Збереження тепла та електроенергії в побуті

Про матеріал
Ця тема буде корисною для поглиблення знань дітей з предмету Природознавство в темі "Збереження енергоносіїв"
Перегляд файлу

1

 

Конспект  уроку  з  природознавства 3  клас

Природознавство. Тема: поняття  про  збереження тепла  та електроенергії  у  побуті. Дослідницький  практикум. Як зменшити  втрати  тепла  у  будинку?(«Запитай  у  батьків»)

Мета:1.дати  поняття  про  збереження  тепла  в  домі  та  електроенергії  в  побуті. Довести  дітям  що  ці  поради  слушні   і  можуть бути  реалізовані  вже  сьогодні  кожною  сім’єю  хоча  б  частково,  що  забезпечить  велику  економію  паливних  та  енергоресурсів  країни.  2.Розвивати  мислення,  вміння  сприймати,  аналізувати  інформацію,  робити  висновки.3.Виховувати бережливе  ставлення  до  ресурсів  країни,  бажання  створити  високо економічний,  технологічно-сучасний  дім,  з  використанням  відновлюваних  джерел  енергії.

Обладнання:презентація№1,  презентація№2, презентація№3,  відеосюжет  «Утеплення  дому», надруковані  аркуші  з  порадами  по  збереженню  тепла,  сонечка  для  кожного,  промінці-наголовники  для  кожного  учня,  наголовники  для  «енергоефективних  ламп»,  аркуші  з   надрукованими  порадами-перевагами, набір  з  шаблонами  для  «утеплення  кімнати» з  самоклеючого  кольорового  паперу предметні  малюнки  електроприладів.

Хід  уроку

1.Організація  класу  до  уроку

Ми урок наш починаєм,                                                                                             З новим днем вас всіх вітаєм.                                                                           Слухай вчителя, відповідай –                                                                                         І оцінки гарні май!

Психоформула

Люблю  я  свій  розум,                                                                                         Увагу  та  пам’ять.                                                                                            Працює  мій  мозок                                                                                                         І  вчусь  я  старанно.                                                                                                Сприймаю  нове  і  мислю  логічно.                                                                                         І  вчителя  слово                                                                                                      здійсню  я  практично.

2.Актуалізація  опорних  знань,  умінь  та  навичок.

Відгадаймо  загадку.                                                                                          Розсипає з неба сніг

Білим килимом до ніг.

Миколайчики приносить,

Новий рік у гості просить.

                           ( Грудень)

--А  що  ми  знаємо  про  грудень? (Холодний  перший  місяць  зими  температура  повітря  низька,  всі  приміщення  потребують  опалення)

--Так, коли  надворі  холодно,  кожен  з  нас прагне вдома   зігрітися.Тож  давайте  пригадаємо,  помудруємо, звідки  в наших  будинках  з’являється  тепло.                                                                                       Мозковий  штурм.

--Що  саме ми  використовуємо  для  отримання теплової  енергії  для  своїх  будинків?  (природний  газ,  кам’яне  вугілля,  нафту.)

--До  яких  джерел  енергії  ми  відносимо  ці  корисні  копалини?(До  невідновлюваних).                                                                                                               –Що  це  значить? (Що  прийде  час  і  вони  закінчаться)

--Чи  має  наша  держава  великі  запаси  цих  корисних  копалин?(Ні,  Україна  купує  природний  газ  та  нафту  за  кордоном,  а  більшість  запасів вугілля, через  війну  на  сході,  стали  важкодоступними.)

--Але  ж  скоро  зима  і  ми  всі  хочемо ,щоб  в  наших  домівках,  школах,  дитсадках,  лікарнях  було  тепло.  Проте ми не  можемо  надмірно  витрачати  паливні  ресурси.

Постановка  проблеми:  виникає  проблема  чи  є  таке  рішення  цього  питання  щоб  і  в  домівках  було  тепло  і  паливо  витрачали  ми  економно?

--Треба  навчитися  зберігати  тепло  в будинках.

3. Мотивація  навчальної  діяльності  учнів.

Отже  сьогодні  ми  дізнаємося  що  саме  треба  робити ,  щоб  зберегти тепло  в  своїх  будинках, економно  витрачати  паливо  та  електроенергію, ваші  однокласники розкажуть  про досвід  своїх батьків  по  збереженню  тепла  в  своїх  будинках.

4. Вивчення  нового  матеріалу

1.Чи  дійсно  будинок  втрачає  тепло?  Де  саме?  І як  цьому  завадити?  Як  зробити  так  щоб  осіннє  сонечко  не  тільки  світило,  але  й  гріло  в наших  помешканнях . Пропоную  вам  щоразу,  як  ви  будете  дізнаватися  нового способу  збереження  тепла,  дарувати  нашому  сонечку  один  промінчик.

1.1. Презентація  №1.(Показати  тільки  перший  слайд) Діти,  дивіться,  як  швидко  наші будинки  гублять  тепло. Давайте    ж  прислухаємося  до  корисних  порад тих,  хто  зголосився  проводити  дослідження.

 3.Питанням «Як  зменшити  втрати  тепла  у  будинку»  переймалася сім’я(учениці)  .  Як  її  батьки  вирішили  цю  проблему  ми  зараз  побачимо  у  відео сюжеті.(Перегляд  відео сюжету)                                                                                                                                            Коментар  (учениці) «Мої  батьки  в  цьому  році  утеплювали  будинок. Ми  поставили  нові  пластикові  вікна  з  потрійним  склопакетом. Потім  утеплили  стіни. Спочатку  весь  будинок  покрили  пінопластовими  блоками. Кріпили  їх  на  клеючу  суміш  і  фіксували  їх  пластмасовими  «грибками»  в  які  потім  вкручували  шурупи.  Рівність  пінопластової  стіни  перевіряли  великим  рівнем. Поверх  пінопласту  набили  сітку  для  штукатурки  і  зверху  все  покрили  цементним  розчином.   Коли  він  висох,  то  відкоси  біля  вікон  і  дверей  зачистили  наждачним  кругом. Після  цього , весь  будинок,поверх  штукатурки,  покрили  кольоровим  церезитом. Тепер  наш  будинок  персикового кольору. Йому  не  страшна  зима. В кімнатах буде  тепліше,  а  природного  газу  ми  витрачатимемо  значно  менше.»                                                                                       --Діти,  які  способи  збереження  тепла  в  будинку ви  побачили.              --- Заміна  вікон  на  сучасні  склопакети                                                              -- Утеплення  будинку    зовні.                                                                              —Додамо  ці  поради-промінці  нашому  сонечку.

4.  А  Микита Масний підготував  маленьку  фото презентацію  про  те  як  їх  сім’я  вирішує  цю  проблему.

Презентація№2

СЛАЙД№1Наша  сім`я  живе  у  великому  цегляному   будинку.  В  ньому  7  кімнат.  Висота  кожної  кімнати  3  м. Щороку  ми  витрачали  дуже  багато газу,  щоб  обігріти наш дім.  Ще  5  років  тому  ми  поставили  сучасні  пластикові вікна.

Слайд№2 Наші  вікна  мають  тройний  склопакет.  Тобто,  між    склопакетами  є  дві  камери  з  повітрям,  яке  зберігає  тепло  в  кімнаті.                                                                                                                      Слайд№3 А   в  цьому  році  ми поставили  нові  алюміневі  батареї, які  з’єднані  між  собою  пластиковими трубочками. Води  в  системі  опалення  стало  менше. І  витрати  газу  зменшилися  вдвоє.  На  ніч  ми закриваємо  штори  і  піднімаємо  їх.

Слайд№4 Вдень  штори  відкриваємо  і  сонячні  промені  вільно  проходять  до  кімнати.                                                                                                      А  наступного  року  ми  утеплемо  наш  будинок  зовні.  І  впевнені  що  це  збереже  ще  більше  тепла.

--Який  новий  промінчик-пораду  ми  додамо  сонечку,  якого  в       нього  ще  немає?

--Заміна  старих  батарей  на  алюміневі   радіатори.                                  --Щільно  завісити  на  ніч  вікно  шторами                                                   --Вдень штори  не  повинні  закривати  вікна.

До  дошки  виходить  учениця  з  раніше  заготовленим  матеріалом. Учениця:  передивившись  програму  «Усе  буде  добре» я  побачила  як  можна, не  витрачаючи  багато  коштів,  утеплити  кімнату.  Отже,  уявімо,  що  це  вікно  виходить  на  північ,  або  ця  стіна  холодна. Таку  стіну  можна утеплити  плитами  з  пінопласту,  а  потім  наклеїти  на  них  шпалери.  Отже  перша  порада---пінопластове  утеплення.   Для  того,  щоб  батарея  віддавала  все  тепло  в  кімнату ,  а  не  гріла  стіну  прикріпемо  за  батареєю  фольгований  пінополіетилен, щоб  він  краще  відбивав  тепло. Отже  друга  порада—встановіть  тепловідбивач .Батарею  не  можна  зашивати  гіпсокартоном  це  забирає  30%-40%тепла.  Важкі  гардини  також  забирають багато  тепла,  вони  мають  бути  короткими,  а  довгі штори  можна  підняти,  чи  підгорнути.  Отже  третя  порада—не  закривайте  батарею.

(Всі  три  поради  учениця  кріпить  сонечку  у  вигляді  промінчиків.)

 

 

Перший  підсумок. Презентація№1(починаючи  з  другого  слайду) Так  давайте  переглянемо  презентацію  і  додамо  нашому  сонечку  ті  промінчики-поради,  яких  ми  ще  не  чули.(Під  час  перегляду презентації  діти  додають  декілька  променів Індивідуальний  лічильник  тепла. Вдень штори  не  повинні  закривати  вікна. Утеплення  дверей  поролоном, шпаклівкою,смужками.Обробка  щілин сіліконом.Утеплити  дах  будинку.) підсумуємо,  які  ж  поради  -промінчики  збережуть  тепло  в  нашому  домі  та  зекономлять  паливні  ресурси  нашої  держави  та  кошти  ваших  сімей.(Зачитування  ланцюжком порад  з  дошки.) 

ФІЗХВИЛИНКА                                                                                             Встаньте, діти, посміхніться,                                                                                                                              Землі нашій уклоніться                                                                                                                                       За щасливий день вчорашній.                                                                                                                                    Всі до сонця потягніться,                                                                                                                                 Вліво, вправо нахиліться,                                                                                                                                 Веретенцем покрутіться.                                                                                                                                                Раз присядьте, два присядьте                                                                                                                                  І за парти тихо сядьте.

 6.Дослідження  потреби  економії  електроенергії

 (На  екрані  батьки  заміняють  лампи  розжарювання  на  енергозберігаючі)                                                                                              --Хто  з  вас  може  пояснити  що  роблять  ваші  батьки?                                 --А  навіщо  це  робити?  (щоб  економити  енергоносії)                                   --А чи  дійсно  це  економить  електроенергію  та  паливні  ресурси?

А про  це  вам  розкажуть  наші  герої ,  а  хто  вони  ви  зрозумієте,  якщо   відгадаєте загадку:

Будинок—скляна  пляшка,                                                                                         І  вогник  в  нім  живе,                                                                                       Удень  він  спить,  як  пташка,                                                                             Увечері—мов жар  пливе.(Лампочка).

 

7.Рольова  гра.   Драматизація

Виходять  дівчинка  Свєтік (Світлодіодна  лампа)   і  хлопчик Люмік(Люмінесцентна  лампа)   --Привіт, друзі!  Мене  звуть  Свєтік.  Я  світлодіодна      лампа.                                                                          –Привіт, друзі!  Мене  звуть Люмік! Я  люмінесцентна  лампа.                                                                                    -Ми—енергоефективні   лампи!                                                                                  --Споживаємо  менше  електроенергії  на  80%--90%!                                                                                                                            –Довше  служимо  в  освітленні  квартир!                                                                                      --Економимо  гроші  вашої  сім’ї!                                                                                           ---Зменшуємо  дію  парникового  ефекту!                                                                      --Впливаємо  на  припинення  глобального  потепління!

                   (Діти навколо  своїх  символічних  «ламп»,  у  вигляді  променів  закріплюють  аркуші  з  перевагами  енергоефективних  ламп)                                                                                                                        --А зараз  ми  просимо  вас   стати нашими  світловими промінчиками.  А  кожен  новий  промінчик  розкаже  про  наші  переваги .(Діти по  черзі підходять  до певної  «лампи», яка тримає  в  руках промінчик-назву  переваги,  учень надіває  на  голову промінчик  ,  зачитує  на  ньому інформацію  і  розвертає  аркуш  як промінь.  В кінці  гри  навколо  кожної « лампи»  стоять  учні—«промені»).                                                                                            «Промінчики»-переваги  люмінесцентних  ламп:                              1.Економія  електроенергії--  до  80%.                                                    2.Тривалість  служби  --до  10000годин  (до  10 років).                            3.Висока  світловіддача.                                                                                   4.Низька  тепловіддача  (виділяє  менше  теплової  енергії, ніж  лампа  розжарювання)                                                                   5.Різноманітність  кольорів  світлового потоку (м’яке  біле  світло, денне  світло,  холодне  біле  світло).                                              

«Промінчики»-переваги  світлодіодних  ламп:                                       1.Економія  електроенергії—до90%.                                             2.Тривалість  служби—від20  до 50  тисяч  годин (умовно  20-50  років)                                                                                                                           3.Висока    світловіддача.                                                                                            4.  Направлене  світло,                                                                      відсутність  розсіювання.                                                                 5.Різноманітність  розмірів  та  форм.                                                         6.Значна  міцність(ударна,  вібраційна, температурна) та  вологостійкість.                                                                                                               7. Екологічна  та  протипожежна  безпека(відсутність  парів  ртуті,  ультрафіолетового  та інфрачервоного  випромінювання).  8.Надзвичайна  гнучкість  щодо  вибору  відтінків  кольорів  світла.      9.Незмінність  характеристик  світла  протягом  тривалого   терміну  служби. Коли  всі  діти  вишикуються,  то  всі  разом  говорять  гасло:«Збережемо  довкілля  разом!»

 

Дякуємо  за допомогу.

Отже,  діти,  ви  побачили  переваги  енергоефективних  ламп.  А зараз  ми  побачимо  недоліки  наших  звичайних  лампочок.

8. Правила  збереження  електроенергії при  роботі  побутових  електроприладів.

  Ми  з  вами  дуже  багато  говоримо  про  освітлення ,  про  вибір  енергоефективних  ламп,  бо  саме  на  освітлення  ми  витрачаємо  найбільше  електричної  енергії.(перегляд  презентаці№3ї)                                  А  щоб  впевнити  ваших  батьків ,  що  енергоефективні  лампи  кращі,  кожен  з  вас  сьогодні отримає   подарунок    в  якому  є  книжечки  і  ще  багато  цікавих  для  вас  речей    з  цією  інформацією.                                                                                                             Крім  освітлення,  кожен  з  нас  вдома  використовує  електроенергію  для  роботи  побутових  електроприладів.

9.РЕЗЕРВ  ЧАСУ. Робота  в  парах  за  підручником.  Або  диференційоване  домашнє  завдання

Зараз  кожен  з  вас  отримає  назву електроприладу і  по  підручнику  знайде    як  їм  користуватися  не  витрачаючи  багато  електрики.(Діти  отримують назви: «холодильник,  праска,  комп’ютера,   електроплита,  пральна  машинка-автомат, електрочайник, пилосос)

Двоє  дітей  отримують  окреме завдання ст..75  підручника,робота  в  парі)  їм  треба порахувати  скільки  разів на  тиждень  використовувався  той  чи  інший  електроприлад  і  який  з  них  забирає  більше  електроенергії. Дітям  самостійно  добирають  списки  електроприладів.(Праска,  холодильник,  телевізор,  комп’ютер,  електрочайник,  електроплита,  пилосос,пральна  машинка-автомат,  бойлер, електрична  духовка,  мікрохвильова  піч, хлібопіч, електроприбори  для  ремонту(сварка,  дріль,  болгарка,  лобзик)

Через  3  хвилини  діти  звітують  по знайденій  інформації.                           Отже  всі  зрозуміли, що  електроенергію  споживати  треба  економно.

А для  того щоб  знали  це  не  тільки  ви,  а  й  учні  всієї  школи,  на  наступний  урок  ви принесете  малюнки  на  тему  «Енергія»,  вони  можуть  розказувати  як  зберегти  паливні  енергетичні  ресурси,  як  зберегти  тепло  у  своєму  домі,  як  економити  електроенергію,  або  зробити  поробку  будинку,  в  якому  господарі  подбали  про  збереження  тепла.  Все  це  разом  стане  творчим  проектом  «Збережи  природу»

Про  кожен  прилад  кожна  пара,  опрацювавши    22  параграф   підготує  інформацію  про  правила  його  користування,  враховуючи  енергозбереження.  (Електроплита, холодильник, компютер, праска, електрочайник, пральна  машина) с.75-робота  в  парі, ст..73-74-опрацювати  всім.

10.Підсумок  уроку 

Отже,у  нас  була  проблема,  чи  можливо  економно  витрачаючи  паливні  ресурси  зробити  так,  щоб  в  домівках  було  тепло?              –Так,  можливо .                                                                                                            Що  для  цього  треба  зробити?  Погляньте  на  наше  сонечко.(Діти  зачитують  поради -промінці.)

--А  як  зекономити  електроенергію?  --Замінити  лампи  на  енергозберігаючі  та  пам’ятати  про  правила  користування  електроприладами,  та  без  потреби  їх  не  використовувати.

11.Оцінювання

(Протягом  уроку діти,  які  готували  дослідження  та  грали  ролі  мають бути  оцінені,  а  неоцінені діти  в  кінці  уроку)

Дякую вам  діти  за  урок  ви  всі  гарно  попрацювали  і  тому  отримуєте  гарні  оцінки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

**********************************************************Фотозвіт проекту  «Збережемо довкілля разом»

C:\Users\E8CA~1\AppData\Local\Temp\Rar$DRa0.784\РМПК 3 клас №2\Відкритий урок Мар'ївський НВК Капінос Н.О\Проект Енергія\DSC01511.JPG

  C:\Users\E8CA~1\AppData\Local\Temp\Rar$DRa0.784\РМПК 3 клас №2\Відкритий урок Мар'ївський НВК Капінос Н.О\Проект Енергія\DSC01514.JPGC:\Users\E8CA~1\AppData\Local\Temp\Rar$DRa0.784\РМПК 3 клас №2\Відкритий урок Мар'ївський НВК Капінос Н.О\Проект Енергія\DSC01515.JPGC:\Users\E8CA~1\AppData\Local\Temp\Rar$DRa0.784\РМПК 3 клас №2\Відкритий урок Мар'ївський НВК Капінос Н.О\Проект Енергія\DSC01509.JPG

doc
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку