Журнал корисних порад. Енергозбереження

Про матеріал
Зараз дуже гостро стоять проблеми з енергоносіями, з економією енергетичних ресурсів та їх раціональним використанням. Навчити учнів робити перші кроки в розв'язанні цих проблем і присвячена ця робота.
Перегляд файлу

Управління освіти Первомайської міської ради Миколаївської області

Первомайська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 7

Первомайської міської ради Миколаївської області

Результат пошуку зображень за запитом "фото батарейки сміття" 

Журнал корисних порад:

Дізнайся сам та розкажи друзям!

 

Тема: Ергозбереження та культура споживання енергії– вимоги сучасного життя планети

 

 

 

Підготували учениці 8-го класу

Первомайської ЗОШ   І-ІІ ступенів №7

Ірина Бігун,

Юлія Герасименко,

Анастасія Джуматій

 

Вчитель: Тісевич Рімма Станіславівна

Зміст                                                                                                          сторінка

 

 

Вступ…………………………………………………………………..            3

Наша мета ……………………………………………………………            3

Перші кроки …………………………………………………………            3                                                                                                                                 

І. Основна частина ………………………………………………….            4

 

Наші дії. ………………………………………………………………            5

 

План проведення тижня «Енергозбереження»

в Первомайській ЗОШ І-ІІ ступенів №7 …………………………            5

 

Лінійка. Конкурс малюнків і плакатів. Виступ агітбригади ….            6

 

Проведення енергоаудиту шкільних приміщень ………………..           7

 

Проведення просвітницької, роз’яснювальної роботи. Інтерактивні семінари, круглі столи, захист проектів з питань «Енергозбереження» серед учнів різних вікових категорій  .………………………………       11

 

Робота в мікрорайоні. Підсумки тижня ………………………………     12

 

2017 рік. Нове соціальне опитування ………………………………….    12

 

Література ……………………………………………………………….       13

 

Додаток 1 …………………………………………………………………     

 

Додаток 2 …………………………………………………………………     

 

Додаток 3 …………………………………………………………………     

 

 

 

 

 

 

Вступ

В Україні, як і в усьому світі, дуже гостро встала проблема енергоспоживання – нестача енергетичних ресурсів, їх нераціональне викорстання, вже призвело до зміни клімату на планеті.

Ми вважаємо, що ця серьозна проблема стосується кожного громадянина нашої держави, кожного жителя планети Земля.

Тому на початку нового 2016-2017 навчального року, ініціативна група учнів 8 класу нашої школи вирішила провести дослідно-освітницьку кампанію з теми «Раціональне та ефективне використання природних енергетичних ресурсів» серед учнів школи, в їх сім’ях та серед жителів мікрорайону школи.

Наша мета: розібратися з тим, чому зараз так гостро стоять проблеми з енергоносіями, з економією енергетичних ресурсів та їх раціональним використанням. Нам стало цікаво: а наскільки ми - учні школи, наші батьки, родичі, сусіди, друзі обізнані в цих питаннях, чи все ми знаємо, чи всі можливості використали для вирішення цих проблем?

Перші кроки: Коли, 1 вересня 2016 року, ми зайшли до приміщень нашої школи, ми побачили, як вона оновилась! Які гарні і затишні у нас кабінети, класи, коридори. Адміністрація нашого міста виділила кошти на капітальний ремонт спортзалу. Тепер в ньому так гарно, що хочеться займатися спортом!

 Потрібно сказати, що наша школа – досить стара. Почала працювати у 1952 році! Її приміщення збудовані дуже давно і потребують постійного ремонту, оновлення. За останні роки було зроблено багато. Школа була газифікована. Стало тепло, затишно, комфортно. Дуже велику увагу ми - учні, наші вчителі, працівники школи, наші батькі, міська влада приділяємо новим технологіям і напрямкам в енергоефективності та енергозбереженні.

Почали із замін ламп розжарювання на енергозберігаючі, замінили декілька старих дерев’яних вікон, дверей, впевнились, що стало не тільки більш комфортно, а і тепліше! В цьому році замінили стару дерев’яну підлогу на теплий лінолеум, держава разом з нашими батьками, спонсорами активно допомагає зробити нашу школу теплою, затишною домівкою, де ми почуваємось, як вдома.

Ми вирішили більш глибоко розібратися в поняттях «енергоефективність», «енергоощадження», чи безпечні енергоощадні лампи, і технології, зараз їх так багато і вони так швидко розвиваються! Вирішили дізнатися, а чи всі учні школи гарно обізнані в цих питаннях, які мотиви керують ними, а головне, чи використовують діти і дорослі свої знання і вміння, чи можуть про них розповісти іншим? Як економлять вони? Чи важливі ці питання для них?  І тому  ми вирішили провести дослідно-освітницьку кампанію. Почати вирішили з проведення тижня «Енергозбереження»

Мета проведення кампанії:

  • виявлення рівня обізнаності населення різних категорій, з питань енергоощадження; ознайомлення учнів, їх батьків та населення мікрорайону з найбільш дієвими способами збереження енергії, тепла в приміщенні, економій;
  • розглянути гострі питання збереження енергетичного потенціалу країни та шляхів поновлення енергії;
  • формування енергоефективного мислення учнів та свідомого відношення до розвитку звичок економного ресурсоспоживання.

Завдання:

  •       висвітити проблеми енергоспоживання в Україні та в усьому світі
  •       огляд нових ідей в енергоспоживанні
  •       активізація суспільства у процесі енергоощадження
  •       висвітлення проблем екології, що пов’язані з енергоспоживанням людства
  •       формування у дітей знань про економічні, екологічні проблеми регіону
  •       формування вміння самостійно оцінювати економічну та екологічну ситуацію та приймати правильне рішення
  •       активізація участі школярів у процесі енергоощадження у школі та вдома підвищення екологічної культури учнів
  •       формування свідомого ставлення до проблем економного  енергоспоживання
  •       економія електроенергії у приміщеннях школи шляхом контролю енергоспоживання
  • економія електроенергії при заміні звичайних ламп розжарювання на енергоощадні люмінесцентні, флюорисцентні, світлодіодні лампи

 

І. Основна частина

Як було вже зазначено, наша школа, за останній час, дуже змінилась. Декілька років тому, школа була газифікована. Вже сьогодні, в більшості класів, сучасні меблі, а у цьому новому навчальному році, у нас з’явився навіть новий комп’ютерний кабінет, з новими сучасними комп’ютерами! Але крім цього, найголовніше, що в школі стало тепло, а отже і комфортно! У 2016 році були замінені 67% вікон, на сьогоднішній день вже – 85%. За минулі 2 роки замінено 10 дверей (у тому числі і вхідні). Повністю відремонтовано старе приміщення спортзали, можно сказати, що зараз він геть новий! В ньому замінили всі вікна, підлогу, дах… Тепер на урок фізкультури, ми всі йдемо із задоволенням! Звичайно, це коштує фінансових вкладень, фізичних зусиль з боку батьків, адміністрації, вчительського колективу школи, нам допомагає і міська влада, проте задоволені усі!

Більшість наших батьків теж навчалися в цій школі. Вони згадують часи, коли в класах було так холодно, що вдягали рукавиці! Думаю, їм важко було вчитися… А можливо, комусь зовсім не хотілось йти до школи. Тому зараз, наші батькі зацікавлені  в створені комфортних умов для нашого успішного навчання і розвитку.

Сьогодні наша держава переживає складні часи. Дуже гостро стоять питання енергопостачання, підвищують тарифи, турбують екологічні проблеми, економія енергії стала найактуальнішою для всіх.

Ми багато чуємо про це (телебачення, масмедіа) розповідають про це багато. Проте чи дійсно, ми знаємо багато і робимо теж багато. Чи є ще резерви і можливості в цих питаннях? Чи впроваджуємо ми свої знання в практику, чи ділемось ними з друзями, родичами, чи цікавимось, спілкуємось з рідними, коли вдома теж виникає питання утеплення чи економії енергії?

Чи всі можливості ми використали? Можливо, вже з’явилися нові шляхи, що дають зменшення втрат енергії. В сучасному світі розвиток технологій відбувається дуже швидко, тому ми вирішили проаналізувати стан зробленого на даний час і пошукати нові шляхи економії та збереження енергії, що споживає школа.

Наші дії.

Розробили план дій, структорою якого став тиждень «Енергозбереження». В рамках цього тижня, вирішили:

  1. Оглянути приміщення школи з метою з’ясування рівня енергозбереження на даний час, тобто, провести своїми силами енергоаудит  приміщень, проаналізувати його, зробити висновки.
  2. Ознайомитись з новими технологіями, новими шляхами енергозбереження в будинках. Провести інтерактивний семінар для різних вікових категорій учнів.
  3. Намітити заходи для продовження роботи по енергозбереженню в школі.
  4. Ознайомити їх з адміністрацією школи, з батьками, для вироблення єдиних запланованих, виважених дій.
  5. В кожному класі, починаючи з початкової школи, періодично, (1 раз на семестр), проводити  інформаційну і виховну роботу по збереженню енергії в будинках, виробленню культури енергоспоживання, екологічної культури школярів.  
  6. Сплануванувати і проводити таку роботу і серед населення мікрорайону школи. Для цього створити в школі гурт «Промінчик».
  7. Активу гурту «Промінчик» розробити рекламні флаєри, листівки для привернення уваги до питань енергозбереження

 

План проведення тижня «Енергозбереження»

в Первомайській ЗОШ І-ІІ ступенів №7

 

День тижня

Захід

Виконання

Понеділок

05.09.2016

Оголошення про проведення тижня та його план

Конкурс плакатів, малюнків з теми «Енергозбереження»

+

 

+

Вівторок

06.09.2016

Виступ агітбригади по класам

+

Середа

07.09.2016

 

Енергоаудит шкільних приміщень

+

Четвер

08.09.2016

 

Інтерактивний семінар «Енергозбереження-2016»

+

П’ятниця

 

09.09.2016

Робота в мікрорайоні

Анкетування

+

Понеділок

12.09.2016

Підсумки тижню:

Підсумки конкурсу плакатів і малюнків -

оголошення переможців.

Опрацювання даних енергоаудиту – висновки.

Опрацювання анкет соціального опитування населення мікрорайону – результати.

Визначення подальших напрямків роботи.

 

Перемогли учні 8 класу

 

Далі наші дії були такими:

  1. На лінійці було оголошено про план проведення тижня, його завдання і  умови.              

 

                     C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\енергозбереження\1.bmp  C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\WP_20160915_010.jpg

  1. З першого дня учні почали готувати малюнки, плакати і цікаві проекти!

                                       http://pervomaysk-school7.edukit.mk.ua/files2/images/   G:\Презентація для Громадянина\Фото для презентації\DSC05724.JPG

  1. Весело і цікаво провели свої виступи серед учнів школи агітбригада ініціативної групи учнів 8 класу. Їх метою було привернути увагу учнів до проблем енергозбереження, культури енергоспоживання, простих правил економії, про які ми часто забуваємо, а іноді і незнаємо!

Талановиті дівчата 8 класу Бігун Ірина та Герасименко Юлія вміють не тільки гарно вчитися, вони дуже красиво співать. Їх пісня про важливість збереження енергетичних ресурсів планети Земля знайшла відгук в душі кожного, хто почув виступ дівчат.

 

C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\WP_20160915_012.jpg

Перед виступом, діти розробили «Пам’ятку» по найактуальнішим питанням енергозбереження і залишили її в кожному класі.

C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\WP_20160915_016.jpg

 

 

«Бережи і заощаджуй енергію вдома і в школі!»

 

 

 

 

Ініціативна група учнів об’єдналась в гурт під назвою «Промінчик», спланувавши свої дії, вирішила:

  1. Проводити власний (учнівський) енергетичний аудит школи хоча б 2 рази на рік.
  2. Постійно відстежувати нові напрямки в енергозберігаючих технологіях, вивчати їх позитивні та негативні сторони.
  3. Пропагувати ці технології  серед населення, розповідаючи батькам, сусідам, друзям, одноліткам, родичам.
  4. Ознайомитись з державними програмами, які пропонує уряд.
  5. Розібратись з термінологією питань.

Енергетичний аудит школи.

План

  1. C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\IMG_20160914_145113.jpgВікна: перевірка вікон та протягів. Заміна старих вікон на нові – енергозберігаючі.
  2. Батареї: їх розташування і використання тепловідбивних матеріалів за батареєю.
  3. Двері: наявність чи відсутність протягів, утеплення дверей.
  4. Підлога: шпаклювання щілин, заміна старої, дерев’яної підлоги на теплий лінолеум.
  5. Освітлення: заміна ламп розжарювання на енергозберігаючі.
  6. Стіни: використання утеплюючих шпалер

 

Обстеження вікон та дверей на виявлення протягів можна зробити двома способами:

1) цей спосіб потребує виконання правил техніки безпеки! Будьте обережені проводячі свічкою біля тканин, одягу! Потрібно запалити свічку і провести нею вздовж рам закритих вікон і дверей (якщо полум’я коливається, значить в цих місцях є протяги);

2) і ще один дуже простий спосіб: на олівець липкою стрічкою закріпити один кінець целофану прямокутної форми, або легкого папірця, а інший вільно коливається від руху повітря.

ВІКНА Відомо, що загальна втрата тепла через вікна складає до 45 %, тобто в перерахунку на  школу це складає трохи немало 136 Гкал в рік. Не чекаючи заміни вікон досить використовувати прості засоби для зниження тепловтрат (оклеювання вікон папіром чи скотчем). За допомогою простого саморобного пристрою «протягометра» (нитка, закріплена на олівці) або звичайної свічки  визначаються джерела і наявність протягів.  В коридорах школи ще залишилися старі дерев’яні вікна. Вони потребують заміни, а задля їх утеплення, зараз їх можна заклеїти паперовими стрічками або скотчем. 

Це досить ефективно. Таким способом ми оклеїли вікна в коридорах школи. Це значно зменшило протяги і температура підвищилась 4 – 60С. Оптимальні методи усунення протягів: тріщини у склі і проміжки у стиках герметизують спеціальним клеєм для скла і дерева – силіконом. Водонепроникний силіконовий герметик забезпечує повну герметизацію вікон.  Протягів в  коридорі більше не має.

  До кінця 2017 року, планується заміна всіх  старих вікон на металопластикові.

СТІНИ В класних кімнатах і кабінетах використані «теплі» шпалери (але більшість з них в якості панелей). Колір стін має значення, повинен бути світлого кольору і світловідбивним.

C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\WP_20160915_006.jpg

C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\IMG_20160914_143830.jpgБАТАРЕЇ  під час опалювального сезону всі батареї школи працюють добре. При температурі - 40С на дворі, заміри пірометром показали 620С, а зворотню 540С. це середнє значення для класних кімнат і кабінетів. Крім того, в більшості кабінетів та класних кімнатах, за батареї прикріплений тепловідбивний матеріал з поверхнею із фольги. Це один з найпростіший спосіб збільшення температури  в класах і в коридорі  на декілька градусів. Для збільшення тепловіддачі наявних батарей за батареї поміщається тепловідбивний матеріал з поверхнею з фольги (наприклад «Пенофол»). Тепловідбивний матеріал з поверхнею з фольги вартістю до 18 грн. за м2, зменшує тепловтрати на 19 % без додаткових витрат на збільшення температури теплоносія.  А ще ми дізналися, що пофарбовані в тений колір батареї віддаватимуть більше тепла.

ОСВІТЛЕННЯ:  лампи розжарювання міняємо на енергозберігаючі! 

C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\WP_20160915_005.jpgВ нашій школі на 80% в усіх кабінетів і класів цокольні розжарювальні лампи були замінені на енергоощадливі люмінесцентні, було налічено 125 цокольних ламп розжарювання потужністю 100 Вт, які протягом року витрачають 85 410 квт-годин. (125ламп*0,1кВт*365/2*8годин). Заміна всіх ламп на енергоощадливі люмінесцентні потужністю 24 Вт дасть економію 13 035,7 кВт-годин на рік. Зараз, це значне зниження  грошових витрат на електроенергію!

                                  

 

ПІДЛОГА     Велике значення в енергозбереженні приміщення має утеплення підлоги. В цьому році частина старої дерев’яної підлоги в коридорах і в декількох класах, була замінена на теплий лінолеум. Стало гарно, затишно, тепліше і тихіше!

                                 C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\IMG_20160914_145318.jpg     C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\IMG_20160914_145401.jpg

ДВЕРІ Школа починається зі входу. Вхідні двері в нашій школі не тільки гарні, вони утеплені, подвійні, відстань між дверима 1,8 метра, без протягів.

C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\IMG_20160914_144723.jpgF:\робота з обдарованними\енергія\url.jpg

По школі, за минулий рік було замінено 10 дверей. Більшість дверей кабінетів і класних кімнат (85%) оббиті з середини і ззовні, або повністю замінені на нові. Завдяки спеціальним планочкам, плінтусам і утеплювачам, протяги в щілинах відсутні. Вимірювання показало - це значно зменшило енерговтрати. В деяких класах, завдяки цьому температура в приміщенні підвищилась на 40С!       

Батьківський комітет учнів 9-го класу вирішив замінити старі дерев’яні двері на нові. Зразу температурний режим в кабінеті підвищився на 170С! Потрібно додати, що в цьому класі замінено старі вікна та утеплена підлога лінолеумом.

   

 Після проведеного аудиту – підведемо  підсумки. Проведемо підрахунки, нескладні – їх може зробити практично кожен!

C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\WP_20160915_013.jpg  А висновки такі: енергоаудит приміщень школи показав - в школі дуже багато зроблено для збереження тепла взимку, економії електроенергії, газовитрат, для економії води. Зараз найхолодніше місце в школі – рекреація І поверху. Вхідні двері широкі. Під час перерви, відкриваються вони часто і досить широко, тому заходить багато холодного повітря. В цьому є певний «+», це вентиляція, надходить свіже повітря. Також, тут в коридорах ще залишилися старі дерев’яні вікна, вони потребують заміни, та поки що ми їх оклеюємо. Проте заміна цих вікон дасть підвищення температури на 3-50С.

В кабінетах і класних кімнатах стало світліше, затишно і набагато тепліше в холодний зимовий період. Проте є ще досить велики об’єми роботи, виконавши які школа могла б зробити ще більше. Ми підрахували: якщо замініти ті лампи розжарювання, які ще залишилися, можна ще отримати економію у 43 725,7 кВт-годин на рік.

Середня температура в класах школи, навіть у сильні морози (коли за вікном було більше 200С), не знижувалась менше 170С!

Найбільшим внеском у економію  електроенергії – є вимикання світла та електроприладів, коли вони вже не потрібні. Невеличкі флаєри – нагадують про це біля вимикача світла.   

Далі, потрібно ознайомитися з новими матеріалами і технологіями утеплення дверей, підлоги, стін, стелі. Ми продовжили цю роботу по класах, разом з батьками і вчителями.

 Ми з’ясували, що основні енерговтрати у приміщеннях школи йдуть через:

1. Дах ≈ 6%

2. Стіни (сухі) - 36%, а коли стіни мокрі то до 50%

3. Через підвал втрачається біля 2% тепла

4. Вікна (старі) - 16%

5. Систему опалення – 5%                   

6. Є і інші причини через які йдуть значні енерговтрати (протяги, не зачинені двері, не вимкнене вчасно світло, інші прилади, що працюють, або ввімкнені без потреби) – 35%

Особливої уваги потребує дах школи! Всім відомо, що тут втрати тепла дуже значні! Міська влада оприлюднила свої плани на сайті виконкому міста, де зазначила:

«ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІСТЬ ТА ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ –

ОДИН ІЗ ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМКІВ РОЗВИТКУ МІСТА ПЕРВОМАЙСЬК

Енергетична політика міста Первомайськ спрямована на ефективне використання енергетичних ресурсів та реалізацію енергоефективних заходів в установах бюджетної сфери та житлово-комунальному господарстві, у тому числі із залученням інформаційної та фінансової підтримки вітчизняних та закордонних організацій і фондів.

В місті розроблені та діють програми з підвищення енергоефективності в бюджетній сфері: План дій сталого енергетичного розвитку міста Первомайськ до 2020 року та Програма підвищення енергоефективності в бюджетних установах міста Первомайська на 2016 – 2020 роки.

Для забезпечення ефективного використання та зменшення споживання паливно-енергетичних ресурсів протягом 2016 року в бюджетних установах міста за рахунок коштів міського бюджету та інших залучених коштів проведені наступні заходи:

  • капітальний ремонт приміщень ЗОШ №6 (вул. П.Тичини,50);
  • реконструкція покрівлі будівлі ДНЗ №5, вул. Корабельна, 21а;
  • технічне переоснащення комерційного вузлу обліку природного газу топкової ДНЗ №№4; 13; 25 та ЗОШ № 8;
  • реконструкція будівлі ДЮЦНВ та ЦНТТУМ (вул. Грушевського, 10);
  • реконструкція даху одноповерхневої частини будівлі ЗОШ I- II ст.№7 (вул. 1 Травня, 62);
  • заміна дверей та вікон на металопластикові;
  • відновлення теплової ізоляції надземних теплових мереж.

Вартість вищезазначених заходів склала 1362,2 тис.грн.»

Адміністрація нашої школи активно співпрацюючи з адміністрацією нашого міста проводять ремонт шкільних приміщень старої школи.

В першу чергу вирішили замінити дах, стару покрівлю школи. Незважаючі на проблеми у фінансуванні це все ж таки вдалось зробити! І ось вже є новий дах, стеля, що утеплена двома шарами мінвати, а зменшення висоти стелі в приміщеннях старої школи та утеплення підлоги теплим лінолеумом ще більше зменшить витрати енергії на опалення класів і коридору школи.

  1. Проведення просвітницької, роз’яснювальної роботи. Інтерактивні семінари, круглі столи, захист проектів з питань «Енергозбереження» серед учнів різних вікових категорій.

  • Побач проблему
  • Що робити
  • Що нового – нові можливості, нові технології
  • C:\Users\user\Desktop\Жирун О.Г\DSC05700.JPGЯк діяти – складаємо план
  • /Files/images/DSC03770.JPGE:\фото енергія\IMG_5008.JPGОбрахунки
  • Дії за планом
  • Результати

Працюючи в групах, діти знайомились з термінологією, проблемами енергозбереження, їх джерелами і новими технологіями.

Підрахували (приблизно) скільки часу вдома буває включеним телевізор, навіть коли його ніхто не дивиться, а дізнавшись, що щорічно при роботі 4 години на добу телевізори витрачають приблизно 30 млрд кВт/год електроенергії були просто вражені!

Ознайомились з основними і найпростішими способами економії електроенергії (вимикати світло виходячи з кімнати, вимикати вчасно інші електроприлади, зарядки до телефонів, економно витрачати воду - не нагрівати повний чайник води коли потрібно всього склянка…) Дізнались різницю між енергозберігаючими лмпами, їх особливістю, правилами користування, безпечністю. Вирішили, вдома розповісти про почуте батькам, рідним, друзям, сусідам, дати поради і відслідковувати власні вчинки і рідних, вивісити пам’ятки. Навчилися визначати покази лічільника, а через тиждень обрахувати економію. Зробити висновки (бажано разом з дорослими).  І почалась робота в мікрорайоні.

  1. Робота в мікрорайоні школи

Ініціативна група учнів школи провела соціальне опитування серед населення про обізнанність з питань енергозбереження. Діти опитували своїх друзів, родичів, сусідів, знайомих за анкетою (питання знайдені в інтернеті). В школі їх опрацювали і зробили висновки.

C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\IMG_20160921_193629.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\WP_20160915_014.jpgВисновки: з 65 респондентів, що проживають в мікрорайоні школи 57% людей старшого покоління (40-50 років) вважають, що найбільшої причиною економити енергоресурси є їх висока ціна (витрачається близько чверті домашнього бюджету), а молодше покоління (молодше 20 років і до 30 років) вбачають найголовнішими причинами – збереження ресурсів планети (26%) і збереження навколишнього середовища (71% респондентів).

63% опитаних використовують найпростіші способи економії і 78% обізнані з ними. Близько 40% опитаних використовують люмінісцентні енергозберігаючі лампи.

б

C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\IMG_20160921_193841.jpg59% людей замініли старі вікна. 91% опитаних має інтерес до нових теплоі енергозберігаючих технологій і ознайомився б з новими шляхами енергоєкономії.

Звідси випливає, що це найактуальніша проблема і необхідно постійно розповсюджувати інформацію про вже існуючи і нові шляхи і можливості в способах енергозбереження та їх величезне значення для кожної сім’ї, для країни і всієї планети!

  1. C:\Users\Администратор\Desktop\конкурсы\матеріали\фото енергия\IMG_20160914_145942.jpgПідсумки роботи.

Кожен учень – вже зараз є повноцінним і свідомим громадянином держави, який повинен дбати про неї, про її розвиток, її економічну міць.

Для дитини це цілком можливо, при умові, якщо маленька людина усвідомить важливість вироблення в собі «економічно-корисних» звичок.

 Якщо вдома чи в школі тепло – всім людям там комфортно – затишно, приємно, є бажання вчитися і працювати!

Це багато в чому залежить від нас! Потрібно знати як і де можна зберегти тепло, виробити в собі звички економити, берегти тепло і покращити своє життя, життя тих хто поряд, навчити і їх жити в комфорті.

А для цього потрібно знати як це ефективно робити, знайомитися з новими досягненнями в енергоспоживанні і його економіїї, з новинками енергозберігаючих матеріалів, новими технологіями в енергозбереженні.

Необхідно привернути увагу громадськості, населення щодо важливості питань енергоефективноті і заощадження енергії. Розробити цікаві, нестандартні форми популяризації знань з енергозбереження, їх важливості для кожної сім’ї, для нашої країни і всієї планети на якій ми живемо!

2017 рік. Нове соціальне опитування

Соціальне опитування учнів та жителів мікрорайону показало:

 ≈ 60% населення замінили старі вікна на сучасні – енергозберігаючі, утеплили стіни, дах та підлогу

близько 40% опитаних використовують люмінісцентні енергозберігаючі лампи.

≈ 44% - встановили (або замінили) лічильники газу, води, електроенергії

≈ 9% населення мікрорайону використовують терморегулятори для опалення будинків та використовують автономне опалення

≈ 19% замінили газові бойлери на твердопаливні котли

≈78% людей цікавляться сучасними технологіями та шляхами енергозбереження

РАЗОМ З ТИМ: всього 5% населення чули і трохи обізнані з Державними програмами підтримки застосування енергоефективних технологій

70% учнів школи вважають важливим для енергозбереження – заміну старих дерев’яних вікон та дверей на нові металопластикові, проте тільки 5% обізнані про їх недоліки

Більшість населення мікрорайону і учнів школи мало розрізняють питання енергозбереження і економії коштів на оплаті енергії. Наприклад, встановлення лічільників – не є засобом енергозбереження, це шлях економії коштів

Велика кількість людей, близько 72%, вважають, що частка енергії, яку споживає населення, значно менша за ту, що споживає промисловість та державні заклади і підприємства. Насправді ж, ця частка становить в Україні близько 40%

Більшість населення вважає, що витрати на використання енергозберігаючих технологій для своїх будинків для них не по кишені. Люди, фактично, малообізнані з шляхами енергозбереження і її заощадження.

А головне, далеко не всі розуміють головну мету всіх новітніх енергозберігаючих технологій – це захист довкілля нашої країни та її енергобезпека і енергонезалежність!                                 

C:\Users\Администратор\Dropbox\Скриншоты\Знімок екрана 2017-03-11 10.26.17.png  C:\Users\Администратор\Dropbox\Скриншоты\Знімок екрана 2017-03-11 10.26.46.png C:\Users\Администратор\Dropbox\Скриншоты\Знімок екрана 2017-03-11 10.27.34.png C:\Users\Администратор\Dropbox\Скриншоты\Знімок екрана 2017-03-11 10.28.10.png  

 

    У звіті ООН 2011 року зазначається: незважаючи на глобальні фінансові виклики, використання відновлюваної енергетики у світі швидко розвивається. Так, у 2008 році приблизно 13% світової енергії було вироблено з відновлюваних джерел, а атомною енергетикою у той самий час було вироблено лише 2% енергії.

Відновлювана енергетика може задовольнити потреби людства в енергії

Потреби людства в енергії до 2050 року можуть бути на 80% задоволені за рахунок відновлюваних джерел енергії, перш за все за рахунок сонячної енергії. Для цього лише потрібно, щоб уряди країн створювали відповідні умови для розвитку зеленої енергетики. Такий висновок роблять вчені Міжурядової групи експертів зі зміни клімату ООН у Cпеціальному звіті ООН щодо відновлюваних джерел енергії та зниження викидів.

У звіті йдеться, що з 300 ГВт нових потужностей виробництва енергії у період 2008-2009 років майже половину (140 ГВт) складали відновлювані джерела енергії – вітрова та сонячна. Відновлювана енергетика стає конкурентоспроможною у порівнянні з традиційною, оскільки ціна на відновлювані джерела енергії постійно знижується.

Література:

  1. Енергозбереження в шкільному курсі фізики. Харьків Видавнича група «Основа» 2006
  2. http://osvita.ua
  3. http://economy.kname.edu.ua



 

 

 

Додаток 1

Анкета “Енергозбереження в побуті

 

1. Ваша стать                       Чоловіча                   Жіноча

 

2. Ваш вік           до 20-ти        20-30        30-40          40-50        50 і більше

 

3. Чи знаєте Ви, скільки кВт енергії використовує Ваша сім’я?    Так        Ні

 

4. Чи рахуєте Ви, що енергію необхідно використовувати економно?

 

5. Чи намагаєтесь Ви робити це самі?              Так               Ні

 

Якщо Так, то чому?

            Економія грошей         Обмеженість ресурсів на Планеті

            Збереження навколишнього середовища    Вони дорого коштують

 

6. Чи вимикаєте ви світло, коли виходите із кімнати більше ніж на 5 хвилин?

           Так              Ні                Інколи           

 

7. Чи буває так, що без певної необхідності у вашій квартирі горить світло?

           Так            Ні                   Не знаю        

 

8. Чи виключаєте ви електроприлади, коли виходите із кімнати?

           Так              Ні                 Інколи 

 

9.Чи використовуєте ви енергозберігаючі лампочки?        Так           Ні 

 

Якщо Ні, то чому:

 Дорого           Не бачу різниці між ними і звичайними лампочкам

                       Не замислювався

10. Для чаю ви наливаєте повний чайник води, чи скільки необхідно?

 Повний Скільки необхідно

 

11. Чи перекриваєте ви воду, коли чистите зуби; тимчасово покидаєте ванну кімнату?

 Так Ні Інколи

 

12. Чи всі водопровідні крани у вашій квартирі справні?

 Так                   Ні                  Інколи

 

 

 

Додаток 2Результат пошуку зображень за запитом "БЕРЕЖИ ЕНЕРГІЮ"

 

 

Бережи енергію – здобудеш комфорт!

 

Вимикай світло, коли воно не потрібно!

 

 

Додаток 3

Рекомендації щодо енергозбереження в побуті

Запам'ятайте!

  1. Заклеюйте щілини у віконних рамах в холодну пору року.
  2. Утеплюйте балкони.       
  3. Встановлюйте лічильники газу, води.
  4. Вимикайте надлишок електроприладів в кімнаті.
  5. Холодильники у наших квартирах є найбільшими "споживачами " електроенергії, тому потрібно:

а) постійно згадувати, що температура у холодильнику значно нижча за кімнату, особливо влітку. Тому треба його берегти від тепла. Розташовувати його подалі від радіаторів опалення. Від прямих сонячних променів.

б) навколо холодильника має бути достатньо вільного місця, щоб конвекційні потоки рівномірно його охолоджували.             

в) двері мають бути щільно прикриті. Між дверцятами і корпусом не повинен вільно проходити аркуші паперу. Якщо це так — потрібно замінити гумову прокладку у дверці.

г) намагайтеся тримати не довго дверці відкритими.

д) якщо надовго від’їжджаєте з дому, відключайте холодильник.

6. В холодну пору року зачиняйте за собою щільно двері.

 

Енергозбереження- найдешевше й екологічно чисте джерело енергії

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Інші матеріали
До підручника
Фізика 8 клас (Сиротюк В.Д.)
Додано
7 квітня
Переглядів
180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку