Урок №47 Знаходження сум і кількостей значень елементів одновимірного масиву, що задовольняють задані умови
|
|
Тема: Знаходження сум і кількостей значень елементів одновимірного масиву, що задовольняють задані умови.
Мета:
-
формування предметних компетентностей: уміння описувати алгоритм знаходження підсумкових величин у масиві;
-
формування ключових компетентностей:
-
спілкування державною мовою: уміння ставити запитання і розпізнавати проблему, обговорювати проблемні питання;
-
математична грамотність: вміння використовувати та будувати прості математичні моделі для розв’язування завдань, встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності;
-
ініціативність і підприємливість: уміння самостійно приймати рішення і нести за них відповідальність;
-
екологічна грамотність і здорове життя: знання правил техніки безпеки, адекватна оцінка користі й шкоди від роботи за комп’ютером, вміння організувати свій робочий час.
Очікувані результати: учень описує алгоритм знаходження підсумкових величин у масиві.
Обладнання: комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація, мультимедійний проектор.
Програмне забезпечення: середовище програмування (Python, Thonny, PyCharm), браузер.
Тип уроку: Формування вмінь та навичок
Хід уроку
І. Організаційний етап
-
привітання
-
перевірка присутніх
-
перевірка готовності учнів до уроку
Створення атмосфери психологічного комфорту.
ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду
Інформаційний диктант
-
Після якого символу записують короткі коментарі?
-
Як оголосити порожній масив?
-
Як позначають цілі числа?
-
За допомогою якої функції виводять дані на екран?
-
Як записати перевірку умови?
-
Як підрахувати кількість елементів?
-
Як ввести текстові дані?
-
Піднесення до степеня
-
За допомогою якої операції можна об’єднати два масиви7
-
Знак дорівнює
-
Як задати кількість операцій, які повторюються?
-
Як записати знак поділити?
-
Яким методом можна додати новий елемент до масиву?
-
Як знайти суму елементів масиву?
-
Дійсний тип даних
-
Як перетворити об’єкт на список7
-
Якою функцією можна видалити елемент з масиву7
-
Як підключити бібліотеку випадкових чисел?
-
Функція для підрахунку кількості елементів
-
Яким методом можна додати елемент на вказану позицію?
IІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ми сьогодні з вами продовжуємо розв’язувати задачі , які містять масив даних, вдосконалюємо вміння знаходити суму елементів та їх кількість.
ІV. Формування вмінь та навичок
Сьогодні ми з вами розглянемо ще один спосіб введення елементів масиву
Робота за комп’ютером
-
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
-
Інструктаж учителя.
-
Практична робота за комп’ютерами.
Задача 1. Знайти кількість додатніх елементів масиву (5 б)
Завдання: Додати коментарі до задачі (2 б)
Задача 2. Знайти суму додатніх елементів масиву (3 б)
Задача 3. Скласти програму введення елементів масиву через пробіл, і підрахувати кількість елементів в масиві рівних заданому елементу введеному з клавіатури ( 2 б)
-
Вправи для очей.
VI. Підбиття підсумків уроку
-
Як знайти суму елементів додатніх чисел?
-
Як ввести число з клавіатури?
-
Як підрахувати кількість елементів7
-
Як ввести масив даних?
VIІ. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал за підручником § 5.2 ст. ст. 245-248, задача 6 ст. 252
VIІІ. Оцінювання роботи учнів
ІХ. Рефлексія
1. Під час уроку я
-
дізнався…
-
зрозумів…
-
навчився…
2. Найбільше мені сподобалося…
3. На уроках найкраще в мене виходило…
4. Я мав (-ла) труднощі з…
5. Я хотів би ще дізнатися про…