Я ЛЮБЛЮ УКРАЇНУ!
«жива газета» для учнів 5–9 класів
Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, як трави, і води,
В годину щасливу і в радості мить,
Любіть у годину негоди…
В. Сосюра
Мета: створення умов для формування в учнів історичної та національної свідомості; ціннісного ставлення до держави, українського народу, активної громадянської позиції, розвиток вміння працювати у групі, зміцнення шкільної родини.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Учитель.Доброго дня усім присутнім в цій затишній залі! Кожна людина завжди із великою любов'ю і душевним щемом згадує місце, де народилася, де минуло її дитинство, ту маленьку Батьківщину, де живуть її рідні люди. І якщо скласти маленькі Батьківщини кожного із нас – перед очима з’явиться наша велика держава Україна.
(відео «Це моя Україна!»)
Учитель.Україна – це наша земля, рідний край, наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, і мудрими талановитими людьми. Це велика європейська держава.
Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, як трави, і води,
В годину щасливу і в радості мить,
Любіть у годину негоди…
Учитель: Як ви розумієте слова В. Сосюри? Що означає «любити Україну»?
(Висловлювання учнів, батьків,
складання асоціативного куща «Любов до України – це…»)
(відео-розмова «Так, я люблю Україну»)
Учитель. Сьогодні усі ми разом створимо протягом уроку газету, яка буде незвичайною – «живою». Ми самі станемо її видавцями. Тема нашої газети - «Від проголошення Незалежності - до нової України».
Слово головному редакторові.
Головний редактор.Видавати газету дуже цікава і відповідальна справа. Всі ви сьогодні будете журналістами. Кожний клас - це група журналістів, яка буде видавати окрему сторінку і в кінці уроку ми створимо цілу газету. Тож придумаймо разом назву нашої газети.
(Робота в малих групах «Мозковий штурм»)
Учитель. Отже, назва газети – «Я люблю Україну!»
Відкриває кожну газету її передова стаття. Теми, яким сьогодні ми присвятимо наші статті:
Отже, право відкрити першу сторінку нашої газети надається журналістам 9 класу!Перша сторінка «НЕЗАЛЕЖНІСТЬ. ЯКА ВОНА?»
Головний редактор. 2016 рік, рік відзначення Україною25-річчя своєї незалежності, Український інститут національної пам'яті назвав Роком Державності – на честь низки історичних подій, які привели до проголошення, а потім відновлення Україною незалежності у ХХ столітті. Давайте пригадаємо ці історичні події.
До вашої уваги ТОП-10 найважливіших історичних кроків до незалежності:
(презентація, де використано історичні дати)
2. 15 березня 1939 року – Сейм Карпатської України проголосив Карпатську Україну незалежною державою. Державною мовою Карпатської України проголошувалася українська. Державним Прапором затвердили національний синьо-жовтий прапор, а Державним Гімном оголосили національний Гімн «Ще не вмерла Україна».
1грудня 1991 р.
Учитель (звертається до інших класів): Діти, а як ви розумієте словосполучення НЕЗАЛЕЖНІСТЬ КРАЇНИ?
(Відповіді учнів, метод «Уявний мікрофон»)
Головний редактор.З проголошенням незалежності України змінилося і ставлення світової спільноти до нашої держави. Викликає повагу той народ, який уміє відстоювати свою свободу та якому властива національна самосвідомість. Тому ми повинні з гордістю та гідністю носити ім’я «українець»,пишатися тим, що зростаємо на цій славетній землі і прославляти нашу рідну Україну своїми словами та вчинками!
(відео-кліп Анатолій Матвійчук «Я люблю Україну свою»)
Учитель. Другу сторінку нашої газети«ОЙ, ЯКА ЧУДОВА УКРАЇНСЬКА МОВА!»презентують журналісти 5 класу.
1. Наша мова завдяки своєму лексичному багатству, словотворчими можливостями здобула світове визнання. Про це свідчить перемога у 1934 році на конкурсі в Парижі, де вона була визнана, поряд із французькою та перською як найкраща та найбагатша мова світу.
2. Наша мова – багатогранна, хвилююча, ласкава. Вона є невичерпним джерелом мудрості, краси, мужності та незламності духу. Історики виявили, що український фольклор (веснянки, гаївки, щедрівки) існував ще в дохристиянські часи.
(Промо-ролик «Мовомарафон-25», відео)
Головний редактор. Пам’ятаймо слова Панаса Мирного: «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова, ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, розум, досвід, почування».
Коли забув ти рідну мову –
Яка б та мова не була –
Ти втратив корінь і основу,
Ти обчухрав себе дотла!
Учитель. А зараз – фізкультхвилинка«Україна статистична».
Вам пропонується 10 тверджень. Кожен клас повинен визначити більше (підвестися з місця) чи менше (не підводитись) від наведеного факту є істинні статистичні відомості.Який клас буде найближчим до правильної відповіді, той і отримує бал за завдання.
1. Чисельність населення України станом на лютий 2016 року без урахування Криму становила 60,9 млн чоловік (чисельність населення менша і складає 42 млн 568 тис. 433 особи без урахування Криму).
2. Площа України становить 244,1 тис. кв. км (площа України більша і дорівнює 603,638 тис. кв. км).
3. До складу України входить 22 області (більше, до складу України входить 24 області).
4. У середньому за 70 років життя українець споживає 1 тис. кг хліба, 2 тис. літрів води, 3 тис. кг картоплі, 500 яєць, 1 тис. літрів молока, 2 тис. кг риби (людина за 70 років життя в середньому споживає більше їжі: 10 тис. хліба, 10 тис. літрів води, 1000 яєць, 5 тис. кг картоплі, 4 тис. кг риби).
5. Україна межує з 10 державами: Болгарією, Чехією, Білоруссю, Росією, Німеччиною, Молдовою, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією (менше – Україна межую із 7 країнами: Білоруссю, Росією, Молдовою, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією).
6. Найвища гора України – Говерла – має висоту 5675 м (висота Говерли менша і складає 2061 м).
7. Загальна довжина Дніпра становить 875 км (загальна довжина Дніпра більша і становить 2201 км).
8. Україну омивають 5 морів: Чорне, Каспійське, Біле, Азовське, Мармурове (менше – Україну омивають лише 2 моря: Чорне та Азовське).
9. У межах України налічується близько 100 тис. видів тварин (менше – у межах України налічується близько 45 тисяч видів).
10. Для видобування корисних копалин із надр землі в Україні будують фабрики, заводи. шахти (менше – для видобування корисних копалин із надр землі в Україні будують тільки шахти).
Вчитель. Переходимо до третьої сторінки«Героям – СЛАВА!», яку підготували журналісти 6 класу.
Головний редактор.Дедалі частіше в умовах сьогодення із вуст людей лунає фраза про те, що ми живемо у складні часи. Однак, східна мудрість говорить, що часи завжди однакові – люди різні. Ця сторінка нашої газети присвячена тим людям, якими ми гордимося, які вийшли відстоювати свої права, свободу та незалежність.
(Відео-кліп «Я тебе ненавиджу, війна» про земляків, учасників АТО)
Головний редактор.Залишилася остання сторінка нашої газети. За традицією на ній звичайно пропонуються кросворди, тести, анкети, цікаві факти. Нам, українцям, є чим пишатися.
З цією інформацією нас познайомлять журналісти 7 класу:
(презентація «Це наше і це твоє!»)
Учитель: Ось і перегорнули ми з вами останню сторінку нашої газети. Нехай це буде тільки початок нашої подорожі від проголошення Незалежності до нової України.
25 років нашій молодій незалежній державі Україні. Складний шлях пройшла вона за часи свого існування, але досягла світового визнання в багатьох напрямках суспільного життя.
Вона – повноправний суб’єкт європейського та світового співтовариства.Про неї знають на міжнародних виставках науки і техніки.
Україна має солідний науковий потенціал.Авторитет нашої Вітчизни зміцнюють спортсмени, артисти…
Тому така держава заслуговує любові свого народу.
Нехай любов до України надихатиме вас на добрі справи. Інакше бути не може, бо ж доля майбутньої держави - у ваших руках.
Вірю, що наш урок не пройде даремно для вас, а любов,
повагу до Батьківщини ви пронесете в своєму серці й передасте
наступним поколінням!
(пісня «Лише у нас на Україні»)