Здорова дитина- успішна дитина, стаття

Про матеріал

Стаття, де подано матеріали по здоров''язбережувальному середовищі для учнів початкових класів

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

«Здорова дитина-успішна дитина»,

 Тетяна Діхтіренко, вчитель Бориспільського НВК»Гімназія «Перспектива» - загальноосвітня школа І – ІІ ступенів

 ім. В. Мономаха

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти приходять у це життя «чистим аркушем». Вони не мають уявлень ані про себе, ані про людей, ані про навколишній світ. Батьки стають їхніми першими вчителями. Тими людьми, які відкривають завісу, розповідають «секрети» і знання про світ, накопичені людством протягом багатовікової історії.

І кожному з батьків хочеться, щоб життя його дитини вдалося, склалося

успішно й благополучно.

Тож з перших днів навчання малюка у школі  я бачу тісну співпрацю батьків зі школою. Щоразу, набираючий перший клас, проводжу свято «Тато,

мама, я - спортивна сім’я, що згодом стає традицією проводимо чотири  рази на рік. Також проводжу батьківські інтелектуально-рухливі турніри.

 Такий тандем сприяє утвержденню родинної педагогіки щодо розвитку здоров’язбережувальних компетенцій та свідомого підходу до здоров'я,  популяризації  здорового способу життя  серед дітей та батьків та розвиває навики фізичної культури й виховує свідоме ставлення до свого здоров’я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Великим виховним і оздоровчим впливом є ранкова гімнастика, яку

діти проводять вдома з батьками.  У школі проводжу гімнастику до занять

Вправи гімнастики сприяють регуляції нервової системи, підвищенню розумової працездатності учнів, активізації уваги. Гімнастика до занять позитвно впливає на весь організм, сприяє формуванню правильної постави, виховує звичку до систематичних занять фізичними вправами.

Разом з батьками розробили ряд організованих перерві відпочинок у ігровому куточку «Рух по станціях, зі змінним завданням»,  перерва у залі, розваги на свіжому повітрі. Проведення таких занять комплексно сприяє поліпшенню в учнів показників фізичного розвитку, зростанню даних рухової підготовленості, зменшенню пропусків навчальних днів через хворобу, своєчасному зняттю розумової втоми і поліпшенню успішності знань школярів.

Діти залучаються до педагогічно організованої рухової діяльності, де в невимушених умовах дістають потрібні дози фізичного навантаження, удосконалюють рухові вміння і навички. Добираю цікаві вправи і прості ігри, які надмірно не збуджують дітей.Діти добровільно беруть участь у цих іграх. Рухливі і гри і фізичні вправи на перервах не є регламентованими, діти мають відносно вільний вибір видів фізичних навантажень.

Щомісячно проводжу конкур-огляд «Танцюю під улюблену пісню».

Тільки в тісному тандемі «школа-сім’я» можна досягти бажаних висот

Як же допомогти дитині вирости успішною людиною?  Риторичне питання, яке постійно звучить на вустах кожного батька. Тільки здорова дитина - стає успішною дитиною.              

В. Сухомлинський стверджував: “Турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя, від життєдіяльності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра у власні сили… [ , ]”

Бути здоровим – означає йти в ногу з часом. Сяючі очі, доглянута шкіра, прекрасна усмішка, підтягнуті м’язи – ось портрет сучасної людини.

Немає сумніву, що основи здоров’я закладаються в ранньому дитинстві, а впродовж шкільних років дитина має зміцнити його, стати сильною, витривалою і загартованою.

Таким чином, серед важливих соціальних завдань, які стоять сьогодні перед освітою, школою є турбота про здоров’я: збереження, зміцнення і по можливості, покращення стану здоров’я школярів.

Програма «Інтелект України»  спрямована на всебічний розвиток особистості із збереженням та зміцнення здоров’я. Крім обов'язкових уроків фізичної культури, кілька разів впродовж кожного уроку учні беруть участь в музичних паузах з елементами фізичних вправ і танцювальних рухів, роблять вправи для очей, застосовують релаксуючі елементи, дихальні вправи, кожний урок розпочинається і закінчується на позитивній ноті – піснею та ін.

А тепер спробуємо з’ясувати, що  входить у поняття успішності?

Успішна дитина — це, насамперед, здорова дитина, яка вміє цінувати те, що подаровано їй природою.

Успішна дитина — це шанована дитина, прийнята й визнана в середовищі однолітків і дорослих. Вона йде по життю з відчуттям власної гідності, поважаючи свою особистість і шлях іншої людини.

Успішна дитина — це оптимістична й життєрадісна дитина. Вона знає, що її склянка, якщо не повна, то наполовину повна. І життєвий успіх (навіть удача!) залежить від її прагнень, завзятості й наполегливості, а не від обставин, щасливої або злої долі. Така дитина вміє ставити перед собою цілі й радуватися маленьким перемогам. Поразки ж стають стимулом для нових подолань.

Успішна дитина — це дружелюбна дитина. Вона вже знає ціну грошам. Знає, що вони вносять у життя багато можливостей і задоволення. Але вона вже впевнена в тому, що ніщо не може зрівнятися із простою людською дружбою.

Щирі відносини з людьми стають золотим життєвим капіталом для неї.

Успішна дитина — це смілива й цікава дитина. Вона відкрита для всього нового й невідомого. Вона не боїться виявитися смішною або «не такою». Завжди відкрито висловлює свою точку зору. Завжди шукає можливості, а не виправдання.

Успішна дитина — це творча дитина. Вона не тільки вміє малювати,

ліпити з пластиліну або грати на скрипці. Творчістю для неї є саме життя

у найрізноманітніших його проявах. Вона вміє інтуїтивно знаходити «свій

потік» у світі, мріяти та втілювати свої найсміливіші ідеї в життя.

Цікаві уроки з «Навчаємося разом» допомагають формувати успішну людину.

Успішна дитина — це, найголовніше, дитина, яку люблять. Люблять безумовно, щиро та щедро. Люблять батьки, близькі, друзі. Любить саме життя

Усім бажаю:

«Будьте здоровими,

Будьте щасливими,

Будьте успішними,

Будьте красивими».

І як говорив Великий Сократ: «У кожній людині є сонце. Тільки дайте йому світити!». Просто дайте світити своїй дитині, і в неї все вийде.

 

Література

  1. Борисенко А.Ф. Руховий режим учнів початкових класів : [навчально-методичний посібник] / [Борисенко А.Ф., Цвек С.Ф.]. – К. : Радянська школа, 1989.
  2. Ващенко О. Як створити школу сприяння здоров’ю / [Ващенко О.М.,Свириденко С.]. – К. : Шкільний світ, 2008. – 109 с.
  3. Дубогай О.Д. Інтеграція пізнавальної і рухова діяльності в системі навчання і виховання школярів / [Дубогай О.Д., Панчелов Б.П. та ін.]. – К.: Оріони, 2001. – 143 с.
  4.  Дубогай О. Навчання в  русі / О. Дубогай. – К. : Шкільний світ, 2005.– 109 с.
  5.  Дубогай О. Фізкультура як складова здоров’я та успішного навчання дитини / О. Дубогай. – К. : Шкільний світ, 2006. – 127с.
  6.  Кобилянський В. Спортивні та оздоровчі заходи в школі / В.Кобилянський // Фізичне виховання в школі. – 2001. – № 1.
  7. Савченко О. Реалізація оздоровчої функції школи / О. Савченко // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2002. – № 4. – С. 6–10.

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
2 січня 2018
Переглядів
892
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку