ПРАКТИКУМ ДЛЯ БАТЬКІВ «БЕЗПЕКА ДИТИНИ»
Модератори заходу:
Мета заходу: - допомогти батькам визначити шляхи до розуміння проблем виховання у дітей навичок безпечної поведінки та розширення інформаційно-практичного простору з теми
ХІД ЗАХОДУ:
1 СЛАЙД Світлана ЧОРНА
Вітаємо, шановні батьки, дозвольте представитись я – Світлана ЧОРНА, а це мої колеги –Юлія ЯНЧУК, та Любов ГРОМАКОВА.
Перш ніж розпочати нашу зустріч, хочемо вам нагадати деякі правила спілкування:
1. включаємо камери і звук
2. звук виключаємо за потреби
3. працюємо активно
4. відповідаємо на питання
5. беремо участь в обговоренні
6. найголовніше - позитивний настрій
І пам’ятайте в разі повітряної тривоги просимо вас пройти у безпечне місце, адже життя кожного з нас - найцінніше .
Сьогоднішня наша зустріч присвячена дуже важливій проблемі - виховання у наших дітей навичок безпечної поведінки.
Дошкільний вік характеризується наростанням рухової активності і збільшенням фізичних можливостей дитини, які, поєднуючись з підвищеною допитливістю і прагненням до самостійності, нерідко призводять до виникнення травмонебезпечних ситуацій.
Для цього ми пропонуємо пройти практикум, який допоможе зрозуміти, що безпека – це не просто сума засвоєних знань, а вміння правильно поводитися в різних ситуаціях, застосування знань на практиці.
2 СЛАЙД Юлія ЯНЧУК
Перша вправа «Дві зони безпеки»
Мета даної вправи: Визначити зони активності дитини.
Правила:
У зелену зону помістити все те, що дозволяється робити дитині на її власний розсуд або за бажанням.
Червоній, зоні знаходяться дії дитини, неприйнятні ні за яких обставин.
Ми розділили з вами дві зони безпеки, ви чудово впорались з завданням , тож переходимо до наступної вправи.
3 СЛАЙД Юлія ЯНЧУК
Друга вправа «Прогнозуємо наслідки»
Правила:
Прочитати запропоновані ситуації і пояснити, на яку небезпеку можна чекати за даних обставин і як їй запобігти.
- залишити дитину вдома саму,
- не тримати дитину за руку під час переходу дороги.
- відпустити дитину пограти саму на дорозі,
- дозволяти дитині сидіти на підвіконні.
4 СЛАЙД Світлана ЧОРНА
Третя вправа «Скринька безпеки»
На екрані розміщено «Скриньку безпеки». Картки з малюнками безпечних і небезпечних предметів. Пропонуємо обрати по черзі картки з небезпечним предметом та обґрунтувати свій вибір, відповівши на запитання. Після обговорення відповіді картку кладемо до «Скриньки безпеки».
Орієнтовні запитання
1.Чому ви вважаєте цю річ небезпечною?
2.Якне допустити контакту дитини з цією річчю?
5 СЛАЙД Світлана ЧОРНА
Четверта вправа «Продовж речення»
Ми вимагаємо від дітей дотримуватися багатьох правил безпеки, але такі ж правила існують і для дорослих. Давайте разом з вами перевіримо на скільки кожен з нас знає їх.
Я читаю речення ,а ви продовжуєте. Тож розпочнемо.
6 СЛАЙД Любов ГРОМАКОВА
Шоста вправа «Казкарі»
Всі знають про те, що існує багато художніх творів, мультфільмів з навчання дітей правил безпечної поведінки. З ними дітей необхідно знайомити, обговорювати їх.
Але чи можна створити таку казку або розповідь самому?.
Спробуємо зробити це на основі запропонованих сюжетних малюнків.
Головна думка української народної казки "Котик і Півник" полягає в тому, що не можна бути довірливим і потрапляти на улесливі промови хитрунів. Півник повірив лисиці, і мало своєю головою не поплатився. Казка вчить нас прислухатися до тих, хто має великий життєвий досвід.
Мораль: діти, особливо привабливі, добре виховані панночки, ніколи не повинні розмовляти з незнайомими людьми, бо, якщо їм це потрібно, вони цілком можуть забезпечити вовка вечерею.
Головний сенс казки «Гуси-лебеді» полягає в тому, що найдорожче для людини його сім'я. Любов до рідних і близьких, відповідальність за їхню долю - така тематика проходить через всю казку. Казка також вчить читача бути спритним і рішучим, не губитися в складних ситуаціях.
Мораль казки полягає в тому ,що не можна дітей залишати в дома на одинці з відкритим доступом до небезпечних предметів, які можуть завдати негативних наслідків таких як пожежа.
Мораль казки : не терплячість ,та бажання бігти вперед інколи можуть призвести до неминучих та трагічних наслідків
7 СЛАЙД Любов ГРОМАКОВА
Перший шлях - дотик.
- Як реагує дитина, коли її беруть на руки, леліють, гойдають, голублять? Відповіді батьків: безпеку, любов, турботу.
Підсумок. Психологи наголошують, що дитину потрібно обіймати 8 разів на день, щоб вона відчувала безпеку, радість та любов.
2.Другий шлях - це слова заохочення.
- Як ви лагідно звертаєтесь до своїх дітей? Підтримуєте? Спонукаєте до завершення розпочатої справи (бо як відомо діти дуже не терплячі)?
- Так дійсно, таких слів безліч (молодець, ти найкращий, ти розумниця, я знала, що у тебе вийде, я в тобі не сумнівалась).
Підсумок. Хваліть своїх дітей, їм потрібна ваша похвала. Але коли ми хвалимо дитину то дякуємо їй за те, що вона зробила і чого досягла сама.
Третій шлях – подарунки
Подарунки – це символ уваги. Справжній подарунок дається не в обмін на щось, а просто так. Важливо не просто купити подарунок, а й разом його розпакувати, пограти-ця спільна справа всіх об’єднує.
А ще діти дуже цінують зроблене своїми руками, особливо якщо це зробили найближчі для них – батьки.
Підсумок: Даруйте подарунки просто так і головне, щоб це було приємно і несподівано.
Четвертий шлях до серця дитини – це допомога
Але важлива саме допомога, а не зроблене замість дитини. Це буде доказом того, що вам не байдуже на справу малюка, хоч це може зайняти й більше часу!
Таким чином ми ненав’язливо покажемо дитині шлях, до чудового впевненого майбутнього.
8 СЛАЙД
Не залишайте дітей без нагляду, дбайте про власну безпеку та безпеку своїх дітей; навчайте їх культури поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, водою, газовими та електричними приладами, різного виду небезпечними речовинами та предметами.
Безпека ваших дітей залежить тільки від вас самих!