Завдання до теми «Усне віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток виду 68 - 42»

Про матеріал
Дана робота забезпечить розвиток здібностей учнів з різними навчальними можливостями. Завдання поділено на чотири групи: пояснення, зразки міркувань, поетапна корекція прикладів нового типу, зменшення міри допомоги; основні завдання (репродуктивні); завдання для самостійної роботи (репродуктивні і творчі); творчі цікаві завдання.
Перегляд файлу

УСНЕ ВІДНІМАННЯ

 ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

БЕЗ ПЕРЕХОДУ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК

ВИДУ 68 - 42

 

1.                          68    42   = 

Міркуй

    

                                

68 – це                                                                                                                             

42 – це    

 

Пам'ятай!

Віднімаючи двоцифрові числа,

десятки віднімають від десятків,

одиниці – від одиниць.

 

1 крок:  десятки   віднімаю   від   десятків.

 

  

2 крок: одиниці   віднімаю   від   одиниць.

                                          

                

3 крок: до   десятків   додаю   одиниці.

        

      

 

68 – 42  =  26

2.                        95    23  =

Пояснюй вголос

 

        У числі 95 -        десятків,       одиниць.

        У числі 23 -        десятки,        одиниці.

 

        1 крок: десятки віднімаю від десятків.

              9 дес. –  2 дес. = 7 дес. – це число 70.

        2 крок: одиниці віднімаю від одиниць.

      5 од. – 3 од. = 2 од. – це число 2.

        3 крок: до десятків додаю одиниці.

70 + 2 = 72

                  Отже, 95 – 23  = 72.

 

3.                        57     31  =

Пояснюй далі так

 

57 – це    50 + 7

31 – це    30 + 1

 

        1 крок: десятки віднімаю від  десятків.

50 – 30 = 20

        2 крок: одиниці віднімаю від одиниць.

7 – 1 = 6

        3 крок: до десятків додаю одиниці.

20 + 6 = 26

                  Отже,  57 – 31 = 26.

 

 

4.                        79    45   =

Пояснюй вголос

 

79 – це    70 + 9

45 – це    40 + 5

 

        1 крок: десятки віднімаю від десятків.

                            70 –      = 30

        2 крок: одиниці вінімаю від одиниць.

                              9 –      = 4

        3 крок: до десятків додаю одиниці.

30 + 4 = 34

                  Отже, 79 – 45 = 34

 

5.                        86    24  =

Пояснюй пошепки

 

86 – це    80 + 6

24 – це    20 + 4

 

        1 крок: десятки віднімаю від десятків.

                                 -       = 60

        2 крок: одиниці віднімаю від одиниць.

                                 -      = 2

        3 крок: до десятків додаю одиниці.

                                 +      = 62

                 Отже, 86 – 24 = 62.

 

 

6.                        33    12  =

Пояснюй самостійно

 

                          33 – це      +

                          12 – це      +

 

        1 крок: десятки віднімаю від десятків.

                                 -      =

        2 крок: одиниці віднімаю від одиниць.

                                 -      =

        3 крок: до десятків додаю одиниці.

                                 +      =

                 Отже, 33 – 12 = 21.

 

7.                       89    57  =  

Пояснюй далі так

 

                    89      -      57      =

 

               80  +  9      50  +  7

 

               1 крок:              -      =     

               2 крок:              -      =      

               3 крок:              +      =

 

89 – 57 = 32

 

 

 

8.                       46    32  =  

Пояснюй самостійно

                    46      -     32      =

 

                    +                + 

 

               1 крок:              -       =     

               2 крок:              -       =      

               3 крок:              +      =

                                                =  14

Пригадай!

У виразах  з дужками першою

 виконують дію над числами,

записаними  в  дужках.

 

9.     Розглянь записи і поясни розв'язання.

      93 – 61 = (90 – 60) + (3 – 1) = 30 + 2 = 32

      25 – 12 = (20 – 10) + (5 – 2) = 10 + 3 = 13

      58 – 36 = (50 – 30) + (8 – 6) = 20 + 2 = 22

      84 – 13 = (80 – 10) + (4 – 3) = 70 + 1 = 71

 

10.   Встав пропущені числа.

        37 – 25 = (30–      ) + (7–     )= 10 + 2 =

        63 – 31 = (     –30 ) + (     – 1)= 30 + 2=

        98 – 72 = (          )+(          )= 20 + 6=    

        52 – 41 = (          )+(          )=    +     = 11

        85 – 63 = (          )+(          )=     +    =

 

 

11.   Обчисли приклади за підказкою.

                        62 – 41 = 20 + 1 = 21

 

                        95 – 63 = 30 + 2 = 32

                       77 – 34 = 40      3 =

                       26 – 11 = 10      5 =

                       64 – 21 = 40      3 =

58 – 26 = 30      2 =

                       39 – 23 = 10      6 =

 

12.   Обчисли приклади за підказкою.

                        49 – 21 =      +      =

 

                        75 – 53 =      +      =

 

                        34 – 22 =    - +      =

 

                        66 – 45 =      +      =

                                  

                        97 – 65 =      +      =

 

13.                 99 – 14 = 80 + 5 = 85

47 – 24 = ... + ... = ...

65 – 41 = ... + ... = ...

36 – 14 = ... + ... = ...

28 – 15 = ... + ... = ...

74 – 32 = ... + ... = ...

 

 

14.   Обчисли приклади за підказкою.

67 – 45               35 – 13

                   29 – 14               92 – 21 

48 – 35               82 – 61 

                   78 – 46               32 – 11 

                   96 – 73               45 – 12

 

15.              67 – 26               72 – 31

                   88 – 53               44 – 22

                   37 – 16               76 – 54

 

16.              69 – 55               87 – 13

                   54 – 32               38 – 14

                   76 – 35               93 – 42

 

17.   Склади 4 подібні приклади і запропо-

        нуй їх виконати сусіду по парті. 

 

18.   Обчисли приклади. Запиши відповіді у

        порядку спадання чисел і прочитай

        слово.

43 – 21               85 – 42

56 – 12               69 – 46

94 – 53               85 – 32

 

41

53

23

43

22

44

о

пе

г

м

а

ре

 

 

19.   Вибери з дужок правильну відповідь до

        кожного прикладу і прочитай прислів'я.

      53 – 22  (21, 31, 1)       73 – 22  (43, 51, 45)

      84 – 41  (22, 53, 43)     83 – 62  (21, 41, 20)

      35 – 24  (11, 59, 1)       68 – 33  (45, 89, 35)

43

31

21

51

35

11

там

добре

гуртом

де

сіється

живеться,

 

21.   Запиши та обчисли вирази.

56 зменшити на 43

38 мінус 24

92 відняти 51

23 зменшити на 11

43 мінус 12

74 відняти 55

 

21.   Обчисли  «кругові»  приклади.

33 – 11               87 – 14

                   73 – 32               31 + 2

22 + 65               41 – 10

 

22.   Запиши та обчисли вирази.

зменшуване

64

45

 

59

77

 

від'ємник

43

33

82

 

 

13

різниця

21

 

13

14

26

15

 

23.   Знайди помилки і виконай правильно

        приклади.

24 – 12 = 15                97 – 53 = 34

32 – 21 = 12                48 – 26 = 32

79 – 56 = 32                65 – 32 = 44

 

24.   Добери пропущений знак  +  або  -  .

46 ... 41 = 87               95 ... 54 = 41

56 ... 44 = 12               68 ... 27 = 41

83 ... 12 = 95               74 ... 14 = 88

 

25.   Добери пропущені цифри.

42 – 1.. = 31               98 – 4.. = 52

54 – ..2 = 32               ..9 – 12 = 27

6.. – 34 = 32               77 – 3.. = 44

 

26.   Порівняй вираз і число ( < , > , = ).

65 – 24   і   41

34 – 13   і   30

                           99 – 52   і   100

 

27.   Закінчи запис.

88 – 44 < 88 – ...

36 – 13 > 36 – ...

62 – 51 = 62 – ...

 

28.   Порівняй вирази ( < , > , = ).

24 – 12   і   57 – 25

65 – 42   і   97 – 74

48 – 16   і   86 – 63

 

29.   Знайди різницю  а – 15,  якщо а = 96,

        а = 39.

 

 

doc
Додано
11 квітня 2020
Переглядів
841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку