Інтегроване заняття з комунікативно – мовленнєвої та художньо – продуктивної діяльності з використанням логопедичних вправ «Допоможемо зайчатам»

Про матеріал
Збагачувати словниковий запас по темі «Зима»: вчити виділяти характерні ознаки зими, підбираючи слова прикметники до іменників, повторити прислів’я та чистомовку про зиму. Розвивати мислення спостережливість і зв’язне мовлення. Закріпити знання дітьми основної сюжетної лінії та персонажів казки «Дівчинка та зайці». Вправляти дітей в інтонаційно виразній передачі голосів та інтонацій персонажів казки під час її театралізації. Залучати до активної комунікації за її змістом. Розвивати вміння створювати зображення будиночка, використовуючи готові фони та крупи (манка, пшоно), охайно користуватись клеєм, пензлями для наклеювання, серветками, розвивати дрібну моторику. Виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

КЗ «Краснопавлівський ЗДО (ясла-садок) комбінованого типу

Лозівської міської ради Харківської області»

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

з комунікативно – мовленнєвої та художньо – продуктивної діяльності

з використанням логопедичних вправ

 

 

«Допоможемо зайчатам»

 

 

 

 

 

 

Провела:

Вихователь

Зливка Н.О.

 

 

 

Грудень 2023

 «Допоможемо зайчатам»

Програмовий зміст: Збагачувати словниковий запас по темі «Зима»: вчити виділяти характерні ознаки зими, підбираючи слова прикметники до іменників, повторити прислів’я та чистомовку про зиму. Розвивати мислення спостережливість і зв’язне мовлення. Закріпити знання дітьми основної сюжетної лінії та персонажів казки «Дівчинка та зайці». Вправляти дітей в інтонаційно виразній передачі голосів та інтонацій персонажів казки під час її театралізації. Залучати до активної комунікації за її змістом. Розвивати вміння створювати зображення будиночка, використовуючи готові фони та крупи (манка, пшоно), охайно користуватись клеєм, пензлями для наклеювання, серветками, розвивати дрібну моторику. Виховувати дбайливе ставлення до тварин.

                                                  Хід заняття

Організаційний момент:

Вихователь: -Добрий день, мої малята, любі хлопчики й дівчата. Сьогодні до нас завітали гості, давайте ми з ними привітаємося.

Доброго ранку, доброго дня

Хай плещуть долоньки.

Тупотять ніжки,

Працюють голівки.

Я вас вітаю, люблю пізнаю,

Бо ми зібралися в одному садку.

 

Вихователь: Діти, я запрошую вас підійти до куточка природи. Подивіться, до нас залетіла чарівна сніжинка, вона принесла нам загадку.  Відгадаємо?!

Сніг на полях

Лід на річках

Вітер гуляє

Коли це буває?

Діти: - Зима!

Вихователь: - Правильно, діти, зараз у нас зима. А як називається перший зимовий місяць?  (грудень).

Д/ вправа  «Продовж прислів’я»

Вихователь: Зараз ми з вами пограємо у гру «Продовж прислів’я», я почну, а ви продовжити:

Багато снігу – багато хліба.

Лютий наступає, мороз людей обіймає.

Зимою деньок, як комарів носок.

Такий мороз, аж зорі скачуть.

Зима спитає, що літо припасло.

Вихователь: Зараз я вам пропоную пограти у гру «Зима яка?»  За допомогою картинок назвіть яка буває зима.  (підібрати прикметники до слова Зима.)

Сюжетні картинки про зиму: 

Якщо у нас є вода і мороз, що утворюється?

Вода + Мороз = Крига (крижана)

Вітер + Сніжинки = Віхола (засніжена)

Лижі + Гірка = Зимові розваги (весела)

Дід Мороз + Ялинка = Новий рік (святкова)

Вихователь: -Діти, ви чули, що це за звуки? Зараз піду подивлюся.

(Вихователь заводить дівчинку з лижами в руках)

Дівчинка: - Добрий день, дітки. Я завітала до вас бо мені потрібна ваша допомога!

Вихователь: Добрий день, дівчинко! Що в тебе трапилося ?

Дівчинка:  Лисичка зруйнувала домівку зайчиків, вони замерзають та голодні. Давайте підемо до лісу, знайдемо звірят та спробуємо їм допомогти.

Вихователь: Малята, допоможемо дівчинці?

Діти: Так!!!!

Дівчинка: Тоді вирушаємо тваринам на допомогу.

Підемо зараз в ліс і по дорозі будемо гратися.

Ой, дітки сніг іде!

Пальчикова гімнастика «Довгожданий сніг»

 (Діти стають в коло, паралельно із словом виконують відповідні рухи)

 

- Довгожданий білий сніг

 

 (Повільно опускаємо руки, підняті над головою)

- На дерева й землю ліг

(Рухаємо пальцями)

- Один, два, три, чотири, п’ять

(Перелічуємо пальці)

- Ми на двір пішли гуляти

 

(Вказівним і середнім пальцем імітуємо ходіння)

- Бабу сніжну ми зліпили

(Імітація кругових рухів руками)

- Пташок крихтами кормили

(Імітуємо рухи кормління пташок)

- З гори потім ми катались,

(Погладжування однієї долоні іншою)

- А іще в снігу валялись.

(Показуємо тильну і внутрішню сторону долоні)

 

Дівчинка: - Молодці, а тепер повторюємо за мною чистомовку.

(Чистомовка)

Са-са-са- яка кругом краса.

Ас-ас-ас- падає сніжок на нас.

Си-си-си- заморозимо носи.

Ас- ас- ас- прийшла зима до нас.

Вихователь:   Ой, ви чули, хто це плаче під ялинкою? Але під ялинкою багато снігу,  давайте роздмухаємо сніжинки та побачимо хто це плаче.

Вправа для дихання «Подуй на сніжинку»

(Круг ялинки лежать сніжинки із паперу)

Вихователь: - Візьміть кожен свою сніжинку, покладіть на руку, набираємо повні легені повітря, вдихаємо через ніс, видих через рот, губи трубочкою і дмухнули. Подивіться, малята, ось хто плакав під ялинкою. Хто це?

Діти: Це зайчата.

(Діти знаходять за ялинкою зайчат.

Раптом з’являється лисичка, яка хоче з’їсти зайчат.)

Лисичка: Зараз, зайчики я вас з’їм.

Дівчинка: - На тобі пиріжків, Лисичко, тільки не їж зайчат (віддає лисичці тарілочку з пирогами)

Дівчинка: - Вам холодно, бідненькі?

Зайчата: 1. - Так, холодно, змерзли ми!

      2. -Ди-ди-ди!

(Дівчинка вкриває їх своєю хусткою. Зайчата дякують дівчинці.)

Вихователь: Діти, з якої казочки ці герої?

Діти: Так, ця  казочка називається «Дівчинка та зайці».

Зверніть увагу, що зима не лише весела пора року, вона ще й перевіряє на добро. Адже в холодну пору сильні і ситі повинні піклуватися про голодних і слабких.

Вихователь: Дітки, давайте з вами присядемо  тут на галявині, трішки відпочинемо та пригадаємо казочку «Дівчинка і зайці».

(Діти сідають у спільне коло.)

Зв’язне мовлення. Ведення діалогу.

  •                      Як на вашу думку, чому маленьку дівчинку можна назвати сильною і сміливою?
  •                       
  •                      Сподобалось вам спостерігати за життям зайчиків? (Так)
  •                      Скільки зайчиків дівчинка зустріла у лісі? (Вона зустріла два зайчика)
  •                      Як змогла дівчинка зігріти зайчат? (Дівчинка дала їм свою хустинку)
  •                      Зайчикам стало тепліше? (Трішки стало тепліше)
  •                      А що хотіла зробити лисиця? (Вона хотіла з’їсти зайчиків)
  •                      Як дівчинці вдалося перехитрити лисицю? (Дівчинка віддала пиріжки лисиці)
  •                      Що дівчинка зробила щоб зайчата перезимували безпечно? (Вона збудувала хатинку для них)

Вихователь: Молодці з усім впоралися. А тепер давайте збудуємо зайчикам  хатинки зі своїх з’єднаних рук.

(Дві підгрупи будують хатинку для кожного зайчика)

Вихователь: Але є  ще зайчики в лісі, які не мають будиночка. Давайте побудуємо для них казкову хатинку та прикрасимо її.

(Запрошуємо дітей створити будиночки для зайців за допомогою різних видів крупи. Діти сідають, перед кожним на столі розкладені підготовлені для роботи фони будиночків. Запропонувати дітям утеплити домівку для зайчиків за допомогою манки (в білий колір) та запалити світло у віконечку за допомогою пшона.(жовтий колір))

Вихователь: Діти, чи сподобалася вам наша подорож? А ось дивіться і лисичка наша подобріла, хоче з нами подружитися та вирішила поділитися з нами пиріжками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Зливка Наталія
Додано
25 вересня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку