«Знайомі казки розкажи навпаки»

Про матеріал
Заняття з розвитку мовлення для старшої групи Тема: « Знайомі казки розкажи навпаки» Програмовий зміст: формувати уміння складати казки за допомогою вихователя; розвивати зв’язне мовлення, вміння обґрунтовувати свої відповіді; граматика: удосконалювати навички вживання дієслів у різних формах без змін в основі, використання вставних слів: напевне, здається, мабуть; розвивати творчу активність дітей; виховувати інтерес до народної творчості.
Перегляд файлу

Заняття з розвитку мовлення для старшої групи

Тема: « Знайомі казки розкажи навпаки»

Програмовий зміст: формувати уміння складати казки за допомогою вихователя; розвивати зв’язне мовлення, вміння обґрунтовувати свої відповіді; граматика: удосконалювати навички вживання дієслів у різних формах без змін в основі, використання вставних слів: напевне, здається, мабуть; розвивати творчу активність дітей; виховувати інтерес до народної творчості.

Словник: збагачувати словник дітей словами протилежного змісту (антонімами).

Матеріал: ілюстрації до українських казок, зображення півників (доброго, злого, задумливого), сигнальні картки червоного й синього кольору.

                                                

 

Хід заняття

 

Вихователь:         Здалека-здалека летіла лелека

                               І впустила пір’ячко на наше подвір’ячко.

                              Я в садочок вранці йшла,

                              І те пір’ячко знайшла.

                             В кошик його поклала,

                             Бо про вас я пам’ятала.

                             За такі мої вам ласки.

                            Дарувало пір’я казки.

 

Вихователь дістає з кошика пір’ячко, робить ним помах і на дошці з’являються ілюстрації до українських народних казок.

Вихователь: - З яких казок прийшли ці герої?

Діти: - «Лисичка-сестричка та сірий вовк», «Солом’яний бичок», «Кирило Кожум’яка», «Колосок» тощо. 

Вихователь. Я буду називати героїв, а ви будете піднімати червону картку, якщо цей герой добрий і синю, якщо злий,  будете пояснювати свою відповідь.

Дидактична вправа «Добрий — злий»

Мета: прищеплювати навички пояснювального мовлення.

 Діти:  - Коза-Дереза зла, вона кривдила героїв казки.

- Кривенька качечка добра, вона турбувалася про старих людей, допомагала їм. 

Вихователь. А зараз спробуйте розгадати загадку і з’явиться ще один казковий герой. 

 - Справжній красень-молодець,

   На голівці гребінець,

  Мишенят він доглядає,

  Пече, смажить, прибирає. (Півень.)

 -  З якої казки цей півень? Чому ви так думаєте? 

Діти:  - Цей півень із казки «Півник та двоє мишенят».

 

Вихователь виставляє на дошку зображення півнів: доброго, злого, здивованого, засмученого. 

Вихователь. Який півень із цієї казки? Які риси характеру притаманні йому?

Діти. Турбота, чемність, працелюбність, привітливість, уважність. 

Чути писк мишенят. Вихователь пропонує пошукати їх, а тим часом змінює зображення доброго півника на злого і виставляє зображення двох мишенят. 

Вихователь6 -  Ось і зібралися герої цієї казки: добрий, веселий півник та мишенята.

Діти. Ні, цей півник злий.

-         Зараз я пропоную вам відпочити і провести фізкультхвилинку:

Мишенята рано-вранці

Роблять вправи на галявці,

Випрямляють ручки, ніжки. (кивати головою)

Усміхаються всім трішки,  (згинання рук у ліктях)

Вправо-вліво повертають. (Повороти тулуба.)

Колоски з зерном шукають.

Нахиляються низенько, (нахили тулуба)

Хмиз збирають всі дружненько

Між дерев ми всі йдемо:

В казку всі потрапимо. (Ходьба навшпиньки.)

 

Вихователь: -  Що трапилося з нашими мишенятами? Якими вони стали?

Діт: -  Мишенята перетворилися на працелюбних. 

Вихователь: -  Тож у казці стало все навпаки. Давайте розкажемо нову казку. Мабуть, наша казка сьогодні буде злою? Як буде починатися наша казка?

Діти: -  «Жили собі».

Вихователь: -  Жили собі двоє мишенят Круть та Верть і півник Голосисте горлечко. Півник тільки й знав, що співав та відпочивав. А мишенята, тільки починало світати, бралися за роботу. Одного разу замітали миші подвір’я і знайшли колосок.

  - Кого вони покликали?

 - Що відповів півник?

Діти за допомогою вихователя складають казку.

Вихователь: -  Став півник вилазити з-за столу, а мишенята його не затримують і говорять: «Хочеш їсти калачі, не сиди на печі».

 - Чому так сказали мишенята? (Відповіді дітей.)

Вихователь: -  А як зробити кінець казки добрим?

Діти: -  Надіслати півникові листа. Пояснити, що праця годує, а лінь марнує.  Запросити у групу і навчити працювати. 

Вихователь. : -  Мишенята хочуть грати,

                                І словечка добирати

                             Вони кажуть вам, що треба зробити.

                             А ви скажете, що вже зробили.

Дидактична вправа «Зробити - зробили»

(Наприклад, знайти — знайшли.)

Пари слів:

• спекти - спекли;

• змолоти - змололи;

• замести -замели;

• обмолотити - обмолотили;

• замісити - замісили. 

Вихователь: - У нашій казці півник який?

Діти: -  Злий, ледачий. 

Вихователь: -  А мишенята?

Діти: - Добрі, працелюбні.

Вихователь непомітно замінює зображення злого півня на доброго. 

Вихователь: -  Ось у нашій казці стали всі добрими. А головне, що  ви самі вигадали казку, яка і схожа і несхожа на ту, яку ми знаємо. Чим схожі ці казки? Чим різняться. (Відповіді дітей.)

Вихователь. Якщо вам сподобалося заняття, підніміть червону картку, якщо ні – синю.

                                   

docx
Додано
15 травня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку