Завдяки цьому прийому, учитель миттєво опитує всіх учнів, бачить, хто добре володіє інформацією, а хто ні. На цей прийом виділяю всього 4-5 хвилин на уроці, а по факту опитую всіх учнів.
У підготовлених реченнях: зелені – правдива інформація, червоні – речення з помилкою (нижче такого речення надано відповідь чорним кольором з виділенням зеленим кольором помилки у попередньому реченні). У складних питаннях та питаннях де потрібно виділити головне слово роблю наголос на це слово, щоб учням легше було орієнтуватися.
Сигнали світлофора зроблено з пластмасового набору літер.
6 клас
Географічний світлофор
(за підручником Географія, 6кл., В.Ю.Пестушко, Г.Ш.Уварова)
У кожного з учнів по два сигнали світлофора – червоний та зелений. Вчитель читає речення. Учні швидко, не дивлячись один на одного, піднімають прапорці. Якщо учень згоден з тим, що прочитав учитель, тобто речення несе правдиву інформацію, учень піднімає зелений прапорець. Якщо учень не згоден з тим, що прочитав учитель, тобто речення несе неправдиву інформацію, він піднімає червоний прапорець. Після підняття прапорців, учитель викликає одного з учнів на відповідь (я завжди обираю того, хто помилився, щоб дати змогу ще раз подумати і прийти до правильної відповіді. При цьому на правильну чи неправильну відповідь я не вказую, даю це зробити самим учням). Таким чином, учитель миттєво опитує всіх учнів, бачить, хто добре володіє інформацією, а хто ні. На цей прийом виділяю всього 4-5 хвилин на уроці, а по факту опитую всіх учнів.
У підготовлених реченнях: зелені – правдива інформація, червоні – речення з помилкою (нижче такого речення надано відповідь чорним кольором з виділенням зеленим кольором помилки у попередньому реченні). У складних питаннях та питаннях де потрібно виділити головне слово роблю наголос на це слово, щоб учням легше було орієнтуватися.
Сигнали світлофора зроблено з пластмасового набору літер.
54. Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Землі
Якби зникла вода, то загинуло б усе живе на планеті
Якби зникла вода, змінився б клімат, а рельєф залишився б незмінним
(Якби зникла вода, змінився б клімат і рельєф)
Якби зникла вода, порушився б хід деяких природних процесів
(Якби зникла вода, порушився б хід усіх природних процесів)
Води суходолу – джерело питної води
Більшу частину прісної води планети утримують у собі підземні води
(Більшу частину прісної води планети утримують у собі льодовики)
Вода в льодовиках важкодоступна
Головне легкодоступне джерело прісної води для людини – річки та озера
Бювет – це місце де можна наколупати льоду з шару льодовика
(Бювет – це місце де можна набрати питної підземної води)
Води суходолу використовують для зрошення сільськогосподарських земель
Воду річок іноді називають «блакитним паливом»
(Воду річок іноді називають «білим вугіллям»)
Люди використовують енергію тільки поверхових вод
(Використовують енергію не тільки поверхових, але й підземних вод)
Води суходолу – це джерела біологічних і мінеральних ресурсів
Через дороговизну поверхневих вод, люди дедалі використовують підземні води
(Через забруднення поверхневих вод, люди дедалі використовують підземні води)