вугілля
У шахтах добувають нафту і природний газ
Зі свердловини добувають глину і граніт
6. Допишіть речення.
7. Яке значення у природі має сонячне тепло? (1бал)
а) щоб грітися;
б) щоб росли рослини;
в) для життєдіяльності тваринного і рослинного світу.
8. Запиши істотні ознаки води в рідкому стані. (2бали)
Вода - _______________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
9. Прочитайте текст і запишіть, про яку тварину йде мова. (2бали)
Пропускає через травну систему велику кількість ґрунту; збагачуючи її при цьому органічними речовинами; прискорює гниття органічних залишків; сприяє проникненню в ґрунт води й повітря. _______________________________________________________