Змагання «Веселі старти»
між двома командами одного класу
1. Завдання цієї вправи – не лише сприяти зміцненню здоров’я учнів, дати можливість дітям випробувати себе в різних соціальних ролях, а й інтегрувати дітей у велику «класну» спільноту. Про це обов’язково скажіть дітям перед змаганнями і застережіть, що бавитися будемо щоразу у різних (динамічних командах), щоб максимально пізнати один одного.
2. Ще раз нагадайте, що для нашої безпеки треба бути дуже уважним і дотримуватися правил гри.
Місце проведення: спортивна зала.
Інвентар: свисток; стійки; баскетбольні та набивні м’ячі; одноразові стаканчики; гімнастичні палиці; обручі; мішки; кубики.
Умови проведення: у змаганнях беруть участь змішані динамічні команди учнів 1-го класу.
Орієнтовний перелік можливих видів змагань:
СТРИБКИ КЕНГУРУ (естафета між двома командами)
Потрібно пробігти, а точніше проплигати певну відстань , затиснувши між колінами тенісний м'яч або сірникову коробку. Якщо м'яч або коробка падає на землю, «кенгуру» піднімає його, знову затискає колінами і продовжує біг. Перемагає та команда, що показала найкращий час.
ПОДОРОЖ СТЕЖИНКАМИ
Кольоровою крейдою на асфальті намалюйте кілька "стежок " різного кольору, що переплітаються. Гравці , вибравши свою " стежку " , намагаються якнайшвидше дійти, дібратися до кінця шляху. Хто першим опиниться біля мети – переможець.
«БАБА-ЯГА» (естафетна гра)
Використайте просте відро як ступу, додайте мітлу – швабру, і реквізит для «Баби-Яги» готовий. Учасник встає однією ногою у відро , інша залишається на землі. Однією рукою він тримає відро за ручку , а в іншій руці – швабру чи мітлу. Так необхідно пройти всю дистанцію і передати ступу і мітлу наступному учасникові.
ЗОЛОТИЙ КЛЮЧИК
Учасникам гри доведеться зобразити шахраїв із казки "Золотий ключик". Запросіть до гри дві пари. У кожній парі буде «Лисиця Аліса» і «Кіт Базиліо». Той , хто Лисиця, згинає в коліні одну ногу і, притримуючи її рукою, разом з Котом, у якого зав'язані очі , обнявшись, долають задану дистанцію. Пара, що "дошкандибала" першою, отримує "золотий ключик" – приз.
МИ ВСІ ДРУЖНІ ДІТИ
Учасникам гри запропонуйте якомога довше пострибати з качалкою (між ногами, у руках), розбившись на пари , трійки , четвірки гравців.
МІСЯЧНИЙ М'ЯЧ
Чудова гра для однієї команди , яка розвиває координацію , швидку реакцію і товариськість.
Для гри використовуйте добре надутий пляжний м'яч. Завдання команди - протримати м'яч у повітрі якомога довше (зрозуміло, б'ючи по ньому) , не дати йому впасти на землю.
Перемагає команда, яка протримає м'яч у повітрі довше за іншу.
Заповнення щоденника самопочуття
«ТУНЕЛЬ»
Гравці діляться на дві команди і шикуються в колони по два , взявшись за руки , одна колона паралельно до іншої. За Вашим сигналом діти, що стоять в колонах останніми, біжать вперед під піднятими руками гравців і встають попереду своєї колони , піднявши руки вгору. Це є сигналом для задніх , і вони виконують те ж, що і попередня пара. Виграє команда ,
гравці якої першими закінчать пробіжку.
ЗАЙЦІ І МОРЖІ
Дві команди розташовуються на особистих лініях майданчика обличчям один до одного.
Посередині майданчика накресліть лінію. Гравці присідають і беруться руками за щиколотки. За сигналом усі одночасно починають просуватися вперед, одна команда назустріч іншій . Руки не можна відривати від щиколоток. Дійшовши до лінії, гравці повертаються назад до своєї лінії стрибками (як зайці). Капітан команди , коли останній гравець перетнув лінію майданчика, голосно оголошує : "Всі вдома! " Перемагає команда, всі
гравці якої швидше прийдуть до фінішу.
З КУПИНИ НА КУПИНУ
Гравці діляться на кілька команд і шикуються в колони по одному близько до стартової лінії. Перед кожною колоною від стартової до фінішної лінії (10 - 15м) накресліть 10-12 кругів ( купин ) діаметром 25-30 см. На Вашу команду гравці, які стоять першими, починають стрибати з купини на купину, а досягнувши фінішної лінії, повертаються назад бігом. Хто прибіг першим, тій команді даємо бал. Гру проводимо кілька разів і на закінчення підраховуємо, хто персонально набрав більшу кількість балів і яка команда за кількістю виграшів стала першою.
ДО СВОЇХ ПРАПОРЦІВ
Об’єднайте дітей у команди. Всім командам дати предмет різного кольору . За сигналом всі танцюють під музику. Музика закінчується – усі зупиняються і заплющують очі. Капітани підходять до вчителя, а той шепоче , як їм встати. Далі вмикаємо музику, всі розплющують очі і шукають капітана з предметом свого кольору. Варіанти : якщо капітан піднімає
предмет вгору однією рукою, то команда шикується в колону , якщо в бік – у шеренгу , якщо обидві руки вгору – у коло.
БІГ З ОБРУЧАМИ
На лінії старту перед кожною командою лежить обруч. За сигналом усі учасники стають в обруч і, піднявши його на висоту пояса, у цьому положенні біжать до прапорця (10-15 м) , огинають його і повертаються назад.
Виграє команда , яка повернеться до лінії старту першою, зберігши положення обруча на висоті пояса.
ПЕРЕНЕСЕННЯ ВАНТАЖУ НА ГОЛОВІ
На лінії старту капітан кладе на голову мішечок з піском. Рухаючись швидким кроком, він повинен, не торкаючись до мішечка, перетнути лінію фінішу, зняти з голови мішечок і бігти до команди. Торкаючись рукою наступного гравця, він передає естафету, а сам йде в кінець колони.
ХТО ШВИДШЕ
Перед кожною командою кладуть 2 обручі на 3 м один від одного. За сигналом ведучого
капітани біжать до першого обруча, беруть його руками , через голову протягують його і залишають на місці. Це ж саме вони роблять із другим обручем. Потім біжать назад.
Торкаючись рукою наступного гравця , вони передають естафет , а самі йдуть в кінець колони.
Перемога присуджується команді, яка найшвидше і без помилок закінчить завдання.
САДЖАННЯ ОВОЧІВ
Гравець, що стоїть попереду, є капітаном. Він тримає в руках мішечок із картоплею та цибулею ( можна використовувати кубики, кеглі). На фінішній смузі – коло для кожної команди. За сигналом ведучого капітани команд біжать до своїх кіл і "садять" картоплю та цибулю – по одному овочу в кожне коло. Потім перші учасники повертаються до своїх команд і передають мішечки наступним гравцям. Гравці, взявши мішечки, біжать збирати картоплю і цибулю і т. д.
Правила: Гравці не виходять за лінію старту без мішечка . Якщо овочі впали , їх слід підняти й тільки після цього можна бігти.
БІГ ІЗ НАДУВНИМИ КУЛЬКАМИ
Капітани команд отримують по столовій ложці. На ложку покладіть надуту кульку.
Учасники повинні донести кульки до стіни і повернутися назад. Прийшовши на старт, вони передають естафету наступному гравцеві.
Якщо кулька впала з ложки, її треба підняти і продовжити естафету . Не можна притримувати кульку рукою. За це нараховуються штрафні бали.
КАНАТОХОДЕЦЬ
Кожен учасник естафети повинен пройти по накресленій на підлозі лінії. Не можна заступати з неї на підлогу. Для рівноваги можна користуватися руками. Перший гравець, пройшовши етап, передає естафету наступному гравцеві.
БІГ У МІШКАХ ( ПО ОДНОМУ)
Перші учасники команд надягають мішки на ноги і біжать 3 - 5 м. Добігши до стільця , знімають мішок, кладуть його на стілець і повертаються до своїх команд. Підбігши до наступних гравців , вони торкаються їх рукою і ті біжать до стільця, надягають мішки і повертаються в них ... Естафета продовжується доти, поки останній гравець не закінчить
змагання.
ВЛУЧ У ЦІЛЬ
Кожен учасник команди кидає м'яч у баскетбольний кошик з відстані 3-х метрів. За кожне попадання нараховуємо 1 бал. Перемагає команда, що набрала найбільшу кількість балів.
ЗБЕРЕЖЕМО КУЛЬКУ
Трьом учасникам від кожної команди прив'язують до правої ноги надувну кульку. Вони повинні протриматися з нею і постаратися пробити кульку свого суперника. Виграє команда, чий гравець залишився з кулькою на нозі.
ЕСТАФЕТА "СТРИБКИ НА ОДНІЙ НОЗІ "
Завдання для команд - прострибати на одній нозі до стіни і бігом повернутися назад.
ЕСТАФЕТА зі скакалкою
Доскакати на скакалці до стіни і бігом повернутися назад.
ЕСТАФЕТА з тенісним м’ячиком
На ложці лежить тенісний м’ячик. Його треба донести до стіни і повернутися назад.
ЕСТАФЕТА з обручем
1 варіант. Перший гравець котить обруч попереду себе до стіни, повертається назад бігом, несучи обруч так, щоб він не торкався підлоги, і передає обруч наступному гравцеві.
2 варіант. Перший гравець залазить в обруч, біжить до протилежної стіни і назад. Потім захоплює обручем другого гравця, вони разом біжать до стіни і повертаються назад за третім гравцем і т. д.
КОНКУРС «ОДЯГНИ КАПІТАНА»
Інвентар: светри; чоботи; куртки; шапки; шарфи; рукавиці.
За сигналом ведучого перший учасник біжить до капітана, одягає на нього одну річ і повертається до команди, плескає в долоні і таким чином передає естафету наступному гравцеві. Перемагає команда, яка швидше та охайніше одягне свого капітана.
3. Рефлексія щодо змагань
Після закінчення «Веселих стартів» ще раз підкресліть кілька цінних речей, які дали нам змагання: ми навчилися дотримуватися правил, бо так бавитися безпечно, ми побачили, що кожен із нас може вигравати (і це приємно), а може і програвати (це трохи сумно). Але людина вважається сильною не тоді, коли вміє вигравати, а тоді коли з честю вміє програвати. Тому дуже важливо після змагань привітати переможців (поплескати для них), потиснути один одному руки і подякувати за гру тим, хто зазнав поразки (їм теж належаться
оплески).