Збірник інтерактивних завдань на платформі «На урок» до уроків зарубіжної літератури 5 клас НУШ за програмою Зарубіжна література. 5—6 класи» для закладів загальної середньої освіти
Збірник інтерактивних завдань на платформі «На урок» до уроків зарубіжної літератури 5 клас НУШ за програмою Зарубіжна література. 5—6 класи» для закладів загальної середньої освіти
ЗМІСТ
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
І. ВСТУП. РОЛЬ КНИЖКИ В ТРЕТЬОМУ ТИСЯЧОЛІТТІ
1. Читання в цифрову добу. «Зарубіжна література» – новий навчальний предмет
1.1. Опорний конспект
1.2. Тести
2.Фольклор
2.1. Опорний конспект
2.2.Тести
ІІ. СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК
3. Теорія літератури. Сюжет. Мандрівний сюжет
3.1. Опорний конспект
3.2. Тести
4. Казки про тварин. Чарівні казки. Побутові казки
4.1. Опорний конспект
4.2. Тести
5. Давньоіндійська збірка казок «Панчатантра».Фарбований шакал. Японська народна казка Іссумбосі, або «Хлопчик-Мізинчик». Китайська народна казка «Пензлик Маляна»
5.1. Тести
6. Збірка арабських казок «Тисяча і одна ніч» . Подорожі Синдбада-мореплавця
6.1. Тести
ІІІ. ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ
7. Ганс Крістіан Андерсен
7.1. Біографія Г. К. Андерсон. Опорний конспект
7.2. Тести «Снігова королева»
8. Оскар Вайлд
8.1.Біографія Оскар Вайлд. Опорний конспект
8.2. Тести «Хлопчик-Зірка»
9. Рояльд Дал
9.1. Біографія Рояльд Дал
9.2. Тести «Чарлі і шоколадна фабрика»
10. Астрід Ліндгрен
10.1. Біографія Астрід Ліндгрен. Опорний конспект.
10.2. Тести «Пеппі Довга-панчоха»
IV. СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ
11.1. Біографія письменників. Опорний конспект
11.2. Тести «Слухаємо голоси природи»
V. СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ
12.1. Біографія письменників. Опорний конспект
12.2. Тести «Сила творчої уяви»
VI. У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД
13.1. Біографія Марка Твена. Опорний конспект
13.2. Тести «У вирі захопливих пригод»
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Система організації освітнього процесі за останні роки зазнала суттєвих змін. Основна вимога суспільства – якісна освіта. Ключове призначення Нової української школи – це не лише давати учням знання, не просто створити середовище для їх засвоєння, а організувати такі умови, за яких здобувачі освіти навчатимуться застосовувати здобуті знання у повсякденному житті. Крім того навчання повинно бути цікавим, веселим та приємним, а школа – місцем, де дитина почуває себе комфортно.
Однак, моніторинг начальних досягнень та їх оцінювання є невід’ємною частиною освітнього процесу. Формувальне оцінювання спрямоване на створення ситуації успіху, а тому вдало підібрані дидактичні задання сприяють підвищенню мотивації та розвитку пізнавального інтересу учні. Тестові завдання різних типі дозоляють об’єктивно та швидко провести моніторинг рівня начальних досягнень учні класу та зробити відповідні висновки. Таким чином можна легко визначити динаміку якості навчання та здійснити діагностичний аналіз.
Мета представленої збірки дидактичних завдань: допомогти вчителям зарубіжної літератури організувати вивчення предмета системно у відповідності до вимог.
У роботі містяться опорні конспекти, біографічні довідки та тестові задання різних типів. Відповідний навчальний матеріал можна використовувати на таких етапах уроку: під час перевірки домашнього завдання, для актуалізації опорних знань учнів, під час узагальнення та систематизації знань, тощо.
Збірка інтерактивних завдань дозволяє, у повному обсязі, провести моніторинг та оцінювання рівня навчальних досягнень учнів.
І. ВСТУП. РОЛЬ КНИЖКИ В ТРЕТЬОМУ ТИСЯЧОЛІТТІ
1. Читання в цифрову добу. «Зарубіжна література» – новий навчальний предмет
1.1. Опорний конспект.
|
|
Малюнок 1. Переваги паперових та електронних книжок |
2. Фольклор
2.1. Опорний конспект. Фольклор
|
2.2.Тести. Фольклор
Запитання на вибір однієї правильної відповіді:
А) з англійської мови і означає народна мудрість, народне знання.
Б) з латинської і означає пізнання, зібрання нового.
В) з древньогрецької та означає народ, народна думка.
А) письмово
Б) усно
В) в електронному вигляді
А) пісня
Б) легенда
В) казка
Г) біографія
А) XVIII (вісімнадцяте століття)
Б) XIX (дев’ятнадцяте століття)
В) XVII (сімнадцяте століття)
Г) XX (двадцяте століття)
А) опис минулого
Б) реальні історії з життя
В) опис уявних подій
А) повсякденне життя; сукупність традицій і звичаїв певного
народу
Б) будинок, в якому живуть люди
В) повсякденні звички людини
Г) розпорядок дня
Із запропонованого переліку оберіть кілька правильних відповідей
А) особливі риси
Б) сюжет
В) віршований твір
Г) герої/героїні
Д) обов’язково має бути легенда
А) буденне життя народу
Б) мрії
В) уявлення про добро та зло
Г) багатовіковий досвід народу
Д) обов’язково історичні факти
Ж) опис світу природи
З) фантазія автора
Встановіть відповідність
Жанр |
Твір |
Правильна відповідь |
1.великі фольклорні твори |
А. легенда |
1.А |
2.малі фольклорні твори |
Б. скоромовка |
2.В |
3.дитячі фольклорні твори |
В. анекдот |
3. Б |
Література |
Змістовна характеристика |
Правильна відповідь |
1. Українська література |
А. Твори українських письменників та поетів. |
1.А |
2. Зарубіжна література |
Б. Твори авторів, що жили чи живуть за межами нашої країни і представляють культуру інших народів. |
2.Б |
3. Світова література |
В. Сукупність творів всіх народів світу |
3.В |
Із запропонованого переліку оберіть зайвий (неправильний) варіант.
А) передається від оповідача до слухача
Б) не має конкретного автора
В) може змінюватись під час виконання
Г) створюється усно, але може й записуватись
Д) поширюється виключно на електронних носіях
А) віршики
Б) скоромовки
В) балади
Г) страшилки
ІІ. СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК
3. Теорія літератури. Сюжет. Мандрівний сюжет
3.1. Опорний конспект
3.2. Тести «Теорія літератури. Сюжет. Мандрівний сюжет»
Запитання на вибір однієї правильної відповіді.
А) біографія автора
Б) подія або сукупність подій, які зображені у творі
В) сукупність характеристик героїв та героїнь твору
А) з французької «sujet» та означає зміст, тема
Б) з англійської «sujet» та означає головні герої
В) з латинської «sujet» та означає основна подія
А) фольклорний твір про життя звірів
Б) фольклорний твір про життя людей
В) фольклорний розповідний твір про вигадані події та пригоди
Г) фольклорний твір про уявний світ
А)давня міра відстані (1200 метрів)
Б) давня міра маси (1200 грамів)
В) давня міра об’єму (1200 літрів)
А) триразові
Б) дворазові
В) багаторазові
А) Так
Б) Ні
А) подібні або запозичені сюжети
Б) різні сюжети об’єднані одним автором
В) сюжет про мандрівки світом
Г) сюжети про мандри у просторі та часі
Із запропонованих варіантів оберіть кілька правильних відповідей
А) зачин
Б) основна частина
В) кінцівка
Г) епіграф
Д) віршований вступ
Із запропонованого переліку оберіть одну неправильну відповідь
А) казки про тварин
Б) загадкові казки
В) чарівні казки
Г) побутові казки
Встановіть відповідність
Частина казки |
Характеристика |
Правильна відповідь |
1. Зачин |
А. Опис подій, що швидко розвиваються |
1. В. |
2. Основна частина |
Б. Заключна частина |
2. А |
3. Кінцівка |
В. Вступна частина, в якій зазначено дійових осіб |
3. Б. |
Частина казки |
Наведений приклад опису |
Правильна відповідь |
1. Зачин |
А. «Щастя – тут, горе – там, солодких снів і вам, і нам» |
1.Б |
2. Кінцівка |
Б. «Були собі дід і баба...» |
2.А |
Країна |
Кінцівка казки |
Правильна відповідь |
1. Азербайджан |
А. Якби і ми з вами там були́, солодко попоїли б і всмак попили |
1.В. |
2. Німеччина |
Б. І я на тому весіллі був. А потім – сів на кобилицю й розповів вам небилицю |
2.В. |
3. Молдова |
В. З неба впало три яблука: одне – мені, друге – тому, хто казку розповідав, а третє – тому, хто слухав |
3. Б. |
4. Казки про тварин. Чарівні казки. Побутові казки
4.1. Опорний конспект
|
4.2. Тести «Казки про тварин. Чарівні казки. Побутові казки»
Запитання на вибір однієї правильної відповіді:
А) Звірі поводяться як люди
Б) Звірі перемагають людей
В) Звірі поводяться недоброзичливо
Г) Звірі є божественними істотами
А) Звірі дуже різноманітні
Б) Казки про тварин повчальні
В) Казки про тварин багатосюжетні
А) джин
Б) багатоголова змія
В) людожер
Г) крилатий дракон
А) Так
Б) Ні
Із запропонованих варіантів оберіть кілька правильних відповідей
А) казки про тварин
Б) чарівні казки
В) побутові казки
А) Справедливість
Б) Скупість
В) Пліткарство
Г)Працьовитість
Д) Щирість
А) сміливість
Б) відданість
В) цілеспрямованість
Г) нахабність
Д) жадібність
Встановіть відповідність
Тварина |
Риса характеру |
Правильна відповідь |
1.Віл |
А. хитрість |
1. Д |
2. Лисиця |
Б. боягузтво |
2. А |
3. Лев |
В. пихатість |
3. В |
4. Шакал |
Г. підступність |
4. Г. |
5. Заєць |
Д. працьовитість |
5. Б. |
Місцевість |
Тварина |
Правильна відповідь |
1. Австралія |
А. леопарди |
1. В |
2. Північ Євразії |
Б. білі ведмеді |
2.Б |
3. Африка |
В. кенгуру |
3. А |
Герої або предмети |
Назви |
Правильна відповідь |
1. Чарівна істота |
А. шапка-невидимка |
1. Б. |
2. Чарівний предмет |
Б. фея |
2. А. |
3. Чарівний злий дух |
В. Дев |
3. В. |
Тип казки |
Герої казок |
Правильна відповідь |
|
А) Вигадані істоти |
1. В |
|
Б) Люди |
2. А |
|
В) Звірі |
3. Б |
Назва героїв |
Характерні риси |
Правильні відповіді |
|
А. сильний |
1. Б |
|
Б. злий |
2. А |
|
В. добрий |
3. В |
5. Давньоіндійська збірка казок «Панчатантра».Фарбований шакал. Японська народна казка Іссумбосі, або «Хлопчик-Мізинчик». Китайська народна казка «Пензлик Маляна»
5.1.Тести
Запитання на вибір однієї правильної відповіді.
А) у п’ятому столітті нашої ери
Б) від першого століття до нашої ери до п’ятого століття нашої ери
В) у першому столітті нашої ери
Г) у першому столітті до нашої ери
Д) у п’ятому столітті до нашої ери
А) Манджуша
Б) Прабодхан
В) Вішнуша́рман
Г) Амараша́кті
Б) захотіли помститися за те, що шакал став синім
В) забажали продемонструвати свою силу
А) Так Б) ні
А) отримати пензлик, щоб малювати
Б) намалювати картину для імператора
В) стати багатим
Г) здобути славу гарного художника
А) індійський князь- раджа
Б) синій шакал
В) хлопчик-мізинчик
Із запропонованих варіантів оберіть кілька правильних відповідей
А) П’ять зв’язаних журналів
Б) П’ять кошиків житейської мудрості
В) П’ять в’язаних листів
Г) П’ять в’язанок книжок
А) Шила
Б) Четана
В) Чандарава
Г) Чирандживи
А) верховний бог у індійській міфології
Б) князівський титул в сучасній Індії
В) володар усіх звірів
А) вірші
Б) оповідання
В) народні казки
Г)байки
Д) легенди
Е) романи
А) чарівна паличка
Б) чарівний молоток
В) чарівна -ламка
Г) шапка-невидимка
Встановіть відповідність
Герої |
Характерні риси |
Правильні відповіді |
|
А) Сильний та жорстокий |
1. Б. |
|
Б) Кмітливий та працьовитий |
2. А. |
|
В) Талановитий та добрий |
3. Г. |
|
Г) Дбайливі та набожні |
4.В |
6. Збірка арабських казок «Тисяча і одна ніч» . Подорожі Синдбада-мореплавця
6.1. Тести
Запитання на вибір однієї правильної відповіді
А) Нескінченність
Б) Надзвичайно багато
В) Одна тисяча
А) стратив їх
Б) вигнав з палацу
В) заборонив розмовляти
А) Багдад (столиця Іраку)
Б) Дубай (місто в ОАЕ)
В) Тегеран (столиця Ірану)
Г) Барса (місто в Іраку)
А)ночви
Б) корабель
В) рятувальний човен
Г) велетенська рибина
А) Чоловік з конем, якого зустрів на острові Синдбад
Б) Цар-правитель, що допоміг Синдбаду
В) Конюх царя
А) візиром в дворі
Б) писарем в гавані
В) конюхом
А) подарував доброму правителю
Б) викинув їх у море
В) роздав усім людям
А) Тисячу
Б) Понад 400
В) Понад 200
Г) Тисяча одна казка
А) увесь товар потонув
Б) товар врятовано завдяки капітану
В) жадібний капітан продав увесь товар
Г) пірати пограбували Синдбада
Оберіть із запропонованого переліку кілька правильних відповідей
А) сміливість
Б) винахідливість
В) жадність
Г) наполегливість
Д) лінивість
А) вороже та наказав його покарати
Б) гостинно та з цікавістю
В) правитель заставив важко працювати
Г) звинуватили у крадіжці та шпигунстві
Д) дбайливо та призначили на відповідальну посаду
Встановіть відповідність
Ім’я героя/героїні |
Характеристика героя |
Правильна відповідь |
|
А. Жорстокий правитель |
1. В |
|
Б. Винахідливий мореплавець |
2. Б |
|
В. красномовна красуня-оповідачка |
3. В |
ІІІ. ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ
7. Ганс Крістіан Андерсен
7.1. Біографія Г. К. Андерсон. Опорний конспект
Ганс Крістіан Андерсен (1805—1875) |
|
7.2. Тести «Снігова королева»
Оберіть із запропонованих варіантів одну правильну відповідь
А) піднесли на небо і воно розбилось
Б) забрали у пекло
В) віддали дзеркало людям
Г) збільшили дзеркало
А) маленька крижинка
Б) скалочка чортового дзеркала
В) шипи від троянд
Г) розбите скло
А) багато розмовляли та читали
Б) грали сніжки
В) нагрівали мідні гроші коло печі й прикладали до замерзлих вікон
Г) малювали
А) Сатана
Б) Снігова королева
В) Сніговик
Г) Сніжинки
А) Дивився на місяць
Б) Розважав Снігову королеву
В) Мріяв про повернення додому
Г) Спав
А) Золоті монети
Б) Червоні черевички
В) Чарівний пензлик
Г) Троянди
А) Снігову королеву
Б) Великого злого чарівника
В) Дикого звіря
Г) Бабусю в капелюсі, що вміла чарувати
А) ложку
Б) ніж
В) крадені речі
Г) монети
Оберіть кілька правильних відповідей
А) все хороше та прекрасне зменшувалось
Б) негідне і погане ставало чіткішим та ще гіршим
В) відображення зникало
Г) дзеркало знищувало зло
А) Герда перестала бути для нього красивою
Б) Не слухав бабусю
В) Передражнював сусідів
Г) Став добрішим та чуйнішим
А) ходили в гості по даху одне до одного
Б) на лісовій галявині
В) біля великого озера
Г) на маленькій лавочці між трояндами
Встановіть відповідність
Герої |
Інформація про Кая |
Правильна відповідь |
|
Були під землею та Кая серед мертвих не бачили |
1. А |
|
Можливо Кай був зі своєю принцесою та забув про Герду |
2. В |
|
Бачили Кая, він сидів у санках зі Сніговою Королевою |
3. Б |
8. Оскар Вайлд
8.1.Біографія Оскар Вайлд. Опорний конспект
О́скар Вайлд (1854—1900) |
|
8.2. Тести «Хлопчик-Зірка»
Із запропонованих варіантів оберіть одну правильну відповідь
А) Снігову бабу
Б) Крижану Королеву в гарному вбранні
В) Гірський водоспад, який завмер, бо його поцілувала Крижана Королева
Г) Великі намети снігу химерної форми
А) Насипи снігу
Б) Дитину, що спала
В) Золоті скарби
Г) Зірку, що впала з неба
А) Добрий та чуйним
Б) Зверхнім та жорстоким
В) Боязливим та з поганою вдачею
А) Його матір
Б) Його сестра
В) Його бабуся
А) Обличчям схожий а жабу, а тіло вкрите лускою як в гадюки
Б) Потворою схожою на свиню
В) Подібний до чорта
А) рік
Б) два
В) три
Г) чотири
А) Лихий дідуган
Б) Воїн
В) Бабуся
А) Лис
Б) Вовк
В) Зайченя
Г) Жаба
А) Королева
Б) Жебрачка
В) Шахрайка
А) Злим чаклуном
Б) Королем та батьком Хлопчика-Зірки
В) Мужнім воїном
А) Вродливим
Б) Скаженим
В) Потворним
Встановіть відповідність
Звірі |
Дії Хлопчика-Зірки |
Правильна відповідь |
|
Виколов очеретом очі |
1. В. |
|
Вбив матір |
2. Б. |
|
Підрізав крила |
3. А. |
9. Рояльд Дал
9.1. Біографія Рояльд Дал. Опорний конспект.
(1916—1990) |
|
9.2. Тести «Чарлі і шоколадна фабрика»
Із запропонованих варіантів оберіть одну правильну відповідь
А) 3
Б) 4
В) 6
Г) 7
А) «ШОНКА»
Б) «ЛОНКА»
В) «ВОНКА»
А) чарівна шоколадка
Б) шоколадне морозиво, що кілька годин не тануло
В) жувальна гумка
А) через відсутність бажання працювати
Б) через те, що фабрика не приносила прибутку
В) через шпигунів та заздрощі конкурентів
А) на шоколадній фабриці
Б) на фабриці зубної пасти
В) у хлібопекарні
А) Через п’ять золотих квитків на екскурсію до фабрики
Б) Через бажання з’їсти якомога більше шоколаду
В) Через відсутність іншої їжі
А) мама Чарлі
Б) тато Чарлі
В) дідунь Джо
Г) бабуся
А) з кави
Б) з какао-бобів
В) з цукру
А) умпа-лумпи
Б) темні тіні
В) маленькі чоловічки
Г) химерні істоти
А) золотий квиток
Б) шоколадний батончик
В) багато різних цукерок
Із запропонованих варіантів обери кілька правильних відповідей
А) один раз в рік
Б) на свій день народження
В) щораз, як було бажання
Г) в жодному разі не можна було їсти шоколад
А) зефірмелад
Б) шоколадний батончик
В) цукерку
Г) нічого
Встановіть послідовність
Порядок |
Ім’я дитини |
Правильна послідовність |
|
Верука Солт |
1.Авґустус Ґлуп |
|
Віолета Бореґард |
2. Верука Солт |
|
Майк Тівн |
3. Віолета Бореґард |
|
Авґустус Ґлуп |
4. Майк Тівн |
|
Чарлі Бакет |
5. Чарлі Бакет |
10. Астрід Ліндгрен
10.1. Біографія Астрід Ліндгрен. Опорний конспект.
Астрід Ліндгрен (1907 – 2002) |
Народилася вона у Швеції в простій селянській сім’ї. Дитинство Астрід було радісним і пустотливим. Дівчинка росла з братом і двома сестрами. Астрід багато читала і була хорошою ученицею. Вчитель завжди зачитував її твори перед класом. Пройшли роки, Астрід стала матір’ю двох дітей. Якось семирічна донечка Астрід Ліндгрен захворіла. Мама, сидячи біля ліжка дівчинки, переповідала всі відомі їй казки та історії. Несподівано дівчинка попросила: «Розкажи мені про Пе́ппі Довгупанчоху». І Астрід стала вигадувати дивні історії про дівчинку з дивним ім’ям. Але написала вона книгу «Пеппі Довгапанчоха» лише через кілька років. |
10.2. Тести «Пеппі Довга-панчоха»
Із запропонованих варіантів оберіть одну правильну відповідь
А)5
Б) 6
В) 9
Г) 12
А) порося, що подарував тато
Б) козиня, що подарував тато
В) мавпеня, що подарував тато
А) Руса
Б) Малін
В) Бріта
А) Дупло
Б) Хованка
В) Корабель
А) Безлюдний
Б) Сінгапур
В) Химерія
А) мірялися силою (вперлися ліктями в столик і зчепилися долонями)
Б) багато їли (хто перший зїсть, той і стане переможцем)
В) багато брехали (хто більше вигадає різних історій, той і переможе)
А) «Хованка»
Б) «Нільсон»
В) «Стрибуха»
Із запропонованих варіантів оберіть кілька правильних відповідей
А) Аніка
Б) Гек
В) Томмі
Г) Кай
А) негритянський король
Б) король джунглів
В) повелитель світу
А) скрипка
Б) гітара
В) барабан
А) з’їла увесь торт
Б) чемно поводилась
В) скромно сиділа на канапі
Г) розсипала цукор
Встановіть відповідність
Країна |
Історія |
Правильна відповідь |
|
А) Всі брешуть з ранку до вечора |
1. В |
|
Б) Всі мастять волосся жовтком |
2. А |
|
В) Ходять задки |
3) Б |
IV. СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ
11.1. Біографія письменників. Опорний конспект.
Йоганн Вольфганг Гете (1749—1832) |
Німецький поет оспівував красу природи, радість кохання, щирість почуттів. За формою чимало віршів Йоганна Гете нагадують народні пісні. |
Джозеф Редьярд Кіплінг (1865—1936) |
Народився у 1865 році в місті Бомбéй в Індії, яка була колонією Англії. Дитинство Редьярда було щасливим. Будиночок Кіплінгів нагадував палац, а слуги-індійці дуже балували дітей. Першою мовою хлопчика була хіндустáні (мова індýсів), а англійською він розмовляв з акцентом. Освіту Редьярд здобув в Англії. 12-річного хлопчика віддали до заснованої групою офіцерів школи. У 16 років Редьярд повернувся до Індії, де почав працювати в газеті. Багато подорожував, вивчав побут корінного населення Індії. У 1907 році Д. Р. Кіплінгу було присуджено Нобелівську премію. |
Ернест Се́тон-То́мпсон (1860—1946) |
Відомий канадський письменник, художник, природознавець. Народився в Англії у сім’ї судновласника, в якій виховувалося десятеро синів. Коли хлопчикові виповнилось 6 років, родина емігрувала до Канади. Згодом сім’я переїхала до міста Торонто, де Ернест закінчив школу і коледж мистецтв. Юнак продовжив мистецьку освіту в Лондоні, Парижі, Нью-Йорку. Він багато подорожував, вивчав фольклор індіанців та ескімосів, але найбільшим його захопленням залишалося вивчення життя тварин. |
11.2. Тести «Слухаємо голоси природи»
Із запропонованих варіантів оберіть одну правильну відповідь
А) у перекладі з англійської мови означає «краєвид»
Б) у перекладі з латинської мови означає «вигляд»
В) у перекладі з французької мови означає «місцевість», «країна»
А) «Бабак»
Б) «Нічна пісня мандрівника»
В) «Фауст»
Г) «Страждання молодого Вертера»
А)1905
Б)1805
В)1985
Г) 1895
А) шакалів
Б) вовків
В) мавп
Г) людей
А) Акела
Б) Балу
В) Багіра
А) нефрит
Б) кварц
В) граніт
А) злочинці джунглів
Б) мавпяче плем’я
В) зграя шакалів
А) до шуліки Чіль
Б) до пітона Каа
В) до Шер-Хана
А) у своїх творах зображав тварин
Б) у своїх творах зображав природу
В) у своїх творах зображав водойми
А) Великий каньйон в горах Кордильєри
Б) Ватажок сірої зграї вовків
В) Велика скотарська округа на півночі Нью-Мексико
А) Казка
Б) Байка
В) Легенда
Г) Оповідання
Встановіть відповідність
Герої |
Місце в творі |
Правильна відповідь |
|
А) Лише деколи з’являються в творі |
1. Б |
|
Б) Своїми діями доповнюють сюжет |
2. В |
|
В) В центрі уваги та є учасником подій |
3. А |
Ім’я |
Звір |
Правильна відповідь |
|
А) шакал |
1.В |
|
Б) вовк |
2. Г |
|
В) тигр |
3. А |
|
Г) чорна пантера |
4. Б |
|
Д) ведмідь |
5. Д |
V. СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ
12.1. Біографія письменників. Опорний конспект
Льюїс Керролл (1832-1898) |
Відомий англійський письменник, який мав справжнє ім’я – Чарльз Лютвідж До́джсон та займався математикою. Чарльз був сином сільського священника і мав сімох сестер і трьох братів. Коли Чарльзу виповнилося 22 роки, його твори все частіше стали з’являтися у відомих англійських виданнях. Згодом вже як професор математики він став автором солідних наукових праць та логічних задач. |
Ернст Теодор Амадей Гофман (1776—1822) |
Німецький письменник, був чудовим музикантом, композитором, художником і юристом. Народився 24 січня 1776 року в Ке́нігсберзі в заможній і поважній родині. Після закінчення школи 17-річний Гофман мріяв присвятити себе музиці, однак був змушений за сімейною традицією вступити до університету, щоб стати юристом. У студентські роки юнак багато читає, але найбільшим потрясінням для нього стали відвідини театру і музичні твори геніального композитора Во́льфганга Амаде́я Мо́царта В Ернста Гофмана було важке життя: він втратив єдину доньку Цецилію, потерпав від бідності, вдень працював у суді, а вночі писав. |
Елеонор Портер (1868—1920) |
Відома американська письменниця кінця ХХ століття. В дитинстві вона займалася музикою, навчалася в консерваторії і мріяла стати співачкою. Після одруження Елеонор захопилася літературною творчістю. Вона стала авторкою багатьох оповідань і романі. Найвідоміший роман «Поліанна» (опублікована у 1913 році). |
12.2. Тести «Сила творчої уяви»
Із запропонованих варіантів оберіть одну правильну відповідь
А) 1685
Б) 1865
В) 1586
А) людська мова Кролика
Б) танці Кролика
В) нагрудна кишеня та годинник у Кролика
А) міра маси, 1 дюйм = 5,24 кг
Б) міра відстані, 1 дюйм = 2,54 см
В) міра об’єму, 1 дюйм = 4,52 м3
А) іграшковий замок з безліччю вікон, а всередині були іграшкові чоловіки та жінки
Б) гарний одяг для дітей
В) шоколадні цукерки
Г) багато іграшок для новорічної ялинки
А) Доломан
Б) Дід Мороз
В) Фріц
Г) Лускунчик
Із запропонованих варіантів оберіть кілька правильних відповідей
А) опинилася під землею
Б) дівчинка розмовляла чудернацькою мовою
В) зустріла різних птахів та тварин, які розмовляють
Г) дівчинка напрочуд швидко бігала
А)6
Б)1
В)7
Г)3
А) у перекладі з латинської «найкращий»
Б) у перекладі з англійської «відчайдушний»
В) у перекладі з грецької «мирний»
А) вони нагадували їй ляльку
Б) тому що вони нікому не потрібні
В) через те, що іншого подарунку не було
А) втратила свідомість
Б) зламала руку
В) зламала ноги
Г) відчула себе самотньою
Встановіть відповідність
Ім’я |
Герой |
Правильна відповідь |
|
А) Головна героїня, донька Дженні та племінниця міс Полі Гаррінгтон |
1. Б |
|
Б) Служниця міс Полі Гаррінгтон |
2. В |
|
В) Син старого Тома |
3. А |
Назва жанру |
Визначення жанру літератури |
Правильна відповідь |
|
А) розповідний твір проміжного характеру |
1. Б) |
|
Б) розповідний твір в якому висвітлено велику кількість подій, які охоплюють долі багатьох героїв/героїнь упродовж тривалого часу |
2. В |
|
В) невеликий розповідний твір, присвячений одній чи кільком подіям у житті героя чи героїні. |
3. А |
VI. У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД
13.1. Біографія Марка Твена. Опорний конспект
Марк Твен (1835—1910) |
Справжнє ім’я відомого американського письменника – Се́мюель Ле́нгхорн Кле́менс. Дитинство хлопчика минуло в маленькому містечку Ганнібал на півдні Америки. У 12-річному віці Сем втратив батька, який помер, залишивши сім’ю у великій скруті. Хлопчик змушений був піти учнем у друкарню. Згодом Семюель стає лоцманом і починає водити корабель річкою Міссісiпі. У 1861 році в пошуках срібла Сем із братом подався на Захід країни з надією стати мільйонером. Скарбів юнак не знайшов, але саме тут, на Заході, він став письменником. 3 лютого 1863 року було надруковано перше його оповідання, підписане псевдонімом Марк Твен. |
Туве Янссон (1914—2001) |
Всесвітньо відома фінська художниця і письменниця. Народилася у Гельсінкі (столиці Фінляндії) в родині митців. Її батько був скульптором, а мама – відомою художницею. З 14 років її ілюстрації друкувалися в популярних журналах. У 24 роки вона написала і проілюструвала свою першу книгу про мумі-тролів – невеликих смішних істот, подібних на бегемотиків. Книга вийшла друком у 1945 році. |
13.2. Тести «У вирі захопливих пригод»
Із запропонованих варіантів оберіть одну правильну відповідь
А) тим, що багато фантазував
Б) тим, що завжди говорив правду
В) тим, що повністю пофарбував паркан
Г) тим, що постійно знаходив нових друзів
А) квітку, як загубила красива дівчинка
Б) шматок хліба
В) цукерки
Г) знайдені іграшки
А) мулат
Б) самбо
В) метис
А) Шерифа
Б) Мефа Поттера
В) Індіанця Джо
А) порвав зошит однокласника
Б) порвав книжку вчителя
В) поставив оцінку в журнал
А) дав свідчення в суді, котрі викрили справжнього злочинця
Б) обманув суд присяжних
В) врятував дівчинку
А) веселились
Б) смачно їли
В) спали
Г) багато читали книг
А) чарівні хмаринки
Б) чарівні курчата
В) чарівні яйця
Г) чарівні сніжинки
А) став великого зросту
Б) перемінився характером
В) перемінився на чудернацьке звірятко
Г) став схожим на людину
Оберіть кілька правильних відповідей
А) рідка страва
Б) суп
В) юшка
Г) варена картопля
Д) смажене м’ясо
Встановіть відповідність
Ім’я |
Герой |
Правильна відповідь |
|
А) красива блакитноока дівчинка |
1. В |
|
Б) хлопчик, що є зведеним братом Тома |
2. А |
|
В) син п’янички, погано вихований хлопчисько |
3.Б |
Ім’я |
Характеристика |
Правильна відповідь |
|
А) маленьке звірятко, подібне на щура |
1. Г |
|
Б) носить сукню, отриману в спадок від своєї тітоньки |
2. В |
|
В) весела химерна істота |
3) Г |
|
Г) живе в наметі та любить подорожувати |
4) Д |
|
Д) братик Хропсі |
5) А |
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1