Погоджено Затверджено
Завдання для проведення І(шкільного ) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії
.
7 клас
Аскольд |
Олег |
Ігор |
Ольга |
|
|
|
|
А Аскольд Б Ігор В Святослав Г Володимир Великий
А. Мезоліт Б Залізний вік В Енеоліт Г Неоліт
А Літопис Б Повчання В Ізборник Г Проповідь
Тип господарства, за якого людина отримувала все, що їй необхідно для існування в готовому вигляді від природи.
А Привласню вальне Б Відтворююче В Натуральне Г Просте
А Капетінги Б Меровінги В Каролінги Г Валуа
А Аскольд Б Олег В Святослав Г Ігор
Смерди – це:
А Вільні селяни Б Ремісники В Купці Г Раби
6. Титул правителя Русі ІХ ст. мав назву:
А Боярин Б Король В Когун Г Імператор
7. Форма правління, за якої влада у державі належить одній особі
А Сервітут Б Імунітет В Монархія Г Республіка
Автор літопису “Повість минулих літ”:
А. Кирило Б Нестор В Іларіон Г Сильвестр
Всього 40 балів
І місце – 40 – 39 балів ІІ місце - 38 – 36 балів ІІІ місце – 35 – 33 бали
Погоджено Затверджено
Завдання для проведення І(шкільного ) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії
8 клас.
- мануфактура; - клейноди; - братство; - ясир; - реформація 5 балів
№ п.п. |
Прізвище мореплавця |
Рік подорожі |
Досягнення |
Наслідки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 балів
4. Вислови власну думку відносно твердження: “Церковна унія 1596 року на той час була необхідною” 8 балів.
5. Тести: 10 балів
А) 1569 р. Б) 1570 р. В) 1571 р. Г) 1572 р.
А) 5 червня 1672 р. Б) 5 червня 1572 р.
В) 6 червня 1572 р. Г) 5 червня 1575 р.
А) Д. Вишневецький Б) Сигізмунд ІІ Август
В) М. Глинський Г) К. Острозький
А) 1489 р. Б) 1490 р. В) 1491 р. Г) 1492 р.
А) 1569 р. Б) 1572 р. В) 1581 р. Г) 1596 р.
А) Христофор Колумб Б) Бартоломео Діаш
В) Васко да Гама Г) Фернандо Магеллан
А) Ф. Піссаро Б) С. де Елькано
В) Е. Кортес Г) Е. Мореплавець
А) 1576 р. Б) 1577 р. В) 1578 р. Г) 1579 р.
А) 882 р. Б) 945 р. В) 908 р. Г) 988 р.
А) 1596 р. Б) 1586 р. В) 1588 р. Г) 1569 р.
Всього: 46 балів
Погоджено Затверджено
Завдання для проведення І(шкільного ) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії
Історія, 9 клас
Запитання |
Російська імперія |
Австрійська імперія |
Назва історико-географічних регіонів українських земель, які перебували у складі |
|
|
Внаслідок яких подій опинилися під владою імперій |
|
|
Адміністративно-територіальний устрій та назви адміністративних одиниць |
|
|
4. “Від старої до нової України”. Поясніть, який зміст вкладають історики у висловлювання, характеризуючи розвиток українських земель наприкінці ХVІІІ – І третині ХІХ ст.. 10 балів.
5. Тести: 11 балів
А) П. Калнишевський Б) К. Розумовський
В) Й. Гладкий Г) К. Гордієнко
А) 25 серпня 1812 року Б) 26 серпня 1812 року
В) 27 серпня 1812 року Г) 28 серпня 1812 року
А) Києві Б) Харкові
В) Полтаві Г) Одесі
А) під Бородіно Б) під Лейпцигом
В) під Ватерлоо Г) під Віднем
А) С. Муравйов-Апостол Б) П. Пестель
В) М. Бестужев-Рюмін Г) В. Лукашевич
А) В. Вольтер Б) Ш. Монтеск’є
В) Ж. Руссо Г) Д. Дідро
А) скликання Генеральних Штатів Б) захоплення Бастилії
В) ухвалення “Декларації прав людини і громадянина”
Г) ухвалення Конституції Франції
А) похід “У Таврію за волею”
Б) заснування Харківського університету
В) скасування Магдебурзького права у Києві
Г) утворення Київського генерал-губернаторства
А) 1750 р. Б) 1762 р.
В) 1764 р. Г) 1788 р.
А) 1832 – 1837 р.р. Б) 1837 – 1848 р.р.
В) 1848 – 1851 р.р. Г) 1834 – 1838 р.р.
А) Я Головацький Б) І. Вагилевський
В) М. Шашкевич Г) І. Вагилевич
Всього: 46 балів
Погоджено Затверджено
Завдання для проведення І(шкільного) етапу Всеукраїнської олімпіади з правознавства
9 клас
1. Яку роль в житті людей відіграє право. 10 балів
3. Порівняйте поняття: 4 бали
4. У чому полягає єдність та відмінність між правом та мораллю. 8 балів
5. Тести: 10 балів
1. Яке із запропонованих визначень відповідає поняттю “правоздатність”
А) можливість особи мати юридичні права та обов’язки
Б) можливість особи власними діями створювати, змінювати, припиняти права та обов’язки.
В) загальнообов’язкові норми, правила, установлені державою.
2. Визначте, який нормативний акт має вищу юридичну силу в Україні.
А) Указ Президента України Б) Закон України
В) постанова Кабінету Міністрів України Г) рішення Верховного Суду України
3. Визначте, хто чи який із зазначених органів і посадових осіб не має права законодавчої ініціативи
А) народний депутат України Б) Президент України
В) Кабінет Міністрів України Г) Верховний Суд України
4. Визначте, у якому випадку скоєно злочин
А) школяр не сплатив за проїзд в автобусі;
Б) дівчинка взяла в однокласниці велосипед і своєчасно його не повернула;
В) хлопець украв у магазині цифровий фотоапарат;
Г) випускник школи влаштувався на роботу, але невдовзі без поважної причини запізнився на роботу.
5. Визначте, у якому випадку є підстави для притягнення особи до юридичної відповідальності.
А) 15-річний хлопець, захищаючись від нападників, зламав одному з них руку;
Б) водій, у якого відмовили гальма, щоб урятувати пасажирів, спрямував його на машини, що стояли на узбіччі, пошкодив їх, але автобус було зупинено.
В) дівчина відмовилася взяти участь у зборах, які проводилися в школі з метою створення дитячої організації.
6. Визначте, який орган належить до органів законодавчої влади:
А) Кабінет Міністрів України Б) Верховна Рада України
В) Верховна Рада Республіки Крим Г) Президент України
Д) Конституційний суд України
7. Доповніть перелік соціальних норм: норми моралі, ....
8. Що є необхідною для притягнення суб’єкту до юридичної відповідальності:
А) скарга потерпілого Б) санкція прокурора
В) наявність складу правопорушення Г) наявність свідків
9. Яке із запропонованих словосполучень є галуззю права:
А) цивільне право Б) публічне право
В) суб’єктивне право Г) приватне право Д) римське право
10. Розташуйте вказані правові акти в залежності від їх юридичної сили ( на першій позиції необхідно поставити документ, який має найвищу юридичну силу):
А) Указ Президента України
Б) наказ начальника обласного управління освіти та науки
В) наказ директора школи Г) Конституція України
Д) наказ Міністра освіти і науки України Є) Закон України “Про освіту”
Всього: 42 бали
1 місце – 42 – 40 балів 2 місце – 39 – 38 балів 3 місце – 37 – 35 балів