«Знання термінології, що використовується для позначення архітектури ПК

Про матеріал
Отже, найкраще використовувати методи інтерактивного навчання на уроках виробничого навчання. Практика показує, що при використанні інтерактивних методів навчання, здобувачі запам’ятовують 75% того, що висловлювали самі; 85% того, що робили самі. Поліпшується не тільки запам’ятовування матеріалу а також і його ідентифікація, використання у повсякденному житті.
Перегляд файлу

План

уроку виробничого навчання

Тема програми: «Виконувати конфігурування та модернізацію архітектури персонального комп’ютера периферійних пристроїв»

Тема уроку: «Знання термінології, що використовується для позначення архітектури ПК»

Мета уроку:

навчальна:

  • навчити здобувачів освіти збирати та розбирати системний блок;  визначати властивості інформації; аналізувати помилки під час роботи;
  • засвоєння здобувачами освіти основних понять операційної системи, її функцій та будови.

виховна:

  • виховувати любов до обраної професії, актуальність, охайність та цілеспрямованість в роботі.

розвиваюча:

  • розвивати активність, комунікабельність та самостійність здобувачів, їх логічне мислення; виховувати інтерес до предмета, повагу до вчителя і своїх одногрупників;
  • розвивати увагу і спостережливість. Уміння аналізувати помилки при збирані ПК.

У грі бере участь 2 команди по 8 учасників.

Майстер:


Комп’ютер – це буденна річ,

І кожен її має.

Хорошу доповідь зробить

Тобі допомагає;

Можливо, хочеться тобі

Розважитися трохи –

Багатий і цікавий світ

Відкрити допоможе.

Бо кожен з підлітків в наш час

Зазвичай полюбляє

До Інтернету заглянуть –

Він відповіді знає.

Скачати можна фільм чи гру,

Посидіти в «онлайні»,

Чат, форум, сайти — все

Знайоме і звичайне.                                                 (вірш з інтернету)



Майстер:

     Добрий день, учасники гри та гості! Я рада вітати вас на нашій грі. Сьогодні у нас незвичайний урок, сьогодні у нас урок – гра. Під час цього уроку наші здобувачі продемонструють гостям свої знання з ТОІ та Програмного забезпечення, кмітливість та вміння працювати з різними комп’ютерними програмами. Тож часу не гаймо, до змагань приступаймо.   Правила гри прості: у нас буде 7 різних конкурсів, які будуть оцінюватися балами.  А нашому журі, яке очолить, я вручаю протоколи гри, в які вони будуть вносити бали які отримують ці команди. Тож, будь ласка, тримайте протоколи. А так як ви будете працювати командою,  давайте повторимо правила роботи в команді:

 

Правила роботи в команді:

1. Ми поважаємо права    власні  й інші.

2. Ми ніколи не сміємось з чужих помилок.

3. Ми завжди допомагаємо один одному.

4. Ми слухаємо, що нам хочуть сказати інші та, якщо потрібно, запитуємо.

5. Ми командою намагаємось виконати свою роботу як найкраще.

З правила гри  я вас познайомила, правила  роботи в команді ми з вами повторили,  тож можемо розпочинати гру.

  


1 тур «Представлення команд» (2 хв.)

Майстер: Командам необхідно підготувати до гри: емблему команди, назву, девіз, обрати капітана та виконати домашнє завдання. Цей конкурс оцінюється 3 балами, і зараз ми побачимо як здобувачі виконали своє домашнє завдання.

 

Виступ першої команди:

Команда наша 220 W

Вишняк Вікторія - команди голова

 Девіз команди:

Ми не можемо без руху,
Ми завжди під напругою!
Іскру вашу розпалимо,
Всіх навколо підзарядим.

 

Виступ другої команди:

Команда друга  BIOS

Литвин Дмитро  - команди голова

Девіз команди:

Сила духу в нас живе,

 Перемога нас несе.
 

 

 


2 тур «Поміркуй» (4 хв.)

Майстер: Отже, з командами ми уже знайомі, перша команда у нас «220 W», а друга «BIOS». На мою думку, обидві команди виконали перше завдання на відмінно. У себе на столі ви маєте конверти в яких аркуш паперу завданням. Котра з команд розшифрує першою, та й виграє, тобто, принесе своїй команді 4 бали.

 (Команди розшифровують вислів)

Щоб відгадати цю програму
Нам потрібно зайти робочий стіл;
Там  ПУСК внизу екрану -
Розкривається МЕНЮ;
Треба вибрати там ПРОГРАМИ -
Мишку знову застосую свою.
Програм тут безліч,
Ми крокуємо дорогою:
У цей список увійдемо,
Там ми текст можем набирати,

І нумеровані списки редагувати.
(Microsoft Word)
 

 

Щоб відгадати цю програму
Нам потрібно зайти робочий стіл;
Там  ПУСК внизу екрану -
Розкривається МЕНЮ;
Треба вибрати там ПРОГРАМИ -
Мишку знову застосую свою.
Програм тут безліч,
Ми крокуємо дорогою:
У цей список увійдемо,
Там ми ділим, множимо, додаємо, віднімаємо,

Про ИСТИНА, ЛОЖЬ, СРЗНАЧ.

Всі математичні віні тут пройдемо.


(Microsoft Excel)
 


 

3 тур «Розминка» (5 хв.)

Майстер: Кожній з команд буде запропоновано 10 слів, які потрібно буде доповнити. За кожну правильну відповідь команда отримує 5 бал.

1 команда

1.Материнська ... (плата).

2. Системна... (плата).

3. Corel -... (Draw).

4. WЕВ-... (дизайн).

5. Властивості... (алгоритму).

6. Електронна... (пошта).

7. Верхній…..(колонтитул).

8. Adobe... (Photoshop).

9. Орієнтація... (книжкова).

10. Times New... (Roman).

2 команда

1. Текстовий... (редактор).

2. Системний... (блок).

3.Google... (Chrome).

4. База... (даних).

5. Робочий... (стіл).

6. WЕВ-... (сторінка).

7Microsoft.... (Office).

8Трьохмірна…..(графіка)

9. Caps... (Lock).

10. Векторна... (Графіка).


 

4 тур "Крокодил"(7хв.)

Майстер: Ви Молодчинки! Кожна команда вибирає 2-х учасників. (Команди вибирають учасників). Кожен з учасників підгодить до мене і витягає листочок з назвою пристрою комп’ютера. І саме за допомогою пантоміми учасник повинен передати зміст слова, а наші учасники своєї команди  – відгадати. За відгаданий пристрій – 2,5 бал.

Слова 1-й команді:

  1. Відео гра;
  2. Мишка.

Слова 2-й команді:

  1. Інтернет мережа;
  2. Клавіатура.

(Здобувачі за допомогою пантоміми демонструють обрані ними пристрої або процеси пов’язані з комп’ютером).

 

 

 


5 тур «Редагування» (5 хв.)

Для цього туру, здобувачі освіти обирають учасників, які виконуватимуть завдання за комп’ютером, (по 1 учаснику). Правила такі: учень повинен  завантажити текстовий редактор  набрати, і відредагувати текст. Оцінюється правильність та швидкість. Перший, хто відредагує текст, отримує 4 балів, 2- 3 балів і так далі, а останній 1- бал.

Текст документу

Мені тринадцятий минало.

Мені тринадцятий минало.
Я пас ягнята за селом.
Чи то так сонечко сіяло,
Чи так мені чого було?
Мені так любо, любо стало,
Неначе в бога. .......
Уже прокликали до паю,
А я собі у бур'яні
Молюся богу... І не знаю,
Чого маленькому мені
Тоді так приязно молилось,
Чого так весело було?
Господнє небо і село,
Ягня, здається, веселилось!
І сонце гріло, не пекло!                              Тарас Шевченко

 

Відредагуйте текст: заголовок – Times New Roman, 16, жирний, вимірювання по центру.

Основний текст: Times New Roman 14, вимірювання за лівим краєм.

Підведення підсумків туру.


 

6 тур "Гарячий конверт"(5 хв.)

 Команди отримують гарячі конверти, у яких знаходяться носії інформації. До конверту додано інструкцію до кожного носія інформації. Прочитавши інструкцію, команда має визначити, що ж за носії інформації знаходяться у гарячому конверті. За правильно відгаданий носій інформації команда отримує 1,5 б. На обговорення команді відводиться 3 хвилини.

Гарячий конверт І команди:

  1. Лазерний диск
  2. Аудіокасета

Інструкція до Гарячого конверта:

  1. Це круг із спеціальної пластмаси, покритий дзеркальним покриттям з того боку, з якого зчитується інформація. Існують різні види цього носія інформації: для одноразового запису, для багаторазового перезапису, найсучасніші - дуже великої ємності.
  2. Цей носій інформації має корпус та магнітну стрічку. Використовується для запису та перезапису інформації, а також її зчитування.

 

Гарячий конверт ІІ команди:

  1. Дискета
  2. Папір

Інструкція до Гарячого конверта:

  1. Це носій інформації  прямокутної форми, що складається з секторів та доріжок. Має етикетку, корпус, захисну пластину та спеціальний отвір для захисту носія від запису інформації. На цей носій можна записати невелику кількість інформації.
  2. Це найдавніший носій інформації. Застосовує його кожна людина для запису інформації, навіть та, що не має комп’ютера.

 


 

7 тур "Збирання ПК " (20 хв.)

Швидкість та якість збирання системного блоку. Команди отримують системні блоки потрібно розібрати та собрати.  За               вірно зібраний системний блок  команда отримує 10 балів на цей конкурс кожна команда має 20 хв. Потрібно розібрати  ПК та зібрати назад. Включити системний блок,  щоб почути що він запрацював. Розбираємо такі компоненти:
- оперативна  пам’ять;
- блок живлення;
- жорсткий диск;

- шина (шлейф);
- материнська плата;

- плата BIOS;

- звукова карта;

- відео карта.


 

Критерії оцінювання конкурсів

 

№п/п

Назва

конкурсів

Кількість

балів

 

220W

 

BIOS

1 тур

Представлення команд

3

 

 

2 тур

Поміркуй

Розшифруйте вислів

4

 

 

3 тур

Розминка

5

 

 

4 тур

Крокодил

5

 

 

5 тур

Редагування тексту

4

 

 

6 тур

Гарячий конверт

3

 

 

7 тур

Збирання ПК

10

 

 

Максимальна кількість

балів

 

34

 

 

 


ВИСНОВОК

Отже, найкраще використовувати методи інтерактивного навчання на уроках виробничого навчання. Практика показує, що при використанні інтерактивних методів навчання, здобувачі запам’ятовують 75% того, що висловлювали самі; 85% того, що робили самі. Поліпшується не тільки запам’ятовування матеріалу а також і його ідентифікація, використання у повсякденному житті. Використання інтерактивних методів навчання в бригадах сприяє розвитку комунікабельності, співробітництва, уміння відстояти свою точку зору, йти на компроміс тощо. Інтерактивні методи навчання сприяють розвитку активності логічного мислення, самостійності, відповідальності, розумінню інших людей та співпраці. На уроках, де використовуються ці технології, діти почувають себе впевнено, вільно висловлюють свої думки і спокійно сприймають зауваження, адже вони є активними учасниками навчального процесу.

В атмосфері довіри та взаємодопомоги легко робити відкриття, усвідомлювати важливість здобутих знань. Саме за таких умов можливе виховання особистості, підготовленої до майбутнього, у якому необхідно розв’язувати проблеми та приймати конкретні рішення.

Всі  показали високий рівень  знання інформаційних технологій і уміння застосовувати їх при виконанні завдань практичного вмісту, показали нам вміння вести бесіду при обговоренні, висловлювати свої думки. Ніхто  з здобувачів не віднісся до роботи байдуже, всі брали активну участь у конкурсах. Кожен з вас – це особистість, яка випромінює людські якості, має певні риси характеру.


ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

 

  1. Закон України «Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україніна 2007–2015 роки» від 9 січня 2007 року, № 537-v.
  2. Постанова кабінету міністрів України «Про затвердження державної програми «Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці» на 2006-2010роки»від 7 грудня 2005 року, №1153
  3. ДСанПіН 5.5.6.009-98 «Влаштування і обладнання кабінетів комп'ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці здобувачів на персональних комп'ютерах».
  4. Клименко О.Ф., Головко Н.Р., Шарапов О.Д.: Інформатика та комп’ютерна техніка: Навч.-метод. посібник / За заг. ред. О.Д. Шарапова. – К.: КНЕУ, 2002. – 534 с.
  5. Костиба О.В., Лещук Р.І.: Усі уроки інформатики. 10 клас. Академічний рівень. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 224 с.
  6. Кондратюк В.Л., Волос М.М., Бабин І.І. Основні тенденції розвитку систем освіти та освітніх технологій у світовій педагогічній практиці. // Відкритий урок. – 2002. –№5-6.
  7. Крамаренко С.Г. Інтерактивні техніки навчання як засіб розвитку творчого потенціалу здобувачів // Відкритий урок. – 2002. - №5/6
  8. Вірш про комп’ютер https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=730448
  9.  
docx
Пов’язані теми
Інформатика, Сценарії
Додано
2 лютого
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку