Лукашівський навчально-виховний комплекс
«загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок»
Виховна справа у 3 класі
Класовод Т.В.Боровик
Година спілкування «Збережи у серці доброту»
Мета. Розширювати поняття про доброту і красу людської душі, з’ясувати зміст понять «доброта», «милосердя», «співчуття»; розвивати мовлення, пам'ять, творчі здібності учнів, артистичні навички, почуття відповідальності за свої вчинки і викликати бажання творити добро та бути милосердними; збагачувати словниковий запас учнів, сприяти розвитку творчої активності; виховувати почуття гідності, чуйності, доброти, вміння співчувати та приходити на допомогу людям у найважчі хвилини їхнього життя.
Обладнання: картки з прислів’ями для роботи в парах, мультфільм «Квітка-семицвітка», розрізані слова для роботи в групах, «чарівний» стілець.
Девіз години спілкування:
В цьому світі так мало добра
Та воно проростає й крізь камінь,
І його захищати пора,
Щоб воно колосилось віками.
Хід заняття
Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Ми вам раді, люди добрі
І вітаєм щиро вас
То ж запрошуєм ласкаво
На виховну справу в 3 клас.
Розпочинається година доброти,
Тож прошу вас серця свої відкрити,
Щоб зрозуміти і запам’ятати,
Лише з добра бере усе початок!
Мудрець сказав « Краса врятує світ!»
Але уже на протязі століть
Панує істина проста
«Наш світ врятує доброта!»
А зараз об’єднаємося в групи і спробуємо з літер скласти тему нашої години спілкування. (Учні об’єднуються у 3 групи-назви весняних місяців, складають з літер слова Збережи у серці доброту)
Вчитель
В світі є найсвятіші людські почуття – доброта, милосердя, співчуття. Їх не купиш в магазині, аптеці, їх ні в кого не позичиш, їх просто безкоштовно можна набути, навчити себе бути добрим, милосердним та вміти співчувати.
Доброта – це слово, що зігріває, огортає теплом душу живої істоти, робить життя світлим і радісним. Щоб говорити про доброту та милосердя, треба точно знати, що означають ці слова.
Доброта – це чуйне, привітне, доброзичливе, дружнє
ставлення до людей.
Милосердя – це добре, співчутливе ставлення до
когось.
Співчуття – вміння поставити себе на місце іншого,
зрозуміти когось.
Ще з давніх часів доброта і милосердя були в традиціях нашого народу. Природним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість.
Кажуть, що весь світ стоїть добром людського серця. Злі, недобрі почуття – пригнічують та нівечать наші душі. А доброта творить, відроджує, лікує.
Один стілець оголошується «чарівним». У того, хто сідає на цей стілець, зникають всі негативні якості, залишаються лише позитивні. Учні повинні назвати всі позитивні якості особи, яка сидить на «чарівному» стільці.
Всі стільці в класі оголошуються «кріслами відвертості». Всі, хто сидить на них, повинні говорити правду. Учитель називає початок фрази, учні повинні її закінчити: «Я пишаюсь собою тому...».
Вчитель.
Отже, любі діти!
Нам разом гарно жити,
Бо кожен з вас
Несе для нас
Найкраще, що є в людині.
На радість нам, батькам,
І нашій Батьківщині.
Запам'ятай назавжди, навіки:
Ти можеш бути, мій друже.
Маленьким іще,
А сонце в тобі - тепле, щедре, велике.
Шановні діти! Нехай девізом вашого життя стануть слова О.Довженка: «Життя коротке, поспішайте творити добро!»
Одного разу Добро завітало в гості до Зла. Зло почало пригощати Добро чаєм, але в кухлик замість цукру поклало сіль. Добро спробувало, але нічого не сказало Злу. Тільки подякувало за гостину.
А коли Добро йшло від Зла, воно сказало:
«Щось цукор у вас не солодкий. Візьміть гроші купіть собі цукерок до чаю». Зло скривилося, але робити нічого, довелося взяти гроші.
Так Добро віддячило Злу добром за зло.
(Учні називають дні тижня – діляться на пари)
Гра «Збери прислів’я» Перед вами листочки, на яких написані слова. Ви повинні скласти з цих слів речення – тобто прислів’я про добро і пояснити їх значення.
(Твори Сухомлинського, В. Катаєва …)
- Діти, сьогодні ви дізналися, що означає бути добрим і милосердним. Пропоную вам пограти в гру «Так. Ні». Якщо те, що я буду промовляти, добра людина повинна робити – ви плещете в долоні, якщо ні – топаєте ніжками:
* Захищати слабкого
*Насміхатися з чужого горя
* Допомагати батькам
* Хвалитися, якщо зробив добру справу
* Робити добрі справи і не хизуватися
* Берегти природу
* Ображати тварин
* Допомагати друзям
- Молодці. Ви всі сьогодні гарно працювали і впоралися із всіма завданнями. Покладіть руки на голівки і погладьте себе.
Учні
Під рідним небом України,
Живи, кринице доброти
У серці кожної дитини.
Не залежить доброта від зросту,
Не залежить доброта від віку,
Добрим треба бути нам до віку.
Якщо будем я і ти добріші.
Доброта роками не старіє,
Доброта від холоду зігріє.
Що з’явився у імлі,
Пригорнувся до віконця
І розлився по землі.
У твоє й моє віконце,
Щоб в теплі ми виростали
Й світло людям дарували.
Щоб завжди любов несли,
Щастя, радість і тепло,
Щоб чудово всім було
Для любові й доброти!
Будь привітним і прихильним,
Добрим, лагідним і сильним.
Теплим словом вмій зігріти,
Вчись завжди допомагати
І людині співчувати.
Щоб як сонечко світити!
І в душі завжди неси
Теплий промінь доброти.
Радість, щастя і краса!
Як волошка серед жита,
Ще як дощик і роса.
Істина така проста!
Найцінніше в цілім світі –
Це любов і доброта!
Вчитель
Діти, а на завершення я хочу вам порадити, якщо хтось поруч з вами страждає, плачте разом із ним, якщо хтось радіє, радійте разом з ним. Любіть ближніх. Бо любов – дивиться і бачить, чує і вислуховує. Всі ми живемо тільки один раз. Отже, все добро, яке можемо зробити зараз, не відкладаємо на пізніше. Пам’ятайте, добро, зроблене вами, повернеться добром.
Сказав мудрець:
- Живи, добро звершай
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара.
Людина починається з добра!
Список використаної літератури
1