Можарівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Словечанської сільської ради
Житомирської області
ЗБІРНИК ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
МАТЕМАТИКА 5 КЛАС
Можари
2020р
Шляхи до знань (збірник тестових завдань математика 5 клас). Тестування. / Г.Є.Можарівська – вчитель математики, спеціаліст І категорії Можарівської ЗОШ І-ІІІ ст. Словечанської сільської ради, Житомирської області 2020. - 21с.
Затверджено методичною радою школи.
Протокол № 3 від 12.01. 2021р
Даний матеріал рекомендовано вчителям математики, для індивідуальної роботи з окремими учнями, для роботи в групах, як додатковий дидактичний матеріал при вивченні чи закріпленні відповідної теми, при написанні самостійних робіт.
Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів--------------------------------- 14
Картка обліку оцінювання навчальних досягнень учнів з теми.--------------------------- 19
Передмова
В молодших класах при вивченні математики основна увага приділяється виробленню практичних вмінь і навичок учнів. З переходом учнів до 5 класу їм доводиться привчатись до заучування правил, визначень, законів, властивостей, до роботи з теоретичним матеріалом підручника. Діти часто забувають вчити теорію, іноді заучують матеріал, не розуміючи його, не знають його застосування, не вміють логічно відповісти на запитання вчителя.
З метою залучення учнів до вивчення теоретичного матеріалу, вироблення вміння працювати з підручником, розуміти запитання і вміти відповідати на них, застосовувати теорію до практики здійснюю контроль теоретичних знань учнів на уроці, що передує контрольній роботі.
Дана робота призначена для перевірки навчальних досягнень учнів. Тестові завдання, подані в роботі, укладено відповідно до чинної програми з математики та відповідних підручників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України.
Завдання в роботі розбиті за темами, та представлені у вигляді тестування.
Виконання кожного завдання пропонується оцінювати в один бал, які заносяться в картку обліку оцінювання навчальних досягнень учнів. Сума балів, набраних учнем, є загальною оцінкою за роботу.
Учитель завжди може внести зміни в текст будь-якої роботи, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, стан їхньої підготовленості до написання тієї чи іншої контрольної роботи.
1. Які числа ми використовуємо для лічби предметів ... а) прості;
б) звичайні;
в) натуральні;
г) цілі;
2. Скільки в математичному алфавіті існує цифр?
а) безліч;
б) 10;
в) 100;
г) 2;
3. Що означає слово „четвірка ”?
а) число;
б) цифру;
в) і число, і цифру;
г) слово;
4. Для читання багатоцифрових чисел їх умовно розбивають на ... а) класи;
б) розряди;
в) склади;
г) частини;
5. В якому порядку ідуть класи числа справа наліво?
а) мільйони, мільярди, тисячі, одиниці;
б) одиниці, тисячі, мільйони, мільярди;
в) мільярди, мільйони, тисячі, одиниці;
г) тисячі, мільйони, мільярди, одиниці; 6. Розряди класу одиниць називають
а) одиниці, десятки, сотні;
б) одиниці, сотні, тисячі;
в) десятки, сотні, тисячі;
г) одиниці, тисячі, мільйони, мільярди;
7. Якщо сполучити дві точки лінією під лінійку, то одержимо ... а) промінь;
б) пряму;
в) відрізок;
г) площину;
8. Якщо продовжити відрізок нескінченно далеко за один із його кінців, то одержимо ... а) пряму;
б) промінь;
в) більший відрізок;
г) ламану;
9. Якщо продовжити відрізок нескінченно далеко за обидва кінці, то одержимо ... а) пряму;
б) промінь;
в) площину;
г) ламану;
10. Якщо кілька відрізків сполучити так, що кінець першого є початком другого, кінець другого є початком третього і т. д., то одержимо фігуру, яка називається ... а) площина;
б) ламана;
в) пряма;
г) трикутник;
11. Запис АВ=7см означає ...
а) довжина прямої АВ дорівнює 7см;
б) довжина ламаної АВ дорівнює 7см;
в) довжина променя АВ дорівнює 7см;
г) довжина відрізка АВ дорівнює 7см;
12. Промінь з нанесеними на нього штрихами, яким відповідають послідовні натуральні числа, називається ... а) півпрямою;
б) координатним променем;
в) координатною прямою;
г) шкалою;
13. Якщо точка віддалена від початку координатного променя на 4 одиничні відрізки, то це записують так: а) ОВ= 4см;
б) В=4;
в) В(4);
г) ОВ=4;
14. Якщо два натуральних числа мають різну кількість цифр, то більшим є те число ...
а) у якого більше цифр;
б) у якого менше цифр;
в) у якого більша перша цифра;
г) у якого більша остання цифра;
15. З двох чисел на координатному промені більшим є те, яке розміщене ...
а) лівіше іншого;
б) ближче до початку променя;
в) ближче до кінця променя;
г) правіше іншого;
1. При додаванні натуральних чисел ...
а) окремо додають їх одиниці, десятки, сотні і т. д.;
б) додають першу цифру до першої, другу до другої і т. д.;
в) починають додавання з найвищого розряду;
г) до одиниць додають десятки, до десятків – сотні і т. д; 2. Переставна властивість додавання читається так:
а) від перестановки множників сума не змінюється;
б) від перестановки доданків сума не змінюється;
в) від перестановки доданків добуток не змінюється;
г) від перестановки множників добуток не змінюється; 3. Сполучна властивість додавання записується?
а) a + b = b + a;
б) a – b = b – a;
в) (a + b) + c = a + (b + c);
г) (a + b) – c = (a – c) + b;
4. При додаванні числа, які додають, називаються ...
а) множниками;
б) зменшуване та від’ємник;
в) доданками;
г) ділене і дільник;
5. Відняти від одного числа друге – це означає ...
а) знайти таке третє число, яке в сумі з другим дає перше;
б) знайти таке третє число, яке в сумі з першим дає друге;
в) знайти таке третє число, яке при відніманні від другого дає перше;
г) додати ці числа;
6. Число, від якого віднімають, називається ...
а) різницею;
б) від’ємником;
в) діленим;
г) зменшуваним;
7. Фігура, яка складається з двох променів, які мають спільний початок, називається ... а) ламаною;
б) кутом;
в) трикутником;
г) відрізком;
8. Кут, градусна міра якого більша за 90°, але менша за 180°, називається ... а) гострим;
б) розгорнутим;
в) тупим;
г) прямим;
9. Градусна міра розгорнутого кута дорівнює ...
а) 90°;
б) 180°;
в) 360°;
г) 45°;
10. Прилад для вимірювання кутів називається ...
а) лінійка;
б) косинець;
в) циркуль;
г) транспортир;
11. Чотирикутник, у якого всі кути прямі, називається ...
а) квадратом;
б) прямокутником;
в) чотирикутником;
г) трикутником; 12. Квадрат – це ...
а) чотирикутник, у якого всі сторони рівні;
б) прямокутник, у якого всі сторони рівні;
в) чотирикутник, у якого всі кути прямі;
г) чотирикутник, у якого протилежні сторони рівні; 13. Сума всіх кутів трикутника дорівнює ...
а) 90°;
б) 180°;
в) 360°;
г) 45°;
14. Трикутник, у якого дві сторони рівні, називається ...
а) різностороннім;
б) рівностороннім;
в) рівнобедреним;
г) прямокутним;
15. Тупокутним називається такий трикутник, у якого ...
а) всі кути тупі;
б) два кути тупі;
в) один кут тупий;
г) один кут тупий і один кут прямий;
16. Запис, що складається з чисел, букв, знаків дій, дужок, називається... а) прикладом;
б) виразом;
в) рівнянням;
г) задачею;
17. Вираз, що складається з чисел, букв, знаків дій, дужок, називається...
а) числовим;
б) буквеним;
в) мішаним;
г) складеним;
18. Рівність, яка містить невідоме число, позначене буквою, називається ... а) виразом;
б) прикладом;
в) рівнянням;
г) буквеним виразом;
19. Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається... а) коренем рівняння;
б) гілкою рівняння;
в) стовбуром рівняння;
г) значенням рівняння;
20. Щоб знайти невідомий доданок, треба ...
а) від зменшуваного відняти різницю;
б) добуток поділити на відомий множник;
в) до різниці додати від’ємник;
г) від суми відняти відомий доданок;
1. Що означає запис a · b …
а) знайти добуток b множників кожен з яких дорівнює a;
б) знайти суму b доданків, кожен з яких дорівнює a;
в) знайти суму a доданків, кожен з яких дорівнює b;
г) знайти добуток a множників, кожен з яких дорівнює b; 2. Числа, які множаться, називаються ...
а) доданками;
б) добутком;
в) множниками;
г) діленим і дільником;
3. Квадратом числа називають ...
а) добуток двох однакових множників;
б) суму двох однакових доданків;
в) добуток трьох однакових множників;
г) число, записане в квадратику; 4. Кубом числа називають ...
а) суму трьох однакових доданків;
б) добуток двох однакових множників;
в) добуток трьох однакових множників;
г) число, записане в кубику;
5. Переставний закон множення читається так:
а) від перестановки множників сума не змінюється;
б) від перестановки доданків сума не змінюється;
в) від перестановки доданків добуток не змінюється;
г) від перестановки множників добуток не змінюється.
6. Сполучний закон множення записується...
а) (a + b)c = ac + bc;
б) (ab)c = a(bc);
в) (a + b) + c = a + (b + c);
г) ab = ba;
7. Щоб помножити суму на число, треба кожний доданок помножити на це число і знайдені добутки додати. Так формулюється ...
а) переставний закон множення;
б) сполучний закон множення;
в) розподільний закон множення;
г) розподільний закон додавання;
8. Поділити число a на число b –це означає знайти таке число с, що ... а) c · b = a;
б) c · a = b;
в) a + b = c;
г) a : b = c;
9. Число, на яке ділять, називається ...
а) діленим;
б) зменшуваним;
в) часткою;
г) дільником;
10. Результат ділення називають ...
а) сумою;
б) часткою;
в) різницею;
г) добутком;
11. Яка із рівностей неправильна?
а) a : a = 1;
б) a : 1 = a;
в) 0 : a = 0;
г) a : 0 = a;
12. Якщо 28 : 3 = 9 (ост. 1), то число 9 називається ...
а) остача;
б) ділене;
в) дільник;
г) неповна частка;
1. Яким приладом вимірюють площу?
а) одиничним відрізком;
б) одиничним квадратом;
в) лінійкою;
г) метрівкою;
2. Виміряти площу фігури – це означає дізнатися ...
а) скільки одиничних квадратів уміщається в ній;
б) скільки метрів вона займає;
в) скільки палеток уміщається в ній;
г) яка її довжина;
3. Щоб знайти площу прямокутника, треба ...
а) додати всі його сторони;
б) помножити всі його сторони;
в) довжину помножити на ширину;
г) додати довжину і ширину;
4 Площу прямокутника обчислюють за формулою…
а) S = ab;
б) S = 4a;
в) S = 2(a + b);
г) S = a2 ;
5.Площу квадрата обчислюють за формулою…
а) S = ab;
б) S = 4a;
в) S = 2(a + b);
г) S = a2 ;
6. Який із предметів має форму прямокутного паралелепіпеда? а) м’яч;
б) сірникова коробка;
в) відро;
г) глечик;
7. Куб – це прямокутний паралелепіпед, у якого ...
а) довжина і ширина рівні;
б) всі ребра рівні;
в) всі сторони рівні;
г) довжина і висота однакові;
8. Яким приладом вимірюють об’єм?
а) одиничним квадратом;
б) одиничним відрізком;
в) одиничним кубом;
г) літровою банкою;
9. Об’єм прямокутного паралелепіпеда обчислюють за формулою…
а) сумі всіх його ребер;
б) сумі трьох його вимірів;
в) добутку довжини і ширини;
г) добутку довжини, ширини і висоти;
10. Об’єм прямокутного паралелепіпеда обчислюють за формулою… а) S = abc;
б) V = abc;
в) V = a + b + c;
г) V = a3;
11. Об’єм куба обчислюють за формулою…
а) S = abc;
б) V = abc;
в) V = a + b + c;
г) V = a3;
12. 1 літр – це ...
а) 1 м2 ;
б) 1 дм3;
в) 1 м3;
г) 1 дм2 ;
1. Звичайний дріб записують за допомогою ...
а) коми і кількох цифр;
б) риски дробу і двох натуральних чисел;
в) двох чисел;
г) двокрапки і двох чисел;
2. Число, записане над рискою дробу, називається ...
а) знаменником дробу;
б) чисельником дробу;
в) займенником дробу;
г) числівником дробу;
3. Число, записане під рискою дробу, називається ...
а) знаменником дробу;
б) займенником дробу;
в) чисельником дробу;
г) числівником дробу;
4. На скільки рівних частин поділено щось ціле показує ...
а) чисельник дробу;
б) знаменник дробу;
в) риска дробу;
г) звичайний дріб;
5. Риска дробу означає дію ...
а) ділення;
б) множення;
в) додавання;
г) віднімання;
6. Звичайний дріб, у якого чисельник менший від знаменника, називається ...
а) неправильним;
б) невірним;
в) правильним;
г) простим;
7. Звичайний дріб, у якого чисельник більший від знаменника або дорівнює йому, називається ... а) правильним;
б) неправильним;
в) мішаним;
г) дробовим числом;
8. Дріб, у якого чисельник дорівнює знаменнику, ...
а) рівний одиниці;
б) більший від одиниці;
в) менший від одиниці;
г) дорівнює двом;
9. Із двох дробів з однаковими знаменниками більшим є той, у якого ...
а) чисельник менший;
б) чисельник більший;
в) чисельник дорівнює одиниці;
г) чисельник є двоцифровим числом; 10. Кожний правильний дріб ...
а) рівний одиниці;
б) більший від одиниці;
в) менший від одиниці;
г) дорівнює двом;
11. Щоб додати два дроби з однаковими знаменниками, треба знаменник залишити той самий, а чисельники ... а) помножити;
б) додати;
в) відняти;
г) порівняти;
12. Щоб знайти дріб від числа, треба це число ...
а) поділити на знаменник;
б) помножити на чисельник;
в) поділити на знаменник і помножити на чисельник;
г) поділити на чисельник і помножити на знаменник;
1. У кожному десятковому дробі є ...
а) чисельник, знаменник і риска дробу;
б) ціла частина, дробова частина і риска дробу;
в) ціла частина, дробова частина і кома;
г) ціла частина і звичайний дріб;
2. Перший праворуч від коми розряд десяткового дробу називається розрядом ... а) одиниць;
б) десятків;
в) десятих;
г) сотих;
3. В десятковому дробі 259, 147 розряд сотих записаний цифрою ... а) 5;
б) 7;
в) 2;
г) 4;
4. Вибери правильний запис десяткового дробу сім цілих сім тисячних: а) 7,007;
б) 7, 07;
в) 7, 700;
г) 7, 7000;
5. Значення десяткового дробу не зміниться, якщо відкинути ...
а) нулі, записані в кінці дробової частини;
б) нулі, записані після коми;
в) кому;
г) кілька цифр в кінці десяткового дробу;
6. Із двох десяткових дробів більший той, у якого ...
а) ціла частина більша;
б) дробова частина більша;
в) ціла частина менша;
г) ціла частина така, як і дробова;
7. При письмовому додаванні десяткових дробів їх підписують один під одним так, щоб ...
а) розряди справа були один під одним;
б) кома була під комою;
в) розряди зліва були один під одним;
г) будь-як;
8. Коли різниця двох десяткових дробів дорівнює натуральному числу? а) коли вони рівні;
б) коли їх дробові частини рівні;
в) коли їх цілі частини рівні;
г) ніколи;
1. При множенні десяткових дробів в результаті відокремлюють комою справа стільки цифр, скільки їх є ...
а) в тому множнику, в якому після коми більше цифр;
б) в тому множнику, в якому після коми менше цифр;
в) після коми в обох множниках разом;
г) разом в цілих частинах;
2. Щоб помножити десятковий дріб на 100, треба в цьому дробі перенести кому ...
а) вліво на 2 цифри;
б) вправо на 2 цифри;
в) вліво на 1 цифру;
г) вправо на 3 цифри;
3. Щоб помножити десятковий дріб на 0,1, треба в цьому дробі перенести кому ...
а) вліво на одну цифру;
б) вправо на одну цифру;
в) вліво на дві цифри;
г) вправо на дві цифри;
4. При множенні десяткових дробів справджується ...
а) тільки переставний закон множення;
б) тільки сполучний закон множення;
в) тільки розподільний закон множення;
г) і переставний, і сполучний, і розподільний закони множення;
5. Щоб поділити десятковий дріб на 10, треба в цьому дробі перенести кому ...
а) вправо на одну цифру;
б) вліво на одну цифру;
в) вправо на дві цифри;
г) вліво на три цифри;
6. При діленні десяткового дробу на натуральне число кому в частку ставлять тоді, коли ... а) закінчиться ділення;
б) закінчиться ділення цілої частини;
в) закінчиться ділення десятих частин;
г) коли в частці одержимо нуль;
7. При діленні числа на десятковий дріб треба переносити кому ... а) в діленому;
б) в дільнику;
в) і в діленому, і в дільнику;
г) не переносити ніде;
8. При діленні числа на десятковий дріб треба переносити кому ... а) вліво;
б) вправо;
в) куди хочеш;
г) вгору;
9. При діленні числа на десятковий дріб треба переносити кому на стільки цифр, скільки їх є .... а) після коми в дільнику;
б) після коми в діленому;
в) в цілій частині діленого;
г) в цілій частині дільника;
10. При округленні десяткових дробів останню цифру залишають, не змінюючи, якщо перша з відкинутих цифр ...
а) 5, 6, 7, 8, 9;
б) 0, 1, 2, 3, 4;
в) 1, 2, 3, 4, 5;
г) 8 або 9;
11. Щоб знайти десятковий дріб від числа, досить це число ...
а) поділити на заданий дріб;
б) помножити на заданий дріб;
в) помножити на цілу частину цього дробу;
г) додати до заданого дробу;
12. Щоб знайти число за даним значенням його дробу, треба це значення ...
а) поділити на заданий дріб;
б) помножити на заданий дріб;
в) помножити на цілу частину цього дробу;
г) відняти від заданого дробу;
1. Масштаб показує ...
а) в скільки разів відстань на малюнку, карті, плані менша за відстань на місцевості;
б) в скільки разів відстань на малюнку, карті, плані більша за відстань на місцевості;
в) куди треба рухатись на місцевості;
г) де на карті північ;
2. Масштаб 1 : 2500000 означає, що відстані 1 см на карті відповідає на місцевості ... а) 250 м;
б) 2500 м;
в) 25 км;
г) 2,5 км;
3. Якщо суму кількох чисел поділити на їх кількість, то одержимо ... а) масштаб;
б) відсоток;
в) середнє арифметичне;
г) дріб від числа; 4. Відсоток – це ...
а) одна сота частина;
б) одна десята частина;
в) все число;
г) половина числа; 5. 17% - це ...
а) 17;
б) 1,7;
в) 0,17;
г) 1700;
6. Яке із тверджень невірне?
а) 50% - це половина числа;
б) 25% - це чверть числа;
в) 20% - це п’ята частина числа;
г) 75% - це все число;
7. Щоб знайти відсоток від числа, треба це число ...
а) поділити на 100 і результат помножити на кількість відсотків;
б) поділити на кількість відсотків і результат помножити на 100;
в) помножити на 100 і результат помножити на кількість відсотків;
г) помножити на цей відсоток;
8. Щоб знайти число за його відсотком, треба те число, яке припадає на цей відсоток ...
а) поділити на цей відсоток;
б) поділити на дріб, утворений з відсотка;
в) поділити на 100;
г) помножити на дріб, утворений з відсотка;
Картка
«______________________________________________»
Прізвище_____________________________
Ім’я__________________________________
Дата проведення «_____»______________20__р.
Результати оцінювання:
Відповіді: (+ правильна відповідь)
Запитання |
А |
Б |
В |
Г |
Бали |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
Оцінка:_______ балів
№ пит. |
Тема 1 |
Тема 2 |
Тема 3 |
Тема 4 |
Тема 5 |
Тема 6 |
Тема 7 |
Тема 8 |
1 |
в |
а |
б |
б |
б |
в |
в |
а |
2 |
б |
б |
в |
а |
б |
в |
б |
в |
3 |
б |
в |
а |
в |
а |
г |
а |
в |
4 |
а |
в |
в |
а |
б |
а |
г |
а |
5 |
б |
а |
г |
г |
а |
а |
б |
в |
6 |
а |
г |
б |
б |
в |
а |
б |
г |
7 |
в |
б |
в |
б |
б |
б |
в |
а |
8 |
б |
в |
а |
в |
а |
б |
б |
б |
9 |
а |
б |
г |
г |
б |
|
а |
|
10 |
б |
г |
б |
б |
в |
|
б |
|
11 |
г |
б |
г |
г |
б |
|
б |
|
12 |
б |
б |
г |
б |
в |
|
а |
|
13 |
в |
б |
|
|
|
|
|
|
14 |
а |
в |
|
|
|
|
|
|
15 |
г |
в |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
б |
|
|
|
|
|
|
17 |
|
б |
|
|
|
|
|
|
18 |
|
в |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
а |
|
|
|
|
|
|
20 |
|
г |
|
|
|
|
|
|
1. Бевз Г. П., Бевз В. Г.
Уроки математики в 5 класах. Посібник для вчителя. – К.: Педагогічна преса, 2006.
2.Мерзляк А. Г.
Математика. 5 кл. : Збірник задач і контрольних робіт. – Х. : Гімназія, 2013.
3.Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С.
Математика. 5 клас. Книга для вчителя. – Х.: Гімназія, 2005.
4. Тарасенкова Н. А.
Математика: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Видавничий дім «Освіта»,2018.
5. Тарасенкова Н. А.
Зошит для контролю навчальних досягнень з математики. 5 клас.: Навч.-метод. посібник. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2018.
6. Старова О. О., Маркова І. С.
Математика. 5 клас (за підручником О. С. Істер) – Х. : Видавнича група «Основа», 2013. (Серія «Мій конспект»).