Завдання з використанням цеглинок LEGO на уроках
«Я досліджую світ»
Виконала:
Осіння Олена Петрівна
вчитель початкових класів
Дібрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Полтава
2024
Конструювання з LEGO В початкових класах НУШ забезпечує освітній процес, який базується на діяльнісному та інтегрованому підході.
Мета цієї роботи – розглянути методику використання LEGO-технологій на уроках «Я досліджую світ». Пропоную використати такі вправи з LEGO.
Вправи, коли діти індивідуально працюють з набором цеглинок
1. Що з чого виготовлено
Діти вчаться: мислити, зосереджуватися, швидко реагувати, співвідносити сказане з кольором цеглинки.
Основні завдання:
1. Діти пригадують з чого можуть бути виготовлені різні предмети (папір, залізо, деревина). За кожною речовиною закріплена цеглинка певного кольору. Папір – червона цеглинка, залізо – синя, деревина – жовта.
2. Вчитель показує малюнки (тарілка, каструля, дерев'яна ложка, пірамідка і т.д.)
3. Учні співвідносять колір цеглинки з предметом і піднімають відповідну цеглинку вгору.
Запитання до дітей
- Які предмети ви віднесли до синьої цеглинки?
- Із чого найбільше було виготовлено предметів?
- Назвіть свій предмет виготовлений із заліза, паперу і деревини.
Поради та хитрощі:
- А тепер подумайте, які цеглинки підняти, коли побачите ось такі малюнки (ніж із дерев'яною ручкою, парта )
2. Сортуємо сміття
Діти вчаться: бути уважними, спостережливими, утримувати інформацію в пам'яті, самоконтролю.
Основні завдання
1.Діти розглядають малюнок кольорових баків, на яких позначено вид сміття, який у них кидають.
2.Педагог роз'яснює, що колір бака відповідає кольору цеглинки.
3.Діти піднімають цеглинки відповідно до названого сміття (качан, розбита склянка, розбита пляшка, обрізки картоплі, списаний зошит і т.д.)
Запитання до дітей
- Чому треба сортувати сміття?
- Як ви вважаєте, це складно робити?
Поради:
- Кожна група викладає із цеглинок кольоровий бак.
- Із запропонованих малюнків у бак кладуть лише потрібні.
3. Вода у природі
Діти вчаться: мислити, уявляти, співвідносити з почутим і намальованим, відгадувати загадки.
Основні завдання:
1. Педагог називає цеглинку певного кольору і читає дітям загадки про воду в різних станах і явищах природи.
2.Діти ставлять цеглинку на малюнок-відгадку.
Запитання до дітей
- Які явища природи на малюнках?
- Якою буває вода? Як треба берегти воду?
4. Кольорові фрукти
Діти вчаться: зосереджуватися під час виконання завдання, мислити, логічно обґрунтовувати свою думку, тренувати пам'ять.
Основні завдання:
1. Педагог називає фрукт чи овоч. Всього п'ять.
2. Діти викладають в ряд цеглинку відповідного кольору.
3. Учні пригадують і називають всі овочі і фрукти, дивлячись на ряд цеглинок.
Запитання до дітей
- Яка цеглинка у вас залишилася?
- Який овоч чи фрукт ви б назвали для цієї цеглинки?
Поради та хитрощі:
5. Так чи ні (вправа до теми «Жива і нежива природа»)
Діти вчаться: уважно слухати, мислити, співвідносити відповідь з кольором цеглинки.
Основні завдання:
1.Вчитель називає предмети, а діти відповідають цеглинками так (зелена) або ні (червона).
Запитання вчителя:
- Чи складно було виконувати завдання?
6. Будуємо куб
Діти вчаться: зосереджуватися, фантазувати, уявляти, зв'язно говорити.
Основні завдання:
1. Кожна дитина будує куб з 4 цеглинок.
2. Кладе куб на листок і домальовує будинок.
3. Учні розказують чому будинок саме такий.
Запитання для дітей
- Чому будинок такого кольору? Хто в ньому житиме?
7. Я підприємливий
Діти вчаться: домовлятися, бути переконливим, прораховувати дії на крок вперед, контролювати свої емоції.
Основні завдання:
1.Кожен учень бере 6 цеглинок. Піднімає ту цеглинку, колір якої буде збирати.
2.Діти обмінюються цеглинками так, щоб зібрати всі одного кольору.
Запитання до дітей
- Хто скільки зібрав цеглинок? Чи важко було домовлятися?.
Вправи, які діти виконують у парі (10 – 15хв)
1. Дивовижна квітка
Діти вчаться: фантазувати, співпрацювати в команді, зв'язно говорити.
Основні завдання:
1.Діти пригадують роль рослин у житті людей.
2.Створюють дивовижну квітку.
3.Презентують свій виріб.
Запитання до дітей
Поради та хитрощі: можна скласти невеличку історію «Як виросла квітка».
Вправи, які діти виконують у групах (10 – 20хв)
1.Зимові місяці
Діти вчаться: співпрацювати у групі, застосовувати набуті знання.
Основні завдання:
1.Педагог показує три цеглинки і дає їм назви місяців: зелена – лютий, синя – грудень, голуба – січень.
2.Викладіть у ряд цеглинки так, як місяці у році.
Запитання до дітей
- Що можете сказати про перший місяць зими?
- Чим особливий січень? лютий?
2. Органи чуття
Діти вчаться: працювати в групі, слухати товаришів, говорити по черзі, запам'ятовувати почуте.
Основні завдання
1.Діти будують вежу, ставлячи цеглинки по черзі, і називають, що людина може відчути за допомогою органа чуття.
2.Якщо учень за 5 секунд не назве слово, він пропускає хід.
3.Виграє та команда, в якої вища вежа.
Запитання до дітей
- Що було найважчим? Як ви справилися із завданням?
- Як треба берегти органи чуття?
Робота з освітніми конструкторами ЛЕГО дозволяє дітям у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвиває необхідні в подальшому житті навички суспільно активної, творчої особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення.
Список використаної літератури:
1. Гра по новому, навчання по іншому. Методичний посібник / Упорядник О.Рома – The LEGO Foundation. 2018. – 44 с. Д
2. Шість цеглинок в освітньому просторі школи. Методичний посібник / Упорядник О.Рома – The LEGO Foundation. 2018 с.32
3. Я досліджую світ: підручник інтегрованого курсу для 1 класу./ І.О.Большакова, М.С.Пристінська. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018. – 80 с. іл.
4. Я досліджую світ. 1 клас : робочий зошит / І.О.Большакова, М.С.Пристінська. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018. - 64с. : іл.
5. https://osvitoria.media/experience/yak-i-chomu-lego-vykorystovuyut-na-urokah/
6. https://www.schoollife.org.ua/586-2018/
1