Збірник інтерактивних завдань із зарубіжної літератури (5 клас)

Про матеріал

Збірник інтерактивних завдань на платформі «На урок» до уроків зарубіжної літератури 5 клас НУШ за програмою Зарубіжна література. 5—6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Перегляд файлу

Збірник інтерактивних завдань на платформі «На урок» до уроків зарубіжної літератури 5 клас НУШ за програмою Зарубіжна література. 5—6 класи» для закладів загальної середньої освіти

ЗМІСТ

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

І. ВСТУП. РОЛЬ КНИЖКИ В ТРЕТЬОМУ ТИСЯЧОЛІТТІ

1. Читання в цифрову добу. «Зарубіжна література» – новий навчальний предмет

1.1. Опорний конспект

1.2. Тести

2.Фольклор

2.1. Опорний конспект

2.2.Тести

ІІ. СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК

3. Теорія літератури. Сюжет. Мандрівний сюжет

3.1. Опорний конспект

3.2. Тести

4. Казки про тварин. Чарівні казки. Побутові казки

4.1. Опорний конспект

4.2. Тести

5. Давньоіндійська збірка казок «Панчатантра».Фарбований шакал. Японська народна казка Іссумбосі, або «Хлопчик-Мізинчик». Китайська народна казка «Пензлик Маляна»

5.1. Тести

6. Збірка арабських казок «Тисяча і одна ніч» . Подорожі Синдбада-мореплавця

6.1. Тести

ІІІ. ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ

7. Ганс Крістіан Андерсен

7.1. Біографія Г. К. Андерсон. Опорний конспект

7.2. Тести «Снігова королева»

8. Оскар Вайлд

8.1.Біографія Оскар Вайлд. Опорний конспект

8.2. Тести «Хлопчик-Зірка»

9. Рояльд Дал

9.1. Біографія Рояльд Дал

9.2. Тести «Чарлі і шоколадна фабрика»

10. Астрід Ліндгрен

10.1. Біографія Астрід Ліндгрен. Опорний конспект.

10.2. Тести «Пеппі Довга-панчоха»

IV. СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ

11.1. Біографія письменників. Опорний конспект

11.2. Тести «Слухаємо голоси природи»

V. СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ

12.1. Біографія письменників. Опорний конспект

12.2. Тести «Сила творчої уяви»

VI. У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД

13.1. Біографія Марка Твена. Опорний конспект

13.2. Тести «У вирі захопливих пригод»

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Система організації освітнього процесі за останні роки зазнала суттєвих змін. Основна вимога суспільства – якісна освіта. Ключове призначення Нової української школи – це не лише давати учням знання, не просто створити середовище для їх засвоєння, а організувати такі умови, за яких здобувачі освіти навчатимуться застосовувати здобуті знання у повсякденному житті. Крім того навчання повинно бути цікавим, веселим та приємним, а школа – місцем, де дитина почуває себе комфортно.

Однак, моніторинг начальних досягнень та їх оцінювання є невід’ємною частиною освітнього процесу. Формувальне оцінювання спрямоване на створення ситуації успіху, а тому вдало підібрані дидактичні задання сприяють підвищенню мотивації та розвитку пізнавального інтересу учні. Тестові завдання різних типі дозоляють об’єктивно та швидко провести моніторинг рівня начальних досягнень учні класу та зробити відповідні висновки. Таким чином можна легко визначити динаміку якості навчання та здійснити діагностичний аналіз.

Мета представленої збірки дидактичних завдань: допомогти вчителям зарубіжної літератури організувати вивчення предмета системно у відповідності до вимог.

У роботі містяться опорні конспекти, біографічні довідки та тестові задання різних типів. Відповідний навчальний матеріал можна використовувати на таких етапах уроку: під час перевірки домашнього завдання, для актуалізації опорних знань учнів, під час узагальнення та систематизації знань, тощо.

Збірка інтерактивних завдань дозволяє, у повному обсязі, провести моніторинг та оцінювання рівня навчальних досягнень учнів.

 

 

І. ВСТУП. РОЛЬ КНИЖКИ В ТРЕТЬОМУ ТИСЯЧОЛІТТІ

1. Читання в цифрову добу. «Зарубіжна література» – новий навчальний предмет

1.1. Опорний конспект.

  1. Слово література походить від латинського «litteratura» і означає буквене письмо (littera – буква).
  2. Література буває навчальна, довідкова, наукова, художня тощо.

Малюнок 1. Переваги паперових та електронних книжок

2. Фольклор

2.1. Опорний конспект. Фольклор

  1. Слово фолькло́р (folk-lore) походить з англійської мови і в перекладі означає народна мудрість, народне знання.
  2. Фольклор ще називають усною народною (або колективною) творчістю.
  3. Характеристики фольклору: переважно усний, не має конкретного автора, може мати різні варіанти та змінюватись під час виконання.
  4. Фольклор може мати великі жанри, малі та дитячі.

2.2.Тести. Фольклор

Запитання на вибір однієї правильної відповіді:

  1.               Що означає слово «фолькло́р» (folk-lore) та з якої мови воно походить?

А) з англійської мови і означає народна мудрість, народне знання.

Б) з латинської і означає пізнання, зібрання нового.

В) з древньогрецької та означає народ, народна думка.

  1.               У якій формі, як правило, створювався фольклор?

А) письмово

Б) усно

В) в електронному вигляді

  1.               Що не належить до фольклорних творів?

А) пісня

Б) легенда

В) казка

Г) біографія

  1.               В якому столітті розпочали досліджувати фольклор?

А) XVIII (вісімнадцяте століття)

Б) XIX (дев’ятнадцяте століття)

В) XVII (сімнадцяте століття)

Г) XX (двадцяте століття)

  1.               Що таке фантазія у художній літературі?

А) опис минулого

Б) реальні історії з життя

В) опис уявних подій

  1.               Що таке побут?

А) повсякденне життя; сукупність традицій і звичаїв певного

народу

Б) будинок, в якому живуть люди

В) повсякденні звички людини

Г) розпорядок дня

Із запропонованого переліку оберіть кілька правильних відповідей

  1.               Що притаманно фольклору кожного народу?

А) особливі риси

Б) сюжет

В) віршований твір

Г) герої/героїні

Д) обов’язково має бути легенда

  1.               Що відображається у фольклорних творах?

А) буденне життя народу

Б) мрії

В) уявлення про добро та зло

Г) багатовіковий досвід народу

Д) обов’язково історичні факти

Ж) опис світу природи

З) фантазія автора

Встановіть відповідність

  1.               Встановіть відповідність між різними фольклорними жанрами:

Жанр

Твір

Правильна відповідь

1.великі фольклорні твори

А. легенда

1.А

2.малі фольклорні твори

Б. скоромовка

2.В

3.дитячі фольклорні твори

В. анекдот

3. Б

  1.          Встановіть відповідність між терміном та його значенням

Література

Змістовна характеристика

Правильна відповідь

1. Українська література

А. Твори українських письменників та поетів.

1.А

2. Зарубіжна література

Б. Твори авторів, що жили чи живуть за межами нашої країни і представляють культуру інших народів.

2.Б

3. Світова література

В. Сукупність творів всіх народів світу

3.В

Із запропонованого переліку оберіть зайвий (неправильний) варіант.

  1.          Характеристики фольклорного твору:

А) передається від оповідача до слухача

Б) не має конкретного автора

В) може змінюватись під час виконання

Г) створюється усно, але може й записуватись

Д) поширюється виключно на електронних носіях

  1.          До малих дитячих жанрів фольклору не належать:

А) віршики

Б) скоромовки

В) балади

Г) страшилки

ІІ. СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК

3. Теорія літератури. Сюжет. Мандрівний сюжет

3.1. Опорний конспект

3.2. Тести «Теорія літератури. Сюжет. Мандрівний сюжет»

Запитання на вибір однієї правильної відповіді.

  1. Що таке «сюжет»?

А) біографія автора

Б) подія або сукупність подій, які зображені у творі

В) сукупність характеристик героїв та героїнь твору

  1. З якої мови походить слово «сюжет» та як воно перекладається?

А) з французької «sujet» та означає зміст, тема

Б) з англійської «sujet» та означає головні герої

В) з латинської «sujet» та означає основна подія

  1. Що таке народна казка?

А) фольклорний твір про життя звірів

Б) фольклорний твір про життя людей

В) фольклорний розповідний твір про вигадані події та пригоди

Г) фольклорний твір про уявний світ

  1. Що таке віко (око)?

А)давня міра відстані (1200 метрів)

Б) давня міра маси (1200 грамів)

В) давня міра об’єму (1200 літрів)

  1. Які повтори найчастіше бувають в основній частині казки?

А) триразові

Б) дворазові

В) багаторазові

  1. Чи правильне твердження: «В зачині зазвичай невизначеним залишається й місце дії»?

А) Так

Б) Ні

  1. Яка особливість мандрівного сюжету?

А) подібні або запозичені сюжети

Б) різні сюжети об’єднані одним автором

В) сюжет про мандрівки світом

Г) сюжети про мандри у просторі та часі

Із запропонованих варіантів оберіть кілька правильних відповідей

  1. З яких частин складається народна казка?

А) зачин

Б) основна частина

В) кінцівка

Г) епіграф

Д) віршований вступ

Із запропонованого переліку оберіть одну неправильну відповідь

  1. Яких груп народних казок не існує?

А) казки про тварин

Б) загадкові казки

В) чарівні казки

Г) побутові казки

Встановіть відповідність

  1. Встановіть відповідність між частинами казки та їх характеристиками

Частина казки

Характеристика

Правильна відповідь

1. Зачин

А. Опис подій, що швидко розвиваються

1. В.

2. Основна частина

Б. Заключна частина

2. А

3. Кінцівка

В. Вступна частина, в якій зазначено дійових осіб

3. Б.

  1. Встановіть відповідність між різними частинами казки

Частина казки

Наведений приклад опису

Правильна відповідь

1. Зачин

А. «Щастя – тут, горе – там, солодких снів і вам, і нам»

1.Б

2. Кінцівка

Б. «Були собі дід і баба...»

2.А

  1. Встановіть відповідність між кінцівками казки та країнами, звідки вони походять

Країна

Кінцівка казки

Правильна відповідь

1. Азербайджан

А. Якби і ми з вами там були́, солодко попоїли б і всмак попили

1.В.

2. Німеччина

Б. І я на тому весіллі був. А потім – сів на кобилицю й розповів вам небилицю

2.В.

3. Молдова

В. З неба впало три яблука: одне – мені, друге – тому,  хто казку розповідав, а третє – тому, хто слухав

3. Б.

4. Казки про тварин. Чарівні казки. Побутові казки

4.1. Опорний конспект

4.2. Тести «Казки про тварин. Чарівні казки. Побутові казки»

Запитання на вибір однієї правильної відповіді:

  1.               Яка основна особливість казок про тварин?

А) Звірі поводяться як люди

Б) Звірі перемагають людей

В) Звірі поводяться недоброзичливо

Г) Звірі є божественними істотами

  1.               Яка важлива особливість казок про тварин?

А) Звірі дуже різноманітні

Б) Казки про тварин повчальні

В) Казки про тварин багатосюжетні

  1.               Хто такий вешапі?

А) джин

Б) багатоголова змія

В) людожер

Г) крилатий дракон

  1.               Чи правильне твердження: «У побутових казках немає фантастики»?

А) Так

Б) Ні

Із запропонованих варіантів оберіть кілька правильних відповідей

  1.               Які із перелічених казок найглибше відображають життя народу?

А) казки про тварин

Б) чарівні казки

В) побутові казки

  1.               Оберіть із запропонованого переліку ті риси, які звеличуються в народних казках:

А) Справедливість

Б) Скупість

В) Пліткарство

Г)Працьовитість

Д) Щирість

  1.               Якими рисами наділені головні герої чарівних казок:

А) сміливість

Б) відданість

В) цілеспрямованість

Г) нахабність

Д) жадібність

Встановіть відповідність

  1.               Встановіть відповідність між тваринами та рисами характеру, якими їх найчастіше наділяють в казках

Тварина

Риса характеру

Правильна відповідь

1.Віл

А. хитрість

1. Д

2. Лисиця

Б. боягузтво

2. А

3. Лев

В. пихатість

3. В

4. Шакал

Г. підступність

4. Г.

5. Заєць

Д. працьовитість

5. Б.

  1.               Встановіть відповідність між місцевістю, звідки походить казка та характерними для них тваринами

Місцевість

Тварина

Правильна відповідь

1. Австралія

А. леопарди

1. В

2. Північ Євразії

Б. білі ведмеді

2.Б

3. Африка

В. кенгуру

3. А

  1.          Встановіть відповідність між героями і предметами в чарівних казках та їх назвами

Герої або предмети

Назви

Правильна відповідь

1. Чарівна істота

А. шапка-невидимка

1. Б.

2. Чарівний предмет

Б. фея

2. А.

3. Чарівний злий дух

В. Дев

3. В.

  1.          Встановіть відповідність між видом казки та героями, які в них відображені:

Тип казки

Герої казок

Правильна відповідь

  1.             Казка про тварин

А) Вигадані істоти

1. В

  1.             Чарівна казка

Б) Люди

2. А

  1.             Побутова казка

В) Звірі

3. Б

  1.          Встановіть відповідність між героями казок та рисами, які їм притаманні:

Назва героїв

Характерні риси

Правильні відповіді

  1.               Бага Яга

А. сильний

1. Б

  1.               Вернигора

Б. злий

2. А

  1.               Фея

В. добрий

3. В

5. Давньоіндійська збірка казок «Панчатантра».Фарбований шакал. Японська народна казка Іссумбосі, або «Хлопчик-Мізинчик». Китайська народна казка «Пензлик Маляна»

5.1.Тести

Запитання на вибір однієї правильної відповіді.

  1.               В який період життя людства з’явилася книжка?

А) у п’ятому столітті нашої ери

Б) від першого століття до нашої ери до п’ятого століття нашої ери

В) у першому столітті нашої ери

Г) у першому столітті до нашої ери

Д) у п’ятому столітті до нашої ери

  1.               Як звали індійського царя у вступі до «Панчатантра», котрий попросив мудреця про виховання й просвіту своїх трьох нерозумних синів?

А) Манджуша

Б) Прабодхан

В) Вішнуша́рман

Г) Амараша́кті

  1.               Чому звірі так жорстоко помстилися фарбованому шакалові?
    А) відчули себе осоромленими, обдуреними, приниженими

Б) захотіли помститися за те, що шакал став синім

В) забажали продемонструвати свою силу

  1.               Чи правильне твердження: «Зміст збірки «Панчатантра» постійно змінювався»:

А) Так Б) ні

  1.               Що було заповітною мрією хлопчика Маляна?

А) отримати пензлик, щоб малювати

Б) намалювати картину для імператора

В) стати багатим

Г) здобути славу гарного художника

  1.               Хто такий Іссумбосі?

А) індійський князь- раджа

Б) синій шакал

В) хлопчик-мізинчик

Із запропонованих варіантів оберіть кілька правильних відповідей

  1.               Як перекладається назва давньоіндійської збірки казок «Панчатантра»?

А) П’ять зв’язаних журналів

Б) П’ять кошиків житейської мудрості

В) П’ять в’язаних листів

Г) П’ять в’язанок книжок

  1.               Яке ім’я мав головний герой казки «Фарбований шакал»?

А) Шила

Б) Четана

В) Чандарава

Г) Чирандживи

  1.               Що означає «Раджа»?

А) верховний бог у індійській міфології

Б) князівський титул в сучасній Індії

В) володар усіх звірів

  1.          Які твори входять до «Панчатантри»?

А) вірші

Б) оповідання

В) народні казки

Г)байки

Д) легенди

Е) романи

  1.          За допомогою якого чарівного предмета донька вельможі перетворила Іссумбосі на юнака-красеня?

А) чарівна паличка

Б) чарівний молоток

В) чарівна -ламка

Г) шапка-невидимка

Встановіть відповідність

  1.          Встановіть відповідність між героями народної японської казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик» та народної китайської казки «П та рисами, які їм притаманні

Герої

Характерні риси

Правильні відповіді

  1.               Іссумбосі

А) Сильний та жорстокий

1. Б.

  1.             Оні

Б) Кмітливий та працьовитий

2. А.

  1.             Батьки Хлопчика-Мізинчика

В) Талановитий та добрий

3. Г.

  1.             Малян

Г) Дбайливі та набожні

4.В

6. Збірка арабських казок «Тисяча і одна ніч» . Подорожі Синдбада-мореплавця

6.1. Тести

Запитання на вибір однієї правильної відповіді

  1.               Що означає на Сході «Тисяча і одна»?

А) Нескінченність

Б) Надзвичайно багато

В) Одна тисяча

  1.               Що зробив жорстокий султан зі своїми дружинами?

А) стратив їх

Б) вигнав з палацу

В) заборонив розмовляти

  1.               В якому місті жив багатий купець Синдбад-мореплавець?

А) Багдад (столиця Іраку)

Б) Дубай (місто в ОАЕ)

В) Тегеран (столиця Ірану)

Г) Барса (місто в Іраку)

  1.               Що врятувало Синдбада і він не потонув у морській глибини?

А)ночви

Б) корабель

В) рятувальний човен

Г) велетенська рибина

  1.               Хто такий Аль-Міграджан?

А) Чоловік з конем, якого зустрів на острові Синдбад

Б) Цар-правитель, що допоміг Синдбаду

В) Конюх царя

  1.               Ким служив Синдбад у милостивого царя?

А) візиром в дворі

Б) писарем в гавані

В) конюхом

  1.               Що зробив Синдбад із найкращим врятованим товаром?

А) подарував доброму правителю

Б) викинув їх у море

В) роздав усім людям

  1.               Скільки казок та оповідок об’єднує в собі збірка «Тисяча і одна ніч»?

А) Тисячу

Б) Понад 400

В) Понад 200

Г) Тисяча одна казка

  1.               Що сталося із товаром Синдбада-мореплавця під час першої подорожі?

А) увесь товар потонув

Б) товар врятовано завдяки капітану

В) жадібний капітан продав увесь товар

Г) пірати пограбували Синдбада

Оберіть із запропонованого переліку кілька правильних відповідей

  1.          Завдяки яким рисам характеру Синдбад вижив та не потонув?

А) сміливість

Б) винахідливість

В) жадність

Г) наполегливість

Д) лінивість

  1.          Як поставився до Синдбада правитель аль-Міграджан?

А) вороже та наказав його покарати

Б) гостинно та з цікавістю

В) правитель заставив важко працювати

Г) звинуватили у крадіжці та шпигунстві

Д) дбайливо та призначили на відповідальну посаду

Встановіть відповідність

  1.          Встановіть відповідність між героями збірки «Тисяча і одна ніч»

Ім’я героя/героїні

Характеристика героя

Правильна відповідь

  1. Шагразада

А. Жорстокий правитель

1. В

  1. Синдбад

Б. Винахідливий мореплавець

2. Б

  1. Шагріяр

В. красномовна красуня-оповідачка

3. В

ІІІ. ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ

7. Ганс Крістіан Андерсен

7.1. Біографія Г. К. Андерсон. Опорний конспект

Ганс Крістіан Андерсен

(1805—1875)

  1.              Створив понад 150 казок, які були перекладені більш ніж на 100 мов і принесли авторові світову славу.
  2.              Народився в Данії у портовому містечку О́денсе.
  3.              Був єдиною дитиною у вбогій родині шевця і пралі
  4.              Навчався у школі для бідних, де давали лише початкові знання.
  5.              У 15 років поїхав до Копенгагена.
  6.              Завдяки директору Королівського театру та самому королю, Г. К. Андерсен влаштувався на навчання в гімназію, а потім здобув освіту в університеті.
  7.              Г. К. андерсен став відомим казкарем.
  8.              У 1867 році сина шевця та пралі було обрано почесним громадянином рідного міста Уденсе. Казкар Ганс Крістіан Андерсен був нагороджений орденами в Данії, Норвегії, Німеччині та Пруссії.

7.2. Тести «Снігова королева»

Оберіть із запропонованих варіантів одну правильну відповідь

  1.               Що чорти зробити з чортовим дзеркалом?

А) піднесли на небо і воно розбилось

Б) забрали у пекло

В) віддали дзеркало людям

Г) збільшили дзеркало

  1.               Що потрапило хлопчику каю в серце та в око?

А) маленька крижинка

Б) скалочка чортового дзеркала

В) шипи від троянд

Г) розбите скло

  1.               Як Кай та Герда розважалися взимку?

А) багато розмовляли та читали

Б) грали сніжки

В) нагрівали мідні гроші коло печі й прикладали до замерзлих вікон

Г) малювали

  1.               Хто забрав Кая у свої великі чарівні сани?

А) Сатана

Б) Снігова королева

В) Сніговик

Г) Сніжинки

  1.               Що роби в Кай у довгу зимову ніч?

А) Дивився на місяць

Б) Розважав Снігову королеву

В) Мріяв про повернення додому

Г) Спав

  1.               Яку найдорожчу річ хотіла віддати Герда річці, щоб та повернула їй Кая?

А) Золоті монети

Б) Червоні черевички

В) Чарівний пензлик

Г) Троянди

  1.               Кого зустріла Герда, пливучи річкою у човні?

А) Снігову королеву

Б) Великого злого чарівника

В) Дикого звіря

Г) Бабусю в капелюсі, що вміла чарувати

  1.               Що тримала при собі маленька розбійниця навіть тоді, коли спала?

А) ложку

Б) ніж

В) крадені речі

Г) монети

Оберіть кілька правильних відповідей

  1.               Яку властивість мало чортове дзеркало?

А) все хороше та прекрасне зменшувалось

Б) негідне і погане ставало чіткішим та ще гіршим

В) відображення зникало

Г) дзеркало знищувало зло

  1.          Як змінився Кай після потрапляння скалочки в серце?

А) Герда перестала бути для нього красивою

Б) Не слухав бабусю

В) Передражнював сусідів

Г) Став добрішим та чуйнішим

  1.          Де гралися хлопчик Кай і дівчинка Герда, що жили по-сусідству в манса́рдах суміжних будинків?

А) ходили в гості по даху одне до одного

Б) на лісовій галявині

В) біля великого озера

Г) на маленькій лавочці між трояндами

Встановіть відповідність

  1.          Встановіть відповідність між героями та тим, що вони говорили Герді про Кая:

Герої

 Інформація про Кая

Правильна відповідь

  1.               Троянди

 Були під землею та Кая серед мертвих не бачили

1. А

  1.               Голуби

Можливо Кай був зі своєю принцесою та забув про Герду

2. В

  1.               Ворон

Бачили Кая, він сидів у санках зі Сніговою Королевою

3. Б

8. Оскар Вайлд

8.1.Біографія Оскар Вайлд. Опорний конспект

О́скар Вайлд

(1854—1900)

  1.              Талановитий ірландський письменник народився в місті Ду́блін і отримав традиційно довге для тих часів ім’я Оскар Фінгал О’Флаерті Уїлс Вайлд.
  2.              Батько Оскара – відомий ірландський хірург – заснував безкоштовну клініку для бідних.
  3.              Мати виховувала трьох дітей (двох синів і молодшу доньку), писала поезії, займалася перекладами, збирала ірландський фольклор.
  4.              Найбільшою дитячою втратою для Оскара стала смерть його меншої сестри Ізоли.
  5.              Оскар Вайлд здобув чудову освіту в найкращих навчальних закладах Англії і був нагороджений медаллю за успіхи в навчанні.

8.2. Тести «Хлопчик-Зірка»

Із запропонованих варіантів оберіть одну правильну відповідь

  1.               Що побачили Лісоруби в зимовому лісі?

А) Снігову бабу

Б) Крижану Королеву в гарному вбранні

В) Гірський водоспад, який завмер, бо його поцілувала Крижана Королева

Г) Великі намети снігу химерної форми

  1.               Що побачили лісоруби в згорнутому плащ із золотої тканини, дивовижно вишитий зірками, який знайшли за верболозом?

А) Насипи снігу

Б) Дитину, що спала

В) Золоті скарби

Г) Зірку, що впала з неба

  1.               Яким зростав Хлопчик-Зірка?

А) Добрий та чуйним

Б) Зверхнім та жорстоким

В) Боязливим та з поганою вдачею

  1.               Ким виявилась старчиха в лахмітті, яку Хлопчик-Зірка хотів прогнати?

А) Його матір

Б) Його сестра

В) Його бабуся

  1.               Яким став Хлопчик-Зірка після того, як посоромився рідної матері та відрікся від неї?

А) Обличчям схожий а жабу, а тіло вкрите лускою як в гадюки

Б) Потворою схожою на свиню

В) Подібний до чорта

  1.               Скільки років блукав Хлопчик-Зірка у пошуках своєї матері?

А) рік

Б) два

В) три

Г) чотири

  1.               Хто купив у вояків, що охороняли місто. Хлопчика-Зірку?

А) Лихий дідуган

Б) Воїн

В) Бабуся

  1.               Хто допоміг Хлопчику-Зірці знайти три монети для лихого дідугана чаклуна?

А) Лис

Б) Вовк

В) Зайченя

Г) Жаба

  1.               Ким виявилась мати Хлопчика-Зірки, котру він зрікся, прогнав, а потім шукав?

А) Королева

Б) Жебрачка

В) Шахрайка

  1.          Ким виявився прокажений. котрому Хлопчик-Зірка віддав усі знайдені монети?

А) Злим чаклуном

Б) Королем та батьком Хлопчика-Зірки

В) Мужнім воїном

  1.          Яким став Хлопчик-Зірка після того, як він побачив в очах щось нове, знайшов своїх батьків та став добрим, чуйним?

А) Вродливим

Б) Скаженим

В) Потворним

Встановіть відповідність

  1.          Встановіть відповідність між звірами та тими діями, які вчиняв з ними Хлопчик-Зірка

Звірі

Дії Хлопчика-Зірки

Правильна відповідь

  1.          Коноплянка

Виколов очеретом очі

1. В.

  1.          Білочка

Вбив матір

2. Б.

  1.          Кріт

Підрізав крила

3. А.

9. Рояльд Дал

9.1. Біографія Рояльд Дал. Опорний конспект.

(1916—1990)

  1.               Син норвезьких емігрантів, який став одним із найпопулярніших письменників Великої Британії та світу.
  2.               Навчаючись у різних школах, Роальд ріс високим і спортивним хлопчиком, він добре плавав, грав у футбол та займався іншими видами спорту, був капітаном однієї з шкільних команд.
  3.               Після закінчення коледжу став мандрувати.
  4.               У1939 році Дал вступив до Королівських Повітряних Сил і став військовим льотчиком-винищувачем.
  5.               Через поранення, внаслідок якого Роальд мало не втратив зір, у 1942 році його визнали непридатним для служби в армії. Дала відрядили з дипломатичною місією до Америки як військового спеціаліста.
  6.               У США Роальд Дал почав писати оповідання про війну. Однак, після того, як став батьком почав вигадувати для малюків різні історії, котрі пізніше було опубліковано.

9.2. Тести «Чарлі і шоколадна фабрика»

Із запропонованих варіантів оберіть одну правильну відповідь

  1.               Скільки членів родини нараховує сім’я Бакет?

А) 3

Б) 4

В) 6

Г) 7

  1.               .Як називалась велика шоколадна фабрика, що була розташована неподалік хатинки Чарлі?

А) «ШОНКА»

Б) «ЛОНКА»

В) «ВОНКА»

  1.               Який винахід містера Вонки найбільше вразив Чарлі?

А) чарівна шоколадка

Б) шоколадне морозиво, що кілька годин не тануло

В) жувальна гумка

  1.               Чому власник шоколадної фабрики зачинив її на довгі роки?

А) через відсутність бажання працювати

Б) через те, що фабрика не приносила прибутку

В) через шпигунів та заздрощі конкурентів

  1.               Де працював пан Бакет?

А) на шоколадній фабриці

Б) на фабриці зубної пасти

В) у хлібопекарні

  1.               Чому шоколадні цукерки та батончики містера Вонка стали дуже швидко розкуповувати?

А) Через п’ять золотих квитків на екскурсію до фабрики

Б) Через бажання з’їсти якомога більше шоколаду

В) Через відсутність іншої їжі

  1.               Хто танцював дізнавшись, що Чарлі таки отримав золотий квиток?

А) мама Чарлі

Б) тато Чарлі

В) дідунь Джо

Г) бабуся

  1.               З чого роблять шоколад на фабриці містера Вонка?

А) з кави

Б) з какао-бобів

В) з цукру

  1.               Які загадкові працівники були на шоколадній фабриці містера Вонка?

А) умпа-лумпи

Б) темні тіні

В) маленькі чоловічки

Г) химерні істоти

  1.          Що подарували Чарлі на день народження?

А) золотий квиток

Б) шоколадний батончик

В) багато різних цукерок

Із запропонованих варіантів обери кілька правильних відповідей

  1.          Коли Чарлі Міг відчути смак шоколаду?

А) один раз в рік

Б) на свій день народження

В) щораз, як було бажання

Г) в жодному разі не можна було їсти шоколад

  1.          Що купив Чарлі на знайдений 1 долар?

А) зефірмелад

Б) шоколадний батончик

В) цукерку

Г) нічого

Встановіть послідовність

  1.          Встановіть послідовність із зазначеного списку імен дітей, що отримали золотого квитка від першого й до четвертого.

Порядок

Ім’я дитини

Правильна послідовність

  1.  

Верука Солт

1.Авґустус Ґлуп

  1.  

Віолета Бореґард

2. Верука Солт

  1.  

Майк Тівн

3. Віолета Бореґард

  1.  

Авґустус Ґлуп

4. Майк Тівн

  1.  

Чарлі Бакет

5. Чарлі Бакет

10. Астрід Ліндгрен

10.1. Біографія Астрід Ліндгрен. Опорний конспект.

Астрід Ліндгрен

(1907 – 2002)

Народилася вона у Швеції в простій селянській сім’ї. Дитинство Астрід було радісним і пустотливим. Дівчинка росла з братом і двома сестрами.

Астрід багато читала і була хорошою ученицею. Вчитель завжди зачитував її твори перед класом.

Пройшли роки, Астрід стала матір’ю двох дітей. Якось семирічна донечка Астрід Ліндгрен захворіла. Мама, сидячи біля ліжка дівчинки, переповідала всі відомі їй казки та історії. Несподівано дівчинка попросила: «Розкажи мені про Пе́ппі Довгупанчоху». І Астрід стала вигадувати дивні історії про дівчинку з дивним ім’ям. Але написала вона книгу «Пеппі Довгапанчоха» лише через кілька років.

10.2. Тести «Пеппі Довга-панчоха»

Із запропонованих варіантів оберіть одну правильну відповідь

  1. Скільки років було Пеппі, коли вона жила сама-самісінька в будиночку?

А)5

Б) 6

В) 9

Г) 12

  1. Хто такий пан Нільсон?

А) порося, що подарував тато

Б) козиня, що подарував тато

В) мавпеня, що подарував тато

  1. Як звали хатню робітницю бабусі Пеппі, про яку вона розповідала на підвечірку в друзів?

А) Руса

Б) Малін

В) Бріта

  1. Як називалась вілла Пеппи?

А) Дупло

Б) Хованка

В) Корабель

  1.  Як називався острів, де королем племені став тато Пеппі Довгапанчоха?

А) Безлюдний

Б) Сінгапур

В) Химерія

  1. Як змагалася Пеппі зі своїм татом?

А) мірялися силою (вперлися ліктями в столик і зчепилися долонями)

Б) багато їли (хто перший зїсть, той і стане переможцем)

В) багато брехали (хто більше вигадає різних історій, той і переможе)

  1. Яку назву мала шхуна батька Пеппі Довгапанчоха?

А) «Хованка»

Б) «Нільсон»

В) «Стрибуха»

Із запропонованих варіантів оберіть кілька правильних відповідей

  1.               Як звали нових друзів Пеппи?

А) Аніка

Б) Гек

В) Томмі

Г) Кай

  1. Як Пеппі Довгапанчоха називала свого тата?

А) негритянський король

Б) король джунглів

В) повелитель світу

  1. На якому музичному інструменті грав дивну мелодію батько Пеппі Довгапанчоха?

А) скрипка

Б) гітара

В) барабан

  1. Що накоїла Пеппі Довгапанчоха на підвечірку в своїх друзів?

А) з’їла увесь торт

Б) чемно поводилась

В) скромно сиділа на канапі

Г) розсипала цукор

  1.  

Встановіть відповідність

  1.  
  2. Встановіть відповідність між країнами та історіями, які вигадала про них Пеппі

Країна

Історія

Правильна відповідь

  1. Єгипет

А) Всі брешуть з ранку до вечора

1. В

  1. Конго

Б) Всі мастять волосся жовтком

2. А

  1. Бразилія

В) Ходять задки

3) Б

 

IV. СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ

11.1. Біографія письменників. Опорний конспект.

Йоганн Вольфганг Гете

(1749—1832)

Німецький поет оспівував красу природи, радість кохання, щирість почуттів. За формою чимало віршів Йоганна Гете нагадують народні пісні.

Джозеф Редьярд Кіплінг

(1865—1936)

Народився у 1865 році в місті Бомбéй в Індії, яка була колонією Англії.

Дитинство Редьярда було щасливим. Будиночок Кіплінгів нагадував палац, а слуги-індійці дуже балували дітей. Першою мовою хлопчика була хіндустáні (мова індýсів), а англійською він розмовляв з акцентом.

Освіту Редьярд здобув в Англії.

12-річного хлопчика віддали до заснованої групою офіцерів школи.

У 16 років Редьярд повернувся до Індії, де почав працювати в газеті.

Багато подорожував, вивчав побут корінного населення Індії.

У 1907 році Д. Р. Кіплінгу було присуджено Нобелівську премію.

Ернест Се́тон-То́мпсон

(1860—1946)

Відомий канадський письменник, художник, природознавець.

Народився в Англії у сім’ї судновласника, в якій виховувалося десятеро синів.

Коли хлопчикові виповнилось 6 років, родина емігрувала до Канади.

Згодом сім’я переїхала до міста Торонто, де Ернест закінчив школу і коледж мистецтв. Юнак продовжив мистецьку освіту в Лондоні, Парижі, Нью-Йорку. Він багато подорожував, вивчав фольклор індіанців та ескімосів, але найбільшим його захопленням залишалося вивчення життя тварин.

11.2. Тести «Слухаємо голоси природи»

Із запропонованих варіантів оберіть одну правильну відповідь

  1.               Що означає слово «пейзаж»?

А) у перекладі з англійської мови означає «краєвид»

Б) у перекладі з латинської мови означає «вигляд»

В) у перекладі з французької мови означає «місцевість», «країна»

  1. Який твір Й. В. Гете є найбільш популярним?

А) «Бабак»

Б) «Нічна пісня мандрівника»

В) «Фауст»

Г) «Страждання молодого Вертера»

  1.               В якому році Д. Р. Кіплінг написав «Книгу джунглів»?

А)1905

Б)1805

В)1985

Г) 1895

  1.          В якій сім’ї виховувався Мауглі?

А) шакалів

Б) вовків

В) мавп

Г) людей

  1. Хто навчав Мауглі «Законам джунглів»?

А) Акела

Б) Балу

В) Багіра

  1. Як називається прозорий камінь (мінерал) ясно-зеленого або білого кольору, якому приписують магічні та цілющі властивості?

А) нефрит

Б) кварц

В) граніт

  1.  Хто такі Бандар-Логи?

А) злочинці джунглів

Б) мавпяче плем’я

В) зграя шакалів

  1. До кого звернулися Балу та Багіра за допомогою, після того як Бандар-Логи викрали Мауглі?

А) до шуліки Чіль

Б) до пітона Каа

В) до Шер-Хана

  1. Чому Ернест Се́тон-То́мпсон здобув славу письменника -анімаліста?

А) у своїх творах зображав тварин

Б) у своїх творах зображав природу

В) у своїх творах зображав водойми

  1. Що таке Куру́мпо?

А) Великий каньйон в горах Кордильєри

Б) Ватажок сірої зграї вовків

В) Велика скотарська округа на півночі Нью-Мексико

  1. Як називається невеликий розповідний твір, присвячений одній чи кільком подіям у житті героя/героїні?

А) Казка

Б) Байка

В) Легенда

Г) Оповідання

Встановіть відповідність

  1. Встановіть відповідність між героями та їх місцем в творі:

Герої

Місце в творі

Правильна відповідь

  1. Другорядні герої

А) Лише деколи з’являються в творі

1. Б

  1. Головний герой/героїня

Б) Своїми діями доповнюють сюжет

2. В

  1. Епізодичні герої

В) В центрі уваги та є учасником подій

3. А

  1. Встановіть відповідність між іменами та назвами звірів

Ім’я

Звір

Правильна відповідь

  1. Шер-Хан

А) шакал

1.В

  1. Багіра

Б) вовк

2. Г

  1. Табакі

В) тигр

3. А

  1. Акела

Г) чорна пантера

4. Б

  1. Балу

Д) ведмідь

5. Д

V. СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ

12.1. Біографія письменників. Опорний конспект

Льюїс Керролл

(1832-1898)

Відомий англійський письменник, який мав справжнє ім’я – Чарльз Лютвідж До́джсон та займався математикою.

Чарльз був сином сільського священника і мав сімох сестер і трьох братів.

Коли Чарльзу виповнилося 22 роки, його твори все частіше стали з’являтися у відомих англійських виданнях.

Згодом вже як професор математики він став автором солідних наукових праць та логічних задач.

Ернст Теодор Амадей Гофман

(1776—1822)

Німецький письменник, був чудовим музикантом, композитором, художником і юристом.

Народився 24 січня 1776 року в Ке́нігсберзі в заможній і поважній родині.

Після закінчення школи 17-річний Гофман мріяв присвятити себе музиці, однак був змушений за сімейною традицією вступити до університету, щоб стати юристом.

У студентські роки юнак багато читає, але найбільшим потрясінням для нього стали відвідини театру і музичні твори геніального композитора Во́льфганга Амаде́я Мо́царта

В Ернста Гофмана було важке життя: він втратив єдину доньку Цецилію, потерпав від бідності, вдень працював у суді, а вночі писав.

Елеонор Портер

(1868—1920)

Відома американська письменниця кінця ХХ століття.

В дитинстві вона займалася музикою, навчалася в консерваторії і мріяла стати співачкою.

Після одруження Елеонор

захопилася літературною творчістю. Вона стала авторкою багатьох оповідань і романі.

Найвідоміший роман «Поліанна» (опублікована у 1913 році).

12.2. Тести «Сила творчої уяви»

Із запропонованих варіантів оберіть одну правильну відповідь

  1.               У якому році Льюїс Керролл видав книгу «Аліса в країні див»?

А) 1685

Б) 1865

В) 1586

  1. Що здивувало Алісу тоді, коли вона побачила Кролика?

А) людська мова Кролика

Б) танці Кролика

В) нагрудна кишеня та годинник у Кролика

  1. Що таке дюйм?

А) міра маси, 1 дюйм = 5,24 кг

Б) міра відстані, 1 дюйм = 2,54 см

В) міра об’єму, 1 дюйм = 4,52 м3

  1.               Що подарував діткам Марі та Фріцу хрещений Дросельмаєр на Новий рік?

А) іграшковий замок з безліччю вікон, а всередині були іграшкові чоловіки та жінки

Б) гарний одяг для дітей

В) шоколадні цукерки

Г) багато іграшок для новорічної ялинки

  1.               Як звали чепурного чоловічка під ялинкою, який привернув увагу Марі?

А) Доломан

Б) Дід Мороз

В) Фріц

Г) Лускунчик

Із запропонованих варіантів оберіть кілька правильних відповідей

  1. Які химерні пригоди трапилися з Алісою із Країни Див?

А) опинилася під землею

Б) дівчинка розмовляла чудернацькою мовою

В) зустріла різних птахів та тварин, які розмовляють

Г) дівчинка напрочуд швидко бігала

  1. Скільки голів мав Мишачий король?

А)6

Б)1

В)7

Г)3

  1.               Що означає слово «оптимізм»?

А) у перекладі з латинської «найкращий»

Б) у перекладі з англійської «відчайдушний»

В) у перекладі з грецької «мирний»

  1.               Чому Поліанна раділа милицям?

А) вони нагадували їй ляльку

Б) тому що вони нікому не потрібні

В) через те, що іншого подарунку не було

  1.          Що трапилося з Поліанною як вона впала з дерева?

А) втратила свідомість

Б) зламала руку

В) зламала ноги

Г) відчула себе самотньою

Встановіть відповідність

  1.          Встановіть відповідність між іменами та героями роману Поліанна

Ім’я

Герой

Правильна відповідь

  1. Ненсі

А) Головна героїня, донька Дженні та племінниця міс Полі Гаррінгтон

1. Б

  1. Тімоті

Б) Служниця міс Полі Гаррінгтон

2. В

  1. Поліанна

В) Син старого Тома

3. А

  1.               Встановіть відповідність між жанрами літератури

Назва жанру

Визначення жанру літератури

Правильна відповідь

  1. Роман

А) розповідний твір проміжного характеру

1. Б)

  1. Оповідання

Б) розповідний твір в якому висвітлено велику кількість подій, які

охоплюють долі багатьох героїв/героїнь упродовж тривалого часу

2. В

  1. Повість

В) невеликий розповідний твір,  присвячений одній чи кільком подіям у житті героя чи героїні.

3. А

VI. У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД

13.1. Біографія Марка Твена. Опорний конспект

Марк Твен

(1835—1910)

Справжнє ім’я відомого американського письменника –  Се́мюель Ле́нгхорн Кле́менс.

Дитинство хлопчика минуло в маленькому містечку Ганнібал на півдні Америки.

У 12-річному віці Сем втратив батька, який помер, залишивши сім’ю у великій скруті.

Хлопчик змушений був піти учнем у друкарню.

Згодом Семюель стає лоцманом і починає водити корабель річкою Міссісiпі.

У 1861 році в пошуках срібла Сем із братом подався на Захід країни з надією стати мільйонером.

Скарбів юнак не знайшов, але саме тут, на Заході, він став письменником.

3 лютого 1863 року було надруковано перше його оповідання, підписане псевдонімом Марк Твен.

Туве Янссон

(1914—2001)

Всесвітньо відома фінська художниця і письменниця.

Народилася у Гельсінкі (столиці Фінляндії) в родині митців. Її батько був скульптором, а мама – відомою художницею.

З 14 років її ілюстрації друкувалися в популярних журналах.

У 24 роки вона написала і проілюструвала свою першу книгу про мумі-тролів – невеликих смішних істот, подібних на бегемотиків. Книга вийшла друком у 1945 році.

13.2. Тести «У вирі захопливих пригод»

Із запропонованих варіантів оберіть одну правильну відповідь

  1.               Чим здивував Том свою тітку Поллі?

А) тим, що багато фантазував

Б) тим, що завжди говорив правду

В) тим, що повністю пофарбував паркан

Г) тим, що постійно знаходив нових друзів

  1. Що сховав Том Соєр під куртку?

А) квітку, як загубила красива дівчинка

Б) шматок хліба

В) цукерки

Г) знайдені іграшки

  1.               Як називають людину в якої один із батьків індіанець, а інший – європеєць?

А) мулат

Б) самбо

В) метис

  1. Кого звинуватили у вбивстві через знайдений ніж?

А) Шерифа

Б) Мефа Поттера

В) Індіанця Джо

  1.          У якому вчинку Том зізнався, не будучи винним,  що б не постраждала Беккі?

А) порвав зошит однокласника

Б) порвав книжку вчителя

В) поставив оцінку в журнал

  1.               Завдяки якому вчинку Том прославився?

А) дав свідчення в суді, котрі викрили справжнього злочинця

Б) обманув суд присяжних

В) врятував дівчинку

  1. Що мумі-тролі робили взимку?

А) веселились

Б) смачно їли

В) спали

Г) багато читали книг

  1. Що утворилося в чорному капелюсі з яєчної шкаралупи в світі муму-тролів?

А) чарівні хмаринки

Б) чарівні курчата

В) чарівні яйця

Г) чарівні сніжинки

  1. Що сталося із Мумі-тролем, коли він натягнув чорного капелюха, щоб сховатися?

А) став великого зросту

Б) перемінився характером

В) перемінився на чудернацьке звірятко

Г) став схожим на людину

Оберіть кілька правильних відповідей

  1.          Зупу готувала Мама мумі-тролів. Що таке зупа?

А) рідка страва

Б) суп

В) юшка

Г) варена картопля

Д) смажене м’ясо

Встановіть відповідність

  1.          Встановіть відповідність між іменами та героями книги «Пригоди Тома Соєра»:

Ім’я

Герой

Правильна відповідь

  1.          Гекльберрі

А) красива блакитноока дівчинка

1. В

  1.          Беккі

Б) хлопчик, що є зведеним братом Тома

2. А

  1.          Сід

В) син п’янички, погано вихований хлопчисько

3.Б

  1. Встановіть відповідність між іменами мумі-тролів та їх характеристиками

Ім’я

Характеристика

Правильна відповідь

  1. Нюхмумрик

А) маленьке звірятко, подібне на щура

1. Г

  1. Хропся

Б) носить сукню, отриману в спадок від своєї тітоньки

2. В

  1. Гемуль

В) весела химерна істота

3) Г

  1. Хропусь

Г) живе в наметі та любить подорожувати

4) Д

  1. Чмих

Д) братик Хропсі

5) А

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1.               Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році 5 клас. Мовно-літературна освітня галузь. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2022/08/20/01/Dodatok.3-5.klas-ukr.mova.6-11.klasy-ukr.mova.20.08.2022.pdf
  2.               Методичні рекомендації зі складання тестових завдань / В.П. Сергієнко, Л.О. Кухар. – К., НПУ, 2011. – 41 с. URL: http://surl.li/krpqt
  3.               Міляновська Н. Зарубіжна література. Підручник для 5-го класу закладів загальної середньої освіти. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України. Видавництво Астон. URL: https://pidruchnyk.com.ua/1689-5_zarlit_milianovska.html
  4.               Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795)
  5.               Пасіхов Ю. Методичні рекомендації для розробників тестових завдань.  URL:  https://disted.edu.vn.ua/media/dlia_rosrobnukiv_testiv.pdf

1

 

docx
Додано
3 жовтня 2023
Переглядів
1542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку