День другий
Тема «Рослини взимку»
№ з/п | Вид навчальної діяльності | Очікувані результати учіння |
1 | Ранкова зустріч.
| Сприймає монологічне висловлювання (вірш), повторює за вчителем. Супроводжує слова рухами. З повагою сприймає привітання однокласників й доречно реагує на усну інформацію, відповідає на запитання. Сприймає інших. |
2 | Презентація «Зима». | З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників. Ділиться своїми почуттями та емоціями. |
3 | Міні-вікторина «Відгадай» Фізкультхвилинка | Співвідносить зображення / описи об'єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об'єктами та явищами. |
4 | Проблемне питання | Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших. Застосовує рухливі ігри для розвитку фізичних якостей. |
5 | Я досліджую зміни в житті рослин
(Казка індіанського племені черокі). | Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших. Аналізує інформацію, розпізнає рослини. |
6 | Робота в групі. Фізкультхвилинка «Ялинка» | Об'єднується з іншими дітьми у групу для навчання. Дотримується правил роботи в групі. Спілкується з однокласниками. Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього/ неї, до спілкування, гри, навчання. |
7 | Гра «Уважні оченята». | Вміє спостерігати, порівнювати, робити узагальнення. Співвідносить зображення/ описи об'єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому/їй із довкілля. Аналізує явища живої і неживої природи взимку. |
8 | Рефлексія
| Ділиться своїми почуттями та емоціями від побаченого. Описує об'єкти природи своєї місцевості за певними ознаками. Розповідає про те, що його/її вразило, схвилювало. |
Рослини взимку
І. Ранкова зустріч.
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва,
Добрий день тому, хто справа.
Ми – одна сім'я.
Руку дай тому, хто зліва,
Руку дай тому, хто справа.
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись тому, хто справа.
Ми – одна сім'я.
Дарування один одному приємних посмішок і компліментів проходить у вигляді передачі по колу сніжки
ІІ. Міні-вікторина «Відгадай»
1) Біла кора, тоненькі віти.Що то є? Відгадайте, діти!(Береза)
2) Зріст у неї, як в ліщини,А плоди, немов в калини. Взимку пташечок годує, Ягідками їх частує. (Горобина)
3) Лист різний із оксамита, Соком ягідка налита.А для хворої дитиниКращі ліки – чай з …(Малини)
4) Цвіте синьо, лист зелений Квітник прикрашає Хоч мороз усе побив – Його не займає . (Барвінок)
5) Сніг її не налякає,І на спеку не зважає. Зеленіє навіть взимку, Має з голочок хустинку. (Ялинка)
- Як одним словом можна назвати слова-відгадки?
Вміємо гарно працювати,
Час прийшов відпочивати.
- Ми на прогулянці, підемо слід у слід засніженою стежкою. (Діти крокують)
- Вийшли на галявину. Яке чисте повітря! Дихайте глибоко носом. (Глибоко вдихають і видихають)
- З неба повільно падають сніжинки. (Присідають.)
- Повіяв вітер. Сніжинки закружляли. (Закружляли на місці.)
- Захиталися маленькі ялиночки. Праворуч, ліворуч, уперед, назад. (Нахиляються.)
- Снігу накачаємо купу на галявині, Бабу здоровенну зробимо гуртом (Утворюють руками коло.)
- Тепер підемо назад стежкою. (Крокують.)
ІІІ. Проблемне питання.
- Як же зимують рослини?
Слово вчителя - Минула осінь. За календарем зима починається 1 грудня. У народному уявленні зима приходить із першим заморозком. Узимку життя в природі завмирає. Скувало морозами землю, і вона ніби заснула. Але тліє в ній життя, не дає воно живому загинути від лютого холоду. Та й зима допомагає – вкриває все снігом.
ІV. Я досліджую зміни в житті рослин.
шуба. для Сніг рослин - це
- Чому сніг порівнюють із шубою? ( Сніг вкриває землю , рослини , все навкруги).
- Робота з підручником, с. 68- 69. - Назвіть рослини, які вкриті снігом? (Дерева, кущі, трав'янисті рослини).
-А чи всі рослини жовтіють та скидають листя на зиму?(Ні.)
-Правильно. Є рослини вічнозелені. Це хвойні дерева.
-До них належать сосни, ялинки, туї та багато інших.
Листя сосни і ялини — хвоя — це тонкі голки, вкриті товстою оболонкою. Завдяки цьому вони майже не втрачають вологу з поверхні і можуть залишатися на дереві в холодну пору року. А ще в них накопичується невелика кількість води і цукрів для харчування дерева взимку, а також масла, які не дають голкам замерзнути в мороз. Голки сосни і ялини опадають, але відбувається це поступово, а на їх місці відразу виростають нові. Тому хвойні — вічнозелені дерева.
http://dovidka.biz.ua/chomu-hvoyni-roslini-vichnozeleni/
(Казка індіанського племені черокі).
Коли Творець створив рослини і тварин, він наказав їм не піддаватися сну протягом семи ночей. Усі тварини і рослини дуже хотіли витримати випробування, тому що у випадку удачі їм була обіцяна особлива сила.
Коли минула перша ніч, всі тварини та рослини не спали. Це виявилося неважкою справою, і деякі з них почали вихвалятися, як легко можна не спати.
Коли минула друга ніч, завдання вже не здавалося таким простим: деяким було дуже важко втриматися від сну. На третю ніч дехто заснув, а коли прийшла четверта ніч, спали майже всі.
І коли закінчилася сьома – остання – ніч, тільки кілька тварин і рослин залишилися на сторожі. Серед тварин це були кішка і сова. І в нагороду вони отримали властивість бачити в темряві. З тієї пори кішка та сова можуть вільно полювати на тих тварин, які не витримали випробування і тепер повинні спати кожної ночі.
Серед рослин не заснули протягом усіх семи ночей тільки сосна, ялина і яловець. Завдяки своїй стійкості вони отримали здібність залишатися зеленими цілий рік, а їхнє листя набуло цілющої сили.
А всі інші дерева тепер повинні втрачати своє листя кожної осені, тому що не витримали випробування. Більше того, очікуючи весняного тепла, вони повинні впадати в довгий сон, тому що не зуміли не піддатися сну протягом всього лише семи ночей.
V. Робота в групі.
- Чого не буває взимку? Чому?
VІ. Рефлексія. Гра «Бліц – опитування» Відповідь ваша повинна бути – так чи не так.
День другий
Тема «Рослини взимку»
№ з/п |
Вид навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння
|
1 |
Ранкова зустріч.
|
Сприймає монологічне висловлювання (вірш), повторює за вчителем. Супроводжує слова рухами. З повагою сприймає привітання однокласників й доречно реагує на усну інформацію, відповідає на запитання. Сприймає інших. |
2 |
Презентація «Зима».
|
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників. Ділиться своїми почуттями та емоціями. |
3 |
Міні-вікторина «Відгадай» Фізкультхвилинка |
Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами. |
4 |
Проблемне питання
|
Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших. Застосовує рухливі ігри для розвитку фізичних якостей. |
5 |
Я досліджую зміни в житті рослин
(Казка індіанського племені черокі). |
Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших. Аналізує інформацію, розпізнає рослини. |
6 |
Робота в групі. Фізкультхвилинка «Ялинка»
|
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання. Дотримується правил роботи в групі. Спілкується з однокласниками. Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього/ неї, до спілкування, гри, навчання. |
7 |
Гра «Уважні оченята».
|
Вміє спостерігати, порівнювати, робити узагальнення. Співвідносить зображення/ описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому/їй із довкілля. Аналізує явища живої і неживої природи взимку. |
8 |
Рефлексія
|
Ділиться своїми почуттями та емоціями від побаченого. Описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками. Розповідає про те, що його/її вразило, схвилювало. |
Рослини взимку
І. Ранкова зустріч.
В цьому класі друзі всі
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва,
Добрий день тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
Руку дай тому, хто зліва,
Руку дай тому, хто справа.
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
Дарування один одному приємних посмішок і компліментів проходить у вигляді передачі по колу сніжки
Настрій дітей.
- Яка зараз пора року?
- Який місяць?
- Який стан неба? Чи були зранку опади?
- Чи є вітер?
- Які інші явища природи спостерігали сьогодні?
- Чи змінилась тривалість дня?
- Який сьогодні день тижня по порядку?
ІІ. Міні-вікторина «Відгадай»
1) Біла кора, тоненькі віти. Що то є? Відгадайте, діти! (Береза)
2) Зріст у неї, як в ліщини, А плоди, немов в калини. Взимку пташечок годує, Ягідками їх частує. (Горобина)
3) Лист різний із оксамита, Соком ягідка налита. А для хворої дитини Кращі ліки – чай з … (Малини)
4) Цвіте синьо, лист зелений Квітник прикрашає Хоч мороз усе побив – Його не займає . (Барвінок)
5) Сніг її не налякає, І на спеку не зважає. Зеленіє навіть взимку, Має з голочок хустинку. (Ялинка)
- Як одним словом можна назвати слова-відгадки?
Вміємо гарно працювати,
Час прийшов відпочивати.
- Ми на прогулянці, підемо слід у слід засніженою стежкою. (Діти крокують)
- Вийшли на галявину. Яке чисте повітря! Дихайте глибоко носом. (Глибоко вдихають і видихають)
- З неба повільно падають сніжинки. (Присідають.)
- Повіяв вітер. Сніжинки закружляли. (Закружляли на місці.)
- Захиталися маленькі ялиночки. Праворуч, ліворуч, уперед, назад. (Нахиляються.)
- Снігу накачаємо купу на галявині, Бабу здоровенну зробимо гуртом (Утворюють руками коло.)
- Тепер підемо назад стежкою. (Крокують.)
ІІІ. Проблемне питання.
- Як же зимують рослини?
Слово вчителя - Минула осінь. За календарем зима починається 1 грудня. У народному уявленні зима приходить із першим заморозком. Узимку життя в природі завмирає. Скувало морозами землю, і вона ніби заснула. Але тліє в ній життя, не дає воно живому загинути від лютого холоду. Та й зима допомагає – вкриває все снігом.
ІV. Я досліджую зміни в житті рослин.
- Прочитайте слова . Розташуйте їх так , щоб вийшло речення.
шуба. для Сніг рослин - це
- Чому сніг порівнюють із шубою? ( Сніг вкриває землю , рослини , все навкруги).
- Робота з підручником, с. 68- 69. - Назвіть рослини, які вкриті снігом? (Дерева, кущі, трав’янисті рослини).
- Після того, як листя пожовтіло восени, воно опадає додолу. Це відбувається для того, щоб захистити тонкі тендітні гілочки від снігу. Листя на деревах має велику площу поверхні, тому під вагою снігової ковдри можуть зламатися не лише гілки, а й стовбури дерев.
Листя сосни і ялини — хвоя — це тонкі голки, вкриті товстою оболонкою. Завдяки цьому вони майже не втрачають вологу з поверхні і можуть залишатися на дереві в холодну пору року. А ще в них накопичується невелика кількість води і цукрів для харчування дерева взимку, а також масла, які не дають голкам замерзнути в мороз. Голки сосни і ялини опадають, але відбувається це поступово, а на їх місці відразу виростають нові. Тому хвойні — вічнозелені дерева.
http://dovidka.biz.ua/chomu-hvoyni-roslini-vichnozeleni/
(Казка індіанського племені черокі).
Коли Творець створив рослини і тварин, він наказав їм не піддаватися сну протягом семи ночей. Усі тварини і рослини дуже хотіли витримати випробування, тому що у випадку удачі їм була обіцяна особлива сила.
Коли минула перша ніч, всі тварини та рослини не спали. Це виявилося неважкою справою, і деякі з них почали вихвалятися, як легко можна не спати.
Коли минула друга ніч, завдання вже не здавалося таким простим: деяким було дуже важко втриматися від сну. На третю ніч дехто заснув, а коли прийшла четверта ніч, спали майже всі.
І коли закінчилася сьома – остання – ніч, тільки кілька тварин і рослин залишилися на сторожі. Серед тварин це були кішка і сова. І в нагороду вони отримали властивість бачити в темряві. З тієї пори кішка та сова можуть вільно полювати на тих тварин, які не витримали випробування і тепер повинні спати кожної ночі.
Серед рослин не заснули протягом усіх семи ночей тільки сосна, ялина і яловець. Завдяки своїй стійкості вони отримали здібність залишатися зеленими цілий рік, а їхнє листя набуло цілющої сили.
А всі інші дерева тепер повинні втрачати своє листя кожної осені, тому що не витримали випробування. Більше того, очікуючи весняного тепла, вони повинні впадати в довгий сон, тому що не зуміли не піддатися сну протягом всього лише семи ночей.
V. Робота в групі.
https://youtu.be/WLlm96HXSW0
- Чого не буває взимку? Чому?
VІ. Рефлексія. Гра «Бліц – опитування» Відповідь ваша повинна бути – так чи не так.
* Рослини взимку вмирають. (Не так.)
* Сніговий покров служить теплою ковдрою для рослин. (Так.)
* Життя на землі можливе без рослин. (Не так.)
* Усі дерева мають однаковий стовбур. (Не так.)
* Взимку рослинам краще без снігу. (Не так.)
* У верби тонкі гілочки опускаються до землі. (Так.)
* Ягоди горобини і калини дуже полюбляють пташки. (Так.)
Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=brnFRIpcd0Y
Слухання пісні «Зимонька-зима»
Слухання пісні «Сипле сніг»