ВІДКРИЙ УРОК
На тему:’’Медична та домедична допомога при порушенні здоров’я людини”
Захист Вітчизни
(основи медичних знань)
11 клас
Вчитель
Мацола Мар’яна Іванівна
2020 рік
Мета:удосконалити знання учнів щодо способів надання першої медичної допомоги у разі кровотеч, опіків, переломів і обморожень; розвивати навички накладання пов’язок; виховувати співчутливе ставлення до ближнього.
Життя людині дається лише раз,
і треба навчитись берегти його.
Коденко Ярослав Володимирович
Хід заходу:
Вступне слово вчителя.
Сьогодні у нашій школі проводиться Відкритий урок.. Неодноразово ми зверталися до теми збереження і захисту життя людини. Але сьогодні ми будемо активними учасниками на класній годині: проведемо її у формі практично-усного уроку. Учні будуть поділені на рядові :«Порятунок» «Допомога», та «Милосердя», ,вони покажуть свою обізнаність і спритність та вміння надати першу медичну допомогу.
Мацола Надія
Кожного дня, зустрічаючись чи прощаючись, ми говоримо «Здрастуйте» і «бувайте здорові», бажаючи тим самим іншим людям здоров’я. А що таке здоров’я? Це питання досліджувала
-Рядова милосердя.Мацола Діана
Здоров'я — стан живого організму, за якого всі органи здатні виконувати свої життєві функції. А Здоров'я громадян — одна з функцій держави.
Вчитель.
Тож давайте з вами і подивимось, наскільки ми обізнані з цього питання: розпочнемо урок логічного мислення у вигляді усного тесту.
Завдання 1.
МОЛОДЦІ….
Завдання 2.А що таке медична та домедична допомога?
Досліджувала рядова Допомога. Мацола Надія
Медична допомога- діяльність професійно підготовлених медичних працівників, спрямована на профілактику, діагностику, лікування та реабілітацію у зв'язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами.
Домедична допомога – це невідкладні дії ,спрямовані на врятування життя людини без медичної освіти.(слайд2)
.Медична
Рядова ПОРЯТУНОК. Довгошей Вікторія
Рана – це пошкодження, що характеризується порушенням цілісньсті шкіряного покриву, слизових оболонок, а іноді й глибоких тканин, яке супроводжується болем та кровотечею
Рядова ПОСТРАЖДАЛА Худинець Олеся
Походження ран:
Завдання- 3 ПЕРША ДОПОМОГА ПІД ЧАС ПОРАНЕННЯ
.Рядова МИЛОСЕРДЯ Мацола Діана
___________
ПЕРША ДОПОМОГА ПІД ЧАС ПОРАНЕННЯ.
1. Змити пісок, бруд,землю пероксидом гідрогену.
2. За допомогою пінцета чи голки, змочених у спирті, видалити скіпки та інші сторонні предмети.
3. Під час обробки уникати кашляння, намагатися не дихати на рану, щоб не занести інфекцію.
4. Обробити шкіру ефіром чи пероксидом гідрогену, змастити йодом.
5. Накласти пов’язку.
1.Що таке пов’язка?
2.Види пов’язок?
Завдання-4.– «Навчаючи – вчуся»
Наш наступний тур практичний. Зараз ми перевіримо, наскільки ви зумієте зорієнтуватися у надзвичайній ситуації. Тому потрібно показати уміння накладати пов’язки на 3 етапах:
1.Перша медична допомога при обмороженні правої кисті руки.
2. Перша медична допомога при переломі ребер.( Спіральна пов'язка на груди)
Мал. 9. Спіральна пов'язка на груди.
3.Перша допомога при артеріальній кровотечі правого передпліччя.
Рис. 86. Фіксація кінцівки у визначеному положенні з метою зупинки кровотечі з: 1 - підколінної артерії; 2 - підключичної і підпахової; З - плечової чи ліктьової артерії; 4 - стегнової артерії
1.Що таке перелови?
2.Транспортна імобілізація?
3.Опіки?
4.Тепловий удар?
Найпростіші тести на виявлення життя
Щоб відповісти на запитання
- Чи живий потерпілий ?
треба провести:
ряд тестів, спрямованих на оцінку стану кровообігу і дихання
а). Пульс на променевій артерії визначається на зап’ястку біля основи великого пальця у заглибленні між двома кістками.Для цього потрібно покласти на це місце три пальцізлегка натиснути
б). Про наявність самостійного дихання вказує запотівання дзеркальця, піднесеного до ротового отвору.
в).
Про наявність самостійного дихання вказує запотівання дзеркальця, піднесеного до ротового отвору.
Реакція зіниць на світло у живої людини.
Відкрити повіки і освітити електричною лампою чи сірником –
зіниці звужуються
а – реакція наявна
б – реакція відсутня
Пам’ятай!
У разі глибокого запаморочення реакція на світло може бути відсутня, або слабко виражена.
Я дуже задоволена, що ми з вами поспілкувались. Я думаю, що всі погоджуєтесь з тим, що необхідно вчасно і кваліфіковано вміти надавати медичну допомогу.
Давайте підведемо підсумки нашого заняття, розгадавши кросворд.
КРОСВОРД
1. Вчення про юридичні та моральні обов’язки медпрацівника щодо хворого.
2. Прояв співчуття по відношенню до постраждалого.
3. Людина, яку рятують.
4. Стан повної втрати свідомості, больової чутливості, рефлексів.
5. Як називається допомога, котрій надають хворій людині.
6. Порушення функцій організму, спричинене попаданням шкідливих речовин.
7. Процес розпізнавання хвороби або назва хвороби.
8. Людина, яка рятує постраждалого.
|
Д |
Е |
О |
Н |
Т |
О |
Л |
О |
Г |
І |
Я |
|
||||
|
М |
И |
Л |
О |
С |
Е |
Р |
Д |
Я |
|
||||||
|
|
|
П |
О |
С |
Т |
Р |
А |
Ж |
Д |
А |
Л |
И |
Й |
||
|
К |
О |
М |
А |
|
|
||||||||||
|
М |
Е |
Д |
И |
Ч |
Н |
А |
|
||||||||
|
|
О |
Т |
Р |
У |
Є |
Н |
Н |
Я |
|
||||||
Д |
І |
А |
Г |
Н |
О |
З |
|
|||||||||
Р |
Я |
Т |
У |
В |
А |
Л |
Ь |
Н |
И |
К |
|
|||||
Заключне слово вчителя. Життя людині дається лише один раз, і треба навчитися берегти його. Стихійні лиха, забруднення навколишнього середовища, аварії на підприємствах і транспорті – ось далеко не повний перелік чинників, котрі можуть призвести до травмування людей і навіть до смерті.
Люди часто гинуть тому, що оточуючи неспроможні вчасно надавати їм допомогу через відсутність елементарних медичних знань. Я вважаю, що наше практичне заняття не пройшло марним.Тож будьмо милосердними! Вчимося берегти своє здоров’я та здоров’я інших людей!. Любіть Україну і пишайтесь ттим, що ви українці!Дякую всім за увагу. До побачення!