«Розглянуто» «Погоджено»
КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
«ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ. 5-6 класи (інтегрований курс)»
52 годин – 1.5 години на тиждень
на 2022 - 2023 навчальний рік
для учнів 5 класу
Колодрубівської ЗОШ I-III ступенів
вчитель – Полинько Я.І.
Програма: Модельна навчальна програма автори: автори: Шиян О., Волощенко О., Гриньова М., Дяків В., Козак О., Овчарук О., Седоченко А., Сорока І., Страшко С. «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
|
Підручник: Здоров’я, безпека та добробут: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти / О. Шиян, О. Волощенко, В. Дяків, О. Козак, А. Седоченко — Київ: Світич, 2022. |
№ п/п |
Дата |
Зміст уроку |
Предметні компетентності |
Ключові компетентності |
Наскрізні змістові лінії |
Примітка |
Модуль 1. Добробут |
||||||
1 |
|
Добробут. Особистий і суспільний добробут. |
Пояснює особистий і суспільний добробут; добробут є підґрунтям успішного майбутнього розуміє поняття добробут Визначає свої потреби, бажання
|
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність |
|
2 |
|
Складники особистого добробуту: прагнення задоволення життям, турбота про фізичне, психічне та соціальне здоров’я та прийняття стійкого способу життя. |
Визначає та пояснює складники особистого добробуту Пояснює фізичне, психічне та соціальне здоров’я
|
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна
|
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність |
|
3 |
|
Добробут у школі. |
Пояснює поняття добробуту розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя
|
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність
|
|
Модуль 2. Добробут і уміння вчитися |
||||||
4 |
|
Уміння вчитися. |
Аналізує складники добробуту: уміння вчитися |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність
|
|
5 |
|
Зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу. |
Визначає фізичні, психічні (у тому числі емоційні) і соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність
|
|
6 |
|
Менеджмент навчання (планування і організація). |
Аналізує як створити й підтримувати інтерес до навчання; пояснює поняття менеджмент навчання
|
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
7 |
|
Зміна форм діяльності. Втома і відпочинок. |
Пояснює поняття активний і пасивний відпочинок. Аналізує ознаки перевтоми. |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя
|
Здоров'я і безпека
|
|
8 |
|
Власний освітній простір. |
Організовує власний освітній простір. Аналізує чинники,які допомагають і заважають навчанню. |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність
|
|
9 |
|
Раціональний розподіл часу. |
Раціонально розподіляє час. Розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність
|
|
10 |
|
Способи засвоєння навчальної інформації (активне слухання і читання з розумінням). |
Характеризує процесс активного слухання. Способи і прийоми активного слухання і читання з розумінням |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність
|
|
11 |
|
Використання цифрових пристроїв у навчанні. |
Передбачає вплив на власне здоров’я, безпеку, добробут та здоров’я неналежного використання цифрових пристроїв |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - підприємливість та фінансова грамотність |
Здоров'я і безпека Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
Модуль 3. Добробут і особиста безпека |
||||||
12 |
|
Цінність життя. |
Характеризує поняття життя і його неповторність як найвищу цінність |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
13 |
|
Безпека і небезпека. Безпека особистості. |
Пояснює поняття безпека і небезпека; види небезпечних ситуацій. |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
14 |
|
Безпечний простір (екологічний, фізичний, психологічний та інформаційний). |
Характеризує безпечне середовище, пояснює екологічний, фізичний, психологічний та інформаційний простір |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
15 |
|
Загрози для безпеки. Безпека життєдіяльності |
Розрізняє види загроз безпеці людини та способи їх своєчасного подолання; діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях; пояснює проблеми безпеки життєдіяльності людини |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
16 |
|
Безпека пішохода. |
Визначає види пішохідних переходів. Пояснює поняття безпека пішохода, дорожня розмітка. Моделює послідовність переходу багатосмугової дороги. Визначає засоби безпеки пішохода. Діє за алгоритмом відповідно щодо переходу дороги |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність |
|
17 |
|
Безпека пасажира. |
Визначає правила посадки і висадки пасажирів . Обґрунтовує правила поведінки пасажирів у автобусі, тролейбусі, трамваї. |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
18 |
|
Безпека користування громадським транспортом. Етика пасажира. |
Визначає правила посадки і висадки пасажирів . Обґрунтовує правила безпечної поведінки на зупинках. Пояснює небезпеки салону громадського транспорту, поїздки у переповненому транспорті, безпеку у метрополітені. |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
19 |
|
Поведінка пасажира при ДТП. |
Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. Моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття. Моделює послідовність дій поведінки пасажира при ДТП. |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність |
|
20 |
|
Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, проникнення в оселю зловмисників тощо. |
Пояснює небезпечніситуації , які можуть відбутися в побуті; правила безпечного використання побутової техніки, поводження з гострими предметами; небезпеку проникнення зловмисників в оселю; |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність |
|
21 |
|
Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. |
Характеризує причини виникнення, принципи запобігання та гасіння невеликих пожеж |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
22 |
|
Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. |
Пояснює особливості гасіння електроприладів, захист органів дихання під час пожежі. Моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі поганого самопочуття. |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність |
|
23 |
|
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. |
Розуміє особисту безпеку на вулиці. Пояснює небезпечні місця, місця великого скупчення людей. Визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність |
|
24 |
|
Екстремальні ситуації. |
Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна
|
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність |
|
25 |
|
Безпека відпочинку на природі. |
Визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я. Пояснює особливості небезпеки під час відпочинку на природі. Характеризує правила безпечної поведінки у лісі, на воді , тощо |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна
|
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність |
|
26 |
|
Алгоритми дій у небезпечних ситуаціях різного походження. |
Аналізує порядок дій у деяких надзвичайних ситуаціях. Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. Моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в поганого самопочуття.
|
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність |
|
27 |
|
Допомога в разі небезпеки. |
Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. Уміє реально оцінювати небезпеку |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність |
|
28 |
|
Домедична допомога. |
Характеризує різні способи зупинки капілярної, венозної і артеріальної кровотеч, виробити практичні навички надання першої допомоги при кровотечах, пораненні грудної клітки, у разі виявлення кровотечі ускладненої переломом, виділяти головне, істотне при наданні долікарської допомоги. Моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність |
|
29 |
|
ДР |
|
|
|
|
Модуль 4. Добробут і особисте здоров’я |
||||||
Розділ 4.1. Фізичне здоров’я і фізичний розвиток |
||||||
30 |
|
Здоров’я людини та його складники. Чинники впливу на стан здоров’я. |
Досліджує та обговорює чинники, котрі впливають на стан здоров’я і розвиток організму, називає складові здоров'я
|
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя
|
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека
|
|
31 |
|
Захворювання. Інфекційні та неінфекційні хвороби; їх поширення. |
Визначає інфекції інфекційні та неінфекційні хвороби. Обговорює профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань. |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя
|
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека |
|
32 |
|
Захист здоров’я (профілактика, вакцинація, карантин тощо).
|
Характеризує заходи профілактики хвороб, захворювання, які можна попередити вакцинацією, дії на період карантину |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність |
|
33 |
|
Допомога в разі погіршення стану здоров’я; домедична допомога. |
Характеризує домедичну допомогу при невідкладних станах різноманітних захворювань (втрата свідомості, при різкому погіршенні загального стану, при судомах та епілепсії), дії в екстрених ситуаціях
|
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
34 |
|
Зв’язок між способом життя та добробутом тепер і у майбутньому.
|
Пояснює зв’язок між способом життя та добробутом |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність |
|
35 |
|
Здоровий спосіб життя. |
Характеризує здоровий спосіб життя, фактори, які позитивно та негативно впливають на здоров'я, взаємозв’язок способу життя і здоров’я; |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя |
Здоров'я і безпека |
|
36 |
|
Особисте здоров’я; фізичне здоров’я і фізичний розвиток. |
Пояснює основні складові фізичного розвитку; формування, збереження і зміцнення здоров’я; характеризує взаємозв’язкок різних складових здоров’я |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя
|
Здоров'я і безпека
|
|
37 |
|
Особиста гігієна. Складові особистої гігієни підлітка. |
Розуміє складові особистої гігієни; гігієну тіла, ротової порожнини; засоби особистої гігієни |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека |
|
38 |
|
Особливості гігієни тіла відповідно до стану хвороби і епідеміологічної ситуації тощо. |
Пояснює необхідність догляду за своїм тілом, правила особистої гігієни; характеризує особливості гігієни тіла відповідно до стану хвороби і епідеміологічної ситуації
|
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
39 |
|
Харчування. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Особливість харчування у підлітковому віці. |
Пояснює правила здорового харчування; складові продукти харчування підлітків відповідно до їх віку; характеризує основні поживні речовини та джерела їх надходження, особливостями харчування в підлітковому віці; |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
40 |
|
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях. |
Пояснює правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів, заходи щодо попередження харчових отруєнь; надання першої допомоги при харчових отруєннях |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
41 |
|
Рухова активність та особисте здоров’я. Спорт та здоров’я. Відомі спортсмени України. |
Пояснює поняття рухової активності, характеризує види рухової активності, популярними видами рухової активності, про вплив рухової активності на фізичне, психологічне й соціальне благополуччя людини |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність |
|
Розділ 4.2. Емоційне здоров’я та етична поведінка |
||||||
42 |
|
Етична поведінка. Гуманність; чуйність; толерантне ставлення до інтересів та потреб інших осіб. Допомога іншим особам. |
Толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці й доброту. Вирізняє ознаки доброчинності виявляє чуйність до осіб, які потребують допомоги |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність
|
|
43 |
|
Психічне та емоційне здоров’я. Розвиток особистості, її психічних процесів. |
Обґрунтовує поняття «психічне здоров’я», «стресостійкість» та «емоційна грамотність»; ефективні способи подолання стресових ситуацій; характеризує збереження та розвиток психічного здоров'я |
- природознавча - вільне володіння державною мовою - інноваційна - екологічна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність |
|
44 |
|
Вплив поведінки на здоров’я і поведінки. Поняття самооцінки. |
називає переваги адекватної самооцінки, розпізнає види самооцінки, пояснює вплив самооцінки на поведінку і здоров’я людини; розуміє, як сприяти розвитку упевненої форми поведінки; |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність
|
|
45 |
|
Булінг і протидія його проявам. |
Розуміє поняття боулінгу, його види та ознаки; пошук шляхів виходу зі складної ситуації; |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
46 |
|
Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини. |
Характеризує правила спілкування, повагу до батьків, учителів, взаємодопомогу членів родини |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
47 |
|
Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. Безпека спілкування в Інтернеті. |
Розуміє правила спілкування та етикету; вміти спілкуватися і підтримувати товариські стосунки в класі, між хлопчиками і дівчатками; характеризує безпечне користування мережею Інтернет. |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
Модуль 5. Добробут і підприємливість |
||||||
48 |
|
Підприємливість. Створення цінності для інших осіб. Можливості та ідеї; ресурси; діяльність. |
Характеризує підприємливість, створення цінності для інших осіб, можливості та ідеї; ресурси; діяльність. |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя -- підприємливість та фінансова грамотність |
Здоров'я і безпека Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
49 |
|
Підприємливість і власний розвиток. Власна діяльність для успішного майбутнього; зв’язок між навчанням, інтересами та професійним майбутнім. |
формування інтересу до майбутньої професії, пояснює вплив підприємливості на власний розвиток; що впливає на успішне майбутнє, на вплив навчання, інтересів на успішне майбутнє |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
50 |
|
Планування власного майбутнього як вид особистої безпеки. |
Характеризує види особистої безпеки, та її вплив на планування власного майбутнього |
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
51 |
|
Фінансова грамотність: потреби і можливості; доходи і витрати; бюджет. |
Пояснює поняття « фінансова грамотність»; складові власного бюджету; доходи і витрати; бюджет навіщо планувати “доходи” та “витрати” сім’ї;
|
- вільне володіння державною мовою - інноваційна - інформаційно-комунікаційна - навчання впродовж життя - громадянська та соціальна - підприємливість та фінансова грамотність |
Здоров'я і безпека Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
52 |
|
ДР |
|
|
|
|