Мотивація передбачає: морально-психологічну стимуляцію навчальної діяльності, так званий «внутрішній двигун»; прагнення досягати успіху в різних видах діяльності; пошук відповідей на запитання: «Чому?», «Навіщо?», «Заради чого?»
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Мотивація для вчителя відіграє досить важливу роль, оскільки дає змогу скеровувати мотиви і, відповідно, увагу та зусилля учнів в потрібному напрямку для досягнення заплано-ваного навчального результату. Для досягнення необхідного результату на уроках трудового навчання можна використовувати методи, що створюють проблемні ситуації, викликають у дітей подив, здивування, збуджують інтерес до теми уроку.
Номер слайду 6
Це може бути і цікава розповідь учителя, і бесіда, і демонстрація наочності, і нескладна інтерактивна технологія («велике коло», «мікро-фон», «мозковий штурм», «асоціатив-ний кущ», «незакінчене речення», «кольорова стрічка»).
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Використовувати різноманітні форми й методи організації роботи, що враховують суб’єктивний досвід учнів щодо теми, яка розглядається. Створювати атмосферу зацікавленості кожного учня як у власній роботі, так і в роботі всього класного колективу. Стимулювати учнів до використання різноманітних способів виконання завдань на уроці без побоювання помилитися, одержати неправильну відповідь.
Номер слайду 9
Заохочувати прагнення учнів до самостійної роботи, аналізувати під час уроку різні способи виконання завдань, запропоновані дітьми, відзначати та підтримувати всі прояви діяльності, що сприяють досягненню учнями мети. Створювати педагогічну ситуацію спілкування, що дозволяє кожному учневі, незалежно від ступеня його готовності до уроку, виявляти ініціативу, самостійність і винахідливість у способах роботи. Обговорювати з учнями наприкінці уроку не лише те, «що ми дізналися» (що опанували), але й те, що сподобалося (не сподобалося) та чому; що хотілося б виконати ще раз, а що зробити по-іншому.
Номер слайду 10
Під час опитування на уроці (виставлення оцінок) аналізувати не лише правильність (неправильність) відповіді, але і її самостійність, оригінальність, бажання учня шукати та знаходити різноманітні способи виконання завдань. Оголошуючи домашнє завдання, слід повідомляти не лише його зміст та обсяг, але й давати докладні рекомендації щодо раціональної організації навчальної роботи, яка забезпечить виконання домашнього завдання.