"ЗЕМЛЯ ТА ЇЇ ФАУНА"

Про матеріал
Матеріал можливо використовувати під час проведення тиждня біології. Для кращого розуміння впливу людина на природу. Що оточує нас навколо, про кого потрібно піклуватися і кому потрібно допомати.
Перегляд файлу

„ ЗЕМЛЯ ЇЇ УНІКАЛЬНА ФАУНА”

(розважальна конкурсна гра)

Вступне слово ведучого:

Людина на зорі своєї історії спорудила декілька незвичайних на ті часи споруд і назвала їх „Сім чудес світу”. Небагато і немало – „сім чудес світу!” ніби немає у Всесвіті нічого більш дивного і чудесного, ніж ці споруди.

Йшли роки. Одне за одним руйнувалися рукотворні чудеса, а навкруги… Навкруги була велика і безсловесна природа. Вона мовчала, не могла повідомити самовпевненій людині, що чудес, створених нею, не сім і не сімдесят сім, а в сотні, в тисячі разів більше. Природа ніби чекала, коли людина сама про все здогадається.

І людина, на щастя, це зрозуміла. Що таке, наприклад, єгипецькі піраміди в порівняні з храмами, які зводять африканські терміти? Висота піраміди Хеопса у 84 рази більша росту людини. А вертикальні розміри термітників у 600 з лишнім раз перевищують довжину тіла їх жителів. Тобто, ці споруди набагато „чудесніші” єдиного людського дива, яке збереглось до наших днів.

На Землі живе близько півтора мільйона видів тварин і пів мільйона видів рослин. І кожен вид по-своєму унікальний, дивовижний, неповторний.

Уявляєте – два мільйони чудес зразу! І не відомо, що злочиніше – спалити храм Артеміди в Ефесі, чи знищити той, або інший вид. Людське диво відбудувати можна. Знищене диво природи – відновити неможливо. І біологічний вид „людина розумна” повинен це пам’ятати і тільки тоді він виправдає свою видову назву.

Сьогодні ми зібралися на розважальну конкурсну гру „Унікальна фауна Землі”, щоб ще раз поговорити про „братів наших менших”, показати їх красу і незвичайність, відтворити в пам’яті їхні образи.

У грі беруть участь команди сьомих класів. Для оцінювання вибирається журі.

І. Конкурс: Представлення команд.

Кожна команда представляє свою назву і емблему (назва - тварина), дає коротку інформацію про цю тварину (1 хв.) - 5 бальне оцінювання.

2 конкурс: Розминка.

1.​ Зійшли сніги, шумить вода

Земля все квіти викида,

Буяє травка молода, все оживає.

Коли це буває?

(Навесні)

2. Двічі народжується, а раз помирає?

(Птах)

3. З рогами, а не бик,

доять, а не корова,

кору здирає,

а кошиків не плете.

(Коза)

4. Який птах носить прізвище відомого російського письменника?

(Гоголь)

5. Які птахи весною бормочуть:

«Куплю балахон, продам шубу» а восени:

«Продам балахон, куплю шубу»?

(Тетерів)

6. Якого маленького звіра не їсть тхір і чому?

(Землерійку, через різкий запах)

7. Який звір на зиму стає білим крім кінчика хвоста?

(Горностай)

8. Як п'є воду слон?

(Слон набирає воду - 10 л хоботом і виливає її в рот)

9. Чому не може втопитися дикобраз?

(Тому що чисельні голки, якими вкрите його тіло, наповнені повітрям)

10. Яке місто має назву птаха?

(Орел)

3 конкурс: Дай вірну відповідь.

Капітани команд тягнуть жеребки із запитаннями в галузі зоологічних наук. На обдумування - 1 хв. Враховується оригінальність і правильність відповіді.

Запитання:

1. Про лицемірну людину, що удавано співчуває тому, кому заподіяла лихо, говорять що в неї „крокодилячі сльози". А чи плаче крокодил насправді? Якщо „плаче", то чому?

(Плач крокодила - це видалення з організму зайвих солей, через те, що нирки його недосконалий орган).

2. Коли хочуть сказати про надзвичайну повільність руху когось, порівнюють його з черепахою. Але на землі є тварини, в порівнянні з якими черепаха - „спритний заєць". Назвіть цього унікального „тихохода" і місця на планеті, де можна його побачити. (Лінивець, живе в екваторних лісах Південної Америки).

4 конкурс: Зобрази тварину.

Капітани команд тягнуть жеребки з назвами тварин. Учасники повинні мімікою і жестами зобразити цю тварину так, щоб болільники змогли її вгадати.

На підготовку - 1 хв. Тварини: жаба, верблюд.

 

5 конкурс: Хто дальше піде?

Виходить два учасники. Кожен швидко називає птахів і йде вперед.

6 конкурс: Народні порівняння.

Не раз вам доводилось чути, як люди когось або щось порівнюють з тваринами. Зараз команди спробують закінчити початі порівняння. 1 бал за вірну відповідь отримує та команда, яка швидко закінчила порівняння.

1. Впертий, як ... (Осел)

2. Гарна, як ... (Свиня в дощ)

3. Гудуть, як ...(Бджоли у вулику).

4. Дав, як ... (Кіт наплакав)

5. Живуть, як ... (Кіт з собакою).

6. Личить, як ... (Корові сідло).

7. Написав, як ... (Курка лапою).

8. Не стало, як ... (Корова язиком злизала).

9. Розбирається, як ... (Баран на зорях).

10. Моститься, мов ... (Квочка на яйцях).

7 конкурс: Скоромовки про тварин.

Капітани команд тягнуть скоромовки про тварин. Після хвилинної підготовки учасники повинні проговорити ці скоромовки. Виграє та команда, яка не зробила помилок при відповіді.

Скоромовки:

1. Сів шпак на шпаківню, заспівав шпак півню: - Ти не вмієш так, як я, так, як ти, не вмію я!

2. Коваль кує коня, кінь коваля копитом, коваль коня кулаком.

8 конкурс. Конкурс капітанів.

Для капітанів команд вручається по листку чистого паперу, де вони записують представників ряду Хижі ссавці.

 

9 конкурс. Загадки-жарти.

1. Коли собака буває зайцем? Коли їде в автобусі без квитка.

2. Яка голка не тоне в морі? Риба-голка.

3. Від чого качка пливе? Від берега

4. На яке дерево сідає ворона під час зливи? На мокре

5. Який ключ літає? Журавлиний

6. Чи може страус назвати себе птахом? Ні, бо він не говорить

7. Яким гребінцем не можна розчесатися? Півнячим

8. Від чого у качки ноги червоні? Від колін

10 конкурс. Конкурс болільників.

Хто відгадає загадку, той може принести 1 бал команді, за яку вболіває. Загадки.

1. Летить дід, сів на цвіт, волосинки розгортає, солоденького шукає.

(Бджола)

2. Два серпи на голові, під шиєю мітла, женіть неробу скоріш, бо об'їсть квіти дотла.

(Коза)

3. Швець - не швець, кравець - не кравець, тримає в роті щитинку, а в руках - ножиці.

(Рак)

4. Дуже товсті ноги маю, Ледве їх переставляю, Сам високий я на зріст, Замість носа в мене хвіст.

(Слон)

5. Такої пряжі немає в продажі.

(Павутинка)

11 конкурс. Домашнє завдання.

Команди повинні були підготувати пісні про звірів і птахів. Оцінювання за 5-бальною системою.

Журі підводить підсумки.

Просимо вашої уваги. В усі часи не згасла народна пам'ять, дивовижний феномен якої зберіг і до наших часів найсокровенніше, наймиліше. В кожному повір'ї - душа людини. її минуле. Тож збережемо все те, що передали нам наші предки, і збережемо природу, яка нас годує, лікує, пестить.

На цьому наша зустріч закінчилася. Дякуємо командам і болільникам.

docx
Додав(-ла)
Стасюк Юлія
Пов’язані теми
Біологія, Сценарії
Додано
20 січня 2021
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку