Урок "Океани" Критичне мислення.

Про матеріал

Формування природознавчої компетентності учня шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу через розвиток критичного мислення молодшого школяра

Перегляд файлу

Урок природознавства . 4 клас.

Тема уроку. «Океани Землі»

Мета: сформувати уявлення про  «окени» Землі, їх розміщення  на карті півкуль; вчити читати карту і працювати з нею; поглибити  знання про воду; вчити будувати власні  аргументи та ефективно відстоювати свою позицію; розвивати критичне мислення, культуру навчального співробітництва; виховувати бережливе ставлення до природних багатств.

Обладнання: фізична  карта півкуль, атласи, аудити, гра  «Переставлянка», тести, відео «Океани», інформація про співвідношення води і твердої матерії,

Відео.  «Пісня  про 5 океанів».

І. Оргмомент

1. Я  всміхаюсь сонечку

-Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці,-

Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику:

- Лийся, мов з відра.

Гостям усміхаюсь я,

Зичу їм добра.

2.Девіз уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

І. Перевірка домашнього завдання.

1.Тест

1) . Скільки материків є на Землі?

А 5

Б 6

В 3

2). Найбільший материком є :

А Африка

Б Євразія

В Північна Америка

3) Запиши назву  материка , на якому знаходиться наша країна?

4). Запиши,  який материк складається з двох частин?

5). Чи є живі організми в Антарктиді?

А так

Б  ні

6). Батьківщина картоплі, помідорів, шоколадного дерева?

А Південна Америка

Б Африка

В Австралія

2. Перевірка тесту за дошкою. Оцінювання тестів (2 бали за  правильно  виконане завдання).

1б , 2б, 3 Євразія, 4 Євразія, 5а, 6а

3.Робота з  електронною фізичною картою Землі.

Показати материки.

IІ.Актуалізація опорних  знань  учнів.

1. Загадка.

Що тече не зупиняється? (Вода)

Без рук, без ніг, а цілий світ пройде. (Вода)

II. Виклик.

1.Вирішення  дилеми:

 «Вода для мене…»

2. Побудова кластеру.

Вода –  речовина, джерело життя, їжа, угамовувати  спрагу, розчинник, солона і прісна, краплина дощу, 3 стани води, кругообіг води в природі, міститься у крові, використовується промисловістю, ріки, озера,  моря, океани, льодовики…

Знаю, хочу знати більше.

II. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні ми будемо говорити про…( воду).  А саме про води  Світового  океану.               

 Ваші очікування?

… Побачити океан.

1. Відео « Океани».

Що  вразило? Одним словом.

2.Практична робота за  фізичною картою півкуль у групах .

(Завдання за підручником,  сторінка  99).

*Розглянь карту півкуль.

*Який колір на них переважає?

*Прочитай назви океанів і покажи їх.

* Визнач у яких півкулях Землі вони знаходяться?

3.Презентація відповідей.

4. Дискусія.

Проблемне питання:

Величезні простори Світового океану  омивають материки. Чому нашу планету назвали  Земля , а не Океан?

Висновок: показ картинки.

Те, що Ви бачите на першому з наведених тут зображень, є комп’ютерною візуалізацією, яка демонструє відношення кількості води на Землі по відношенню до кількості твердої матерії з якої складається наша планета. Дані  зображення були зроблені і опубліковані американською Геологічною службою.

Якщо води так мало, як  до неї треба ставитись?

Бережіть воду!

4.Робота за підручником ( ст.99)  та зошитом  (ст. 22 ) у парі.

5. Презентація робіт.

- Який океан найбільший? (Тихий)

- Який океан найсолоніший? (Атлантичний)

- Який океан має найбагатший рослинний і тваринний світ? (Індійський)

- Який океан найменший? (Північний льодовитий)

- Яке значення мають океани на Землі? (Збагачують повітря киснем, зігрівають планету).

6.Інформація вчителя.

- А де знаходяться запаси прісної води?

Найбільша кількість прісної води на Землі - це не річки і озера, це грунтові води, які знаходяться на глибині до 1 кілометра, загальний обсяг грунтових вод становить близько 8.4 мільйонів кубічних кілометрів. Але основна маса прісної води на Землі перебуває в крижаних покривах і льодовиках, головним чином в Гренландії і полярних областях. Обсяг льодовикової води становить близько 29.2 мільйона кубічних кілометрів. На другому наведеному тут зображенні можна побачити співвідношення кількості солоної морської води і прісної води на Землі.

Показ картинки співвідношення солоної морської води і прісної води на Землі.

7. Показ учнями на карті Гренландії.

8. Фізкультхвилинка

Група «Мизяка – дизяка».

 «Песенка про 5 океанов»

- Чому океанів п’ять?

9. АУДИТ. Обговорення домашнього дослідження.

                         Дослідження  Чи  треба берегти воду?

 

Місце у домашньому господарстві, де використовується вода

Для чого використовується вода

Кількість води, витраченої протягом доби(л)

1

Ванна

 

 

2

Кухня

 

 

3

Квартира

 

 

Усього в середньому літрів за добу

 

- Скільки літрів води витрачає родина за добу?

-Чи можливо скоротити витрати води?

10.  « Переставлянка».  Робота у групі.

 Поєднай частини висловів. Поясни їх значення.

 

Не брудни криниці,

 

доки не зникне вона.

Де кінчається вода

бо схочеш водиці.

 

Не знаємо, яка цінна вода

там не буде й життя.

 

 

11. Дослідження океанологів. Читання тексту про природу океанів у групах за підручниками :

Група № 1 –  океанологи Північного льодовитого океану

Група № 2 –  океанологи Атлантичного океану

Група № 3 –  океанологи Індійського океану

Група № 4 –  океанологи Тихого океану

12. Презентація відповідей командирами – океанологами.

ІІІ.  Підсумок уроку.

1. Продовження роботи за кластером.

Крейдою  іншого кольору дописати нове про океани, що діти довідалися на уроці:

на землі 4 океани, вода солона, солоної води більше, ніж прісної, збагачує повітря киснем, дає тепло, багатий рослинний і тваринний світ, твердої матерії Землі більше, ніж  води.

       ІV. Домашнє завдання:

 За підручником ст. 99 – 101, відповідати на запитання;

за зошитом за контурною картою «Білоччині завдання».

 

doc
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку