Завдання уроку:сформувати уявлення про значення води в природі та житті людини, про необхідність бережливого ставлення до води; формувати знання про охорону ресурсів Світового океану, дати уявлення про використання їх людиною й екологічні проблеми, що виникають у зв’язку з цим; розвивати вміння спостерігати, аналізувати, формувати висновки, висловлювати судження, застосовувати здобуті знання; розвивати мислення, увагу, спостережливість, бажання пізнавати навколишній світ;виховувати любов до природи, бережливе ставлення до водних багатств, екологічну культуру.
Океан — колиска життя на Землі. На сьогодні він забезпечує людство продуктами харчування і корисними копалинами; сприятливо впливає на клімат прибережних районів; є місцем відпочинку. Океан щедро ділиться своїми незліченними багатствами з людиною, відкриває таємниці морських глибин. Але людству потрібно все більше й більше
Роль води в житті людини, рослин і тварин. Кров людини складається на 98% з води, м'язи людини - на 70% з води і взагалі організм людини, мозок, тканини тіла більше, ніж наполовину, складаються з води. Нестача води для людини небезпечніша, ніж голодування: без їжі людина може прожити 30-50 днів, а без води - лише кілька днів. Людина за добу споживає від 3 до 6 літрів води (залежно від клімату).
Значення та охорона вод суходолу Прийом «Мозковий штурм»В чому полягає значення вод суходолу для природи та людини?є джереломпитної водивикористовуються для зрошеннясільськогосподарськихугідьє джереламиотриманняенергіїє джереламимінеральних та біологічни хресурсіввикористовуються як шляхи сполучення
Правові заходи — дотримання природоохоронних законів, Водного кодексу України. Організаційні заходи — створення схем комплексного використання та охорони вод басейнів річок, які повинні забезпечувати збереження якості вод згідно вимог правил охорони поверхневих вод від забруднення стічними водами, правил санітарної охорони прибережних вод морів, положення про порядок використання й охорони підземних вод. Технологічні заходи — діяльність, направлена на: зменшення обсягів стічних вод за рахунок удосконалення технологій виробництва;покращення методів очищення стічних вод;вилучення із стічних вод та утилізація цінних речовин;впровадження оборотного водопостачання;заміна водяного охолодження повітряним. Економічні заходи — розробка і впровадження критеріїв з оцінки збитків від забруднення вод, стимулювання впровадження водозберігаючих технологій тощо.
"Закривай міцніше кран, щоб не витік океан". Наукові заходи — проведення теоретичних (гідрологічних, гідрохімічних, гідроекологічних, направлених на покращення всієї системи охорони вод) і прикладних досліджень (направлених на вдосконалення існуючих методів очищення стічних вод, розробку водозберігаючих технологій). Соціальні заходи — створення сприятливих умов для проживання, здоров'я і відпочинку з використанням водних ресурсів; виховання бережливого ставлення до водних ресурсів спільними зусиллями державних органів і громадських організацій; екологічна освіта і громадська екологічна діяльність.