"Здрастуй, рідна школо!" перший урок НУШ

Про матеріал
розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення. Виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатися щось нове, товариськість.
Перегляд файлу

Тема. «Здрастуй, рідна школо!»

Мета: розширювати пізнавальну  діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення. Виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатися щось нове, товариськість.

1. Вступне слово вчителя.

- Доброго дня! Я рада зустрічі з вами!   Сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав вас на перший у вашому житті шкільний урок. Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – учень, школяр. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів. Подивіться, шановні батьки, які в нас гарні діти: чепурні, веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі! А батьки? Я впевнена: кращих батьків просто не існує. Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі. Мета нашої зустрічі - мандрівка у Країну Знань - дати можливість  кожному з вас відчути себе школярем, переконатися, що ви є розумничками і допоможете мені провести перший урок.   Я вітаю вас із цією визначною подією і хочу вручити символічні медалі - ключики від Країни Знань.

2. Привітання. Ранкова зустріч.

(Діти разом із учителем стають у коло посередині класу. Учитель промовляє рядочки вірша і показує відповідні рухи, діти повторюють. Можна повторити вірш і рухи ще один раз.)

Усміхнемось сонечку!

(підняли руки вгору, усміхнулись.)

Здрастуй, дороге!

(помахали руками.)

Усміхнемось квіточці!

(присіли, уявили квіточку на підлозі, посміхнулись їй.)

Хай вона росте!

(показали руками,як росте квіточка.)

Усміхнемось дощику!

(підняли руки вгору, посміхнулись.)

Лийся, мов з відра!

(руки вгору-вниз, вгору-вниз.)

Друзям усміхнемося!

(посміхнулись сусідові справа, зліва.)Зичимвсім добра!

(простягли руки в сторони, узялись за руки, підняли всі разом руки вгору.)

3.  Ігровий момент.

 Сьогодні всі вітають наших першокласників. А чи готові наші малюки стати  школярами? А хто знає, як треба скласти свій портфель?  Зараз перевіримо:

  •   Букви всі від А до Я живуть на сторінках…Букваря.
  •   Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти?...  

                                                                            Зошит!

  • Малювать в альбомі всім допоможуть… олівці!
  •  Ручки й олівці, щоб знали, ми складемо… у пеналі.
  •   В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде?...     школяр!

                                    Молодці! Завдання виконали.

4. Знайомство.

Практична робота

- Візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті, і будьте готовими назвати своє ім’я голосно і чітко.

- Вийдіть до мене, жовті квіточки (дівчатка), назвіть своє ім’я, прізвище і «вплетіть» квіточку у наш віночок.

За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку, заздалегідь оформлену у вигляді віночка.

- Тепер вийдіть сині квіточки…

- Ось до нас виходять сині дзвіночки…

5. Народження нової родини.

- Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Чим квіточки схожі?  Чим різняться?  І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі?  Чим відрізняємось?

- Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народився наш клас.

У нас немає ТИ.

У нас немає Я.

Ми - єдиний клас.

Ми - одна сім'я.

 А без чого не буває дня народження?

Звичайно, без іменинного торта. (Вчитель дістає торт). Кожен з вас має взяти свічечку і поставити  в торт. (Вчитель запалює свічки  і всі разом співають)

 З днем народження, наш клас!

З днем народження, наш клас!

З днем народження, вітаєм!

З днем народження, наш клас!

 1  вересня 2019р.  — день народження нашого 1-го класу. У школі з'явився новий клас — нова шкільна родина.
У кожної дитини є с щаслива  зірка.    Я    пропоную батькам взяти зірочки і записати побажання для своєї дитини. Вони  повинні обов'язково здійснитися!
(Батьки записують побажання на зворотному боці зірочки з іменем власної дитини і вішають на хмаринку).

6. Виконання цікавих завдань

А зараз любі діти нам треба допомогти сонечку звільнитися від хмаринок. Щоб це зробити треба виконати завдання на хмаринках.

Перша хмаринка  – «Загадки та казки».

1. Дає здоров’я – спорт,

    Вагу – солодкий торт.

    Мед – працьовиті бджоли.

    Знання глибокі -… (школа).

2. Щоб не спізнитись на урок,

    Нам голос подає …(дзвінок).

3. Цю найпершу в школі книжку

    Знає будь –який школяр.

    До усіх книжок доріжку

    Прокладає нам …(Буквар).

4. Ручки й олівці, щоб знали:

    Ми кладемо у … (пенали).

5. Що мовчить, а розуму вчить? (Книжка)

6. Довгі палички кругленькі –

    Сині, жовті, червоненькі.

    На папері походили,

    Кольори свої лишили…

      Звуться палички оці

    Кольорові …(олівці).

Вчителька: А ще ця хмаринка пропонує нам відгадати з якої казки ці слова, або який казковий герой співав цю пісеньку.

1. Я від баби втік, я від діда втік …   (Колобок).

2. А хто буде зерно молотити? (Колосок).

3. «Цок та в лобок,та в мішок» (Котик і Півник).

4. «А хто – хто в цій рукавичці живе?» (Рукавичка).

5. Що загубила на балу Попелюшка? (Туфельку).

6. Де живе Карлсон?  (На даху)

 Друга хмаринка  – «Завдання для батьків».

(Запрошуються 10 батьків).

Потрібно з’єднати і прочитати початок і кінець фрази.

  • Заходити до вчителя в школу…
  • Не відкривати зошити і щоденник…
  • Ніколи не робити за дітей…
  • Сварити своїх дітей…
  • Бути на батьківських зборах…
  • не менше двох разів в тиждень.
  • в поганому настрої.
  • домашнє завдання.
  • в крайньому випадку.
  • обов’язково.

Вчителька: Це були не просто красиві фрази. Це ваша батьківська обіцянка. Давайте ще раз її повторимо.  Вчителька читає фрази, а батьки після кожної кажуть: «Обіцяємо!» (вручення пам’ятки для батьків)

  Третя хмаринка – «Пообіцяй!»

Вчителька:

Законів і правил існує багато.

Все неможливо запам’ятати.

А ось ці правила прості

Мають виконувати всі.

Перше правило – учитись.

Обіцяєте?

Учні: обіцяємо!

Друге правило – трудитись.

Обіцяєте?

Бути чесним і правдивим – третє правило у нас.

Обіцяєте?

Бути другом незрадливим.

Ти за всіх, за тебе – клас.

Обіцяєте?

П’яте правило – читати,

Малювати і співати.

Гратися з товаришами

І дружити з малюками.

Обіцяєте?

Шосте правило, малята,

На уроках не жувати.

Не розмовляти і не спати.

І домашні всі завдання

На 12 готувати.

Обіцяєте?

Сьоме правило говорить:

Щоб навчались ви сумлінно

І поводились відмінно.

Щоб батьки могли радіти,

Що такі в них гарні діти.

Обіцяємо?

Вчителька: А тепер настала моя черга дати вам обіцянку.

  • Урочисто обіцяю:
  • Щоб ви могли багато знати,

Буду добре вас навчати.

  • Нікого не ображати,

Хлопчикам і дівчаткам –

Всім допомагати.

  • До всіх ставитись з любов’ю.

Дбати про ваше здоров’я.

 

Четверта хмаринка – «Добре сердечко»

У кожного з вас на парті є біле сердечко. Як ви думаєте, якого кольору серце доброї людини?  Розфарбуйте серце таким кольором.

(На дошці на аркуші паперу намальований контур серця значного розміру.  Кожна дитина виходить і прикріплює своє сердечко на контур. Коли всі діти прикріплять свої серця, утвориться одне велике серце.)

6. Робота над притчею.

Як же зробити так, щоб наші серця завжди залишались добрими?   Послухайте ось таку історію.

Одну мудру бабусю запитали: «Бабусю, ти прожила таке тяжке життя, а  душею така молода. Чи є в тебе якийсь секрет?». Бабуся відповіла: «Усе добре, що мені зробили, я записую на своєму серці, а все погане   – на воді. Якщо б я робила навпаки, серце моє було б зараз усе порубцьоване. А так воно – рай благотворний».

Отже, щоб наші серця і душі завжди залишались добрими,треба добро пам’ятати, а зло – забувати.

П’ята хмаринка - Гра «Так і не так».

Зараз я буду називати добрі і погані справи. Коли ви почуєте добру  справу – плескайте в долоні, погану – тупотіть ногами.

1.Допомагати мамі мити посуд.

2.Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

3.Не вмиватися.

4.Берегти рідну природу та охороняти її.

5.Шанувати працю інших людей.

6.Галасувати, коли хтось відпочиває.

7.Обманювати, хвалитись.

8.Насміхатись із чужого горя.

9. Добре вчитись, багато читати.

10. Не слухати батьків.

11. Бути вихованим, стриманим.

12. Допомагати друзям у біді.

13.Ділитися тим, що в тебе є.

14.Ображати інших.

15.Захищати слабкого.

16.Спати на уроках.

17.Красти чужі речі.

18.Любити своїх батьків.

МОЛОДЦІ! Ми виконали всі завдання. Ви вже школярі. Завершується наш перший урок. Хай буде щасливим цей день і всі наступні дні й роки вашого навчання. В добрий час, любі діти! А зараз усі встаньмо й візьмемося за руки, щоб утворився наш віночок. Віднині ми – одна сім’я, велика і дружна, нам вчитися разом 4 роки. Тому  треба жити у мирі та злагоді, заступатися одне за одного, дружити, щоб наше життя було змістовне, насичене добрими вчинками і цікавими подіями.

Пісня – танок «Танцюють всі»

Цей танок – для каченят,

Цей танок – для жабенят,

Цей танок - для кошенят, ведмежат і ластів’ят,

Цей танок – для мавпенят,

Цей таночок – для дівчаток і хлоп’яток,

І малята, і батьки – всі танцюють залюбки,

І бабусі, і дідусі – танцюють всі.

Приспів:   Сонечко танцює, і танцюю я,

                    І танцюють з нами небо і земля!

У таночку закружляй,

Добрих друзів привітай,

І нехай у всій красі танцюють всі!

Приспів той – же….

7. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності

* Про що ви дізнались сьогодні на уроці?

* Що вам запам’яталось?

* Що було цікаво?

* Що ви хотіли б розповісти своїм друзям?

8. Підсумок уроку

(діти задули свічечки на торті).  З новою шкільною родиною!!!!!!! Святкування!!!!!

docx
Додано
14 вересня 2019
Переглядів
1027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку