25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Зимуючі птахи.урок з природознавства

Про матеріал

Урок з природознавста"Зимуючі птахи"Мета уроку: продовжити формувати в учнів уявлення про осінні зміни в житті птахів;виявити залежність життя птахів від сонячного тепла, рослин, інших тварин;формувати уявлення про осілих птахів;збагатити словник дітей новими словам

Перегляд файлу

Тема уроку. Осілі птахи. Як змінюється восени життя птахів?

Мета уроку: продовжити формувати в учнів уявлення про осінні зміни в житті птахів;виявити залежність життя птахів від сонячного тепла, рослин, інших тварин;формувати уявлення про осілих птахів;збагатити словник дітей новими словами;

розвивати допитливість, спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати;виховувати в учнів любов до природи та її мешканців.

Тип уроку: комбінований.

Вид уроку: урок-подорож.

Обладнання: зображення схеми дерева з листочками; серія малюнків і таблиць про життя птахів; роздавальні тексти про життя птахів восени; мультимедійна презентація.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

 Сядьте, діти, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько,
Голову вище підніміть,
Свої плечі розведіть.
На мене уважно подивіться
І легенько посміхніться.
ІІ Фенологічні спостереження.

1. З’ясування змін у природі.

Осінь гріється в теплім промінні,

Усміхається сонцем згори

І малює картини чарівні,

Та міняє щодня кольори.

– А яка ж сьогодні осінь? Про погоду сьогоднішнього дня нам допоможе дізнатися черговий синоптик, тому надаємо йому слово.

Синоптик. Жовтень дарує нам мало сонячних днів, частіше стоїть непривітна, похмура й холодна погода. Сьогодні по всій території  села спостерігається … погода, температура повітря становить … , вітер помірний, опади …

– А тепер послухаємо народного синоптика.

Народний синоптик. Сьогодні за народним календарем – день Якова. Після Якова осінь вже заплакала. Після Якова – тепла ніякого.

3Підсумок. Дякуємо нашим синоптикам! Діти, а ви продовжуйте вести спостереження, помічайте зміни, які відбуваються в природі.

2. Розповідь учителя.

– Ось і закінчується осінь. Останні листочки вона роздає, але осінь не хоче нас покидати, тому на прощання приготувала цікаві завдання. Тож давайте вирушимо у цікаву подорож. А щоб вона була цікавою, візьмемо з собою:

- витримку;

- наполегливість;

- увагу;

- взаємодопомогу.

– Щоб ніхто не заблукав і не відстав, ми будемо працювати групами:

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

– Подрімайте, нахиліть голівки, закрийте очі. Згадайте осінню екскурсію. Світить яскраве сонечко, лунає сміх, милують своєю красою чарівні квіти…

IV. Актуалізація опорних знань учнів.

Сьогоднішній урок приготував багато різних  цікавинок. Кого  ми зустрінемо на уроці, про кого йтиме мова, зрозумієте, коли я прочитаю лист, що надійшов на адресу нашого класу.

Лист учням 2 класу

Ми, група тварин, що добре пристосувалися до польоту. Наше тіло вкрите пір'ям, яке захищає нас від холоду. Міцний дзьоб допомагає захоплювати і подрібнювати їжу. Живемо ми у лісах, на полях, луках, болотах та водоймах. Живимося різноманітною їжею. Ми – дуже корисні тварини.

Хто є автором цього листа?  (Птахи).

Так, це птахи. Наша мета уроку познайомитися  з життям птахів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; дізнатися про  зв’язок змін у житті птахів зі змінами в природі.

   ІV Робота на темою уроку

Гра «Розгадай кросворд»
Завдання:
https://learningapps.org/3187945

 

2. «Пташина конференція» ( Заздалегідь підготовлені учні розповідають “про себе”.)


                                     Учень-Синиця

Я – невеличка пташка, за розмірами менша за горобця. Маса мого тіла до 20 грам. Забарвлення – жовто-зелене, голова чорна з білою плямою на потилиці, на шиї спереду чорна краватка. Живемо ми у лісах, садах, парках. Живимося комахами, взимку – зерном. У пошуках їжі прилітаємо до людських осель. Не маючи достатньо корму, у холодні зими багато моїх друзів – синичок – гине. Діти, допоможіть нам! Влаштуйте годівниці. Прилаштуйте на мотузці шматочок несолоного сала – ми залюбки ним поласуємо.

Учень-Ворона

Я – великий за розміром птах, голова, крила та хвіст чорні, а решта оперення – сіре. Хоч я і дуже обережна пташка, але інколи можу селитися поблизу житла людей. Гнізда будую на деревах, у садах, на узліссі.

Учень- Снігур

Ми – червоногруді пташки. Черевце – червоне, спинка, крила і хвіст – чорні. На хвості біла смужечка. Живу я у хвойних лісах Півночі. До вас прилітаю пізно восени і оселяюся недалеко від людського житла. Мандруючи по садах, збираю насіння бур’янів, ягоди, що залишилися на кущах. Дуже люблю горобину.

Учень - Горобець

Я – маленький, добре відомий усім птах. Веду осілий спосіб життя. У самця верх голови сірий, а горло, воло і верхня частина грудей чорні. Самка сіро-коричнева, на горлі волі і грудях чорної плями немає. Живимося ми переважно рослинною і тваринною їжею (комахами). Іноді збираємося у великі зграї, налітаємо на посіви зернових, клюємо ягоди, насіння соняшнику, завдаючи шкоди людям. Але навесні і влітку живимося комахами, серед яких багато шкідників. Комахами ми вигодовуємо своїх пташенят. Тож користі від нас більше, ніж шкоди.

Учень - Дятел

Моє забарвлення – це поєднання чорного, світлого і червоного кольорів. У самця є червона пляма на потилиці. Молоді птахи мають на голові червону„шапочку”. .Живимося комахами, а взимку – насінням ялини, сосни.

Слово вчителя: Дякую пташкам за чудову “конференцію”.                                                                                                                                     

Фізкультхвилинка(музичний запис)

V Узагальнення та систематизація знань учнів.

Перегляньте інтерактивне зображення:  «Зимуючі птахи»

https://www.thinglink.com/scene/1045700633056772098

Дидактична гра "Допоможемо зимуючим птахам"
https://classroom.google.com/u/0/o/MTIzNzM0MDgzNTFa

 

Перейдіть за посиланням комікс:https://Pixton.com/ic:d4prvzs3

 

Перевір себе  тестування:

https://docs.google.com/forms/d/1Sr3TsO2ltiBTDAsrRWYiZdpsLvuQYkM-IhlZjQS-sTU/edit

VІ Підсумок.Оцінювання.

Метод “Мікрофон”

На які дві групи можна розділити  птахів? (Зимуючі та перелітні).

Яких птахів називають зимуючими?

Що є домівкою пташок? (Гнізда, дупла, нори, пні, шпаківні)

Чим корисні птахи? (Поїдають комах, жуків, гусінь, чим приносять користь людині).

Яких зимуючих птахів ви запам’ятали?

Домашнє завдання:

Визначте:

Як зробити годівницю для птахів своїми руками.

Перегляньте зображення.

 

C:\Users\маруська\Desktop\godivnucya-dlya-ptahiv-svoimi-rykami-6.jpg   C:\Users\маруська\Desktop\a5238f1bb99b246dd0c5c8d62c8ad66c.jpg C:\Users\маруська\Desktop\images.jpg
 

 


 


 

 

 

 

docx
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку