Зміст портфоліо вчителя (зразок)
В портфоліо вчителя доцільно включати наступні розділи.
Зміст.
Вступ. (У вступі необхідно вказати, які саме матеріали включені до даного портфоліо, а також обґрунтування того, що саме наявні матеріали є доказом професіоналізму педагога. При цьому важливо, щоб обґрунтування будувалось відповідно вимог до заявленої кваліфікаційної категорії педагогом. Наявність в портфоліо матеріалів, що не відповідають заявленій категорії, знижують рівень професіоналізму педагога. Об’єм вступу складає 3 – 6 сторінок.)
РОЗДІЛ 1. Загальні відомості про вчителя (Даний розділ дозволяє оцінити індивідуальний ріст педагога в його професійній діяльності)
-
Особисті дані.
-
Копія диплома про освіту.
-
Наявність вчених звань та ступенів.
-
Копія посвідчення про підвищення кваліфікації.
-
Копія посвідчення наявних нагород.
-
Копії наявних почесних грамот.
-
Інші документи, якщо вважаєте за потрібне.
РОЗДІЛ 2. Результати педагогічної діяльності (Матеріали даного розділу повинні відображати динаміку росту результатів педагогічної діяльності за останні 3 – 5 років)
-
Самоаналіз педагогічної діяльності.
-
Результати зрізів контрольних робіт по предмету з із вказівкою класів.
-
Підсумкові результати по предмету за 3 – 5 роки.
-
Результати міських та обласних контрольних робіт по предмету з із вказівкою класів.
-
Результати складання випускних іспитів.
-
Наявність переможців інтелектуальних змагань та марафонів за 3 – 5 роки.
-
Наявність переможців окружних і міських олімпіад за 3 – 5 роки.
-
Наявність медалістів за 3 – 5 роки.
-
Наявність учнів, що поступили у вищі навчальні заклади по предмету.
РОЗДІЛ 3. Науково-методична діяльність. (В цей розділ поміщаються методичні матеріали, які свідчать про педагога, як про професіонала)
-
Записка пояснення до програм.
-
Підготовка творчого звіту, реферату, доповіді, статті.
-
Матеріали, в яких обґрунтовується вибір освітньої програми і комплекту навчально-методичної літератури.
-
Список навчально-методичного учбово-методичного забезпечення.
-
Матеріали, в яких обґрунтовується вибір використовуваних освітніх технологій.
-
Перелік проведених «круглих столів», «майстер-класів», семінарів.
-
Матеріали, що містять обґрунтування вживання в своїй практиці різних засобів педагогічної діагностики для оцінки навчальних результатів.
-
Доповіді на семінарах, педагогічних радах, конференціях.
-
Результати участі в професійних і творчих педагогічних конкурсах.
-
Тему самоосвіти, список літератури, вивченої по даній темі, звіт по темі самоосвіти.
-
Перелік публікацій.
-
Участь в професійних і творчих педагогічних конкурсах, в методичних і наукових виданнях.
-
Список творчих робіт, рефератів, учбово-дослідних робіт, проектів.
-
Сценарії позакласних заходів, фотографії і компакт-диски проведених заходів.
-
Проведення наукових досліджень і розгорнутий план дослідження в рамках творчої групи.
-
Розробка авторських програм (участь, програма).
-
Програми гуртків і факультативів.
-
Використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні дітей з проблемами розвитку.
-
Розробка авторських програм.
РОЗДІЛ 4. Позакласна діяльність
-
Програма гуртка (якщо ведеться).
-
Програма факультативів.
-
Перелік творчих робіт учнів.
-
Список проведених позакласних заходів з із фотографіями.
-
Сценарії вечорів, КВН, конкурсів.
-
Переможці олімпіад, конкурсів, змагань, інтелектуальних марафонів (за три роки).
РОЗДІЛ 5. Класне керівництво
-
Аналіз успішності учнів та аналіз якості їх знань.
-
Інформація про участь учнів класу в шкільних заходах, соціальних проектах, творчих колективах.
-
Інформація про наявність правопорушень у учнів школи чи їх відсутність.
-
Відомості про роботу з батьками.
РОЗДІЛ 6. «Навчально-матеріальна база» (В даний розділ входить виписка із паспорта навчального кабінета)
-
Список устаткування навчального кабінету.
-
Перелік нового обладнання.
-
Список словників і іншої довідкової літератури по предмету.
-
Наявність технічних засобів навчання дітей (телевізор, DVD-програвач, музичний центр, діапроектор і т.д.
-
Перелік навчальних фільмів.
-
Перелік навчальних посібників (таблиці, макети, ілюстрації, схеми, портрети і тому подібне.).
-
Список аудіо записів.
-
Перелік довідкової літератури і дидактичних матеріалів.
-
Наявність комп’ютера і комп’ютерних засобів вчення (програми віртуального експерименту, контролю знань, мультимедійні електронні посібники і т.д.)
-
Аудіо і відео посібники.
-
Наявність дидактичного матеріалу, збірників завдань, задач, вправ, прикладів, зразків рефератів і загадок, творів і т.д.
-
Інші документи за бажанням вчителя.
-
Портфоліо подається у відповідну атестаційну комісію вчителем, що атестується, не пізніше 2 тижнів до кваліфікаційного випробування.
-
Грамотне оформлення портфоліо враховується.