Збірка занять з морально-етичного виховання. Осінь (молодший дошкільний вік)

Про матеріал
Збірка занять з морально-етичного виховання. Осінь (молодший дошкільний вік)
Перегляд файлу

Осінь.

  Вересень. Етикет у колективі.

Тема

Мета

Рекомендовані форми роботи

Матеріали

1. Був собі я. Секрети ввічливої дитини.

Уточнити, розширити  та закріпити знання вихованців про стать людей, розвивати вміння порівнювати малят різної статі, знаходити спільне та відмінне між ними; розвивати комунікативне мовлення, вправляти дітей у побудові словесної порівняльної характеристики, учити малят естетично сприймати внутрішню красу свого Я, формувати свідоме ставлення до себе; виховувати ввічливість.

  1. Психогімнастика «Я і сонечко».

Діти, підніміть руки вгору, підведіться навшпиньки, потягніться до сонечка, насолоджуйтеся теплом його промінчиків. Сонечко дарує кожному з вас по промінчику. Схопіть пальчиками промінчик, а тепер відпустіть; підставте долоньки промінчикам. Відчуваєте, як вони наповнюються теплом? А тепер прикладіть долоньки до грудей. Хай тепло сонечка перейде до ваших сердечок і зігріє їх любов'ю.

  1. Дидактична гра «Чарівна скринька»

(Вихователь демонструє дітям яскраву, привабливу скриньку, на дні якої – дзеркало)

Це скринька від сонячного зайчика. Подивіться яка вона чудова, гарна, яскрава – справді чарівна. А якщо в неї заглянути, то можна когось побачити. Там, хтось живе, він єдиний у всьому світі, тільки він посміхається так, тільки у нього такі гарні вушка, такий симпатичний носик, такі рум’яні щічки. Він ні на кого не схожий, неповторний. Там знаходиться найцінніший скарб нашої планети. Хочете дізнатися хто там? Але ж ви не розкривайте таємницю, поки всі діти не заглянуть в скриньку!

Кого ж ви там побачили? (Дітей, малят, самих себе)

Так, але перш за все ви – люди. Кожен з вас – найважливіша людина на Землі.

  1.  Дидактична гра «Ми схожі – ми різні»

(Вихователь вибирає з групи дітей хлопчика та дівчинку. Дає завдання подивитися одне на одного, та всіх на них).

Спільного у нас багато, та не треба забувати:

Кожен має особливе. Ми не схожі – це важливо.

Спільне: вони діти, ходять в садочок, в одну групу, люблять гратися.

Відмінне: один хлопчик, а друга дитина – дівчинка; в хлопчика коротке, а в дівчинки довге волосся; у них різні імена тощо.

Малята, а що було б якби у нас були однакові імена?

Наприклад: всіх дівчат у групі звали – Іринки,  а хлопчиків – Максимами. (Всі би плуталися, не знали кого кличуть)

  1. Фізкультхвилинка «Імена».

Діти стають в коло. Коли ведучий називає жіноче ім’я – всі присідають, коли чоловіче – стрибають, коли слово не означає імені – всі плещуть у долоньки.

  1. «Секрети ввічливої дитини».

Хоча ми з вами всі різні, але в нас є й багато спільного. Наприклад, ми любимо своїх батьків та друзів, поважаємо старших, дотримуємося правил та обов’язків. Так всім нам обов’язково треба знати і пам’ятати правила ввічливості. Давайте разом назвемо і запам’ятаємо їх:

- «Будьте чемні й привітні з усіма: і дорослими, і однолітками»

- «Не перебивай дорослих, не втручайся у їхню розмову»

- «На вулиці, в дитячому садку, у транспорті, в гостях кажи спокійно, неголосно»

- «Подайте стілець чи уступіть місце людині, яка зайшла»

- «Поступайтеся будь-де місцем старій людині»

  1. Дидактична гра «Я про себе не скажу, краще все це напишу».

Сьогодні ми з вами довели, що в нас є багато спільного і відмінного. У вас різний зовнішній вигляд та різний внутрішній світ. А давайте кожен зараз зобразить свій настрій, адже він теж у нас буває різний.

Дітям роздаються картки із зображенням сонечка.

Сонечку домалюйте настрій такий який у вас зараз ( веселий, сумний, здивований).

Оформлення виставки колективних робіт.

«Чарівна скринька» із дзеркалом на дні; для кожної дитини картка з зображенням сонечка, олівці.

 Додаток № 1,2.

2. Знайомство з групою. Правила поведінки.

Ознайомити дітей з кімнатами їхньої групи, дати розуміння їхніх  основних функцій та правил поведінки в кожній з них.

  1.    Психогімнастика  «Привітання»

«Я скажу привіт тобі
Твій привіт летить мені
Ми хороші друзі
Обіймімось дуже.»

  1.    Подорож на потязі по групі.

Ось ми з вами отримали гарний настрій. Тепер я пропоную вам, відправитись у подорож-знайомство з групою.

Група - це приміщення, де ви будете проводити свій час – гратись, займатись, дізнаватись щось цікаве, відпочивати та чекати зустрічі з близькими.

Діти чіпляються паровозиком один за одним і вирушають на екскурсію по групових кімнатах.

Перша зупинка «Роздягальня»

Це роздягальня – місце, де ви кожен має свою шафку з індивідуальним малюнком, там зберігаються ваші речі. Їх завжди, обов’язково треба охайно складати, коли переодягаєтесь в зручний одяг. Ще в роздягальні ви прощаєтесь з рідними, але зовсім ненадовго, тільки до вечора. Адже час, проведений цікаво у садочку, сплине дуже швидко. Вирушаємо далі!

Друга зупинка «Ігрова кімната»

Зараз я вам розкажу про цю найцікавішу кімнату. Це ігрова кімната. Тут ви, разом з нами, вихователями та своїми новими друзями, будемо займатись різноманітними справами, дізнаватись нове та цікаве. А саме, читати та роздивлятись малюнки, малювати та ліпити, рахувати і розповідати, знайомитись з усіма речами навколо нас, гратись з іграшками. А також, саме в цій кімнаті, харчуватись, щоб рости і набиратись сил. Тож вирушаємо далі!

Третя зупинка «Кімната гігієни»

Наступна кімната, дуже важлива. Тут ми приводимо себе до охайного вигляду: миємо руки після вулиці та перед прийомом їжі, можемо звернути увагу на свою зачіску та обличчя, і якщо щось негаразд, виправити ситуацію, або попросити про допомогу вихователя. Та головне пам’ятати про безпеку в цій кімнаті, адже підлога від води стає слизькою і небезпечною для ігор. Тому тут ні в якому разі не можна бігати, стрибати, штовхатись, треба бути дуже обачним та обережним.

(За бажанням вихователя. можна звернути увагу дітей на робоче місце помічника вихователя, пояснити важливість його функцій)

Четверта зупинка «Спальня»

Наступна зупинка – спальня. Це найголовніша кімната. Тут ви відпочиваєте, набираєтесь сил для подальших відкриттів. Перебуваючи в цій кімнаті треба пам’ятати про деякі правила, а саме: тут відпочиваєте всі разом, і треба поважати сон іншої дитини. Тобто, ні в якому разі не заважати, не кричати, не шуміти, а вести себе якомога тихіше. Якщо є якісь потреби, звернутись пошепки до вихователя. І ні в якому разі не стрибати на ліжках, адже можна травмуватись.

На кожній станції (у кожній кімнаті), педагог пропонує дітям придумати разом правила поведінки, дотримання яких обов’язкове для всіх: і дорослих, і малих.

  1.    Вправа на релаксацію

Ось і об’їхав наш потяг усі закуточки групи. Діти давайте ще раз згадаємо назви кімнат, їх функції та правила поведінки в них.

Після цього можна стати в коло, взятися за руки, провести вправу на релаксацію «Прощання»

 Діти стають у коло.

«До побачення квіточко!» - (присідають донизу)

«До побачення сонечко!» - ( тягнуться догори)

«До побачення друзі!» - (обіймаються).

 

3. Посварились – помирились. Дружба і образа.

Вчити дітей виявляти дружнє ставлення до дітей, спільно діяти, разом гратися; ділитися з товаришами іграшками та іншими предметами; бути ввічливими, пам’ятати правила поведінки в грі, в дитячому садку.

1. Бесіда на тему «Образа»

Чому двоє дітей грають у м’яча, а третій стоїть осторонь? Який у нього настрій? Чому в нього на очах сльози? За що хлопчик міг образитись на друзів?

2. Етюд-інсценування

Діти, давайте спробуємо зобразити букву «Ф» та її настрій.

Буква «Ф» погану має вдачу: 

Каже «фу» про все що тільки бачить.

А коли на неї ображаються,

То говорить «фе» і відвертається.

Закінчить речення «Я ображаюся, якщо…»

  1. Гра «Добре - погано»

Як ви думаєте ображатись – це добре чи погано? А я вам доведу, що іноді наша образа допомагає іншим зрозуміти, що вони неправі.

Наприклад, коли ми ображаємось, ми не дозволяємо погано до себе ставитися. А ще коли ми ображаємось, ми можемо побути на одинці, що теж іноді потрібно.

Але й є приклади, коли ображатись погано. Адже тоді ми - залишаюся самі, наш настрій псується, і ми дуже негарно виглядаємо.

  1. Гра-інсценізація

А чи хочеться нам негарно виглядати? Краще навчимося гратись без образ. Вихователь повільно читає вірш, а діти показують емоції.

На мене ображається Ганнуся.

А я скажу: «Пробач!» - і усміхнуся!

5. Вивчення мирилки

Для того щоб помиритися з ображеною людиною допомагають мирилки. Одну з них ми з вами вивчимо (на вибір педагога).

Дай скоріш мізинчик свій,
Зачепи його за мій.
Мізин-мізин-мізинець -
Помирив нас, молодець!

 

Мирилка летіла,
На плече сіла,
Сказала тихенько:
- Миріться швиденько!

Додаток № 3.

4. У нас –  новенька.

Розвивати здатність розуміти необхідність доброзичливих стосунків з ровесниками, виховувати доброзичливість, тактовність, уміння спілкуватись.

  1.    Психогімнастика

Сьогодні я вам покажу зображення різних облич, які виражають різні емоції: радість, сум, спокій, злість. Діти як саме можна назвати людину з такою емоцією (вихователь допомагає): радісний, сумний, спокійний, сердитий. Давайте спробуємо зобразити ці емоційні стани. Наприклад, покажіть мені сердиту Бабу-Ягу, доброго чарівника, сумну сестрицю Альонушку і т.п. (Корисно зробити це з люстерками)

  1. Бесіда на тему «У нас новенька! Злякалась Лесенька і стоїть тихесенько»

(Вихователь заздалегідь домовляється з однією  дитиною, що та пограється у гру, зобразить дівчинку, яка нікого не знає. Якщо це неможливо, просить помічника вихователя зобразити цю роль)

1.Подивіться уважно на дівчинку. Який у неї настрій? Чого вона боїться?

2.Як можна допомогти дівчинці? (підійти і познайомитися; пригостити цукеркою; обійняти; запропонувати погратися.)

Діти разом з вихователем обігрують епізод знайомства.

  1. Гра «Заверши оповідання»

Я хочу розповісти вам історію про одного гарного слоненята. Далеко, далеко в Африці жило маленьке слоненятко. Одного разу мама привела його в дитячий садочок. Воно…(разом з дітьми придумати продовження на декілька речень).

4. Фізкультхвилинка

Дружно разом піднялись,

(Встати з стільчиків).

Вліво, вправо подивились.

(Нахилити голову ліворуч, праворуч).

Потім хутко повернулись,

(Руки на пояс, зробити поворот).

Всім навколо посміхнулись,

Поплескали в долоні

(Поплескати в долоні).

І побігали як поні.

  1. Колективна робота «Подарунок для Лесеньки»

Ось наша новенька вже познайомилась з нами. Погралась. А тепер зробимо для неї подарунок. Аплікація з природного матеріалу «Сонечко».

6. Підведення підсумків.

Давайте подумаємо, а який настрій буде у Лесеньки, коли вона отримає у подарунок веселе сонечко? Чи захоче вона потоваришувати з вами?

Додаток № 4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жовтень. Гігієна.

Тема

Мета

Рекомендовані форми роботи

Матеріали

5. Чистота – важлива справа.

Вчити дітей стежити з дитинства за своїм здоров'ям, бути охайними, завжди дотримуватись правил особистої гігієни, займатися фізкультурою, дати дітям уявлення про хвороби, та причини їх появи, виховувати організованість, розвиток словника дітей

  1.    Психогімнастика «Пилосос та порошинки»

Діти зараз ви будете в ролі порошинок, а я – пилососом. Спочатку порошинки весело танцюють в промінцях сонечка. Запрацював пилосос. Порошинки закружляли навколо себе і кружляючи, повільно осідають на килим. Коли пилинка сідає на підлогу, спина і плечі розслабляються і згинаються уперед, руки опускаються, голівка нахиляється. Пилосос збирає порошинки: до кого він доторкнувся, той встає і сідає на своє місце.

2. Ігрова ситуація «Хвора лялька»

Діти наша лялька Катерина захворіла, я пропоную піти провідати хвору. Дивіться  вона лежить в ліжечку і нікуди не ходить, не грається. А вам цікаво від чого захворіла лялька? Наша Катеринка захворіла через свою неслухняність, вона не слухала свою бабусю, яку звали Гігієна: їла немиті фрукти і овочі, з немитими руками сідала за їжу, не чистила вранці зуби, завжди ходила не акуратною і була зовсім не охайною замазурою. Вона взяла яблуко немитими руками і з'їла його, у наслідок чого у неї заболів живіт. Тепер вона дуже погано себе почуває.

Тепер перевіримо чи слухаєте ви бабусю Гігієну:

- Чи завжди ви миєте руки перед їжею ?

- Що треба зробити, щоб не захворіти ?

- Що треба робити, коли живіт вже заболів,  або погано себе почуваєш ?

Так для нашої ляльки треба викликати лікаря, або подзвонити – 103.

Здається хтось стукає! Та це ж наш лікар. Лікар дає ляльці, що занедужала, різні ліки, мікстури, та розповідає, як погано хворіти і що треба робити, щоб цього не сталося.

Наш лікар пропонує подивитися на ваші руки через чарівне скло, яке збільшує предмети в кілька разів. (Діти дивляться і роблять висновок, що у деяких з них руки брудні)

Лікар приніс з собою малюнки із зображенням мікробів, але їх можна побачити тільки у тому разі, якщо чарівне скло змогло б ще більш збільшувати предмети. Ми з вами уважно їх розглянемо, а наш лікар вирушає лікувати інших.

Діти, а що ж треба робити, щоб ці страшні мікроби не попали у шлунок? Правильно, мити руки з милом після вулиці, та перед їжею.

Дивіться наша лялька Катерина дуже сумна, мабуть треба її розвеселити. Пограємо у яку-небудь гру або розповімо віршик і, водночас, зробимо фізкультхвилинку, щоб усі були міцними і здоровими.
3. Фізкультхвилинка:
Раз! Два! Всі присіли, потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились! Із струмочка дружно вмились.
П'ять! Шість! Всі веселі – крутимось на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли, ніжками затупотіли.
Дев'ять! Десять! Відпочили і на стільці дружно сіли.

4. Вивчення віршика-потішки  «Водичка, водичка, вмий моє личко!»

Малята давайте, щоб Катеринка більше не забувала вмиватись,  вивчимо разом з нею пам’ятку про водичку.
Водичка-водичка, умий моє личко
Щоб очки блистіли,
Щоб зубки біліли,
Щоб сміявся роток,
Щоб кусався зубок 

Діти давайте побажаємо ляльці Катерині скоріше одужати та не забувати про правила гігієни і будемо повертатись до нашого групи.

 

Лялька Катерина, іграшковий телефон, лялька-лікар, лупа.

Додаток № 1

6. Чому потрібно мити руки.

Вчити дітей,засукавши рукава, самостійно мити руки колоподібними рухами, уміти правильно користуватися рушником, мити руки після забруднення, відвідання туалету, перед їжею. Збагачувати словник дітей словами: охайний, акуратний, чистий, бруд, брудний. Розвивати вміння самостійно доглядати за собою. Виховувати повагу до ровесників, уміння поступатися один одному.

 

  1.    Психогімнастика «Жабка»

Діти, давайте зобразимо жабок, які полюють на комарів. Вони причаїлись і завмерли. Впіймали комара і задоволені. А зараз уявімо, що жабка стрибнула до вас на долоньку. Що ви будете робити? (Обережно посадити на травичку) Покажіть як ви будете тримати жабку в долоньці і посадите її на травичку. А тепер скажіть суха жабка чи мокра. Чому вона мокра? (Тому що живе у воді або біля неї) А якими стануть руки після того як ви відпустите жабку? (Теж мокрими) Що треба зробити, щоб руки стали сухими? (Висушити їх на сонечку або витерти рушничком).

2. Ігрова ситуація «Хто забруднив рушничок»

Сьогодні я хочу вам показати один дуже брудний рушничок.

Хто не вміє мити руки з милом

Від середи до середи,

На брудному рушнику

Залишаються сліди.

Ану, дітки, покажіть свої долоньки, я подивлюся на бруднуль, що нам рушничок забруднили. Ні, їх тут немає. Напевно, хтось до нас приходив і забруднив рушничок, підемо його пошукаємо. А ось і він. (Колобок заховався за двері). Це Колобок забруднив наш рушничок. Він котився, котився дорогою й забруднився.

Ось знайшли, сварить не будем,

Все, що було, ми забудем.

Діти, давайте навчимо Колобка, як потрібно мити руки з милом.

Що для цього нам потрібно? (Вода, мило, рушничок)

А де це все в нас знаходиться? (В кімнаті гігієни)

  1. Фізкультхвилинка

Давайте запросимо нашого гостя до нашої чарівної кімнати.

Лапки в боки, вгору вушка —

Скачуть жабки-подружки.

Один, два, три, чотири, п'ять,

Люблять жабки пострибать.

Колобок: - А я сам вмію мити руки.

Подивимось як Колобок миє ручки (Колобок сильно відкриває кран з водою).

Діти, а хіба так потрібно відкривати кран? (Ні.) А чому? (Краплі води летять на підлогу).

Кран потрібно відкривати так, щоб вода текла тоненькою цівкою. Ось так. Відкрий, Галинко, кран, щоб вода текла тоненько. Тепер покажемо, як треба мити руки.

4. Імітація миття рук.

Ось так, круговими рухами, одна долонька гладить іншу. Але спочатку треба руки змочити водою і помилити милом. А тепер потрібно змити водою. Потім віджати краплі води, закрити кран. Витерти рушником. Ось якими стали руки чистими. Діти, тепер рушничок Колобка завжди буде чистим. Давайте ми ще раз покажемо йому, як потрібно мити руки, щоб Колобок запам’ятав. Покажи Оленко, і ти покажи Сергійко, і Андрійко покаже. (Діти показують як потрібно мити руки). А щоб наш гість не забув як мити руки ми подаруємо йому пам’ятку, і самі її не будемо забувати.

Діти, давайте запитаємо у Колобка, чи знає він чому потрібно мити руки.

Колобок: - Так, знаю, знаю, щоб рушничок був чистий.

Діти, ви теж так думаєте?

Руки треба мити, щоб бути чистими і охайними. А ще щоб бути здоровими і не хворіти, як одна наша знайома лялька Катеринка.

Молодці. Тепер в усіх руки будуть чисті. І в Олі, і в Олега, і у Володі, і у Колобка. Тому нам буде приємно гратися один з одним і з Колобком.

Рушник, мило, іграшковий Колобок.

Додаток № 2.

7. Твій зовнішній вигляд.

Вчити дітей знати і розуміти поняття "охайність", "чистота", "культура зовнішнього вигляду", уточнити знання дітей про правила чистоти, формувати елементарні навички особистої гігієни. вчити дітей слідкувати за своїм зовнішнім виглядом (чистота одягу, тіла, охайність зачіски та ін). Спонукати дотримуватись та постійно вправлятись у санітарно-гігієнічних навичках щодо одягу й зачіски. Виховувати у дітей охайність.

 

  1. Вступна бесіда.

Ви вже знаєте, що таке одяг. Давайте згадаємо, як називаються предмети жіночого одягу? Чоловічого? (Відповіді дітей.) І, напевно, ви знаєте, що одяг повинен бути чистим, охайним. Його потрібно регулярно прати, прасувати, чистити щіткою. Дещо ви вже можете зробити й самі. Хто з вас може розказати про те, як він доглядає за своїм одягом? (Відповіді дітей.)

  1. Обговорення проблемної ситуації.

До нас в гості завітали дві ляльки. Давайте уважно розглянемо їх. Яка лялька вам подобається більше? Чому? Що треба зробити другій ляльці, щоб вона стала охайною?

(Зачесати волосся, одягнути чисту сукенку, зав'язати шнурівки на взутті та ін.)

  1.   Відгадування загадок.

Давайте відгадаємо загадки і поговоримо, які предмети допомагають нам бути чистими та охайними.

Зуби є, а рота немає.(Гребінець)

Любить митися і купатися,

Але від того тільки худне. (Мило)

Який є, таким покаже

І без слів про все розкаже. (Дзеркало)

Так саме мило, гребінець, дзеркало допомагають всім нам бути чистими та охайними. А які ще предмети допомагають нам у цій важливій справі? (Рушничок, зубна щітка, щітки для одягу та взуття, ножиці та ін..)

А зараз давайте поговоримо про зачіски, бо це теж дуже важливий елемент зовнішнього вигляду. Адже якщо одяг чистий, а волосся скуйовджене, нерозчесане, то така людина справляє дуже погане враження.

Для догляду за волоссям кожен з вас повинен мати свій особистий гребінець, який треба час від часу добре мити щіткою.

  1. Читання вірша.

Я зачитаю вам вірш про одного охайного левенятка.

В левеняточка Левка

Справа дуже нелегка:

Перш, аніж виходить з хати,

Треба гриву розчесати.

 

А та грива, а та грива,

Наче з хвиль — така бурхлива:

В ній піщинки й камінці —

Всі уже на гребінці!

 

Ох, який він симпатичний!

Сам собі Левко незвичний...

Що ж робити? Не щодня

Йде у гості левеня...

 

Ось так збирається левенятко. А як ви збираєтеся вранці до садочка? Які предмети особистої гігієни допомагають вам стати чистими та охайними дітлахами?

  •   Як ви приводите в порядок свою зовнішність: одяг і зачіску?
  •   Які предмети при цьому використовуєте?
  •   Чи вдається вам робити це самостійно, щодня?
  •   А може за вас це роблять батьки?
  •   Що ви хотіли б навчитися робити самостійно?
  1.  «Яка порада?»

Наші гості Ляльки вирішили дати нам декілька порад. Давайте послухаємо і вирішимо до якої потрібно прислухатись, а до якої – ні.

  •   Ніколи не мий руки, шию, вуха, обличчя. Вони знову стануть брудни­ми. Навіщо марно витрачати свій час?
  •   Волосся повинно бути завжди зачесане.
  •   Стригтися теж необов'язково, бо, коли станеш старим, голова однаково облисіє.
  •   Щоранку вмивайся, чисть зуби, мий вуха, шию.
  •   Коротко стрижи нігті на руках і ногах.
  •   Не обов’язково прийшовши з вулиці переодягатись та мити руки.
  •   Завжди мий руки перед їжею, після роботи і відвідання туалету
  •   Користуйся носовичком. Коли чхаєш і кашляєш, прикривай ніс і рот носовичком
  •   Вранці зовсім не обов'язково зав'язувати шнурівки на черевиках, банти на косах, бо за цілий день або під вечір вони можуть і самі розв'язатись.
  •   Щодня вставай в один і той самий час, провітрюй кімнату, роби за­рядку
  •   Перед сном не забувай вмитися та добре провітрити кімнату.
  •   Щодня чисть своє взуття та стеж за чистотою свого одягу.
  1. «Правила охайної дитини»

Давайте з вами виберемо гарні поради і складемо з них «Правила охайної дитини».

Дві ляльки або малюнки, на яких зображені охайна та неохайна дитина; невеликого розміру тазики з водою, мило, зубна щітка, гребінець, паперові серветки.

Додаток № 3, 4.

 

8. Кожній речі своє місце.

Формувати у дітей уявлення про цінність кожної речі, вчити дотримуватися ладу й чистоти. Розвивати спостережливість, зв’язне мовлення. Виховувати охайність, дбайливе ставлення до предметів ужитку, прищеплювати навички самообслуговування.

  1.    Вступна бесіда

В ігровій кімнаті на килимку розкидані речі різного призначення (іграшки, одяг, олівці, ложка тощо).

Діти, що це тут сталося?

Як ви думаєте хто міг наробити такий безлад?

Що ж нам тепер робити?

  1.    Читання та обговорення вірша Г.Малик «Дивний звір»

Я зараз вам прочитаю віршик, а ви уважно послухайте та спробуйте здогадатись чому це сталося і як нам вирішити цю прикрість.

У хаті в нас
з недавніх пір
завівся дуже дивний звір.
Живе собі
і геть не йде.
А звуть його:
не-знаю-де.
Учора,
щойно я заснув,
мої штанці він проковтнув!

Та що там ті одні штанці?!
А кольорові олівці?!
А мій улюблений блокнот?!
А синій зошит мій для нот?!
Хустинок – п’ять!
Шкарпеток – шість!
Він і мене вже скоро з’їсть!

Відстати я його просив,
Цукерки я йому носив.
Усе дарма!
Усе дарма!
Прокинувсь -
знов чогось нема!
- Ну, годі з мене, – я сказав.
І за порядком стежить став.
В шухляду клав я олівці
і вішав на стілець штанці.
Безладдя
звів я нанівець.
І звірові
прийшов кінець!

  1.    Дидактична гра «Кожній речі своє місце»

А давайте пограємо з вами в гру. Я буду вам називати предмети, а також місце, де вони повинні лежати. Я можу помилятися, так ви мене виправляйте  (Гру можна супроводжувати показом карток з відповідним зображенням).

Книга повинна лежати на поличці для взуття;

Футболка ― у шафі з іграшками;

Ведмедик ― у шафі з посудом;

Тарілка ― у шафі з одягом;

Капці ― у холодильнику тощо.

  1.    Фізкультхвилинка

Піднімайтеся всі враз,
Гарний настрій у всіх нас,
Ви із ними потягніться,
Потягніться, усміхніться.
Починаєм крокувать :
Раз, два,три,чотири, п’ять,
 Ой , втомились наші ніжки,
Сядем, відпочинем трішки.

  1.    Підведення підсумків заняття

Давайте тепер разом розкладемо все, що на килимку на свої місця і запам’ятаємо важливі правила:

*Де взяв – туди і поклади.

*Кожній речі – своє місце.

 Якщо ви будете дотримуватися цих правил, тоді до вас ніколи не прийде, цей дивний звір Не-Знаю-Де.

Речі різного призначення: іграшки, одяг, олівці, ложка тощо.

Зображення різних предметів для проведення гри «Кожній речі своє місце».

 

Листопад. Емоції.

Тема

Мета

Рекомендовані форми роботи

Матеріали

9. Радість.

Познайомити дітей з емоцією «радість»; вчити розуміти свої почуття та почуття інших людей;  вчити дітей передавати потрібний емоційний стан, використовуючи різні виразні засоби.

  1.    Бесіда на тему «Радість».

Розгляньте уважно малюнок. Хто на ньому зображений? З яким настроєм хлопчик повертається зі школи? Чим він тішиться? Як ви вважаєте, його рідні вже бачили його оцінки? Як вони будуть виявляти радість? (Якщо дітям важко, можна замінити тему малюнку, наприклад, хлопчик радісний повертається із садочка)

  1. Етюд «Зустріч із друзями»

А ви часто радієте? Які причини у вас для цього бувають?

Давайте спробуємо уявити зустріч з другом якого ви давно не бачили. Ваш друг гостював у бабусі все літо. Та одного разу ви йшли по вулиці і назустріч йде ваш товариш. Ви зраділи, посміхнулись, обійнялись.

Закінчить речення «Радість приходить до мене, коли…»

  1. Вправа «Коли радіють тварини?»

Хмар нема,

Дощу кінець,

Сонце в небі сяє.

По калюжі горобець

Вистрибує-кружляє,

Цвірінь-цвірінь,

Цінь-цвірінь!

Чим тішиться горобець?

Поміркуйте, коли й чому можуть радіти зайці, лисиці, ведмеді.

  1. «Радісний герой»

А у ваших улюблених казках зустрічаються радісні герої? Кого ви знаєте? Хто вам найбільше подобається? Чому?

  1. Малювання на тему «Радість».

А давайте намалюємо те, від чого вам буває радісно (Запропонувати бажаючим розповісти про свій малюнок).

  1. Вправа на релаксацію «Жабки»

Змалюємо скрекотушок –

Тягнем губи аж до вушок.

Потягнемо, перестанемо,

І усміхненими станемо.

Додаток № 1.

 

10. Сум.

Познайомити дітей з емоцією «сум»; вчити дітей передавати потрібний емоційний стан, використовуючи різні виразні засоби; виховувати в дітей емпатію (співпереживання).

  1.    Бесіда на тему «сум».

Розгляньте малюнок. Чому сумує дівчинка? Покажіть вираз її обличчя. Що вона говорить своїй бабусі? Поміркуйте чи сумує разом з дівчинкою її песик. Чи траплялося з вами щось схоже? Що ви тоді відчували? А як потім заспокоювалися?

Підвести дітей до розуміння, що рідні, люблять нас і завжди повертаються! Сумувати не потрібно!

  1.    Вправа «Оціни вчинок»

Хлопчик зустрів на вулиці заплакану дівчинку. Вона заблукала.

Він думає, як йому вчинити:

- заспокоїти й пригостити цукеркою;

- допомогти їй знайти дорогу додому, звернутись до міліціонера;

- поглузувати з її страждань;

- пройти повз неї, нічого не зробивши.

  1.    Фізкультхвилинка

Діти вміють танцювати, швидко бігати, стрибати,

Та не кожен добре вміє після гри відпочивати.

Є розвага в нас така – і весела, і легка.

Ходімо повільно, тихо… Відпочити – просто втіха!

  1.    Етюд з парасолькою

Нова парасолька в куточку стояла і сумувала.

- Мабуть, хазяйка тебе покарала?

Не бешкетуєш ти і не пустуєш,

Ну а чому ж у кутку ти нудьгуєш?

-Я нудьгую тому, - парасолька сказала, -

На дощу… на дощу я давно не бувала.

Закінчіть речення «Мені сумно, коли…»

  1.    Вправа «Не будемо сумувати»

А що ми можемо робити коли нам сумно, щоб піднявся наш настрій?

Наприклад: обійняти когось з рідних, розглянути веселі малюнків або приємні фотографії, пограти на дитячих музичних інструментах, почитати разом з дорослим казки тощо

Додаток № 2.

11. Страх.

Познайомити дітей з емоцією «страх»; виховувати в дітей емпатію (співпереживання); вчити дітей передавати емоційний стан страху використовуючи різні виразні засоби.

  1.    Бесіда на тему «Страх»

Розгляньте малюнок. Чого злякався хлопчик? Може, йому здалося? І нікого і нічого немає у його кімнаті? Лише улюблена кішечка, згорнувшись, стереже його сон. Що потрібно зробити хлопчикові?

Закінчіть речення «Я боюся, коли…»

  1.    Читання та обговорення оповідання Л.Толстого «мишенятко на прогулянці»

Мишенятко вийшло на прогулянку. Ходило по двору і знову прийшло до матері.

  •   Ну, мамо, я двох звірів бачило. Один страшний, а інший - добрий.

Мама сказала:

  •   Розкажи, які звірі!

Мишенятко сказало:

  •   Один страшний, ходить двором ось так: ноги має чорні, гребінь червоний, очі булькаті, а ніс гачком. Коли я йшло повз, він відкрив пащу, ногу підняв і почав кричати, та, так голосно, що я від страху не знало куди бігти.
  •   Це – півень, - сказала стара миша. – Він зла нікому не робить, його не бійся. А другий звір?
  •   Другий лежав на сонечку і грівся. Шийка біленька, ніжки сірі, гладенькі, лапкою вмивається й хвостиком стиха ворушить, на мене поглядає.

Кого ж треба більше боятися?

Як ви думаєте, що сказала мама синочку?

  1.    Вправа «Чи корисний страх?»

Наш страх буває нам іноді корисний, а іноді – ні. Зараз ми з вами розберемо, як так виходить.

Якщо немає страху, то:

  •   можна випасти з балкона;
  •   пустити у квартиру злодія;
  •   потрапити під колеса автомобіля;
  •   обпектися киплячою водою.

Якщо ми постійно будемо боятись, то:

  •   не радіємо життю;
  •   почуваємося невпевнено;
  •   частіше хворіємо;
  •   боїмося знайомитися з людьми;
  •   менше пізнаємо навколишній світ.

Але щоб знати у всьому міру потрібно пам’ятати, що завжди треба бути обачним, частіше посміхатися, глузувати з непотрібних страхів.

  1.    Малювання «Намалюйте свій страх».

 Діти намалюйте те, чого ви боїтесь найбільше і розкажіть про те, що намалювали. А тепер розірвіть ці малюнки на дрібнесенькі шматочки.

Щоб страх не був більшим за тебе, треба на мить зупинитись, заспокоїтися і поміркувати. Адже сміливий не той, хто нічого не боїться, а той, хто може перемогти свій страх.

Колись у давнину діти підбадьорювали себе примовкою. «Козакові до лиця примовочка оця: «Хоч що там побачу, – не боюся, не плачу

І ви про це завжди пам’ятайте!

Додаток № 3.

12. Здивування.

Познайомити дітей з емоцією «здивування»;  вчити дітей передавати емоційний стан здивування, використовуючи різні виразні засоби.

  1.    Бесіда на тему «Здивування»

Розгляньте малюнок. Кого побачила дівчинка? Яким є вираз її обличчя? Чому ви вважаєте, що дівчинка здивувалась? А якби ви на вулиці зустріли слона, так само здивувались б? Покажіть як.

  1.    Етюди на вираження подиву: «Подив».

Давайте з вами представимо, що ми на виставі фокусника. І ось ми бачимо, як фокусник посадив у порожню валізу кішку і закрив її, а коли відкрив валізу, кішки там не було, а звідти вистрибнув собака!

  1. Вправа «Закінчи речення»

«Я дивуюся, коли…»(у віконце заглядає пташка, несподівано чую мою улюблену пісню, бабуся приходить у гості з сюрпризами).

  1. Гра «Відлуння»

Пропоную пограти у гру. Робимо цілковиту тишу. Тепер по черзі, прикладаємо долоньки до рота і повільно промовляємо ім’я друга, сусіда. Усі інші слухають відлуння і дивуються.

  1. Розв’язання проблемної ситуації.

Одного разу мама курка вийшла зі своїм курчатком на прогулянку. Поки мама діставала для свого синочка черв’ячка, курчатко зникло. Здивувалася мама (покажіть, як мама здивувалася). І почала шукати свого непосидючого синочка. Бачить: її курчатко стоїть на тому березі джерельця. Ще більше здивувалася мама (покажіть здивування мами). Як могла її дитина потрапити на той берег? Як повернути курчатко мамі?

  1. Вправа на релаксацію.

Діти вміють танцювати, швидко бігати, стрибати,

Та не кожен добре вміє після гри відпочивати.

Є розвага в нас така – і весела, і легка.

Ходимо повільно, тихо… Відпочити просто втіха!

Додаток № 4.

 

docx
Додано
25 вересня
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку