Збірник Інтерактивних методів навчання на заняттях англійської мови

Про матеріал
Збірник «Інтерактивні методи навчання на заняттях англійської мови» підготовлений для використання на заняттях іноземної мови з метою ефективного впровадження в навчально-виховний процес. В збірнику поміщені вправи (опис методів та прийомів), які є найбільш поширеними для впровадження в навчально-виховний процес. Збірник містить чотири групи інтерактивних вправ (методів та прийомів); у кожній з груп пропонуються певні методи та прийоми для вивчення та ефективного оволодіння іноземної мови. Їх застосування на заняттях сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів, розвитку умінь і навичок, необхідних для всебічного вдосконалення майбутнього випускника, стимулюванню ініціативи та активності в інтелектуально-творчих конкурсах, олімпіадах тощо. Матеріали підібрані з різноманітних джерел, їх можна рекомендувати викладачам іноземної мови практично використовувати під час проведення занять.
Перегляд файлу

 

 

 

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQk9ta9uFvbETxZgigF3NAmUBs1wSPpX48PifWzlKTNwPQQgpByjw 

 

Збірник

Інтерактивних методів навчання

на заняттях англійської мови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рецензія

на збірник «Інтерактивні методи навчання на заняттях англійської мови»

 Збірник «Інтерактивні методи навчання на заняттях англійської мови»  підготовлений для використання на заняттях іноземної мови з метою ефективного впровадження в навчально-виховний процес.

     В збірнику  поміщені вправи (опис методів та прийомів), які  є  найбільш поширеними для впровадження в навчально-виховний процес. Збірник містить чотири  групи інтерактивних вправ (методів та прийомів); у кожній з груп пропонуються певні методи та прийоми для вивчення та ефективного оволодіння іноземної мови. Їх застосування  на заняттях сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів, розвитку умінь і навичок, необхідних для всебічного вдосконалення майбутнього випускника, стимулюванню ініціативи та  активності в інтелектуально-творчих конкурсах, олімпіадах тощо.

      Матеріали підібрані з різноманітних джерел, їх можна рекомендувати  викладачам іноземної мови  практично  використовувати під час проведення занять.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Збірник інтерактивних методів навчання на заняттях англійської мови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріали підготувала вчитель англійської мови

Подлуцька І.П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

 

Анотація

 

Збірник інтерактивних методів навчання для проведення занять з англійської мови.

Охоплює значну частину програмового матеріалу.

Збірник «Інтерактивні методи навчання на заняттях англійської мови» містить чотири  групи інтерактивних вправ (методів та прийомів); у кожній з груп пропонуються певні методи та прийоми для вивчення та ефективного оволодіння іноземної мови і впровадження  в навчально-виховний процес  при викладанні дисципліни «Англійська мова» з метою   всебічного творчого розвитку особистості учня, створення атмосфери співробітництва та співтворчості на практичному занятті. Інтерактивні вправи сприяють активізації пізнавальної діяльності учнів, які прагнуть удосконалювати свої знання з дисципліни  «Англійська мова», яка вивчається.

 

 

 

 

 

 

 

Передмова

 

   Системне використання інтерактивних методів навчання є актуальним для сучасної освіти, та виступає ґрунтовною складовою у формуванні компетентної особистості студента як громадянина демократичного суспільства.

   Розвиток комунікативних здібностей учнів з використанням інтерактивних методів навчання на заняттях англійської мови має як наукове , так і практичне значення, оскільки впливає на успішність, порозуміння між людьми, уміння спілкуватися і налагоджувати стосунки. Інтерес до методів інтерактивного навчання як освітньої інновації з'явився в Україні близько десяти років тому. Саме тому  система роботи базується на наукових дослідженнях та теоретичних розробках.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивне навчання та його риси.

 

Інтерактивне навчання – це діалогічне навчання, у ході якого здійснюється взаємодія викладача й студента.

 

Мета інтерактивного навчання створити комфортні умови навчання, за яких студент відчуває успішність, свою інтерактивну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.

 

Переваги інтерактивного навчання перед традиційним:

• у роботі задіяні усі студенти групи;

• студенти навчаються працювати у команді;

• формується доброзичливе ставлення до опонента;

• кожна дитина має можливість пропонувати свою думку;

• створюється «ситуація успіху»;

• за короткий час опановується велика кількість матеріалу;

• формуються навички толерантного спілкування;

• вміння аргументувати свій погляд, знаходити альтернативне рішення проблеми.

Призначення інтерактивного навчання – передати знання і усвідомити цінність інших людей. Основними формами інтерактивної роботи є навчальна взаємодія студентів у парах і мікрогрупах.

Риси інтерактивного навчання:

• спільна діяльність викладача й студентів;

• керівництво процесу викладачем;

• спеціальна організація та різноманітність форм;

• інформаційна прогалина;

• цілісність та єдність;

• мотивація та зв'язок з реальним життям;

• виховання та розвиток особистості студентів одночасно з процесом засвоєння нових знань.

Організація інтерактивного навчання передбачає використання дидактичних і рольових ігор, моделювання життєвих ситуацій, створення проблемних ситуацій.

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

 

  1. Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук. - метод. посіб. / О.І. Пометун, Л.В. Пироженко; За ред. О.І. Пометун.
  2. Олійник Т.І. Рольова гра у навчанні англійської мови.
  3. Освітні технології: Навч. - метод. посібн. / О.М. Пєхоти. - К.: А.С.К., 2001.
  4. Крівчикова Г.Ф. Інтерактивне навчання іншомовного писемного мовлення студентів мовних спеціальностей // Іноземні мови. - 2002.
  5. Комунікативні методи та матеріал для викладання англійської мови // Перекл. з англ. мови та адаптація Л.В. Биркун. - Oxford Univ..
  6. Скляренко Н.К. Як навчити сьогодні іноземних мов (концепція) // Іноземні мови. - 1992.
  7. Хоменко О.В. Зміст навчання англійської мови у 10-11 класах середньої загальноосвітньої школи: Автореф. дис. … канд. пед. наук. - К., 2001.
  8. Цільова комплексна програма "Вчитель" / Інформаційний збірник Міністерства освіти України, 1997.
  9. Чершин В.В. Навчання англомовного читання та аудіювання зі застосуванням аудіо книжок художніх творів: Автореф. дис. … канд. пед. наук.
  10. Освітні технології: Навчально – методичний посібник / О.М. Пєхота, А.З. Кіктенко та ін. За заг. ред. О.М. Пєхоти. – К.:А.С.К., 2001.
  11. Падалка О.С. та інші. Педагогічні технології. – К.:Укр. Енциклопедія, 1995.
  12. Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. – К., 2002.
  13. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. – К.: А.С.К., 2005.
  14.    Журнали та збірники з методичного кабінету коледжу.
  15.    Бойчук Г.Я.Збірник «Інтерактивні знахідки» ,(на допомогу викладачам).

 

Інтерактивні технології кооперативного навчання:

це модель організації навчання у малих групах студентів, об'єднаних спільною навчальною метою.

 

  1. Навчання в парах

Study in pairs

Під час навчання в парах діяльність студентів стає ефективною, максимально результативною і в той же час звільняє час викладача для контролюючих і корегуючих дій.

 

При вивченні теми «Освіта в Україні» студенти виконують вправу, в якій потрібно дати відповіді на запитання у парах.

Work in pairs. Take turns asking and answering the questions.

   What do you know about the system of education in our country?

   Is elementary school compulsory in Ukraine?

   At what age do children start going to school in our country?

   What would you change about the system of education in our country?

   What are your plans for the future?

2. Інтерактивна вправа «Два-чотири-всі разом».

Interactive exercise of "Two - four - all together".

     Студенти об’єднуються в групи по 4-6 осіб. Викладач пропонує кожній групі основне та додаткове завдання. У разі успішного його виконання групою до вказаного часу пропонується прокоментувати відповіді, спільно проаналізувати пропущені помилки.

При вивчені теми «Особистість та стосунки» головним завданням для кожної групи є перекласти текст, а додатковим – доповнити речення вірними словами. В результаті одна група читає текст, друга доповнює речення, третя коментує відповіді. В завершені проаналізовуються пропущені помилки всією аудиторією.

Task1: Read and translate the text:

In his book about the family’s influence on a personality the British psychologist Tom Hughes tells that our position in the family is the strongest factor that influences our personality.

The oldest children get maximum attention from their parents, and the result is that they're usually quite self-confident people. They make good leaders. For example, the famous Prime Minister Winston Churchill was a firstborn child. The oldest children are often ambitious. They're more likely to go to university than their brothers or sisters. They often gel the top jobs, too. They are also responsible people, because they often have to look after their younger brothers or sisters. The downside of this is that sometimes this means that when they're older they worry a lot about things. They can also be quite bossy and even aggressive, especially when they don't get what they want.

The middle children are usually independent and competitive. It's because they have to fight with their brothers and sisters for their parents' attention. And they're usually sociable, they like being with people, probably because they have always had other children to play with. However, on the negative side, the middle children are often jealous of their brothers and sisters and they can be moody.

 If a child is the youngest in the family, he or she will probably be very charming, affectionate and quite relaxed. On the other hand, the youngest children are often quite lazy. This is because they always have their older brothers and sisters to help them. And they can be quite manipulative they use their charm to get what they want.

The only children in the family don't have to share with anyone — so they're often spoilt by their parents and their grandparents. As a result, they can be quite selfish. They think of themselves
more than of other people. On the positive side, the only children are usually very organised and responsible, and they can be very imaginative, too. 

Task 2: Complete the sentences with the adjectives from the Word File.    Consult a dictionary if necessary.

World File: to affect, affectionate, aggressive, ambitious, bossy, charming, competitive, energetic, envious, imaginative, jealous, manipulative, moody, responsible, selfish, sociable, spoilt, sensitive.

  1. ... people always want to win.
  2. ... people want to be successful in life.
  3. ... children behave badly because they are given everything they want.
  4. ... people think about themselves and not about other people.
  5. ... people think that someone loves another person more than them, or wants what other people have.
  6. ... people are friendly and enjoy being with other people.
  7. ... people get angry quickly and like fighting.
  8. ... people have an attractive personality that makes people like them.
  9. ... people are people you can trust.
  10.         ... people show that they like people very much.
  11.         ... people like giving orders.
  12.         ... people are good at influencing others to do what they want.
  13.         ... people are happy one minute and sad the next one and are often bad-tempered.
  14.         ... people like doing things on their own without help.

3. Інтерактивна вправа  (прийом) «Карусель».

The Interactive exercise  "Merry-go-around".

Студенти об’єднуються в групи, викладач на листках роздає завдання і групи методом «мозкового штурму» дають відповіді. Потім відповіді передаються по колу таким чином, доки всі групи не дадуть відповіді на питання. Кожна група пише відповідь своїм кольором маркеру, таким чином прослідковується логіка відповідей студентів. У кінці вправи листки повертаються до свої групи і представники зачитують ті відповіді, з якими вони згодні. Потім відбувається обговорення. Питання носить ситуативний чи проблемний характер.

Під час вивчення теми «Я студент медичного коледжу» студентам пропонуються наступні запитання, що стосуються теми. У кінці вправи коли листки повернуться до своєї групи, студенти можуть зачитати відповіді з якими вони згідні в результаті чого утворюється обговорення.

Asking and answering the questions.

  1. Do you like the profession of medics?
  2. Do you want to become a medic and because?
  3. What are for the people more important?
  4. What does must to make a nurse?
  5. What has a nurse must to look?

4. Інтерактивний Метод «Акваріум».

The Interactive Method "Aquarium".

Викладач розподіляє студентів  в «малі групи» і пропонує завдання для обговорення. Одна з груп сідає в центр аудиторії, утворивши внутрішнє коло. Учасники цієї групи починають обговорювати запропоновану викладачем проблему. Всі інші студенти мовчки спостерігають за обговоренням. Після закінчення визначеного часу  група займає свої місця, а викладач ставить до групи запитання. Після цього місце в «акваріумі» займає інша група і обговорює наступну проблему.

Під час вивчення теми « Яка ти особистість?», необхідне обговорення наступних питань:

  1. Are you usually smiling and happy? 
  2. Do you enjoy the company of other people?
  3. Do you find it difficult to meet new people?
  4. Is it important to you to succeed in your career?
  5. Dues your mood change very often suddenly for no reason?
  6. Do you notice other people's feelings?
  7. Do you think the future will be good?
  8. Can your friends depend on you?
  9. do you put off until tomorrow what you could do today?
  10. Do you work hard?
  11.              Do you keep your feelings and ideas to yourself?
  12.              Do you talk a lot?
  13.              Are you usually calm and not worried by things?

В результаті виконання завдання можна визначити, якою особистістю є кожен студент.

Інтерактивні технології кооперативно -групового навчання:

передбачають одночасну спільну роботу всієї аудиторії, обговорення проблеми в загальному колі:

 

1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

The Interactive exercise "Microphone".

Студенти дають відповідь на поставлені запитання.

Під час вивчення теми «Порівняння систем освіти в Україні, США, та Британії. Спонукальні та окличні речення.»

Now we can see what you know about the system of education in our country, in Great Britain and in the USA, and how you understand the grammatical theme “Imperative and exclamatory sentences”.

 І зараз ми подивимось, як ви засвоїли тему про освіту в Україні США та Великій Британії та граматичну тему окличні та спонукальні речення.

The interactive exercise “Microphone”-

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

We play the game “Microphone”. The members from game: the student from Ukraine, the student from USA, the student from Great Britain and the journalist. You must use into your answer imperative and exclamatory sentences. I give you 15 minuets.

Ролева гра  у формі інтерактивного методу «Мікрофон» між чотирма учасниками (студент з України, студент з Великобританії, студент з США, журналіст). Учасники повинні використовувати у своєму діалозі спонукальні та окличні речення. А інші студенти уважно слухають і в кінці зазначать який тип речень використовувався в діалозі.

And now who group is ready. The other students must listen attentively and find imperative and exclamatory sentences. 

Journalist: 1. What is pre-school education in Ukraine? Do children attend kindergartens?

 The student from Ukraine: Of course, from the age of 2-3 children begin attending kindergarten. And they also have to attend preparatory class at the age of 5. There children learn to sing, to learn poems, listen and retell fairy-tales, count and solve simple arithmetic puzzles. They also learn to draw and make some thins. Or simply saying, they learn while playing.

Journalist. 2. How many subjects, which are compulsory, does the national curriculum consist of?

The student from Great Britain: The national curriculum consists of 10 compulsory subjects: English, Math, Biology, Science are the main. They also must study one foreign language: German or French. The other foundation subjects in Great Britain are Technology, Design, music, Art, History, Geography, physical Education. Sport is very important in British schools. They even have sports days in late spring or early summer.

Journalist: 3. Is nursery school compulsory? When do children go to the kindergarten and to the elementary school?

The student from USA: Nursery school is optional from the age of 3. But at five kids go to the kindergarten where they learn while playing. At the age of 6 they start elementary school. There they learn to read, write and do sums.

Journalist: 4. Do you like or dislike the system of education in your country?

The student from USA: I like almost everything.

The student from Great Britain: I like to study in my country.

The student from Ukraine:  I like my country and I want to study in Ukraine.

 

 

 

 

 

 

  1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».

The Interactive exercise  "Unfinished sentence".

При вивчені теми «Сучасні засоби комунікації та технології в нашому житті» студентам пропонується закінчити думку поданих речень.

Complete the sentences:

  1. A computer is an electronic machine which...
  2. There are different types of computer: a desktop, a laptop...
  3. A computer system consists of...
  4. The central idea of a computing system is...
  5. The most common current uses of computers are...
  6. People use the Internet to access...
  7. Computer users make contacts and...
  8. HTML is...
  9. A blog is...
  10. Students use word processing programmes
  11. VLE is...
  12. Through its website, a company...
  13. Computers enable users to...
  14. Many career choices are…

 

 

 

 

 

  1. Інтерактивна вправа «Мозкова атака».

The Interactive exercise "Brain storming".

 

Викладач акцентує увагу студентів на темі, яка вивчалась на попередньому заняті та після проведення фонетичної та словникової зарядки опитує лексичний матеріал, який давався на домашнє завдання.

Наприклад при вивчені теми «Всесвітня мережа», перш ніж переходити до вивчення, необхідно опитати лексику до попередньої теми «Комп’ютерне обладнання та основні операції». Тому можливе використання цього методу при опитуванні лексики. Викладач неочікувано опитує кожного студента по одному або декілька словах.

 Відповідно опитуються наступні слова: дискета, дисковод, екран/монітор, системний блок, клавіатура, сканер, навушники, принтер, мікрофон, вказівний пристрій, переходити з одного сайту на інший, рядок меню, папка, символ та ін.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Інтерактивна вправа «Ажурна пилка».

The Interactive exercise "Delicatesawing".

 

Методика цієї технології складна, але ефективна. Група об’єднується в так звані домашні групи. Кожна група вивчає свою частину матеріалу. Потім студенти у групах отримують свої порядкові номери (1,2,3,4…) Після цього  студенти з № 1 з усіх груп збираються за спільним столом, де кожен студент володіє своєю частиною інформації. Так само за іншими столами збираються студенти з №2, №3 і т.д. нові групи називаються експертними, адже кожен з їх учасників є експертом зі свого питання. Студенти обмінюються інформацією, після чого повертаються у свої домашні групи. Там студенти перевіряють правильність отриманих знань шляхом повторення матеріалу.

Дана методика використовується коли на домашнє завдання потрібно перекласти великий за розміром текст. Тому, щоб студенти витрачали менше часу, текст розділяється між ними на частини. В результаті студенти обмінюються перекладом під час заняття та перевіряють правильність засвоєного матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

5. Інтерактивна вправа «Ланцюжок мудрості».

 

The interactive exercise “Chain of wisdom”.

 

Студентам пропонуються  прислів’я, приказки. Потрібно розкрити їх зміст.

And now listen the proverbs about education and explain it.

1. Knowledge is power.

- We must study and we will be strong.

2. Live and learn.

-  We live and we must learn and we will be cleverest.

3. It’s never late to learn.

- When we want doing something we must learn do it.

4. To know everything is to know nothing.

- Every man can not know all of the world.

5. So many languages you know, so many times you are a man.

If you know many languages, it is very useful in you life.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Інтерактивна вправа «Злови помилку».

The interactive exercise “Catch mistake”

 

Ефективним є при пред’явлення нових лексичних одиниць, відпрацюванні фонетичних особливостей нової лексики, вдосконаленні практичних навичок у вживанні лексики.

Спершу викладач зачитує лексику, а студенти у важно слухають та записують її у словники. Далі один студент зачитує слова, а решта намагаються його виправити.

I read new words and you attentively listen to me. Then your can learn words in the form of the interactive exercise “Catch mistake”

Who want to read the words? And other can catch mistakes

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Інтерактивна вправа «Бумеранг»

The interactive exercise “Boomerang”

 

   Взаємоопитування лексики між студентами усієї групи. Студенти опитують один одного лексику з попередніх тем.

Наприклад при вивчені теми «Порівняння систем освіти» студенти опитують слова з тем: Освіта в Україні; Освіта в США; Освіта в Британії.

And now, please ask each other the words in the form of the interactive exercise “Boomerang”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технології ситуативного моделювання (навчання у грі):

 

це побудова навчального процесу шляхом включення студента до гри (передусім ігрове моделювання явищ, що вивчаються).

 

   імітації;

   розігрування ситуацій

за ролями („рольова   гра",  „програвання сценки", „драматизація").

 

Наприклад при вивчені теми «Англійська мова - мова міжнародного спілкування», студенти проводять ролеву гру. Учасниками якої є громадянин України, громадянин США, громадянин Британії. Студенти у своєму діалозі обговорюють важливість англійської мови на сьогодні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технології опрацювання дискусійних питань:

 

важливий засіб пізнавальної діяльності студентів у процесі навчання, бо дискусія - широке публічне обговорення спірного питання.

 

Метод – прес

The method -  press

Викладач пропонує обговорити визначене проблемне запитання. При обговоренні прослуховуються такими формами:

-         Я думаю, що…I think that …

-         Наприклад, …For example…

-         Отже, …    That’s why…

Тому при вивчені теми «Вибір професії», студентам пропонується завдання: - В якій сфері ви б хотіли працювати? Відповідно кожен із студентів висловлює свою думку.

-         work in a fashion industry?

-         work in a medicine?

-         work with tourists?

-         work with children?

-         office work?

-         work at training courses for adults?

 

 

 

Інтерактивна вправа «Займи позицію»

The Interactive exercise "Loans position"

    Два студенти чи  «малі групи» отримують завдання на картках і обдумують відповіді на запитання. Після цього виходять до дошки і пояснюють свої відповіді. Студенти групи, якщо згодні-піднімають зелений квадрат, якщо ні-червоний, а ті, що не знають відповіді на запитання-жовтий. Після цього студенти, які підняли червоний квадрат, висловлюють свою точку зору. Далі пропонується ще раз підняти квадрати і ті, хто змінив свою думку, називає найбільш переконливий аргумент протилежної сторони.

Наприклад при вивчення теми «Моє ставлення до навчання у коледжі»,  двом, трьом студентам даються запитання на картка. Після обміркування відповіді вони виходять до дошки та пояснюють свої відповіді. Решта студентів уважно слухають, а вкінці висловлюють свою думку.

 

Answer on the questions:

1. Why this college attracts you?

2. What you now about it?

3. What qualification you will need?

4. Why you choose this profession?

5. Is it necessary to get higher education if you want to become a medic?

 

 

 

 

Інтерактивна вправа «Зміни позицію»

The Interactive exercise «Changes position» 

Студентам задається проблемне запитання, на яке не можна дати однозначної відповіді: одна група може стверджувати і стояти на позиції «так», а інша – на позиції «ні».

Наприклад при вивчені теми «Мистецтво в житті людини» студентам задаються проблемні запитання відповідно до теми:

  1. It's hard to overestimate the role of art in one's life.
  2. Art forms our outlook and enriches our inner world.
  3. Art has a great educational value.
  4. Art brings people up and makes them more humane and kinder.
  5. Art holds up people's spirits in the tragic moments of their lives.
  6. The language of art is universal.

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 лютого
Переглядів
110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку