Завдання для самостійної роботи з української літератури 5 клас "Драма-казка "Микита Кожум'яка" Олександра Олеся"

Про матеріал

Матеріал містить тестові завдання та завдання відкритого типу, які дозволять перевірити знання учнів та їхні практичні вміння з теми, розвивати навички самостійної роботи, творчі здібності та критичне мислення

Перегляд файлу

Cамостйна робота з

Нехай страшні народні муки,- А ще страшніш народний гнів.

 

Юний друже!

Пропоную тобі здійснити цікаву подорож сторінками твору Олександра Олеся. Ніби машиною часу, перенестися в сиву давнину, коли історія нашої України закарбовувалася не на папері, а в пам`яті поколінь у вигляді мудрої казки, з якою  дійшов до нас життєвий досвід і високі моральні цінності нашого народу.

Якщо ти хочеш розібратися в питаннях, поставлених автором, ще раз уважно прочитай художній твір і  виконай до нього різні види завдань. Вислови власне ставлення до них.

Бажаю тобі успіху!

№ з/п

 

Види завдань

Твоє

Ставлення

1.

Розвиваємо вміння працювати з художнім текстом.

 

2.

Розвиваємо вміння складати  характеристику образів художнього твору

 

3.

Удосконалюємо вміння порівнювати героїв

 

4.

Працюємо з літературною термінологією

 

5.

Знаходимо зв’язки між видами мистецтва

 

6.

Вчимося компаративістиці

 

7.

Розвиваємо творчі здібності

 

8.

Учимося ораторській майстерності

 

9.

Учимося самостійного пошуку інформації з теми

 

10.

Доводимо свою точку зору

 

Умовні позначки:                         ! – цікаве,              ? – важке,           ~ - не цікаве

 

Завдання 1. Розвиваємо вміння працювати з художнім текстом

Добери заголовок до кожної картини драми-казки,  аргументуй свій вібір:

I картина 

 

 

II картина

 

 

III картина

 

 

IV картина

 

 

                                                                                                                                                                                             Завдання 2. Розвиваємо вміння складати характеристику образів художнього твору

ПОРТРЕТ                                                                                            ХАРАКТЕР

 

 

 

                                                           ОСОБЛИВОСТІ                                         МОВЛЕННЯ 

Дай характеристику Микиті Кожум’яці (вдача, портрет, характер, особливості мовлення)

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 3. Удосконалюємо вміння порівнювати  образи героїв художнього твору

У театрі глядач побачить на сцені двобій між Микитою та Змієм. Поміркуй, а з чого читач дізнається про деталі двобою? Порівняй поведінку Микити та Змія під час бою.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                                                           

Микита

Змій

 

 

 

 

 

 

 

 


                                                                                                                                      Завдання 4. Працюємо з літературною термінологією                                                                                                   

Знайди в казці гіперболу, поясни ії вживання______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 5. Знаходимо зв’язки між видами мистецтва

  Переглянувши мультиплікаційний фільм «Микита Кожум’яка», зроби висновок про те, які із запропонованих нижче ознак об’єднують  мультфільм і драматичну казку : однакові персонажі, кінцівка, фантастичні події, сюжет.

Аргументуй свою точку зору.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Завдання 6. Вчимося компаративістиці  Зістав образ Микити Кожум’яки з іншими відомими персонажами з народних і літературних казок ( «Іван – селянський син», драма-казка А.Шияна «Котигорошко» тощо), проведи  паралелі між зображенням Добра і Зла в цих творах.

 

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання 7. Розвиваємо творчі здібності

Розглянь  ілюстрацію до драми-казки» Микита Кожум’яка.  Чи таким ти собі  уявляв двобій між Микитою та Змієм?

Створи свій варіант  ілюстрації   (словесно і художньо).

 

                                                                          

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 8. Учимося ораторській майстерності

Чому, на твою думку, не дочитавши твір до кінця, кожний читач уже впевнений, що Микита Кожум’яка переможе Змія?

Вислови власні думки у формі промови від імені героя твору – батька Микити.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 9. Учимося самостійного пошуку інформації з теми

Знайди в мережі Інтернет або в енциклопедії інформацію про значення слова «кожум’яка»,  поміркуй, чому люди цієї професії мали велику фізичну силу. Хто з українців належить до найсильніших людей світу?Чим вони близькі до Микити Кожум’яки? ______________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                     

Завдання 10. Доводимо свою точку зору

Прокоментуй останню ремарку другої картини.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Юний друже!

Ти закінчив виконання всіх завдань. Вітаю!

Сподіваюся, що тобі було цікаво.

Пропоную перевірити себе за тестовими завданнями.

Бажаю успіху!

 

 

 

ПЕРЕВІР СЕБЕ

Тести за творчістю Олександра Олеся і казкою-драмою «Микита Кожум’яка»

 

І. Закритого типу ( 6 х 0,5 = 3 бали)

Завдання 1 – 3 мають чотири варіанти відповіді, обери ОДНУ правильну

1.Кому з героїв драми-казки «Микита Кожум’яка» належать слова «Мовчи… бо й стіни мають вуха!.. І що, коли нас Змій підслухав,- Удвох загинем в одну мить!» ?

а)  Микита                                                                в)  княгиня

б)  його батько                                                         г)  дівчина

 

2. Драмаце…

а) розмова двох дійових осіб                             в) художній твір для постановки на сцені

б) предмети, якими облаштовують сцену г) думки дійової особи, висловлені для себе чи глядачів

 

3. Микита послухався

а) дванадцять дітей                                           в) дванадцять парубків

б) батька                                                          г) дванадцять дідів

 

Завдання 4 – 6 мають п’ять варіантів відповіді, обери ТРИ правильних

4.   Ярослав Мудрий з однойменного твору Олександра Олеся прогнав

      а) чехів в) поляків д) греків

     б) німців г) українців

 

5.   Як змінився Київ за часів князювання Ярослава Мудрого?

    а) «бідувало рідне місто» в) «знову люде багатіти почали»

    б) «Україна зацвіла, як пишний сад» г) «»Київ Царгородом другим став»

 

д) «недовго пам’ятали діти мудрий заповіт»

 

6.    Визнач художні засоби мови у  поетичних рядках «...Сміх і сльози…Чулий, добрий. І розумний,  і хоробрий, і всіх любить нас, либонь, а зачепиш – як огонь!»

    а) антоніми в) порівняння д) гіпербола

    б) епітет г) метафора

 

 

 

І. Відкритого типу ( 6 х о,5 = 3 бали).  Допиши правильну відповідь

 

 7 Справжнє ім’я Олександра Олеся ______________________________________________________________

8 Назва першої поетичної збірки Олександра Олеся______________________________________________________________

9 Назва віршованої оповіді Олександра Олеся, створеної на основі літописних даних_____________________________________________________________________________________

 10 Князя Ярослава в народі прозвали Мудрим за…

_____________________________________________________________________________________

 

11 На честь перемоги над печенігами Ярослав Мудрий збудував…

12 Ремарка – це…

_____________________________________________________________________________________

 

 

ІІІ. На відповідність ( 4 х 1 = 4 бали).  Установи відповідність

між цитатною характеристикою і героєм художнього твору:

13   «Нехай страшні народні муки,- А ще страшніш народний гнів.»  А) його батько

14    «Мовчи…бо й стіни мають вуха…»   Б) дівчина

15  «…Все зроблю, сивенький мій, тільки б завтра був двобій…»          В)князь

16   «Я мовчу…Не хочеш битись – будем Змієві коритись…»                   Г)княгиня

                                                                                                                                   Д)дід

 

 

 

 

 Занеси відповіді до таблички та надай для перевірки вчителеві!

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

13

14

15

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 Оцінка___________

 

Відповіді до завдання «Перевір себе»

 

І. Закритого типу

ІІ. Відкритого типу

ІІІ. На відповідність

 

1 - в

2 - в

3 - а

4 –а б д

5 – б в г

6 – а б в

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 Олександр Іванович Кандиба

8 « З журбою радість обнялась»

9 «Ярослав Мудрий»

10 …любов до знань і розсудливе управління державою

11 Софійський собор у Києві 

12 …коротка інформація про декорації, пору року, зовнішність дійових осіб, їхні інтонації, жести, рухи.

 

 

13 б 

14 г 

15 в 

16 а 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ксьонз Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Почерніна Ірина Миколаївна
    Дуже гарна самостійна робота. Творчих Вам успіхів! :)))
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Первак Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
16051
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку