Прізвище, ім’я __________________________ Клас 11 ____ Дата ______________ Варіант 1
Практична робота
Тема: ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКІСНОГО СКЛАДУ СОЛЕЙ.
Теоретична частина
Встановіть відповідність між наведеним йоном, якісним реактивом на цей йон та ознакою хімічної реакції, використовуючи такі реактиви на йони:
А) AgNO3; Б) NaOH; В) H2SO4. Ознаки хімічної реакції: 1. Осад жовтого кольору
2. Білий сирнистий осад. 3. Білий молочний осад, що не розчиняється в жодній кислоті. 4. Хлоп’євидний осад, що розчиняється у надлишку лугу. 5. Жовтуватий осад. 6. Яскраво-жовтий осад. 7. Драглистий осад. 8.Зеленувати осад, що з часом на повітрі стає бурим. 9. Бурий осад. 10. Виділення газу без запаху. 11. Виділення газу з різким запахом.
Дані внесіть в таблицю:
Досліджуваний йон |
Реактив (буква) |
Ознака реакції (цифра) |
Br- |
A |
5 |
Cl- |
|
|
I- |
|
|
PO43- |
|
|
SiO32- |
|
|
CO32- |
|
|
Fe2+ |
|
|
Fe3+ |
|
|
NH4+ |
|
|
Al3+ |
|
|
Ba2+ |
|
|
Практична частина
Пам’ятайте! Кислоти та луги – речовини їдкі! Працюйте з ними обережно! При потраплянні на руки чи в очі негайно промийте великою кількістю проточної води! Після роботи старанно вимийте руки.
Мета: навчитись встановлювати якісний склад солей дослідним шляхом. Вдосконалювати навички планування, постановки хімчного експерименту, встановення закономірностей, складання рівнянь реакцій іонного обміну.
Реактиви:______________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Обладнання:____________________________________________________________
Дослід 1. Встановлення якісного складу солей. .
В дві пробірки налийте невелику кількість розчину ферум(ІІ) сульфату; доберіть та додайте до кожної пробірки реактиви, за допомогою яких можна встановити наявність катіонів Fe2+ та аніонів SO42– в складі солі; опишіть хід досліду; запишіть спостереження та рівняння відповідних реакцій в молекулярній та йонно-молекулярній формах.
Виконання______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Спостереження__________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Рівняння реакцій ________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок (які реакції є якісними на іони феруму(ІІ) та сульфат-іон?) _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід 2. Розпізнавання речовин.
В трьох пронумерованих пробірках знаходяться розчини натрій йодиду, натрій ортофосфату та натрій хлориду; встановіть вміст кожної пробірки, добравши необхідний реактив;
запишіть відповідні рівняння реакцій в молекулярній та скороченій іонно-молекулярній формах;
у висновку укажіть номер пробірки та визначений розчин, відповідь обґрунтуйте.
Виконання____________________________________________________________________
Спостереження: Пробірка 1 ____________________________________________________
Пробірка 2 ____________________________________________________________________
Пробірка 3 _____________________________________________________________________
Рівняння реакцій
Пробірка 1 ______________________________________________________________________
Пробірка 2_______________________________________________________________________
Пробірка 3 _______________________________________________________________________
Висновок
Пробірка 1 ______________________________________________________________________
Пробірка 2_______________________________________________________________________
Пробірка 3 _______________________________________________________________________
Дослід 3. Дослідження якісного складу речовини.
Вам видана кристалічна речовина. Дослідіть, це хлорид барію чи натрію?
Виконання______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Спостереження__________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Рівняння реакцій ________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок (які реакції Ви використали?) _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Загальний висновок роботи:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прізвище, ім’я __________________________ Клас 11 ____ Дата ______________ Варіант 2
Практична робота
Тема: ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКІСНОГО СКЛАДУ СОЛЕЙ.
Теоретична частина
Встановіть відповідність між наведеним йоном, якісним реактивом на цей йон та ознакою хімічної реакції, використовуючи такі реактиви на йони:
А) AgNO3$ Б) NaOH; В) H2SO4. Ознаки хімічної реакції: 1. Осад жовтого кольору
2. Білий сирнистий осад. 3. Білий молочний осад, що не розчиняється в жодній кислоті. 4. Хлоп’євидний осад, що розчиняється у надлишку лугу. 5. Жовтуватий осад. 6. Яскраво-жовтий осад. 7. Драглистий осад. 8.Зеленувати осад, що з часом на повітрі стає бурим. 9. Бурий осад. 10. Виділення газу без запаху. 11. Виділення газу з різким запахом.
Дані внесіть в таблицю:
Досліджуваний йон |
Реактив (буква) |
Ознака реакції (цифра) |
Br- |
A |
5 |
Cl- |
|
|
I- |
|
|
PO43- |
|
|
SiO32- |
|
|
CO32- |
|
|
Fe2+ |
|
|
Fe3+ |
|
|
NH4+ |
|
|
Al3+ |
|
|
Ba2+ |
|
|
Практична частина
Пам’ятайте! Кислоти та луги – речовини їдкі! Працюйте з ними обережно! При потраплянні на руки чи в очі негайно промийте великою кількістю проточної води! Після роботи старанно вимийте руки.
Мета: навчитись встановлювати якісний склад солей дослідним шляхом. Вдосконалювати навички планування, постановки хімчного експерименту, встановення закономірностей, складання рівнянь реакцій іонного обміну.
Реактиви:_______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Обладнання:____________________________________________________________________
Дослід 1. Встановлення якісного складу солей. .
В дві пробірки налийте невелику кількість розчину барій хлориду; доберіть та додайте до кожної пробірки реактиви, за допомогою яких можна встановити наявність катіонів Ва2+ та аніонів Сl– в складі солі;опишіть хід досліду;запишіть спостереження та рівняння відповідних реакцій в молекулярній та йонно-молекулярній формах.
Виконання______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Спостереження__________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Рівняння реакцій ________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок (які реакції є якісними на іони барію та хлору?) _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід 2. Розпізнавання речовин.
В трьох пронумерованих пробірках знаходяться розчини ферум (ІІ) сульфату, ферум (ІІІ) хлориду та амоній хлориду; встановіть вміст кожної пробірки, добравши необхідний реактив;
запишіть відповідні рівняння реакцій в молекулярній та скороченій іонно-молекулярній формах;
у висновку укажіть номер пробірки та визначений розчин, відповідь обґрунтуйте.
Виконання____________________________________________________________________
Спостереження: Пробірка 1 ____________________________________________________
Пробірка 2 ____________________________________________________________________
Пробірка 3 _____________________________________________________________________
Рівняння реакцій
Пробірка 1 ______________________________________________________________________
Пробірка 2_______________________________________________________________________
Пробірка 3 _______________________________________________________________________
Висновок
Пробірка 1 ______________________________________________________________________
Пробірка 2_______________________________________________________________________
Пробірка 3 _______________________________________________________________________
Дослід 3. Дослідження якісного складу речовини.
Вам видана кристалічна речовина. Дослідіть, це хлорид чи ортофосфат натрію?
Виконання______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Спостереження__________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Рівняння реакцій ________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок (які реакції Ви використали?) _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Загальний висновок роботи:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прізвище, ім’я __________________________ Клас 11 ____ Дата ______________ Варіант 3
Практична робота
Тема: ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКІСНОГО СКЛАДУ СОЛЕЙ.
Теоретична частина
Встановіть відповідність між наведеним йоном, якісним реактивом на цей йон та ознакою хімічної реакції, використовуючи такі реактиви на йони:
А) AgNO3$ Б) NaOH; В) H2SO4. Ознаки хімічної реакції: 1. Осад жовтого кольору
2. Білий сирнистий осад. 3. Білий молочний осад, що не розчиняється в жодній кислоті. 4. Хлоп’євидний осад, що розчиняється у надлишку лугу. 5. Жовтуватий осад. 6. Яскраво-жовтий осад. 7. Драглистий осад. 8.Зеленувати осад, що з часом на повітрі стає бурим. 9. Бурий осад. 10. Виділення газу без запаху. 11. Виділення газу з різким запахом.
Дані внесіть в таблицю:
Досліджуваний йон |
Реактив (буква) |
Ознака реакції (цифра) |
Br- |
A |
5 |
Cl- |
|
|
I- |
|
|
PO43- |
|
|
SiO32- |
|
|
CO32- |
|
|
Fe2+ |
|
|
Fe3+ |
|
|
NH4+ |
|
|
Al3+ |
|
|
Ba2+ |
|
|
Практична частина
Пам’ятайте! Кислоти та луги – речовини їдкі! Працюйте з ними обережно! При потраплянні на руки чи в очі негайно промийте великою кількістю проточної води! Після роботи старанно вимийте руки.
Мета: навчитись встановлювати якісний склад солей дослідним шляхом. Вдосконалювати навички планування, постановки хімчного експерименту, встановення закономірностей, складання рівнянь реакцій іонного обміну.
Реактиви:______________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Обладнання:____________________________________________________________
Дослід 1. Встановлення якісного складу солей. .
В дві пробірки налийте невелику кількість розчину амоній сульфату; доберіть та додайте до кожної пробірки реактиви, за допомогою яких можна встановити наявність катіонів NH4+ та аніонів SO42– в складі солі; опишіть хід досліду; запишіть спостереження та рівняння відповідних реакцій в молекулярній та йонно-молекулярній формах.
Виконання______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Спостереження__________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Рівняння реакцій ________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок (які реакції є якісними на іони амонію та сульфат-іон?) _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід 2. Розпізнавання речовин.
В трьох пронумерованих пробірках знаходяться розчини алюміній хлориду, ферум(ІІ) хлориду та купрум(ІІ) хлориду; встановіть вміст кожної пробірки, добравши необхідний реактив;
запишіть відповідні рівняння реакцій в молекулярній та скороченій іонно-молекулярній формах;
у висновку укажіть номер пробірки та визначений розчин, відповідь обґрунтуйте.
Виконання____________________________________________________________________
Спостереження: Пробірка 1 ____________________________________________________
Пробірка 2 ____________________________________________________________________
Пробірка 3 _____________________________________________________________________
Рівняння реакцій
Пробірка 1 ______________________________________________________________________
Пробірка 2_______________________________________________________________________
Пробірка 3 _______________________________________________________________________
Висновок
Пробірка 1 ______________________________________________________________________
Пробірка 2_______________________________________________________________________
Пробірка 3 _______________________________________________________________________
Дослід 3. Дослідження якісного складу речовини.
Вам видана кристалічна речовина. Дослідіть, це силікат чи карбонат натрію?
Виконання______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Спостереження__________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Рівняння реакцій ________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок (які реакції Ви використали?) _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Загальний висновок роботи:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________