Завдання до уроку Пізнаємо природу у 5 класі НУШ "Роль органів чуття у вивченні природи. Спостереження".

Про матеріал
У даній розробці надаються приклади завдань до уроку за технологією «Входження в картину» (це американська програма «Стратегія візуального мислення», метою якої є формування у дітей мотивації розмірковувати про твори мистецтва, фотографії, рисунки тощо. Дітям пропонується роздивитися картину як подію та відчути що відбувається саме зараз) і завдання дослідницького характеру.
Перегляд файлу

 

Завдання до уроку Пізнаємо природу у 5 класі НУШ

Тема. Роль органів чуття у вивченні природи. Спостереження.

Мета : формувати уявлення про органи чуття та їхнє значення для життєдіяльності організму; розвивати вміння зіставляти інформацію, аналізувати навчальний текст, працювати з медіапродуктами; розвивати дослідницькі навички, увагу та спостережливість, виховувати дбайливе ставлення до свого організму.

Обладнання : презентація, таблиці, картинки, предмети для дослідів (цукерка, солоні горішки, долька лимона, сухарик, лінійка, олівець, пластиковий стакан, мереживна стрічка, м’яка іграшка або домашня тваринка (дистанційне заняття)), підручник Пізнаємо природу 5 клас, Астон, 2023

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Освітні галузі : соціальна і здоров’язбережувальна, природнича, мовно-літературна.

За технологією «Входження в картину» № 1, 2, 3 (це американська програма «Стратегія візуального мислення», метою якої є формування у дітей мотивації розмірковувати про твори мистецтва, фотографії, рисунки тощо.  Дітям пропонується роздивитися картину як подію та відчути що відбувається саме зараз).

  1. На уроці  діти розбиваються на 4 групи і получають завдання. У кожної з 4 груп - своя картинка\фотографія\рисунок. На кольорових аркушах розміщені ключові запитання, на які діти відповідають.

Картинка\фотографія\рисунок:

 

ᐅ Гірчиця біла посівна, купити насіння гірчиці білої оптом в Україні - ціна  на насіння ᐅ ТМ Semelita поле гірчиці польової

 

Рослина Конюшина гiбридна конюшина рожева, конюшина шведська. Будова,  поширення, біологічна класифікація | ІАС "Аграрії разом" поле конюшини

 

поле вспахане

Чому трава зелена? зелена трава

 

Завдання до кожної групи:

Що ви бачите на фото? Які кольори переважають? За допомогою яких органів чуття ми бачимо такі чудові пейзажи? Наведіть ще приклади живих об’єктів у такій кольоровій гаммі.

  1. Вправи, де працюють аналізатори людини: «Що я бачу?», «Я сприймаю дотиком», «Я тільки чую», «Я відчуваю запах».

Очі: векторна графіка, зображення, Очі малюнки | Скачати з Depositphotos

 

Вправа «Я тільки чую»

Діти виконують точковий масаж вушок. Розповідають про уявні звуки. Шелест дерев, скрип гілок, спів пташок, шум води…

Вправа «Я відчуваю запах»

Діти уточнюють, які запахи можна відчути на картині/фото/рисунку (листя, кори, свіжості, грибів)

Вправа " Я сприймаю дотиком "

Дітям пропонується із заплющеними очима торкнутися поверхні картки і сказати, що це може бути на картині.

Вправа «Що я бачу»

Діти уважно вдивляються в картину і намагаються побачити те що не бачать інші.

  1. Гра «Зміна подій»

Вчитель пропонує уявити, що події, зображені на картині, раптом змінилися. Наприклад: пішов дощ; налетів сильний вітер; перший заморозок; хмара закрила Сонце

Діти мають розповісти, як зміняться об’єкти, зображені на картині.

  1. Фізхвилинка для органів зору. Очі – орган зору
  2. Виконання простих дослідів

Дослід 1.

Затуліть долонями очі. Що ви бачите?

Розкажіть про значення зору в житті людини.

Висновок:

Очі-орган зору. Недарма кажуть: «Краще один раз побачити, ніж сто разів послухати».

Дослід 2.

  • Затуліть долонями вуха. Що ви чуєте?
  • Що чує людина в довкіллі за допомогою вух?
  • Який висновок можете зробити?

Висновок: Вуха-орган слуху.

Через орган слуху людина розрізняє звуки. Вона чує мовлення інших людей, музику, голоси тварин.

  • Який орган допомагає нам відчувати запахи?
  • Хто зможе дати наукову назву носу?

Висновок: Ніс-орган нюху.

Завдяки органу нюху ми відчуваємо приємні пахощі квітів, аромат мила, шампуню, які приносять радість і велике задоволення, а запахи їжі-збуджують апетит.

Язик – орган смаку.

Дослід 3.

Охочі підходять до вчителя, їм зав’язують очі та пропонують спробувати продукт, відгадати назву та його смак (цукерка, солоні горішки, долька лимона, сухарик).

  • Які ж органи допомагають людині дізнатися про приємну і неприємну їжу, гіркі таблетки?

Висновок: Язик-орган смаку.

Завдяки органу смаку відчуваємо смак речовини, що потрапила до рота. Вона може бути солодкою, кислою, гіркою або солоною.

Шкіра – орган дотику.

Дослід 4.

Охочі підходять до вчителя, їм зав’язують очі та пропонують відгадати предмети на дотик. Учні називають форму предмета, розміри, який він на дотик ( теплий, холодний, жорсткий, гладенький, матеріал – деревина, пластик, залізо, предмет гострий, тупий).

Висновок: Шкіра-орган дотику.

В шкірі є багато нервових закінчень. Шкірою людина відчуває холод, тепло, біль, дотик.

 

  1. Гра «Розкажи про м’яку іграшку\домашнього улюбленця, застосувавши знання про органи чуття (м’яка шерсть (або матеріал, з якого виготовлена), гладенький, кудлатий, теплий, колір шерсті, нічим не пахне\пахне шампунем, не видає\видає звуки тощо). Які органи чуття ви використовували для опису іграшки\домашнього улюбленця?
docx
Додано
9 жовтня
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку