Завдання для шкільної олімпіади в 11 класі

Про матеріал
Завдання складено на основі матеріалів ЗНО. Включають завдання з однією вірною відповіддю, на встановлення відповідності, послідовності. Відкриті завдання містять задачі практично - підприємницького характеру та запитання, що відповідають новій програмі.
Перегляд файлу

Завдання з однією вірною відповіддю

  1. Місце та перебіг біохімічних процесів у клітині вивчають за допомогою методу

А світлової мікроскопії    

Б мічених атомів

В центрифугування

Г електронної мікроскопії

  1. Який рівень організації живого досліджує вказану екологічну проблему?

А клітинний                                              C:\Users\admin\Downloads\глоб.jpg

Б організмовий

В популяційно-видовий

Г екосистемний

  1. Органічна речовина,  формулу якої наведено, може бути  мономером

                                       O

                                                //

CH2CHCHCHCHC

 |         |        |         |       |          \

OH    OH   OH    OH  OH    H

А нуклеїнових кислот

Б білків

В вуглеводів

Г ліпідів

  1. Утворення лізосом забезпечено органелою, що на схемі позначена цифрою             А 2,   Б 4,  В 5,   Г 7

2. Будова клітин у тварин » Народна Освіта 

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/195/19531/11__1_.jpg

5. Два учні на уроці біології аналізували наведений графік. Перший учень сказав, що інтенсивність фотосинтезу залежить від освітленості. Другий учень зауважив, що за освітленості від 10 до 20 тис. люкс інтенсивність фотосинтезу зростає.

Чи має хтось з них рацію?

А лише перший

Б лише другий

В обидва мають рацію

Г обидва помиляються

 

6. Начало формыФенілкетонурія – спадкова хвороба, пов’язана з порушенням обміну фенілаланіну, що є наслідком рецесивної мутації. Яка ймовірність того, що в гетерозиготних батьків народиться дитина, не хвора на фенілкетонурію?

А 25 %

Б 50 %

В 75 %

Г 100 %

C:\Users\admin\Downloads\сажка.jpg7.  Укажіть зображену форму симбіозу

 А коменсалізм

 Б паразитизм

 В мутуалізм

 

 

8. Два учні на уроці біології досліджували вказаний організм. Перший зауважив, що покриви його містять хітин. Другий – що він відноситься до планктонних організмів. Чи має хтось з них рацію?

C:\Users\admin\Downloads\клоп.jpgА лише перший

Б лише другий

В обидва мають рацію

Г обидва помиляються

9. Зображення автотрофного організму позначено буквою

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/207/20722/10.jpg

10. Є різні назви вітамінів: буквена, хімічна й фізіологічна. Наприклад, вітамін К, філохінон, впливає на зсідання крові . Укажіть буквену та хімічну  назву вітаміну, необхідного для профілактики інфекційних захворювань  .

А  D кальциферол

Б  В6 піридоксин

В  Е токоферол

Г  С аскорбінова кислота

Завдання на встановлення відповідності

 

11. Начало формыНачало формыУвідповідніть зображений орган (1–4) із системою (А – Д), до якої він належить.

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/195/19572/44.jpg

А сенсорна

Б кровоносна

В опорно-рухова

Г травна

Д дихальна

12. Начало формыНа схемі відображено напрямок руху крові на різних ділянках кровообігу в організмі людини й деяких тварин.

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/207/20763/50.JPG

Проаналізуйте наведену схему та вкажіть правильні твердження.

Напрямок руху венозної крові в організмі людини позначено буквами

1 А та Б    2 В та Г    3 лише А

У частині схеми, позначеній буквою Б, відображено напрямок руху змішаної крові в організмі

1ворони   2черепахи   3пацюка

Напрямок руху крові, що бере початок з правого шлуночка, позначено буквою

1Б     2В     3Г

Впишіть цифри:

 

  

  

  

Конец формы 

13. Начало формыУвідповідніть особливості будови збудника захворювання людини (1-4) з назвою захворювання (А - Д), яке він спричиняє.

1 клітина містить нуклеоїд                                               А аскаридоз

2 немає клітинної будови                                                 Б амебна дизентерія

3 одноклітинний, є ядро                                                   В педикульоз                                           

4 багатоклітинний, кутикула містить хітин                    Г грип

                                                                                             Д туберкульоз

14. Зіставте наведені коадаптації(1 – 4) з відповідними формами спряженої еволюції(А – Д)

А Нектарники флоксів і сисний                     1 Комахоїдні рослини - комахи

апарат язикана звичайного

Б Мутаційні процеси вірусів                          2 Хижак - жертва                         

і гуморальний імунітет людини

В Полювання левів і стадна                            3 Запилювач – квіткові рослини

поведінка африканських буйволів

Г Целюлозолітичні бактерії й                         4 Паразит - хазяїн

травна система термітів                                   5 Мутуалізм

C:\Users\admin\Downloads\корінь.jpg

 

Завдання на встановлення послідовності

15. Позначте  зони кореня рослини, починаючи від кореневого чохлика.

А всисна

Б поділу

В провідна

Г розтягування

16. Позначте вірну послідовність життєвого циклу вірусу імунодефіциту людини.

А звільнення НК від капсиду

Б проникнення вірусу у клітину-хазяїна

В з’єднання вірусної НК з НК клітини-хазяїна

Г адсорбція вібріонів на мембрані клітини-хазяїна

Д вихід з клітини

 

Завдання з відкритою відповіддю

17. Оберіть на власний розсуд тварину наземно – повітряного середовища та опишіть ознаки адаптованості(структурної, фізіологічної та етологічної).

18. Розвяжіть задачу. Для нарощування маси тварин на 1 кг яловичини потрібно згодувати 90 кг зеленої маси. Визначте потребу в зеленій масі на день для ферми, що налічує 300 телят, щоб забезпечити добовий приріст в 1 кг кожного теляти. На відгодівлю взяли тварин масою 80 кг.

19. Розвяжіть задачу. У 100г яблучного соку міститься 6г глюкози. Обчисліть кількість енергії, яку отримає ваш організм від розщеплення глюкози, якщо ви вип’єте 250г яблучного соку.

20. Запропонуйте та складіть схему профілактичних заходів для попередження вірусних інфекцій.

 

docx
Додано
13 жовтня 2020
Переглядів
1293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку