Тема: ЇЖТЕ НА ЗДОРОВ'Я! Культура харчування. Вітаміни. Їх значення для здоров’я.
Практична робота: Вибір корисних для здоров’я продуктів.
Мета: пояснити учням, для чого потрібно вживати їжу; навчити вибирати корисну для здоров'я їжу; розвивати мислення, мовлення; виховувати дисциплінованість і охайність; виховувати в учнів бажання дотримуватися правильного харчування; виховувати естетичні смаки.
Тип уроку: Засвоєння нових знань
Методи та прийоми: Словесні(бесіда, розповідь, пояснення) Практичні(робота з зошитом, робота з підручником) наочні( ілюстрації)
Інтерактивні методи: « Установи відповідність»,
Здоров’язберігаючи технології: фізкультхвилинка
Міжпредметна інтеграція: Я у світі , Фізична культура, Українська мова, читання
Обладнання: підручник, картки із завданням, аркуші паперу, сюжетні малюнки.
Література: Гнатюк, О.В. Основи здоров’я [ Текст] : підруч.для 2 кл. / О.В. Гнатюк. – К.: Генеза, 2012.–238с.:іл..
Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти [ Електронний ресурс] : законодавча база // Офіційний портал «Освіта.ua».– Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/17911. – Назва з екрану. ( Дата перегляду 24.10.2016)
Хід уроку
1.Привітання
Дзвоник всім нам дав наказ —
До роботи швидше, клас.
Попрацюєм всі старанно,
Щоб пройшов урок немарно
-Діти сьогодні до нас на урок завітав дуже знайомий вам герой мультфільму для того щоб здогадатись хто це, вам потрібно відгадати загадку.
- На даху товстун живе,
Він з пропелером літає
Та варення полюбляє...
Здогадався, хто це є? (Карлсон)
-Діти, а що Карлосон полюбляє їсти?(Варення)
-А чи корисно така їжа та ще в таких кількостях?(не можна захоплюватись такою їжею, бо користь від неї не багато)
— Щоб ви нормально зростали й розвивалися, організму потрібні різні продукти харчування. Продукти, які ви вживаєте, мають бути різноманітними.
— Для чого потрібно їсти?( Щоб бути здоровим, мати енергію для навчання і відпочинку)
— Які продукти харчування приносять найбільше користі нашому організму?(м’ясо, яйца, молочні продукти, каші)
— Ось що один хлопчик з'їв на обід: кашу із цукром, какао із солодкою булочкою, шматок торта, шоколадку. Чи корисний у хлопчика був обід? Чому? Які страви запропонуєте ви?(Ні, забагото солодкого!)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як харчування впливає на здоров'я.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с 31-34)
— Щоб бути здоровим, мати енергію для навчання і відпочинку, треба добре харчуватися. Дехто вважає, що це означає їсти все, що захочеться, і коли захочеться. Але насправді з цього нічого доброго не виходить.
— Згадайте казкових персонажів, які мають надмірну вагу. (Карлсон, Вінні-Пух) Як ви вважаєте, чому?( тому що вони вживають не корисну їжу, все солодке)
— Розгляньте малюнки на с. 31. Для чого треба їсти? (щоб бути здоровим, мати енергію для навчання і відпочинку) Що корисно?(овочі, фрукти,каші, рибу, соки, молочні продукти) Що при цьому слід пам'ятати?(що навіть корисна їжа може зашкодити здоров’ю якщо її споживати надміру)
— Чим шкідливе недоїдання?( затримується ріст, з’являється слабкість) Чим шкідливе переїдання?(призводить до перевантаження організму, поганого самопочуття, ожиріння)
— Що треба робити, щоб їжа добре перетравлювалася і засвоювалася?(ретельно пережовувати)
— Розгляньте малюнок на с. 32. Які з цих ласощів ви полюбляєте?
— Але не захоплюйтеся цими продуктами, бо від них користі небагато.
— Які страви полюбляють українці?(капусняк, вареники, борщ, голубці) Які страви інших народів ви знаєте? (щі, пельмені(рос.кухня), спагеті, піца(італійська кухня), хачапурі, шашлик(грузинська))
Словникова скарбничка
Вітаміни — речовини, життєво необхідні для організму людини.
Робота в групах
— Об'єднайтесь у дві команди. Напишіть на аркуші паперу якомога більше назв овочів і фруктів. По черзі зачитуйте одну назву з тих, що ви написали (повторюватися не можна). Виграє команда, яка закінчить останньою.
— Щоб отримувати достатньо вітамінів, з'їдайте не менше ніж п'ять свіжих овочів і фруктів щодня.
— Поясніть вислів.
їсти необхідно, щоб жити, а не жити, щоб їсти.
(ми живемо не для того щоб їсти, а їмо для того щоб жити)
— Відгадайте загадку.
• Сидить баба, одягнулась,
У сто сорочок загорнулась.
Ціле літо достигає.
До нас у борщик поспішає.
— Чи знаєте ви інші загадки про продукти харчування? (Він і чорний, він і білий,
І завжди він загорілий.
Як до столу ми йдемо,
То без нього не їмо.
(Хліб)
Рідке, а не вода, не сіють, не печуть, не варять,
а всі їдять і хвалять.
(Молоко))Придумайте самі або знайдіть у книжках. Загадайте однокласникам, батькам.
— Які продукти ви споживаєте? Як ви вважаєте, чи можна назвати ваше харчування різноманітним?
— Що може статися, якщо: недоїдати, переїдати?
Практична робота (с. 34)
На партах розкладено картки (або малюнки) із зображенням різноманітних продуктів харчування. Серед них треба обрати корисні для здоров'я.
— Проведіть змагання. Розподіліться на декілька команд. Оберіть суддів. Чия команда швидше і правильніше виконає завдання — та і перемогла.
2. Фізкультхвилинка
Плів павутинку павучок –
І заболів йому бочок.
Встанем разом на хвилинку
Й проведем фізкультхвилинку.
Руки вгору, руки вниз.
Вліво, вправо повернись.
Сіли – встали, сіли – встали
Кошенята заплигали.
У долоньки заплескали
І за парти посідали.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1. Робота над загадками
• Хто мене роздягає.
Той сльози проливає. (Цибуля)
• Круглий, червоний. Добрий солоний, Добрий і сирий.
Хто він такий? (Помідор)
• Латка иа латці, без голки зшиті. (Капуста)
• І печуть мене, і варять, І їдять, і хвалять,
бо я добра. (Картопля)
• Товстий Гнат, при землі не звать. Сам червоний, а чуб зелений. (Буряк)
• Дід Мартин ліз через тин.
Сам переліз, а голову на тину залишив. (Гарбуз)
— Дітям вашого віку їжа потрібна для того, щоб рости міцними і здоровими. Ми споживаємо різні продукти. Одні з них отримуємо з поля, го•роду, саду. їжа, приготована з таких продуктів, називається «рослинною». Інші продукти нам дають тварини — молоко, сир, масло, яйця, м'ясо. їжа, приготована із них, називається «тваринною». їжа тваринна і рослинна — різноманітна їжа.
2. Гра «Установи відповідність»
3. Тестування
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Для чого ми вживаємо їжу?
— Які поживні речовини людина отримує з їжею?
— Яка їжа належить до здорової і корисної?
Всі ви, діти, молодці,
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав,
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати.